Omia kokemuksia levossa

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Evankeliumi Johanneksen mukaan 4
1. Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
2. - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -
3. jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
4. Mutta hänen oli kuljettava Samarian kautta.
5. Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
6. Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
7. Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda".
8. Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
9. Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
11. Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
12. Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
13. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
15. Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa".

16. Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne".
17. Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä". Jeesus sanoi hänelle: "Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä',
18. sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
19. Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet profeetta.
20. Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella; ja te sanotte, että Jerusalemissa on se paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."
21. Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
22. Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
23. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
25. Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".
26. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi".
27. Samassa hänen opetuslapsensa tulivat; ja he ihmettelivät, että hän puhui naisen kanssa. Kuitenkaan ei kukaan sanonut: "Mitä pyydät?" tai: "Mitä puhelet hänen kanssaan?"
28. Niin nainen jätti vesiastiansa ja meni kaupunkiin ja sanoi ihmisille:
29. "Tulkaa katsomaan miestä, joka on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt. Eihän se vain liene Kristus?"
30. Niin he lähtivät kaupungista ja menivät hänen luoksensa.
31. Sillävälin opetuslapset pyysivät häntä sanoen: "Rabbi, syö!"
32. Mutta hän sanoi heille: "Minulla on syötävänä ruokaa, josta te ette tiedä".
33. Niin opetuslapset sanoivat keskenään: "Lieneekö joku tuonut hänelle syötävää?"
34. Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa.
35. Ettekö sano: 'Vielä on neljä kuukautta, niin elonleikkuu joutuu'? Katso, minä sanon teille: nostakaa silmänne ja katselkaa vainioita, kuinka ne ovat valjenneet leikattaviksi.
36. Jo nyt saa leikkaaja palkan ja kokoaa hedelmää iankaikkiseen elämään, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.
37. Sillä tässä on se sana tosi, että toinen on kylväjä, ja leikkaaja toinen.
38. Minä olen lähettänyt teidät leikkaamaan sitä, josta te ette ole vaivaa nähneet; toiset ovat vaivan nähneet, ja te olette päässeet heidän vaivansa hedelmille."
39. Ja monet samarialaiset siitä kaupungista uskoivat häneen naisen puheen tähden, kun tämä todisti: "Hän on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt".
40. Kun nyt samarialaiset tulivat hänen luoksensa, pyysivät he häntä viipymään heidän luonaan; ja hän viipyi siellä kaksi päivää.
41. Ja vielä paljoa useammat uskoivat hänen sanansa tähden,
42. ja he sanoivat naiselle: "Emme enää usko sinun puheesi tähden, sillä me itse olemme kuulleet ja tiedämme, että tämä totisesti on maailman Vapahtaja".
43. Mutta niiden kahden päivän kuluttua hän lähti sieltä Galileaan.
44. Sillä Jeesus itse todisti, ettei profeetalla ole arvoa omassa isiensä maassa.
45. Kun hän siis tuli Galileaan, ottivat galilealaiset hänet vastaan, koska olivat nähneet kaikki, mitä hän oli tehnyt Jerusalemissa juhlan aikana; sillä hekin olivat tulleet juhlille.
46. Niin hän tuli taas Galilean Kaanaan, jossa hän oli tehnyt veden viiniksi. Ja Kapernaumissa oli eräs kuninkaan virkamies, jonka poika sairasti.
47. Kun hän kuuli Jeesuksen tulleen Juudeasta Galileaan, meni hän hänen luoksensa ja pyysi häntä tulemaan ja parantamaan hänen poikansa; sillä tämä oli kuolemaisillaan.
48. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Ellette näe merkkejä ja ihmeitä, te ette usko".
49. Kuninkaan virkamies sanoi hänelle: "Herra, tule, ennenkuin minun lapseni kuolee".
50. Jeesus sanoi hänelle: "Mene, sinun poikasi elää". Ja mies uskoi sanan, jonka Jeesus sanoi hänelle, ja meni.
51. Ja jo hänen ollessaan paluumatkalla hänen palvelijansa kohtasivat hänet ja sanoivat, että hänen poikansa eli.
52. Niin hän tiedusteli heiltä, millä hetkellä hän oli alkanut toipua. Ja he sanoivat hänelle: "Eilen seitsemännellä hetkellä kuume lähti hänestä".
53. Niin isä ymmärsi, että se oli tapahtunut sillä hetkellä, jolloin Jeesus oli sanonut hänelle: "Sinun poikasi elää". Ja hän uskoi, hän ja koko hänen huonekuntansa.
54. Tämä oli taas tunnusteko, toinen, jonka Jeesus teki, tultuaan Juudeasta Galileaan.
Mari

