Omia kokemuksia levossa

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
katso7
Viestit: 1422
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja katso7 »

me pelättiin lapsena kun hiiri temmelsi kaapissa et laitettiin kumisaappaat jalkaan ja harja käteen ja yritetiin pyydystää sitä, Miten pieni elukka saa noin valtavan pelon aikaan. sehän on´kuin kiljuva jalopeura!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo kirjoitukseni saattaa kuulostaa vähän ihmelliselle, mitään tarkoittavalle, mutta halusin tuoda sillä esiin, kuinka usko Jeesukseen Kristukseen, muuttaa ihmisen sydäntä, valtavaan RAKKAUTEEN, joka ei tule maailmalta.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom!
Tämä hiiri asia tuntuu puhuttelevan enemmänkin. Mitä lie Herra haluaa tällä kertoa? Tämä hiiri teema tuntuu tulevan joka puolella vastaan.
Ensin kerroin tuon kokemukseni.
Sitten katso7 ilmoitti nähneensä näyn hiirestä.
Illalla sitten katsoin aivan maallista ohjelmaa; Tuubia. Siinä näytettiin yksi video, jossa pientä hiirulaista haudattiin täydessä paniikissa harjojen avulla. Ajattelin heti; että jopas sattui!
Tuli siinä sellainen olo, että josko itse olen kuin tuo hiiri, elämän tilanteeni on nyt vain semmoinen.
Toivottavasti kukaan ei kuitenkaan katkoa minun häntääni, ettei tasapainoni järky. :) ... ehkä pitää yrittää rapistella vähemmän :lol:
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Toivonpa totisesti, etten kuitenkaan ole tuo hiiri .... :o :shock:

Hiiri

Hiiri on "saastainen" eläin jota ei saanut syödä. Elin- ja syömätavoillaan se likaa viljaa ja asuinympäristöään ja levittää tauteja, joten syömiskielto on varsin perusteltu.
Heprealainen nimitys " ak bar" tarkoittanee yleensä pikku jyrsijöitä joita Israelin alueella on useita eri lajeja. mm: kotihiiri, peltohiiri, leveähammashiiri, Egyptin pikkuhiiri, pieni kultahiiri, peltomyyrä, aavikon hyppyrotta ja kultahamsteri. Arabit syövät näistä mielellään ainakin hyppyrottaa ja kultahamsteria.
Kun filistealaiset olivat ryöstäneet liitonarkin, heille tuli pahoja vitsauksia. Kaikesta päätellen tässä oli hiirillä oma osuutensa, sillä kun arkki palautetiin, israelilaisille anneettiin lepytyslahjana viisi kultaista hiirtä. ( 1 Sam 6:5)
Kuningas Hiskian aikana Assyrian kuningas Sanherib uhkasi Juudaa ja Jerusalemia valtavalla armeijalla. Hiskia rukoili Herraa avuksi ja profeetta Jesaja rohkaisi kuningasta ja kansaa- Jesajan sanat toteutuivat :
Niin Herran enkeli lähti yöllä liikkeelle ja löi assyrialaisten leirissä kuoliaaksi satakahdeksankymmentäviisituhatta miestä. Kun eloon jääneet heräsivät aamulla, kaikkialla lojui ruumiita. Silloin Sanherib, Assyrian kuningas, purki leirinsä ja lähti. Hän meni takaisin maahansa ja jäi Niniveen.
( 2 Kn 19:35- 36)
Tutkijat arvelevat että Herra lähetti enkelien välityksellä armeijan kimppuun hiiriä,
jotka levittivät nopeasti tappavaa ruttoa.
Jesaja saarnasi myös arvottomia uhrilahjoja ja vääriä palvontamenoja vastaan - myös
sianlihan ja hiirien syöntiä vastaan :
Herra käy tuomiolle kaiken lihan kanssa tulella ja miekallaan; ja Herran surmaamia on oleva paljon.
Jotka pyhittäytyvät ja puhdistautuvat puutarha-menoja varten, seuraten miestä, joka on heidän keskellänsä, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra. (Jes 66: 16-17 )
http://riittaahvonen.blogspot.fi/
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Lutherin satuja ja opetuksia

Kaksi hiirtä: http://www.luterilainen.com/fi/lapsille ... iirt%C3%A4

Kaupunkihiiri lähti kerran retkeilemään ja tuli maaseudulle maahiiren luokse vieraisille. Tämä kestitti vierastaan parhaimman kykynsä mukaan ja tarjosi jyviä, pähkinöitä, tammenterhoja ja muita maaseudun ja luonnon antimia.

Mutta kopea kaupunkilainen tuumi halveksivasti: Sinä olet köyhä hiiri, miksi haluat elää täällä puutteessa ja yksinkertaisesti. Lähde mukanani kaupunkiin, minä kyllä hankin sinulle ja itselleni kaikenlaisia herkkuja........

