Omia Kokemuksia Levossa 4

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
rauhansoturi

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Sinetti, ajattele, että olemme täällä tutustumassa toisiimme, niin sen takia olisi korkea aika tutustua toisiimme. Niin sinä tietäisit, etten ole sellainen, mitä luulit. Ja minä haluaisin ymmärtää sinua, mitä tarkoitat. Se olisi tutustumisen arvoista, että Kristuksessa rakentuisimme yhdessä.
rauhansoturi

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Sinetti, tuli ihan äskettäin mieleen se juttu. Oletko kuullut David Wilkersonin saarnan, jonka mukaan kaikki, mikä tulee esteeksi minun ja lähimmäisen välille, tulee esteeksi myös minun ja Jumalan välille?
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... nyt on tyhjä olo keskusteluun . Olen rukous hetkessä.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
rauhansoturi

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Sinetti kirjoitti: 30 Loka 2019, 17:28 ... nyt on tyhjä olo keskusteluun . Olen rukous hetkessä.
Ok, hiljennyn kans Jumalan edessä rukoillen. Pyydetään Jumalan apua tähän ongelmaan.
rauhansoturi

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Sinetti, se, mitä kirjoitin, oli osa mukavantuntuista keskustelua, jonka katsoit syyllistäväksi sävyksi. Niin kysyminen ei tulisi jäädä väliin kokonaan pois, josta voisi olla suuri apu yhteisymmärryksen kannalta.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

rauhansoturi kirjoitti: 30 Loka 2019, 16:11 Sinetti, ajat sitten meillä oli tapana käydä säännöllisesti naisten iltapiirissä. Uskovat hakivat rukousapua jotain omiin asioihin, niin siten heidän puolesta rukoiltiin ja annettiin heille näkyjä ja profeetallisia sanoja.

Myös meillä oli tapana lukea ensin Raamatun kohdat ääneen ja siten keskusteltiin miettien, mitä Raamattu tarkoitti niillä kohdilla. Myöhemmin vähitellen Raamatun lukeminen jäi pois ihan huomaamatta ja siirrettiin näkyihin ja profetoihin ihan automaattisesti.

Niin myöhemmin huomasin, että ne näyt ja profeetalliset sanat alkoivat olla enemmän keskeisiä, kuin Jumalan Sana. Koska Jumalan Sanan varassa voi tunnistaa, onko se Jumalasta vai ei, niinkuin Raamatussa kehotetaan.

Tokihan Jumala käyttää uskovia, joilla on armolahjat, yhteiseksi seurakunnan rakentumiseksi Kristuksessa, mutta tulisi elää ensisijaisesti Jumalan Sanan varassa. Raamattu kehottaa koettelemaan kaikki, mitkä koskee näkyjä ja profetioita.

Mutta jos sellainen uskova, joka kulkee Pyhässä Hengessä, sallii Sanalla koettelemisen, niin hän on oikeassa hengessä. Jos sellainen uskova, joka ei salli Sanalla koettelemisen, se herättää huolestumaan, ketä henkiä seurataan.

Minulle on tullut näky, jonka mukaan olen se timantti, mutta ymmärrän Jumalan Sanan painoarvoa. Koska Jumalan Sana ei ole Sanalla koeteltava. Se on Jumalan kirjoituttama Sana. Mutta armolahjojen kanssa kaikki on vajavaisia, niin siksi ne kaikki on aina Sanalla koeteltavia. *vaisu hymy*
Näyistä ja unista, missä hengessä milloinkin ne tulevat, siihen tarvitaan henkien tunnistamisen lisäksi Jeesuksen tuntemista, elikkä tervettä järkeä Jumalan sanasta. Ja jos meissä asuu Jeesuksen Henki, niin meille tulee automaattisesti ymmärrys, mistä hengestä milloinkin on kyse.