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Mari »

Tosi kaunis tuo vihreäsävyinen kuva Jeesuksesta juottamassa lammasta (tai karitsaa). Otin talteen omalle koneelle. Kiitos Sinettisormus ja siunattua päivää :)
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Siunausta myös sinulle , rakas siskoni Mari! Olen iloinen, että olet luonamme ja saamme olla näin yhtä Kristuksessa!
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olen viime kuukausien ja päivien aikana ollut ja elänyt valtavassa hiljaisuudessa.
Koen sen tarkoittavan tätä lopun aikaa ... aikaa jossa elämme. Hiljainen on ollut myös tämä foorumi ... lähes yksin puhumista.
Siksi olen päättänyt vetäytyä hiljaisuuteeni, katsoa mitä Herra tuo eteeni.
Kuin tuossa eräässä unessani, seison tuolla viimeisellä ovella odottamassa, tuota viimeistä hetkeä, sekunttia että ovi avautuu taivaan kotiin. Vielä viime hetkellä yritän palata ja tarrata edellisen luokkani oveen, mutta sitten saan sen estettyä ja palaan viimeiselle ovelle ja samassa tuo viimeinen hetki lyö :
https://www.youtube.com/watch?v=qz1CS4HWRbM

... nyt ymmärrän tuon silloisen uneni. Uni- Taannuttava eksytys: viewtopic.php?f=4&t=965

Siis nyt, tämä (nainen) hiljenee seurakunnassa ... mikä minä olen ketään opettamaan ... olen vain tuonut sitä, minkä olen Herralta kokenut saavani ja nyt se kaikki on hiljentynyt ... enkä halua omasta päästäni vetää oppeja ...jätän tämä kirjoittamisen ehkä tältä osin kokonaan ja teen niin kuin tuossa unessani, en enää palaa tähän viimeiseen luokkaani ja menen tuon viimeisen oven viereen odottamaan oven avautumista; VIHDOINKIN KOTIIN !!!

Olkaa Siunatut Jeesuksessa Kristuksessa ja ehkä pian tavataan; KOTONA!

Rakkain terveisin ja teitä siunaten; Sinettisormus.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2221
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Siunausta Sinetti sinulle. Hiljaista on ollut myös minulla, mutta sitä otetaan mitä annetaan.

Unien ja näkyjen saaminen on lahja. Niitä on mukava saada,ja jakaa. Kiitos sinulle kun olet ahkerasti niitä meille jakanut, mitä olet Jeesukselta saanut.

Kiitos.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
katso7
Viestit: 1422
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Olen ollut hiljaisuudessa pitkään.kukaan ei voi kutsua ystäväksi ketään jonka näkee eka kerran.olen saanut oppia osittain tuntemaan kuten Aabraham Jumalan ystäväksi.ilman hiljaisuutta ja Hänen kanssaan seurustelua emme pääse kutsumuksessa eteenpäin.Jumala sanoi tai koin niin ilman seurustelua minut ykkösenä et opi tuntemaan Isä Poikaa j Pyhä Henkeä. Mene työhön viinitarhaani poika vastasi EN TAHDO mutta jäljestäpäin katui ja meni toinen sanoi menen eikä mennytkään.Jeesus sanoi totisesti portot ja publikaanit menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.ihanaa olla Jumalan ystävä ja opetella hiljaisuutta siunausta sinettisormus ja kaikki muutkin
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
tuula

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja tuula »

hiljaista on myös täällä. Siunausta Sinetti sinulle ja perheellesi. On ollut ilo sinun kirjoituksia lukea.
sisar

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja sisar »

