Omia kokemuksia levossa

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minä myös, ystäväni läsnäollessa, perjantai iltana, aloin puhua miehelleni näistä uskon asioista ja kerroin tästä mahdollisesta ylösotosta ja hämmästyksekseni, hän ei alkanut yhtään laittaa vastaan vaan kuunteli, mitä kerroin ja tuntui olevan vastaanottavainen.
Ensin kyllä hiukkasen pelkäsin aloittaa kertomaan tästä, mutta sitten rohkaistuin.
Mietin, että me voimme uskoa niin monellalailla. Mieheni on joskus ilmoittanutkin, että hän uskoo tavallaan ja hänen uskonsa on sitä hiljaista laatua, ettei halua siitä kertoa, eikä pidä mistään uskovien tapahtumista vaan kulkea hiljaa uskonsa kanssa.
Näen kyllä, että hänen uskonsa on hyvin keskeneräistä, mutta toivon sen riittävän.
Puhuin tästä lauantaina tuolla rukous hetkessämme eräälle ja hän sanoi että perhekuntamme on myös siunattuja uskomme kautta ja niinhän se on ja sanoin, että tätä olin monasti miettinyt, että riittääkö se, sillä sanotaan myös, että jokaisen on kuitenkin tehtävä se oma uskon ratkaisu, sitä ei kukaan voi tehdä, toisen puolesta.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4816
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sinettisormus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
kiitosvirsi
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:05

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja kiitosvirsi »

Usko Herraan Jeesukseen,niin sinä pelastut niin myös sinun perhekuntasi.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

..... muistui mieleen, että jokin aika sitten, joku toi vastaavan kokemuksen pelastussanomiin, YouTube videona, siinä myös kerrottiin, miltä se sitten tuntuu, kun ylösotto tapahtuu.
Muistan että siinä olisi ollut jotakin korvien suhinaa ja ehkä lukkoon menoa, mutta ei mitään pelottavaa. Valitettavasti en muista kuka tuon videon toi ja mihin ketjuun ja millä otsikolla? Muistatteko te, muistaako kukaan? Herra oli kuitenkin tässäkin ilmoittanut, miten se tapahtuu ...
Tuossa videossa oli samanlaista sanomaa kuin nyt tässä HerranNimessä, sanomassa. (Sanoma tuolla edell. sivulla)
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom ja terveiset kainuusta, kotona ollaan!
Näin pari yötä sitten unenm jonka haluan jakaa, josko herättää ajatuksia? Tämä uni on vaivannut minua.
Olin jossain juhla alueella, jossa oli alkamassa juhlat, vaikkei entisetkään olleet vielä kunnolla loppuneet.
Sitten meidän piti siirtyä jonnekkin toisaalle ja ilmoitin ettei meidän kyytiin mahdu millään kaikki.
Parkki alueelle ilmestyi jostain hirvi ja otin sen kiinni, pidellen sitä molemmin käsin sarvista.
Kohta huomasin että olin poistumassa omasta kotipihastamme, hiekkatielle ja kyytinä oli edesmenneet, isäni , äitini ja vanhin veljeni, (heillä ei koskaan eläessään ollut ajokorttia) polkupyörillä. Äiti meni edellä, sitten veljeni ja lopuksi minä isän tarakassa, pidellen edelleen kiinni tuon hirven sarvista.
Kyyti oli ensin horjuvaa mutta alkoi lopulta mennä hyvin.
Nämä edesmenneet läheiseni siis hakivat minut omalta kotipihaltani ... sitten uni loppui.
Olen nähnyt heistä ennekin unia ja niillä on ollut tarkoituksensa, josko tämäkin kertoo jotain, tuleeko ajatuksia?

Että tällaiset tuliaiset ....
Siunausta teille!
tuula

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja tuula »

voi sinetti, kun sinua on kaivattu takaisin. kiitos Herralle, että hengissä olet.no muistatko kun kerroin sinulle näyn omasta kokemuksesta, jossa äitini tuli viereeni ja halusi sanoa jotakin. kauempana näin sillälailla harsonmaisena 2 muuta ihmistä. mielestäni he olivat mummini ja ukkini eli äitin isä ja äiti. he kävelivät meidän keittiön kautta ikkunaa kohden josta näin valoa tulevan aavistuksen omaisesti olohuoneeseen. nämä rakkaat ovat jo edesmenneitä.oliko kyseessä kuolleitten ylöstempaus vai mistä oli kyse. mielestäni sinun ja minun näyllä on jotakin yhteistä.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Muistin tuula heti tuon kertomasi unen, ehkä tässä on jotain samaa. Koko matkan pälyilin tien varsia, koska mietin myös hirvikolarin mahdollisuutta.
No, nyt olemme kuitenkin turvallisesti kotona ....
Mikä merkitys olisi tuolla hirvellä, mutta silti ja en halunnut päästää sitä irti vaan kuljetin sen mukanani.
Mietin, olisiko vastausta tuohon Turun mietelmään eläimistä, en tiedä, mutta tunne on vahva että tuolla on merkitystä ...
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 15 Kesä 2017, 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turku

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Turku »

Lueskelen tässä teidän kirjoituksia.itse en oikein näe näkyjä .harvoin erikoisia unia.
Rakkaiden kissojen suhteen olen pyytänyt että Jeesus tavalla tai toisella ottais nekin turvaan
Kun Hän saapuu.olisihan se hienoa jos meidän lemmikitkin olis taivaassa.tämä asia on kuitenkin
Vielä meiltä salattu.
Rakkaille lapsille meidän kotiin lähtö tulee olemaan rankka paikka.se on vaikein ajatus kun rakasta Jeesusta
Odottaa mutta haluan sydämestäni luottaa siihen että Jeesus tuo heidänkin kotiin myöhemmin.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tiedän, että tuo vihulainen voi näin tuoda pelkoa elämäämme, mutta sanoin Herralle, että jos on Hänen tahtonsa, että poistun tuollaisen onnettomuuden yhteydessä, niin olkoon, että menen Hänen johdatuksessaan. Vihulaiselle en anna valtaa, vaikka tuo uni mietityttää.
Josku nämä ilmoittavat jotakin tulevaa. Kun äitini kuoli, näin veljeni tuolloin unessa äidin kanssa ja unella oli todella selkeä merkitys.
Nyt, nämä kaikki 3 edesmennyttä rakastani, tuli noutamaan minua ja poistuin heidän kanssaan täältä itse rakentamastamme, maallisesta kodistamme, josko, kertoo tuosta lähestyvästä lähdöstämme ja saamme silloin nähdä myös nuo rakkaamme, jotka ovat jo poistuneet ... mutta tuota hirveä en ymmärrä ... :P :?:
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Hei Sinetti !

Tuo hirvi, minun mielestäni,kuvaa pahaa, jota voisi kuvata myös lehmänä/nautana/härkänä, joka vastustaa sinua. Sinä olet myös sen hirven vastustaja, kun olet rukoillut ja yhä rukoilet oman perhekuntasi puolesta.

Tuo "pirulainen" roikkuu mukana loppuun asti.

Itselläni on ollut hieman vastaavanlainen uni, mutta siinä oli härkiä/nautoja, jotka yksitelleen sitten hyökkäsivät puskemaan minua.

" Baasanin härät", "pahan parvi", "kiertävä jalopeura" jne. ( Linkki uneeni, jossa 4.osassa/unessa pha hyökkäsi eläimen hahmossakimppuuni.

viewtopic.php?f=4&t=346 )


Jokaisella Jeesuksen omalla on noita petoja omassa elinpiirissään, siis kuvaten pahan tuomia erIlaisia harmeja, murheita elämäämme.

Pedot olisivat mielellään rauhassa omassa elinpiirissään, mutta ne häiriintyvät jos on yksikin Pyhässä Hengessä rukoileva uskova estämässä niiden työtä, lusteenkylvöä jne.

Uskovien ensisijainen rukoustyökenttä on oma perhe ja oma suku, lähipiiri. Täsät paha ei tykkää alkuunkaan, se vihastuu siitä, yrittäen erilaisillamurheilla saada uskovan luopumaan, erityisesti rukouksesta läheistensä puolesta.

Siunausta : ))

t.AOAOAOAOAOAO
Viimeksi muokannut AOAOAOAOAO, 03 Kesä 2017, 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Pigeon
Viestit: 891
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Minulle tuli Sinetti tuosta sinun näkemästä unesta mieleen kohta
1 Tess 4:
14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan[/b][/b] pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Mutta hyvä kysymys, mitä tuo hirvi tuossa unessa tarkoittaisi? :roll:
tuula

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja tuula »

niin. sitä minäkin mietin tuota hirveä. mitä ihmettä se tarkoittaa? ainakin se on kavioeläin ja niinkuin tiedämme pahaa kuvataan niin, että sillä on kaviot
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.... ja sarvet. Mutta uros hirvenä se on myös kruunupää ???
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Löysin hirvestä tämän symbolisen merkityksen:
Hirvi on itsekunnioituksen, itsepäisyyden, kestävyyden ja jatkuvuuden symboli. Sinulla on omanarvontuntoa, ja olet sitkeä. Sinussa yhdistyvät samanaikaisesti lempeys ja hurja voima.
...no, minähän pidin siitä tiukasti kiinni ... :D
Pigeon
Viestit: 891
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Tällaisen selityksen löysin surffaillessa Saksanhirvestä..
"Saksanhirvi Keskiajan kirkkotaiteessa hirvi esiintyy toisinaan nakertamassa viiniköynnösiä. Tällöin se on vertauskuva ihmisestä, joka voi jo maan päällä päästä osalliseksi Jumalan armon taivaallisesta hyvyyksistä./ Hirven halu vesilähteelle kuvaa ihmistä joka tavoittelee puhdistavaa kastevettä. Tämän vuoksi kastemaljojen suosittu reliefiaihe."
Pigeon
Viestit: 891
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Ja sarvista..
"Sarvet Johanneksen ilmestyksen mukaan Jumalan valtaistuimen edessä on seitsemän silmäinen ja sarvinen karitsa, jotka kuvaavat Jumalan seitsemää henkeä./ Mooses on aikoinaan kirkkotaiteessa kuvattu sarvipäisenä, perustuen latinakielisen Raamatun virheelliseen käännökseen./ Lohikäärmeellä oli paholaisen vertauskuvana seitsemän päätä ja kymmenen sarvea."
http://helimaki3.weebly.com/uploads/2/6 ... .11._2.pdf

Kuka laittaisi palaset paikoilleen ;)
Viimeksi muokannut Pigeon, 04 Kesä 2017, 08:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olli

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja olli »

Pigeon kirjoitti: Kuka laittaisi palaset paikoilleen ;)
Niinpä. Kuka kertoisi jotakin sellaista jonka kaikki lukijat haluaisivat lukea, tai kuulijat haluaisivat kuulla ?
2 Tim 4 kirjoitti:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
En nyt tässä väitä mitään, mutta esittäisin varoituksen sanan: ei ole hyväksi etsiä kovin kiihkeästi selitystä jollekin unelle tai muulle, tieten tahtoen... "omaan korvasyyhyynsä". Sillä jos ei näylle tai unelle tai kielelle tai sanalle ole slittäjää, niin on hyvä muistaa mitä 1 Kor 14 sanotaan.
Pigeon
Viestit: 891
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kiitos Olli varoituksesta!
Pahoitteluni, jos oli kuivaa luettavaa.
Faaraokin näki unen ja, etsi selitystä unelleen. En yrittänytkään koota palasia yhteen ja väittää ymmärtäneeni.
Etsimme tässä "Joosefia", joka sen osaisi tehdä! ;)
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalomia teille kaikille, tasapuolisesti!
Tänään rukoilin ja pyysin anteeksiantamusta ja puhdistusta kaikesta vielä olevasta. Kiitin Hänen Rakkaudestaan ja siitä että on aina vierelläni.
Sitten yhtäkkiä näin pitkästä aikaa näyn, jossa pientä roskaa paloi pienillä liekeillä.
Kiitin Herraani, sillä koin että Hän puhdisti! Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Krsitukselle!!!
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Siunattua Helluntaita Kaikille Herran Omille!!!

Kuva
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... 14fd88.jpg
Vastaa Viestiin