Omia Kokemuksia Levossa 4

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

17. Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
18. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Efes.5.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Ella »

Amen! Kiitos Jeesus!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Kuva


Shalom!

Tänään, herättyäni ja rukouksessa ja Herran läsnäolossa ollessani, eteeni tuli kuva tuollaisesta ommellusta rististä, joita olen ommellut ja täyttänyt ja lopuksi kirjoittanut siihen ristin keskiöön : " se on täytetty".
Nyt näin siinä yhden ristin edessäni ja sen sivupuut oli käännetty keskiön päälle, kuin suojaavat kädet. Kohta ne avautuivat taas sivuilleen, aivan kuin esittäen:
- " DADAM!!!".
Näin että ristiin oli tullut uutta, keskellä olevan tekstin ympärille oli tullut kuin kehyksenä piiretty orjantappura kruunu. Aivan kuin kertoen, että jatkossa minun täytyy valmistaa se niin.
Sinä olet niin ihmeellinen Jeesus Kristus ja niin RAKAS!!!

Jos uskot Raamattuun, et voi olla uskomatta, että Jeesus kantoi orjantappurakruunua ja että Hän rakastaa sinua. Se on vertauskuva Hänen rakkautensa syvyydestä. ”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä” (Jh 3:16). Ensimmäinen Johanneksen kirje 4:8 sisältää kolme suurinta sanaa, mitä koskaan on ihmiskielessä lauseeksi yhdistetty: Jumala on rakkaus. Ja orjantappurakruunu symboloi Hänen rakkauttaan.

Siunausta päiväänne.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Sinetti kirjoitti: 29 Syys 2019, 10:07 Tänään, herättyäni ja rukouksessa ja Herran läsnäolossa ollessani, eteeni tuli kuva tuollaisesta ommellusta rististä, joita olen ommellut ja täyttänyt ja lopuksi kirjoittanut siihen ristin keskiöön : " se on täytetty".
Nyt näin siinä yhden ristin edessäni ja sen sivupuut oli käännetty keskiön päälle, kuin suojaavat kädet. Kohta ne avautuivat taas sivuilleen, aivan kuin esittäen:
Minulla tuli mieleen tämä Raamatun kohta:
Matt. 23:37

Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
Jeesus kehoittaa nyt kaikkia tulemaan Hänen suojaansa!

..
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Markku, tuo on hyvin osuvaa tuohon tuohon kuvaani ja sen sisältämään Sanomaan.
Kiitos myös että autoit kuvan tuonnissa .. oon niin tolvana näissä netin käyttö asioissa. :P
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ps. voisin viedä tuon tuomasi blogin jatkeeksi, uskovalta veljeltä?
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Sinetti kirjoitti: 29 Syys 2019, 11:40 Ps. voisin viedä tuon tuomasi blogin jatkeeksi, uskovalta veljeltä?
Tottakai! (jos minua tarkoitit?)

--
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Juuri sinua, rakas veliseni! Kiitos vahvistuksesta.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Shalom!

Pari päivää on ollut hiljais eloa.
On ollut vatsan tyhjennystä ja tähystystä.
Niitä on jo tehty minulle paljon ja niistä on muodostunut minulle pelko, mutta nyt lähestyin tätä tilannetta rukouksen kautta.
Eilen kun oli tuo tähystys aamu, rukoilin, että Herra herättäisi minut sen verran ajoissa, että ehtisin olla rukouksessa ja läsnä olossa Hänen kanssaan, muussa tapauksessa joutuisin rukoilemaan siinä toimien keskellä.
Niin kävi, että olin täydessä unessa, unta en muista, mutta sen muistan, kun siihen loppuun tuli kuin tulilintu. Se oli pyöreä muodoltaan, kuin kyyhkynen.
Siinä se lepatti hetken edessäni ja heti sitten heräsin ja sain kiittää Herraa, että Hän piti huolta rukous hetkestämme ja tuli herättämään minut.
Kiitos Jeesus Kristus! Kiitos Pyhä Henki!

Nyt on käyty kaikki tutkimukset ja toimet siltäosin läpi ja nyt on vain heikko olo, rukoilin Herraa, että tyhjennys menisi hyvin ja Hän antaisi yliluonnollista voimaa selvitä niin tyhjennyksestä kuin tähystyksestä, etten oksentaisi ja niin tapahtui etten oksentanut ja tähystyskin meni kohtalaisen hyvin, Herran kanssa selviän tästä kaikesta, Hän on minun ja meidän kanssamme.
Siihen saan luottaa.


"Vieläkö teidän joukossanne on joku, joka on nähnyt, miten kaunis entinen temppeli oli? Eikö se, mikä nyt on silmienne edessä, ole entisen rinnalla kuin ei mitään? Näin sanoo Herra:

- Nyt, Serubbabel, ole luja! Älä lannistu, Joosua, Josadakin poika, ylimmäinen pappi! Ja kaikki maan asukkaat, olkaa lujat! sanoo Herra. Ryhtykää työhön! Minä olen teidän kanssanne, sanoo Herra Sebaot. Tämän lupauksen minä annoin teille jo silloin, kun lähditte Egyptistä: minun henkeni on teidän kanssanne. Älkää pelätkö!"
Hagg. 2:3-5 [kr92] [kr38]
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen Sinetti rakas sisareni! Oot täällä tukipilari muille... Rauhansoturi on myös ollut ilopilleri tuodessaan aina visaisia ajatelmia. Siunausta on se, kun olette täällä ja muidenkin on silloin mukava osallistua. Eero on myös erittäin aktiivinen ja osaa hyvin ottaa kantaa vaikeisiinkin kysymyksiin.

Kiitos kaikille palstalaisille anyway! Olette suola joka tekee ruuasta maukkaan.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos rakas Jarmo velisein, alleviivaan nuo sanasi. Meitä kaikkia tarvitaan täällä, tukemaan toinen toistamme! Olemmeha yhtä perhettä!

"Eikä yksikään asukas sano: "Minä olen vaivanalainen." Kansa, joka siellä asuu, on saanut syntinsä anteeksi." (Jes, 33:24)
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vielä sen verran haluan kertoa itsestäni, etenkin uusille jotka ei vielä minua tunne, ettette odota minulta analysointia, sillä sellaiseksi ei Herra ole minua luonnut. En analysoi Hänen Sanaansa, vaan minä olen minä, kaikessa yksinkertaisuudessani, ja Herralta saadussa rakkaudessa.
Tuon Hänen Sanomaansa lähinnä juuri rakkauden ja sen yksinkertaisuuden kautta. Me monasti teemme Hänen Sanomastaan liian vaikeaa.
Tämä on tehtäväni ja työkenttäni, näin Herra on tämän kohdallani tarkoittanut, muuksi en muutu, ehkä siksi monet kokevat että minua on helppo lähestyä?
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mark 7.
Suora julistus kansalle 7:14-23

Jeesus ei tyytynyt arvostelemaan fariseusten ja lainopettajien opetusta vain yksityisesti. Hän kutsui kansan koolle ja julisti suoraan väkijoukoille sen, mitä hän oli sanonut häneltä vastausta tiukanneille. Ihmiselle ei ole vaarallista se, mikä tulee häneen ulkopuolelta, vaan vaarallista on se, mikä tulee sisältä päin. Sanat jäivät väkijoukolle arvoituksellisiksi ja samoin myös opetuslapsille. Jeesus selittää sanansa yksinkertaisesti: Se mitä ihminen syö, menee vatsaan ja sitä kautta käymälään. Ruoka ei siis ole hänelle vaaraksi. Sitä vastoin tuhoisaa on se, että paha sydän tuottaa pahoja tekoja. Näistä Jeesus antaa pitkän esimerkkilistan. Näin siis Jeesus julisti kaikki ruuat puhtaiksi.
14. Ja hän kutsui taas kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa minua kaikki ja ymmärtäkää:
15. ei mikään, mikä ihmisen ulkopuolelta menee hänen sisäänsä, voi häntä saastuttaa, vaan mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
16. Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
17. Ja kun hän kansasta erottuaan oli mennyt erääseen taloon, kysyivät hänen opetuslapsensa häneltä sitä vertausta.
18. Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
19. Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
20. Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
21. Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
22. aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
23. Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Ella »

Sain kehotuksen Sinetti sisareni rukoilla puolestasi tänä aamuna.
Tuli tämä Jaakobin 5:14 Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Ella siskoni, kiitos! Varmaankin sait oikean kehoituksen.
Tänään on ollut mielettömän heikko olo. Äsken juuri mittasin paineet ja ne oli alakanttiin; 99 / 69/ 66.
Eilinen ilta kotona oli todella huono tähystyksen jälkeen. Minua nukutti ja paleli ja vatsa täynnä ilmaa. Sitten alkoi selkääkin särkeä. Otin yöksi kipu lääkkeen ja heräsin joskus yöllä aivan hikisenä. En tiedä mitä se oli. Nyt muuten ok mutta nuo paineet alhaiset ja pitää sitä kautta heikkoa oloa.
sairastan kroonista suolisto sairautta 97 vuodesta asti. Siksi tämä 5 vuotis kontrolli. ( Chronin tautina hoidettu).
Tosin viime aikona minulla on ollut niskat niin kipeät että muutaman kerran tänä kesänä siellä on jokin säjähtänyt niin kuin olisi sähköiskun saanut koko niskan pituudelle ja välillä kurkkua ahdistaa, sitä on ollut viime joulusta asti.
En vain ole jaksanut ottaa siihen kantaa, vaan ajatellut että Herra pitää huolen. Olen niin väsynyt lääkäreihin ja koko tähän systeemiin. Olen valmis lähtemään pois, kunhan vain Herra pian tulee, mutta loppuun asti teen Hänen tahtonsa. Hän on minun parantajani ja lääkärini.
Amen.
Mutta kyllä saa rukoilla, jolla voimia siihen riittää, itse olen pitänyt näitä sairauksiani vain minun piikkinä lihassani, niin kuin Paavali. Herra voi minut parantaa, mutta jos on Hänen tahtonsa, Hän voi ottaa minut myös pois, kun aikani on täysi täällä .. en pelkää lähteä. Herralla on tiedossa päivieni määrä.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Eräs tässä saikin minulle kotikokouksessa kuvan, jossa näki kehoni ja juuri niskani alueella kipinöintiä, ja kun tuon kerroin, ymmärsi hän kuvansa.
Veljeni näki silloin minulle tuon suuren lääkeruiskun, jonka koen Herralta tulevaksi ja parantavaksi eliksiiriksi.

... en yleensä pyydä rukousta sairauksieni puolesta .. :)
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Ella »

Rukoilen niiden asioiden puolesta erityisesti joihin saan kehotuksen. Kyllä on ihmisillä vaikeaa, kun maailma pimenee. Ja perheillä vihtahousu
tekee "parhaansa" rikkoakseen perheitä.
Tuntuu välillä että ei jaksa enää. Jeesuksen kanssa, hetki vain ja päivä kerrallaan. Rukoukseni on. Tule Herra Jeesus!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinulle Ella, on anettu valtava esirukoilijan armolahja!
Minulta myös pyydetään valtavasti rukousta ja joskus tuntuu ettei enää jaksa sitä määrää, mutta aina kun tulee uusi rukous aihe, niin Herra vuodattaa lisä voimaa, onhan Hän siinä rukous hetkessä kanssamme.
rauhansoturi

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Kiitos, Jarmo. :) Olen enemmän "miettijä", eli mietin pohtien Raamatun asiat, mutta huomasin selkeästi muutosta itsessäni. No taidan nyt vähän kertoa jotain itsestäni.