Kiitos Sinettisormus, kun jaoit meille leipää, jota Herralta sait.
Hän virvoittakoon Sinua ja antakoon voimaa viimeisille metreille!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4849
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Herran Siunausta Sinettisormus, Herra johdattaa meidät tekemään Tahtonsa, pian nähdään!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4849
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Pääsin tänään muuten Raamatussa Jeremian kirjan 24:een lukuun. Sieltä pomppasivatt esiin nämä jakeet jo ennen kuin olin ne lukenut. Itselle eivät tuntuneet merkityksellisiltä, joten päätin jakaa tänne, jos ne teille sanoisivat jotain:

5. "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Niinkuin näitä hyviä viikunoita, niin minä katselen hyvällä suosiolla Juudan pakkosiirtolaisia, jotka minä lähetin tästä paikasta kaldealaisten maahan.
6. Ja minä käännän katseeni heihin, heidän hyväksensä, ja tuon heidät takaisin tähän maahan. Minä rakennan heidät enkä hajota, minä istutan heidät enkä revi pois.

Jeremia 24
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4849
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Eero »

En tiedä miten oikein kertoisin, mutta jotenkin haluan jakaa nämä tuntemukseni. Olen viime päivät ollut aivan "yläpilvissä", melkein jatkuvasti Herran läsnäolossa, rukouksessa ja katumuksessa.

Viikonloppuna Herra "teki minulle selväksi", että nyt ei voi enää kävellä kahta polkua yhtään, että pitää valita. Tai siis ajattelen, että Herra armossaan oli jo tiennyt tämän hetken tulevan minulle eteen ja auttoi siitä yli. Sen jälkeen olen vain kiittänyt Herraa siitä, että Hän puhdisti minut. Ja todellakin, jossain sisimmässäni tiedän, että asiat ovat muuttuneet.

Ninni laittoi tuolla toisessa ketjussa, että...

"Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa." Hebr. 4:10

...ja siltä todella tuntuu. En sano, etten lankeaisi enää tietoiseen syntiin, mutta Herra on sanonut "ei sinun tarvitse". Eikä todella tarvitsekaan! Se on ihmeellistä se. Ihmettelen vaan miksi ihminen on niin jääräpäinen ettei usko sanomaa, vaikka ties kuinka pitkään se on ollut sama.

Toinen minkä olen kokenut, joku voisi lähettää silmälääkäriin, mutta olen viime keväästä lähtien "nähnyt" Herran (Pyhän Hengen?) läsnäolon valkoisena kirkkaana valopallona silmäkulmassani. Kuulostaa ehkä hullulta, mutta se todella ilmestyy sinne kun ajatukset kääntyvät Häneen.

Se myös miksi tätä kerron on, että tunnen Pyhän Hengen läsnäolon kasvavan koko ajan. En tiedä onko vain henkilökohtaista, mutta toivon tietenkin, että se kertoisi Herran Tulemuksen läheisyydestä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
olli

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja olli »

^ "Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen."

Tuohon ei ole paljon lisäämistä. Olet valinnut hyvän osan, jota sinulta ei oteta pois.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4849
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos Olli näistä sanoista, Herrassa on kaikki mitä tarvitsemme.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minun täytyy kertoa eräs eilinen tapahtuma, jos tuolla mitään merkitystä on, mutta se painui tuonne mieleeni ja sydämeeni.

Muutama vuosi sitten, ennen kuin uskoni syveni, enkä ollut käynyt silloin kasteella ...
Keittiössä näin hiiren ja siitä alkoi sen jahtaus. Mietin miten sen uskalla päästää päiviltä, jos sen kiinni saan. Mutta enhän voi sen antaa juosta kodissani valtoimenaan.
Se oli aika juoksua, mutta ei hiirikään liioin piiloon päässyt. Sitten keksin ottaa ötököitä varten varatun suihkepullon, olisiko ollut sitä Raidia?
Hiiri juoksi olohuoneen oven taakse ja minä perässä ja suihkutin sinne sitä myrkkyä oikein roppakaupalla. Hiiri meni sekaisin, eikä enää ymmärtänyt paeta, ja minulla oli harja valmiina lyömään. Samalla kun kohotin käteni, hiiri nousi seisomaan kahden tassunsa varaan ja nosti etutassut kohti taivasta.
Se oli säälittävä näky. Mutta hädissäni löin ja se menetti hengensä. Sitten vein se ulos ...
Tuo näky piirtyi sydämeeni ja olen pyytänyt sitä anteeksi.