Sääntö järjellä numero 1. on siinä, ettei uni/näky saa olla sanan kehotuksen vastainen. Mikäli jonkin herättää meissä painetta hyökätä jonkun kimppuun, suusanallisesti ja hengessä, niin tunnistamme sen sielunviholliseksi, joka yrittää naamioida itseään. Jeesuksen henki ei koskaan, EI KOSKAAN anna lupaa käydä sisaria ja veljiään vastaan. Tähän on järkiselityskin: Jos me uskomme, että Jumala loi maailman ja meidät ihmiset, antoi ainokaisen poikansa meidän vuoksemme, niin miksi Hän meitä käyttäisi ikävällä tavalla välikappaleena. Eikö hän itse mahda asialle... retorisesti.
Jumalamme ei meitä laita toisiamme vastaan, vaan sanassa jopa kieltää meitä käymästä lyömään kanssapalvelijaa.

Jos meissä tulee jonkinlaisia aggressioita, tai vain tiettyjä negatiivisia tunteita toisiamme kohtaan, niin rukoilkaa itsemme puolesta, jottei sielunvihollinen pääsisi meitä kiusaamaan.
rauhansoturi

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Kiitos, Jarmo! Olin niin hämmentynyt Sinetin sanoista. En nostanut häntä vastaan, vaan halusin esittää kysymystä.
Ihmetyttää Sinetin sävy.
rauhansoturi

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Pyytäisin poistamaan minua täältä foorumista yhteisymmärryksen puutteen vuoksi. Kiitos yhteisestä ajasta! Ja Kristuksen armorikasta siunausta teille kaikille! <3
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Entä tämä viesti Ellalle:


Rauhansoturi:
Tuli kaksi vahvistusta Herralta, että Hänellä on tahto parantaa Monaa. Kiitos Herralle! Jatketaan rukoustaistelua.

Ella kirjoitti:
Paavali kehoittaa Rukoilemaan kaikkien ihmisten puolesta. Myös Uskosta osattomien.
1.Tim 1-2 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta.
2. Kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.

Anteeksi, Ella! Saisinko kommentoida, jos sopii.

Nämä Raamatun kohdat tarkoittavat, että rukoillaan, niin "uskosta osattomat päättäjät" toimivat Herran tahdon mukaan. Mutta tulee se antikristillinen aika, jolloin rikotaan Herran tahtoaan vastaan esivalloissa, niin silloin päättäjät eivät toimi Herran tahdon mukaan.

Tunnethan varmaan Raamatun kohdat, joiden mukaan Jumala tahtoo senkaltaisia rukoilijoita, jotka rukoilevat Pyhässä Hengessä ja totuudessa. :) Mikä on totuus, että sen mukaan, kun Isä tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat. Niin tulisi rukoilla Isän tahdon mukaan. Anteeksi tällainen kommentti, vaikka tiedät jo tämän asian. :)

Joh. 4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

1Tim. 2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
rauhansoturi

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Sinetti kirjoitti: 30 Loka 2019, 19:19 Entä tämä viesti Ellalle:


Rauhansoturi:
Tuli kaksi vahvistusta Herralta, että Hänellä on tahto parantaa Monaa. Kiitos Herralle! Jatketaan rukoustaistelua.

Ella kirjoitti:
Paavali kehoittaa Rukoilemaan kaikkien ihmisten puolesta. Myös Uskosta osattomien.
1.Tim 1-2 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta.
2. Kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.

Anteeksi, Ella! Saisinko kommentoida, jos sopii.

Nämä Raamatun kohdat tarkoittavat, että rukoillaan, niin "uskosta osattomat päättäjät" toimivat Herran tahdon mukaan. Mutta tulee se antikristillinen aika, jolloin rikotaan Herran tahtoaan vastaan esivalloissa, niin silloin päättäjät eivät toimi Herran tahdon mukaan.