Kauan ajat sitten yhdessä uskovien foorumissa (foorumin nimi radikaali tai jotain sinnepäin... ) seurailin aluksi ja siten huomasin, että yksi veli on raitishenkinen ja tervehenkinen uskova ja hän puolusti suoraselkäisesti totuuden puolesta ja hän pysyi Jumalan rakkaudessa, niin ihastuin hänen suoraselkäisyyteen totuuden puolesta, vaikka en täysin tuntenut häntä.

Huomasin myös, että hän vaelsi lähimmäisenrakkaudessa eksyksissä kulkevia uskovia kohti ja oikaisi heitä lähimmäisenrakkaudellisesti, niin häntä seuraillessani koin kutsumuksen ollakseni "toveri" hänen kanssa.

Niin hänen kanssa aloin palvella sitä tehtävää ja oikaisin lähimmäisenrakkaudellisesti pois ulkokultaisesta uskonnollisuudesta taistellen, niinkuin Jumalan soturin tavoin. Siis minulla ei ollut taistelua lihaa ja verta vastaan, vaan hallituksia ja pimeyden henkiolentoja vastaan, jotka eksyttivät heitä. Veli ja minä teimme kaiken lähimmäisenrakkaudesta, kunnes yksi alkoi herjata kovin sanoin puolustaen omaa kuppikunnan oppia, niin vetäydyin pois. Veli jatkoi taistelua yksin ilman minua, kunnes se foorumi suljettiin ja lopetettiin.

Kiersin etsien rukoillen omaa paikkaa, kunnes tapasin toveria FB:ssa. En nähnyt häntä pitkästä aikaa, kuin vasta FB:ssa. Ilahduin heti nähdessäni häntä. Koska hän oli minulle Jumalan työtoveri. Niin seurailin aluksi häntä ja siten huomasin, että hän pysyy yhä totuudessa ja Jumalan rakkaudessa, niin lähetin kaverikutsun hänelle. Oli kunnia olla hänen toveri totuuden puolesta Jumalan rakkauden vuoksi kadotuksissa olevia ihmisiä kohti.

Minä sain myös kaverikutsut muilta uskovilta, mutta myöhemmin huomasin, että minun FB-sivullani keskustelu riidanhaluisuudesta johtuen veti vääriä uskovia. Huomautin keskinäisen rauhan ja yhteisen rakentumisen tärkeyden. Se ei auttanut.

Oli vaikeaa ratkaista tämän ongelman eli minä suljin kokonaan FB-profiilini lopullisesti. Koska oli pakko tehdä. Siten loin uudelleen FB-profiilin. Pidin huolen, etten saisi vääriä uskovia FB-kaverikseni keskinäisen rauhan ja yhteisen rakentumisen vuoksi. Mutta olin monessa FB-ryhmässä, joissa palvelin Herraa talentin mukaan eli oikaisin lähimmäisenrakkaudellisesti. Toveri oli myös niissä ryhmissä, mutta hän vetäytyi kaikista ryhmistä pois, koska uskovat pitävät kiinni valheista ja olivat riidanhaluisia. Toveri alkoi keskittyä oman talentin mukaan tehtävään, niin keskinäinen rauha yhteisen rakentumisen vuoksi säilyy hyvin.

Jäin yksin ja jatkoin tehtäväni niissä ryhmissä. Myöhemmin huomasin ilahtuen valheista uloskasvamisen ja muutoksen totuuden puolesta niissä FB-ryhmissä. Eli minun palveleminen talentin mukaan ei ollut turhaa. Kiitin Herraa niistä.

Myöhemmin niihen FB-ryhmiin tuli uusia uskovia, jotka aiheutti jakautumisen uskovien keskellä. Pysyin yhä talentin mukaan vahvana ja oli kova työ oikaistavaksi ja samalla pyrin rauhaan kaikenlaisten uskovien kanssa keskinäisen rauhan ja yhteisen rakentumisen vuoksi. Myöhemmin huomasin, että luopumus kasvoi ja siitä tuli vahvaksi luopumukseksi.

Ajattelin, onko minun tehtävä jo ohi. Aloin keskittyä itseeni ja minun tilaan rukoillen ja kysellen omasta paikasta. Niin päätin lähteä kokonaan pois kaikista FB-ryhmistä ja suljin taas kokonaan lopullisesti FB-profiilini ja siten loin uudelleen FB-profiilin ja tällä hetkellä keskityn vain totuuteen itseni vuoksi ja minulla on tällä hetkellä vain 5 FB-kaveria, jotka taistelevat totuuden puolesta. En ota kaverikutsun enää.

FB-kavereista vielä... Yksi FB-kavereista evankelioi Israelissa ja nyt palasi Suomeen. Rukoilijana seurasin jokapäiväistä päivitystä rukoillen hänen puolesta. Toinen keskittyy kielten käännöksiin, se on hänen tehtävä. FB-kavereilla on omat tehtävät, joihin he keskittyvät palvellen Herraa. Minä tällä hetkellä en enää palvele, eikä minulla ole enää oma paikka palveltavaksi. Keskityn enemmän itseeni ja omaan tilaani. :)

Mutta ilman Jumalan seurakuntaa on vaikeaa ojentautua ja kasvaa ulos, koska Jumalan armolahjat seurakunnan yhteiseksi rakentumiseksi toimivat ja siksi olen itse vaille Jumalan seurakuntaa ja jään vaille seurakunnan yhteistä rakentumista itseni vuoksi, että saisin ojentautua ja kasvaa ulos Kristuksessa. Useimmat kerrat huokailin Herran puoleen, koska yksin vaeltaminen on raskasta, eikä se ole Herran tahdon mukaista. En vielä löytänyt raamatullisen seurakunnan. En tarkoita täydellistä seurakuntaa, vaan että seurakunta toimii Raamatun mukaan. Se ei vielä löytynyt uudessa kotipuolessani.

Mutta tällä hetkellä oikaisen naapurikunnassa asuvaa uskovaa lähimmäisenrakkaudellisesti totuuden mukaiseen suuntaan. Hän lähetti minulle videon, jolla whatsapin kautta hän kutsui minua 19.10. aterioimaan ja kuuntelemaan saarnaa ja opetusaihetta. Mutta sain uskosta osattomalta kaverilta kutsun bussiretkelle samana päivänä 19.10.

Epäilen, että Jumala taitaa olla tämän kaiken takana ja koettelee taas rakkauttani Hänen totuutta kohtaan, mutta en haluaisi lähteä kuuntelemaan ja tukemaan järkeisuskoa.

Lähtisin mieluummin bussiretkelle uskosta osattomien kavereiden kanssa ja se olisi tilaisuudeni evankelioida heille yksilöllisesti, mutta retkipäivä on tiheästi ohjelmoitu. Se mietityttää minua, saanko koskaan aikaa voidakseni tutustua heihin ja samalla evankelioida. Evankelioiminen ei ole todella helppoa, riippuen ihmisistä, millaista he ovat ja mitä he ajattelevat. Ystävystyminen on evankelioinnin tärkeä avain, niin sen kautta on paljon helpompi keskustella evankelioiden.

Anteeksi, tuli pitkä tarina itsestäni... Toivottavasti tätä pitkää kirjoitusta jaksetaan lukea loppuun asti. Anteeksi tämä pitkä kirjoitukseni! :)
rauhansoturi

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Olen kans huomannut samaa Eerossa ja siitä, että hän on rauhan mies, niin rauhan ohessa saa nähdä Jumalaa. :) Myös olen huomannut, että täällä foorumissa yhteisen rakentumisen vuoksi Jumalan tahdon mukaiset armolahjat toimii, se tärkeintä. :)
Vastaa Viestiin