Eilen, kun menin pannuhuoneelle, ihmettelin, mikä kahisi?
Sitten näin lattialla olevan läpinäkyvän muovipussin ja sen sisällä oli pienen pieni hiiri. Se ei päässyt pussista ulos.
Nappasin pussin ja suljin sen suun tiukkaan. Mietin mitä teen?
Aukaisin pian oven ulos ja toivoin ettei hiiri pure minua pussin läpi, juoksin tossuissani pellon reunaan ja vapautin sen pienen otuksen. En voinut sitä tappaa ... se kimpaisi nopeasti turvaan ja minä ajattelin:
- " ... kohta varmasti tulet takaisin, mutta se on sitten sen ajan murhe, nyt saat mennä ..."
Sitten päätin,että miehelleni en tästä puhu mitään, sillä tiedän että hänen mielestään minun olisi pitänyt tuhota tuo tuholainen ... mutta en enää pystynyt, sydämeni tila tänään ei sitä salli.

Rakkaudella teille: Sinetti
katso7
Viestit: 1422
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja katso7 »

En tiedä miten tää liittyy tähän mutta eilen näin näyn missä hiiren häntä leikattiin pois. Mikä merkitys hiiren hännällä on onko silä siellä hajuaisti vai onko se vain koriste!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Enpä tiedä mitä merkitystä hiiren hännällä on? Joillain eläimillä häntä on hämäys konsti, päästä saalistaja kynsistä. Ne iskevät ensin liikkuvaan häntään josta on vaikea saada otetta ja näin eläin pääsee pakoon.
Olisiko hiirellä sama ... sisilisko esim. voi tarvittaessa pudottaa häntänsä kun saalistaja tarttuu siihen.
Jumala on luonut eläimille ihmeellisiä selviintymis keinoja.
Jotkut eläimet antavat viestejä hännällään, heiluttelemalla sitä, kuten oravat ja koirat.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... mietin tuossa tuon näyn merkitystä. Selkeästi sen täytyy olla vertauskuvallinen.
Nousi tämä, että jos hiirikin käyttää häntää hämäykseen, Tuo sana hämäys voisi olla sama, kuin valhe ja tuo valhe tullaan leikkaamaan pois.
Tämä oli vain minun tulkintani. Olikohan ymmärrettävä?
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kotihiiret yleensä liikkuvat neljällä jalalla. Syödessään tai kamppailleessaan ne kuitenkin seisovat takajaloillaan, tukien itseään hännällään. Juostessa häntä toimii tasapainottajana ja yleensä häntä on pystyasennossa, ellei hiiri ole peloissaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kotihiiri

Toisinaan voit huomata hiirten värisyttävän häntiään. Hiiri on jähmettynyt paikoilleen, se tuijottaa suoraan eteenpäin ja kuuntelee tarkkaan. Sitten se värisyttää häntäänsä, ja tilanteen etenemisestä riippuen se jatkaa värisyttämistä tai piiloutuu.
Hännän värisyttäminen on hiiren tapa sanoa "Älä tule lähemmäs!" tai "Haluan olla rauhassa.". Hiiret tekevät näin toisilleen kun tunnelma on jännittynyttä tai kun hiiri ei tunnista laumatoveriaan. Joskus hiiret värisyttävät häntäänsä myös ihmisille tai muille niiden kodin ulkopuolella liikkuville asioille. Rauhallinen lähestyminen, puhuminen ja/tai käden tarjoaminen haisteltavaksi saattaa rauhoittaa tilanteen.
http://mms-hiirula.blogspot.fi/2015/04/ ... ilmin.html
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 03 Marras 2017, 10:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
katso7
Viestit: 1422
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Misät t kaiken ton tiedon voitko laittaa mulle yksityisviestin miten kuvan saa kopioipuitua ja siirrettyä tänne!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Vastaa Viestiin