Tunnethan varmaan Raamatun kohdat, joiden mukaan Jumala tahtoo senkaltaisia rukoilijoita, jotka rukoilevat Pyhässä Hengessä ja totuudessa. :) Mikä on totuus, että sen mukaan, kun Isä tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat. Niin tulisi rukoilla Isän tahdon mukaan. Anteeksi tällainen kommentti, vaikka tiedät jo tämän asian. :)

Joh. 4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

1Tim. 2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

Voisitko tarkentaa, mitä tässä kohdassa tarkoitat?
rauhansoturi

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Tässä täytyy olla jokin väärinymmärrys joka johti tähän tilanteeseen. Kannattaisi aina kysyä yhteiysmmärryksen kannalta, niin säästyisi paljolti tämä kaikki harmillinen juttu, josta en vielä tiedä, mitä tässä asiassa ajetaan nyt ja mistä asiasta kyse nyt on.
rauhansoturi

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Jarmo, voisitko poistaa minua täältä foorumista? Tämä ei ole ensimmäinen kerta, jolloin yhteisymmärryksen puute tuli.
rauhansoturi

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

tätä kaikkea kutsuu rakkaudeksi..jpg
rauhansoturi

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Ylläpitäjä ja valvoja, pyytäisin poistamaan minua täältä foorumista. Kiitos ja Raamatun Jeesus kanssanne!
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Shalom! Rauha kaikille! Minusta tässä nyt vaikuttaa olevan vain väärinymmärrystä. Tämä on keskustelupalsta, kysymyksiä ja tarkennuksia tulee voida esittää.. kunhan sanassa pysytään. Jarmo antoi hyvän neuvon. Rukoillaan, ettei sielunvihollinen sotke asioita!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Rauhaa palstalle, Herrassa Jeesuksessa! Emme me ole mikään jumalaton riitalauma, vaan meidän pitää nähdä toisemme viallisina takkuturkkeina, Jeesuksen lampaina, joilla on tapana olla vähän tyhmiä. Se kuuluu ihmisluonteeseen.

Pidä sisar "rauhansoturi" hiukan lomaa palstalta... Ei näitä kannata niin vakavasti ottaa, ihon alle päästää. Seuraa palstaa ja kun sitten jonain päivänä haluat, niin kommentoi taas. Mä oon nähny tän niin monta kertaa, kun joku ihminen tulee palstalle ja hetken päästä jostain syystä vaan päättää häipyä ja pyytää mua poistamaan tilin. Silti on kiittänyt jälkikäteen, kun en ole poistanut sitä. Tämä palsta on suljettu, eikä kukaan ulkopuolinen näe, onko sinulla tili täällä vai ei. Voit aivan turvallisesti jättää sen aktiiviseksi jos jonain päivänä haluat palata. Tosin, toivoisin tietysti, ettet lähtisi, koska sinä olet ollut palstalla varsin tuottelias kirjoittaja. Eikä Sinetilläkään sina vastaan ole mitään... Jokainen voi lukea täällä, mitä tapahtui ja miksi. Ei kannata käydä henkilöihin käsiksi oikeastaan millään tavalla. Kyllä Jumala ohjaa meitä monella muulla tavalla. Minuakin on suoranaisesti haukuttu ja solvattu täällä mutten minä siitä ole milläskää, koska en minä olut se solvaaja, joka kaikkien edessä sen teki.

Okei, mutta toivon nyt rauhaa ja ymmärrystä toinen toisillemme. Minkäänlaista pahaa ei säännötkään täällä salli toisistamme puhuttavan.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen
Komppaan Jarmoa. En minäkään täältä ketää pois halua. Toivon että kunnioitamme täällä toisiamme ja annamme tilaa. Emme ole yksikään toistamme parempia. Olemme juuri noita takkuturkki lampaita joksi Jarmo meitä sopivasti luonnehti.
Jokainen meistä tekee virheitä, emme siis ole täydellisiä, en minä ainakaan.
Olkaamme siskoja ja veljiä toisillemme, rauhaa ja lähimmäisiä rakastavia. Tehdään tästä "koti", jota kaikilla ei ole. Paikka jonne on hyvä tulla lepäämään, paikka jossa tiedämme että meitä rakastetaan.
Siunausta Jeesuksessa Kristuksessa kaikille.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, olen samaa mieltä tästä ylläkirjoitetusta. Älkäämme kiistelkö mistään keskenämme, aina on löydettävissä yhteisymmärrys, jos niin tahtoo!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin