Sisäinen tourette

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja Eero »

Onko kukaan koskaan kokenut tai huomannut Raamattua tai uskontekstiä lukiessaan, että sanat tai merkitykset vääristyisivät tai muuttuisivat kokonaan herjaaviksi? Itselläni esiintyy joskus tällaista ja pyrin poistamaan sen pyytämällä Herralta ja se kyllä auttaa.

Olen lukenutkin tuosta jostakin, että se on vihollisen keino häiritä ja harhauttaa. Tiedän, että tästä saisi psykiatrilta hyvän diagnoosin, mutta tällaista ei tapahdu rukouksessa, jonka katson olevan suora yhteys Jumalaan, eikä maallisia tekstejä lukiessa.

Jotenkin ajattelen myös, että se liittyy siihen, että synti saa voimansa laista ja sitä myöten sen käsittelystä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
olli

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja olli »

En muista kokeneeni tuollaista enää hyvin pitkään aikaan (>20v), mutta uskon että tiedän mistä puhut.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kyllä mä muistan kuinka minullakin on ollut sellainen kiusanhenki joskus joka tahtoo pilkata mieleeni jotain sanomaa. Ei ole kyllä enää vuosiin ainakaan mitenkään erityisen merkittävästi päässy vaikuttaan.
tuula

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja tuula »

en niinkään vääristymää koe, mutta keskittymisvaikeutta esim. Raamatun luvussa. siksi sen lukeminen onkin pintapuolista.en enää muista, mitä olen lukenut. varmaan saisin hullun paperit, jos menisin psykiatrille valittamaan, etten pysty keskittymään Raamatun lukemiseen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja Eero »

Heh, luulen että olen vielä sen verran "tuore tapaus", että vihulainen kokeilee kaikkea mahdollista. Ajattelin kuitenkin tuoda tänne palstalle, jos jollain muulla on sama ongelma, niin tietää missä vika on.

Ja hienoa kuulla, että se väistyy Pyhän Hengen myötä, niin kuin muutkin kiusaukset.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuon olen monasti huomannut esim. täällä, kun olen kirjoittamassa teille jotain Sanomaa Herralta, silloin tuo vihulainen hyökkää, ja yrittää vääntää noita henkeviä sanoja "hirviö" muotoon. Tosin olen sen siinä sanaa tavatessani yleensä huomannut, ja torunutkin sitä "vihulaista", kertomalla sille, että se on tunnistettu ja osoitan sille sormellani sitä viimeisintä nurkkaa ... ja kyllä tuo joskus vääntää kieltä solmuun lukiessakin. :?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen Sinetti! Samanlaisten juttujen kans mäkin olen välillä joutunu taisteleen. Ei se vihollisen henkimaailma kauas ole kaikonnut, vaikkei sillä suoranaista valtaa olekaan.
Sinettisormus

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... mutta se on siinä hauskaa, kun sillä todellakaan ei ole valtaa, vaan se on tunnistettavissa! :D
Sinettisormus

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo tunnistettavuus, on siis ihmisellä, jolla on vahva usko Jeesukseen Kristukseen ja uskoo siihen, että Hän on ELÄVÄ Jumala!
Eikä Jumalan Sana ole uskovalle vain kuollutta teksti, vaan hyvinkin elävää. Siten huomaamme helposti myös nuo kuolleet sanat joita vihulainen yrittää meihin kylvää.
Ihminen, jolla ei ole uskoa, hänen onkin sitten vaikeampi todentaa ja tunnistaa noita hetkiä, vihulaisen tekemiksi.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Täsmälleen näin! Mutta ei kannata lähteä erityisemmin tutkimaan henkimaailmaa. Se eksyttää nopeasti vääriin oppeihin. On vaan hyvä tietää miten henkimaailma toimii. Esimerkiksi väärät henget ovat erittäin uskottavia matkimaan Pyhän Hengen työtä ja moni luulee silloin että nyt tuli Jumalalta sanoma, vaikka se tuli ekstyttävästä lähteestä. Kannattaa siksi vain keskittyä palvelemaan Jeesusta ja rukoilemaan, koska nöyryydessä me olemme vahvoja. Henkimaailma ei kykene taistelmaan Jeesuksen verta vastaan mutta meidän omavoimaisuuttamme kyllä.
Sinettisormus

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Totta Jarmo, siksi sanotaankin, että tämä uskovan tie on HYVIN KAPEA! Siltä niin helposti horjahtaa tuolle laveammalle puolelle.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Minä olen ajatellut oman profetointini erään ikivanhan jo nuorena päähäni jääneen saarnan kautta, jonka kuulin. Sen pääsanoma on se että luotamme Jumalaan vilpittömin mielin, kuin lapsi. Tämä avaa meille portin lähestyä Jumalaa oikealla tavalla. Siis omavoimaisuus pois ja vilpitön usko sen tilalle. Sitä kautta me siirrämme koko profetoimisvastuun Jumalan käteen, koska jos profetoimme vilpittömässä uskossa. Tämä siirto Jumalan käteen tapahtuu nimenomaan sillä lapsen uskon vilpittömyydellämme.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Profetoidessa kannattaa jättää kaikenlainen "minun täytyy" ja muu suorittamistarve kokonaan pois. Periaatteessa hiukan ujo ja arka puhumaan on otollinen luonne Jumalan antaa Hänen makousta profetiaa, jossa ei ole sitä meidän astiamme makua mukana. Siksi meidän on syytä olla nöyryydessämme vahvoja ja hiljaisuudessa Jumalan sanoman antajia. Sinetti varmaan tietää tämän vielä minuakin paremmin.
Sinettisormus

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Jarmo! Näin minäkin uskon ja saan siihen aina perustella oman "lapsekkuuteni", jota jotkut voivat katsella paheksuenkin, mutta minua se ei haittaa, sillä tiedän, mitä Jeesus on siitä sanonut:

"Jeesuksen luo tuotiin lapsia, jotta hän koskisi heihin. Opetuslapset moittivat tuojia, mutta sen huomatessaan Jeesus närkästyi ja sanoi heille: 'Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.

Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse.' Hän otti lapset syliinsä, pani kätensä heidän päälleen ja siunasi heitä."
Mark. 10:13-16
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Omille lapsilleni olen aina muistuttanut että kun te kasvatte sinne aikuisän yli ja alkaa suvereeni oman elämän hallinta, niin älkää ikinä luopuko lapseudestanne. Pyrkikää säilyttämään se lapsenomainen mieli joka kumpuaa syvältä sismmästämme jolla on vetovoima Jumalan puoleen. Se Adamin vetovoima vetää lihaan, maailmaan ja omavoimaisuuteen.
Sinettisormus

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jarmo:
lapsenomainen mieli joka kumpuaa syvältä sismmästämme jolla on vetovoima Jumalan puoleen
Tämä nosti minun mieleeni ajatuksen, toivottavasti ette loukkaannu, sillä käytän tässä taas tuota "koiraa", mutta vain vertauskuvallisesti.
Sieluni silmin näin, kuinka lemmikki koira, juuri lapsekkuudellaan vetoaa isäntäänsä. Näin näyttäen iloaan ja uskollisuuttaan isäntäänsä kohtaan. Se heiluttaa iloisesti häntäänsä ja kierii selällään maassa, isäntänsä jalkojen juuressa. Vedoten näin isäntään.
Taivaan Isäkin iloiten katselee, meitä lapsiaan, kun laspsekkaina ja iloiten olemme Hänen edessään, jalkojensa juuressa, se todellakin on vetovoimaa Isän puoleen.

... hmmmm... ja vielä tämä nousi, eli jos ei tuota uskollisuutta Isää kohtaan jostain syystä löydykkään, silloin nousevat esiin juuri nuo "koiralliset" puolet. Ymmärsittehän viestini? :roll:

Jeesus ja Lapset:

Kuva

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 886b7f.jpg
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 02 Maalis 2017, 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Muistatko mitä Ruut teki kun tämän ex. anoppi käski mennä sinne telttaan:
Ruut 3:1 Niin Noomi, hänen anoppinsa, sanoi hänelle: "Tyttäreni, minäpä hankin sinulle turvapaikan, että sinun kävisi hyvin.
2 Onhan Booas, jonka palvelijattarien kanssa olit, sukulaisemme; katso, hän viskaa tänä yönä ohria puimatantereella.
3 Niin peseydy nyt ja voitele itsesi ja pukeudu ja mene puimatantereelle; mutta älä näyttäydy hänelle, ennenkuin hän on syönyt ja juonut.
4 Kun hän panee maata, niin katso, mihin paikkaan hän panee maata, ja mene ja nosta peitettä hänen jalkojensa kohdalta ja pane siihen maata; hän sanoo sitten sinulle, mitä sinun on tehtävä."
5 Ruut vastasi hänelle: "Minä teen kaiken, mitä sanot".
6 Niin hän meni alas puimatantereelle ja teki aivan niin, kuin hänen anoppinsa oli häntä käskenyt.
7 Ja kun Booas oli syönyt ja juonut, tuli hänen sydämensä iloiseksi, ja hän meni maata viljakasan ääreen. Ja Ruut tuli hiljaa ja nosti peitettä hänen jalkojensa kohdalta ja pani siihen maata.
8 Puoliyön aikana mies säikähti ja kumartui eteenpäin; ja katso, nainen makasi hänen jalkapohjissaan.
9 Ja hän kysyi: "Kuka sinä olet?" Hän vastasi: "Minä olen Ruut, palvelijattaresi. Levitä liepeesi palvelijattaresi yli, sillä sinä olet minun sukulunastajani."
10 Hän sanoi: "Herra siunatkoon sinua, tyttäreni! Sinä olet osoittanut sukurakkauttasi nyt viimeksi vielä kauniimmin kuin aikaisemmin, kun et ole kulkenut nuorten miesten jäljessä, et köyhien etkä rikkaitten.
11 Ja nyt, tyttäreni, älä pelkää; kaiken, mitä sanot, teen minä sinulle. Sillä minun kansani portissa jokainen tietää sinut kunnialliseksi naiseksi.
12 Totta on, että minä olen sinun sukulunastajasi, mutta on vielä toinen sukulunastaja, joka on läheisempi kuin minä.
13 Jää tähän yöksi; jos hän huomenna lunastaa sinut, niin hyvä; lunastakoon. Mutta jollei hän halua lunastaa sinua, niin minä lunastan sinut, niin totta kuin Herra elää. Lepää siinä aamuun asti."
14 Niin hän lepäsi hänen jalkapohjissaan aamuun asti, mutta nousi, ennenkuin kukaan vielä voi tuntea toisensa. Ja Booas ajatteli: "Älköön tulko tunnetuksi, että tuo nainen on tullut tänne puimatantereelle".
15 Ja hän sanoi: "Anna tänne vaippa, joka on ylläsi, ja pidä sitä". Ja Ruut piti sitä. Silloin hän mittasi siihen kuusi mittaa ohria ja pani ne hänen selkäänsä. Ja hän meni kaupunkiin.
16 Ja Ruut tuli anoppinsa luo, joka sanoi: "Kuinka kävi, tyttäreni?" Niin hän kertoi hänelle kaikki, mitä mies oli hänelle tehnyt;
17 ja hän sanoi: "Nämä kuusi mittaa ohria hän antoi minulle, sanoen: 'Et saa mennä tyhjin käsin anoppisi luo'".
18 Silloin Noomi sanoi: "Pysy alallasi, tyttäreni, kunnes saat tietää, kuinka asia päättyy; sillä mies ei suo itselleen lepoa, ennenkuin hän tänä päivänä saattaa asian päätökseen".
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ja jo lapsena tämä oli yksi minun lempibiiseistäni rakkaan äitini esittämänä:
http://www.pelastussanoma.fi/savy.nordg ... 0laulu.wma
Sinettisormus

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen! Kiitos Jarmo tästä! Siunattu olet veliseni!
katso7
Viestit: 1421
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Sisäinen tourette

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Toronto alaisuudessa esiintyi kuinka sielun vihollinen tuli valkeuden vaatteissa yrittäen vietellä puhtaan neitsyen.En tiemdä oletteko kuulleet!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Vastaa Viestiin