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sopinee minulle hyvin, kun täällä maalla asustelen .... :D
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ihmettelen tätä hiljaisuutta täällä ..... ? :?:
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Mari

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Mari »

Kyllä nyt on mahtavasti infoa hiiristä.
Pahoittelut omalta osaltani, etten ole mitään kirjoitellut, olen kyllä aktiivisesti palstaa lukenut taustalla.
Aivan ihanaa, että olet palannut tänne palstalle Sinettisormus. Täällä on tosiaan aika hiljaista ilman sinua.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Mari! Alkoi tulla jo sellainen olo, että oliko sittenkään oikein tulla takaisin ... mutta kun tuo katso7 niin ihanasti otti tuolla rukouksissa vastaan, ylistys tanssien.Sitten lupasin jäädä. ;) Kiitos että sinäkin otit vastaan ... alkoi tuntua, että hiiren pitää painua takaisin koloonsa. :o
Katsotaan miten käynnistyy ? :roll:
Tuula1

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Kiitos Jarmolle, kun hyväksyit uuden kirjautumiseni pelastussanomiin. meni vanhat salasanat ja käyttäjätunnukset sekaisin. noh. kiva nähdä sinua sinetti. kyllä minä täällä taustalla olen sivua seurannut ja nyt iloksni huomasin, että olet tullut takaisin. TERVETULOA.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos sinullekkin, rakas siskoni! Siunattuja olette. ... täytyy myöntää että vähän pelotti, millainen on vastaanotto, etenkin kun oli tämä hiljaisuus vastassa. Ajattelin, että olinko tehnyt jotain aivan peruuttamatonta?
näkymätön ninni

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Olen myös täällä taustalla iloinnut siitä että olet tullut takaisin sinetti sisko!

On nyt omassa elämässä surua ja murhetta äitini vuoksi; hänellä on todettu pahanlaatuinen kasvain maksassa, jota ei voida leikata. Hoitojen suunnittelu alkaa ensi viikolla. Raskaat ajat edessä! Ei ole oikein ollut voimia nyt kirjoitella täällä.

Siunausta teille kaikille!
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Ninni ja Siunausta sinun ja perhekuntasi elämään. Olette Rukouksissani.
Ninni, rukoillen vien äitisi Herramme, Jeesuksen Kristuksen eteen.
Vaikka maallisten lääkäreiden kädet olisi jo sidottu, meidän Herramme voi Parantaa.
Me emme tiedä kuitenkaan Hänen suunnitelmaansa äitisi elämässä ja siksi rukoilen myös Pelastusta.
En tiedä äitisi uskon tasoa, mutta Herra tietää ja toivon, että tuo asia TÄYTTYISI äitisi elämässä, Herran sanoin: "SE ON TÄYTETTY"
Kävi miten kävi, jos hän nukkuu uskossa pois, voitte lohduttautua jälleennäkemiseen, Jesaja 35 Sanoin.
Silloin on pois pyyhitty kyyneleet, eikä sairautta enää ole.

Amen.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 05 Marras 2017, 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

JESAJA 35
1. Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin
lilja.
2. Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
3. Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
4. Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
5. Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
6. Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
7. Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
8. Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan.
9. Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
10. Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jesaja antoi hyvin tarkkoja kuvauksia Messiaasta 700 vuotta ennen ajanlaskun alkua ja Jeesuksen inkarnaatiota:

Kuva
http://3.bp.blogspot.com/_b2_1C1yq-fI/S ... isaiah.jpg
näkymätön ninni

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kiitos Sinetti sanoistasi ja erityisesti rukouksista!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4811
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Minustakin on mukavaa (tai enemmän kuin mukavaa), että olet Sinettisormus taas täällä! Ole Siunattu ja te kaikki muutkin Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen!

Tästä tuli mieleen, että aina kun törmään kirjoitukseen, jossa sanotaan Herran olevan Herra eli Jeesuksen olevan Jumala, niin sydämeni riemuitsee. Sitten toisaalta tulee epäilys, että onko se niin jos Raamattu ei sitä suoraan sanokaan. En lähde tätä enempää todistelemaan, mutta sydämeni kertoo, että Herra on Herra ja Hän on Yksi. Kaikkea meidän ei ole tarkoitettu tietävän, mutta meillä on usko.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos teille kaikille!
Toin tuon rukous pyyntöni Nitan puolesta ja katso7 oli minua ensimmäisenä, niin ihanasti vastassa, etten voinut enää sanoa: "EI"!
Ajattelin että tuon vain tuon rukouspyynnön, jonka koen erityisen tärkeänä, mutta katso7, rakas veljeni, sai minut toisiin aatoksiin, näillä ihanilla tervetuliais sanollaan, sulattaen sydämeni:
Saara olet palannut olen rukoillut palautukseksesesi puolesta.Olet saanut maahantuloluvan Kiitos Herralle. Synnytä ja oikein paljon!
...... ....... ........
Saara mul on ollu hirvee ikävä sua! Kiitos Herralle ikävä katosi meen ylitystanssia 2min ajan!
Kiitos, olette kaikki RAKKAITA, yhtäkään jättämättä laskuista pois! :roll:
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuon tässä joitakin, oissa ollessani, saamiani unia ja näkyjä, jos jota kiinnostaa:


7.10.2017.
Tänä aamuna näin tuiki tavallista unta. Heräsin vähän ennen klo.6 hetkeksi. Näin tuossa unen lopussa jotain todella ihanaa. Ajoimme mieheni kanssa jollekin avoimelle alueelle ja kun kaarsimme sinne, katselin kohti taivasta ja sen pilvirajoja, josko siellä näkyisi jotain.
Ja minä näin, ja sanoin miehelleni: - " He ovat jo täällä "
Mieheni kysyi:
-"Ketkä? "
Kerroin että näin ne 144 tuhatta ja ylimpänä näin Kristuksen valtaistuimellaan ja Pyhät ja enkelit vierellään. Heitä oli paljon, kaikkialla mihin katsoin.
Sanoin: - "En tiedä näetkö sinä niitä, mutta minä näen..."
Siihen uneni loppui.

10.10.2017.
Tämä aamuna näin sitten silmieni edessä ampiaisen kun vähän aika sitten näin tuon kärpäsen. Kumpikaan ei lentänyt minua päin vaan sivuttain edestakaisin edessäni.
Herra laittoi niitä vihollisen eteen, omiensa turvaksi.

Ampiainen
Raamatun maissa on monia ampiaislajeja, joista herhiläiset ovat kiusallisimpia. Raamatussa Jumala on käyttänyt niitä sekä kirjaimellisesti sekä vertauskuvallisesti

Ja minä lähetän herhiläisiä sinun edelläsi karkoittamaan hivviläiset, kanaanilaiset ja heettiläiset sinun tieltäsi. (2 Ms 23:28)
Niin, Herra, sinun Jumalasi, lähettää heidän kimppuunsa herhiläisiä, kunnes ne, jotka ovat jäljellä ja ovat sinulta piiloutuneet, ovat hävitetyt. (5 Ms 7: 20)
Ja minä lähetin herhiläisiä teidän edellänne, ja ne karkoittivat heidät teidän tieltänne, ne kaksi amorilaisten kuningasta; sinä miekallasi ja jousellasi et sitä tehnyt. (Joos 24:12)

ks. myös :herhiläinen
http://riittaahvonen.blogspot.fi/2013/0 ... tussa.html


31.10.2017.
Tänään, rukouksessa ja Herran läsnä olossa, näin 2 kuvaa. Olivatko ne näkyjä, en tiedä, mutta koetellaan:
1. Näin paljon puiden latvustoja jotka huojuivat tuulessa. Ne olivat tuuheita ja terveitä latvustoja jotka olivat lehtipuita, täydessä lehdessä.
2. Näin jonkin puualustan, laudan. Oliko se lattiaa vaiko vanhaa siltaa, en tiedä, siitä näytettiin vain palanen. Tuo puu oli jo hyvin vanha. Siinä oli ammottava aukko ja aukon reunat olivat aivan lahot ja säleiset. Se oli aikansa elänyt.

Kristuksessa ja Pyhän hengen tuulessa olevat olevat ovat Eläviä, kun taas yksin ilman Jeesusta on kuin kuollut puu, jota synti turmelee.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Veljeni juuri ilmoitti minulle että oli viime yönä kuullut unessa äänen ilmoittavan: Jesaja 61 ja Psalmi 24.

Hallelujaa! Vahvaa ja hyvää Sanaa Herran omille, heille, jotka USKOVAT Hänen Elävään Sanaansa, täytenä ja totena!
Amen.

Eilen.5.11.2017. Olimme taas uskovien ystävieni kanssa viettämässä ihanaa Rukousyhteys Hetkeä:

Rukousyhteys Hetki meni mahtavasti. Pyhä Henki oli vahvasti läsnä.
Minun sydämeni pursusi niin Herran rakkautta kaikkien rukoiltavien kohdalla, että välillä oli oikein vaikea hengittää. :) Se tuntuu hassulle, kun sydän alkaa täyttyä tuosta rakkaudesta, sen oikeasti tuntee! Halleluja!

Minulle Profetoitiin: " Olet kuin soihdunkantaja, ei sellainen kuin olympialaisissa näkee, vaan niin kuin tuolloin antiikin Kreikassa. Eikä vain yksi toisten joukossa vaan se joka ensimmäisenä johdossa kantaa tuota soihtua..."
Kiitos Herralle! Halleluja!
Sitten vielä sain tämän, mikä laittoi minut itkemään siinä paikassa: " Näen sellaisen täydellisen sydämen. Sellaisen jota meille kuvataan täydellisenä ja punaisena sydämenä. Tuo sydän on jossain kohtaa saanut särön, mutta nyt se on paranemassa ja vain pieni pala on enää parantumatta , hyvin pieni ... Se on rikkoutunut, kun olet taistellut uskosta miehesi puoesta, ja nyt tuo kohta täyttyy, vain hetki kun sydämesi on eheä ja miehesi tulee uskoon ..."
Totta, vuosia olen rukoillut tuon asian puolesta ja nyt tuossa rukoushetkessä, rukoustuolilla, aloin aivan itkeä siinä rukoiltavana ollessani, kaikkien edessä. Sydämeni itki, Jeesuksen kanssa. Tapahtukoon tuo PIAN!!!

Kuva
Vastaa Viestiin