Laukussa luki: Älä itke ,ystävä!

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
katso7
Viestit: 1422
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Laukussa luki: Älä itke ,ystävä!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Olen miettinyt viime aikoina sitä Ilm 4:Älä itke Jalopura Juudan sukunnasta on voittanut.
No olin jäämässä junasta pois kun yhdellä ihmisellä oli rinkka ja siinä rinkan päällä oli kirjoitettu aivan kuin tulitikuilla: Älä itke YSTÄVÄ!
Ehkä vain sattuma muta kiitos kumminkin!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Laukussa luki: Älä itke ,ystävä!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Se on kun Johannekselle näytettiin Patmoksen saarella kuinka vakava paikka ihmiskunnalle oli kun kukaan ei voinut avata, lunastaa sinetein lukittua kirjakääröä. Käsittääkseni kyseessä oli siis luomakunnan perintökirja lunastuslausekkeineen. Seitsemällä sinetillä lukittu, jotka olivat sisäkkäisiä sinettejä, eli aina kun avasi yhden, niin saattoi lukea sen verran kunnes tuli toinen sinetti joka piti avata jne.

Taivaassa Johannes itki koska hän itse olisi ollut jäämässä armonosuutta vaille ja tästä me juuri huomaamme kuinka kun Johannekselle sanottiin että hei nouse tänne ylös, niin hänet vedettiin ajasta pois sinne missä aikaa ei ollut ja siksi Johanneksen ilmestys luvusta 4 teenpäin kerrotaan menneessä aikamuodossa aivan loppuun saakka. Johannes siis itki koska Juudan jalopeuraa ei vielä ollut näyn alussa mutta sitten joku sanoi että älä itke, sillä Juudan suvusta juurivesa on arvollinen sen avaamaan, joka on ikäänkuin teurastettu karitsa. Näin lunastus alkoi kun Jeesus nousi Taivaaseen 40 päivää haudasta nousemisen jäkkeen. Hän lähti siis voittajana voittamaan!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4820
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Laukussa luki: Älä itke ,ystävä!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Oon joskus miettinyt tuota "ajasta iättömyyteen", miten se on aivan paikkansa pitävä lause, mutta sen merkitys on nykypäivänä vesittynyt, niin kuin muukin Herran Sana. "Joku lähti ajasta iättömyyteen", mutta millaista se mahtaa todellisuudessa olla. Jumala näki alusta lopun eli Hänelle aikaa ei ole, mutta Herra Jeesus "kävi ajassa" ja tuli sen jälkeen Voittaja takaisin iättömyyteen. Onko siellä vain yksi hetki? Pistää miettimään miten pieniä todella Herran edessä olemme, mutta silti Hän välittää jokaisesta meistä. Tule Herra pian!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Laukussa luki: Älä itke ,ystävä!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mulla oli jo pitkä kirjoitus tässä mutta en saanu oikeen otetta tai mitään järistyttävän hienoo sanomaa aikaan. Väsy täs on.

Mutta se sanoma mulla oli tarkotus valottaa että Raamattu alkaa sanoi "Alussa Jumala loi Taivaan ja maan" ja sitten ikäänkuin niputtaa kaiken huipuksi kuudennen päivän luomistyön puuttuessa tarinan alkamaan Adamista Eden puutarhassa. Kaiken tämän menneessä aikamuodossa loogisesti kertoen aivan kuin koko Raamattu alkaisi kerronnalla kuudennen päivän aamusta.

Pointtini oli että Raamatun kerronta päättyy kuudennen päivän (6000 vuotta) osalta samalla tavalla Jeesuksen paluuseen myös menneessä muodossa mutta samoin menee myös tuo 1000 vuoden lepopäivä loppuun saakka Joh.ilm. 19:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. (MENNEESSÄ MUODOSSA)

Elikkä tämän jälkeen kerronta palautuu kun uudet taivaat ja maa luodaan.

Tämä kaikki "aikavankilamme" (kuuden päivän sota + lepopäivä) ikäänkuin niputetaan yhteen!

En tiedä osasinko taaskaan yhtäään paremmin.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4820
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Laukussa luki: Älä itke ,ystävä!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joskus keskustelin erään ateistin kanssa ja hän sanoi että "sun on päästävä eroon tosta lineaarisesta aikakäsityksestä", että me eletään syklisessä ajassa. No ehkä me ei eletä varsinaisesti kummassakaan :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin