Omia Kokemuksia Levossa 4

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Ella »

Siunattua Adventin aikaa! Tule Herra Jeesus! Odotamme sinua.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Pyros

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Eilen alkoi päässäni soida lapsuudestani tuttu virsi.

Virsi 499; Jumalan kämmenellä

1.
Jumalan kämmenellä
ei pelkää lintunen,
Jumalan kämmenellä
ei pelkää ihminen.
Kaikille tilaa riittää,
kaikille paikkoja on.
Jumalan kämmenellä
ei kukaan ole turvaton.

2.
Jumala meitä kutsuu
nyt suojaan turvaisaan.
Jumala meitä kutsuu
ja kantaa voimallaan.
Milloinkaan ei hän hylkää,
lastensa kanssa hän on.
Jumalan kämmenellä
ei kukaan ole turvaton.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... minä niin iloitsen veljeni puolestasi ja sinun uskostasi. Ole Siunattu Jeesuksessa Kristuksessa!
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa, siskot ja veljet!

Tänään sain rukous ja Herran läsnäolo hetkellä nähdä kierteisen ruuvin, tai ainakin siksi sen kuvittelin. Sitä pyöritettiin siinä edessäni ja minä pyysin Herralta:
- " Vahvista tätä kuvaa, sillä varmaksi en voi sanoa mitä tuo esittää ja en voi tätä jakaa .. vahvista"
Kohta näin kuvan pienestä rististä tai ristikosta, jossa kulki molempiin yhtäpitkiin kulkeva ura ja ymmärsin että tämä voisi olla "vertauskuvallinen" ristipääruuvi.
Ja ymmärsin että nyt oli aika kiinnittyä vahvasti Jeesukseen Kristukseen, jotka sitä eivät vielä ole tehneet.
Tuossa ruuvissa on vahva kiinnitys ja tuo ristiura sen päässä, kertoi sen vertauskuvallisuudesta.

1. Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
2. Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
3. Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
4. kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
5. Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
6. sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
7. ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
8. Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
9. Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
10. ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
Kol.3.

Teitä siunaten.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos Sinettisormus ja kiitos myös Sananpaikasta. Tässäkin minun mielestäni tulee esille se, mikä kaiken maallisen meissä voi syrjäyttää eli Jumalan Rakkaus eli Hän itsessään. Herra on Rakkaus ja Herra on Elämä, Herra on Kaikki. Halleluja!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Shalomia teille.

Tänä aamuna rukous hetkellä sain nähdä kaunista ja rauhallista kuvaa. Olin itse (katsojan silmin) jossakin hyvin korkealla mäellä. Rinteet laskeutuivat äkkijyrkästi alas. Maasto siellä oli tasaista korkeudesta huolimatta. Siellä oli polkumainen maasto.Ympärillä olin kuin mänty puita, mutta harvakseltaan, joten tunnelma oli kuin puistossa ja siitä minulle nousikin mieleeni Getsemanen puisto. Se oli hyvin rauhallinen ympäristö.
Nyt on aika, että meidän tulee mennä sydämessä tuonne Getsemaneen, rukoilemaan ja valvomaan, niinkuin Jeesus teki, menemällä Isänsä eteen rukoukseen ja hiljaisuuteen.
Herramme tulemus lähestyy ...

Herra olkoon kanssamme ja antakoon meille rauhan.

26:36 Sitten Jeesus tuli heidän kanssaan Getsemane nimiselle maatilalle; ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Istukaa tässä, sillä aikaa kuin minä menen ja rukoilen tuolla."
26:37 Ja hän otti mukaansa Pietarin ja ne kaksi Sebedeuksen poikaa; ja hän alkoi murehtia ja tulla tuskaan.
26:38 Silloin hän sanoi heille: "Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa minun kanssani."
26:39 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä."
26:40 Ja hän tuli opetuslasten tykö ja tapasi heidät nukkumasta ja sanoi Pietarille: "Niin ette siis jaksaneet yhtä hetkeä valvoa minun kanssani!
26:41 Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."
Matt.26.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Herra on toteuttanut Isänsä tahdon meidän kaikkien edestä!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Ella »

1Piet 5:7 ja heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen.
8. Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele käy ympäri niin kuin kiljuva jalopeura, etsien , kenet hän saisi niellä.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Ella ja kiitos Sananpaikasta, Herra on todella kantanut kaikki syntimme, jos vain käännymne Hänen puoleensa ja seuraamme Häntä, niin olemme Hänen verensä suojissa. Yksinkertaista, mutta samalla aivan ihmeellistä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa teille toivotan.

Tänä aamuna rukous hetkellä sain iki-ihana kuvan.
Näin tuon sinettisormuksen, joka näytti nyt entistäkin kauniimmalta.
Kohta minulle näytettiin siihen vierelle tulevaa ristiä, jonka yläosassa, siinä INRI kyltin kohdalla, oli samanlainen ja sininen väriltään oleva iso jalokivi. Se oli vain paljon suurempi kuin sormuksessa oleva kivi oli.
Ja näin kiven yläpuolella olevan jonkun kauniin kuvion, mutten saanut selvää mikä tuo kuvio oli.
Ensin näytti että siinä oli kirjain T, mutta sitten se muuttui kuin risti kuvioksi.
Tuo risti oli hyvin kaunis. Nuo nähdyt asiat toivat valtavan ilon ja rauhan sydämeeni. Odotusta täynnä olevan ilon ja rakkauden.
Kiitos Jeesus!


Ensimmäinen kirje korinttilaisille 13
1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

Herran Rauha, Ilo ja Rakkaus koskettakoon jokaisen täällä olevan sydäntä.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kirjoittaja Ella:

Tänä aamuna kun on perjantai ja 13. Uskosta osattomat pitävät tätä päivää "pahana" päivänä.
On Jeesus ja 12 opetuslasta, siitä luku 13. Ja perjantaina Jeesus ristiin naulittiin.

Jesaja 53:3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu,
jota emme minäkään pitäneet.
4. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna,
Jumalan lyömänä ja vaivaamana.
5. Mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden.
Rangaistus oli hänen päällänsä että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niin kuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä
kaikki meidän syntivelkamme. Amen!

Tämä on hyvä päivä, Herra on sen tehnyt!
Olkaa siunatut.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kirjoittaja Ella » 10 Joulu 2019.

Viime yönä, tai aamuyöllä. Katseli sateliitti kanavan kautta tätä maapalloa. Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Kyllä on ihminen pieni, tähän
Jumalan suureen luomistyöhön verraten.
PS:8:4 Kun minä katselen sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet luonut.
5. Niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?
6. Kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal´ olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella.
7. Panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle.
8. Lampaat ja karjan, ne kaikki niin myös metsän eläimet,
9. Taivaan linnut ja meren kalat ja kaiken, mikä meren polkuja kulkee.
10. Herra, meidän Herramme kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa.

Sitten nostettiin mieleeni laulu! Tätä maapalloa katsellessa.
Olen kuullut, on kaupunki tuolla yllä maan, päällä pilvien usvain, Luona välkkyväin taivasten rantain.
Siellä kerran, ah olla mä saan. Halleluja, mun lauluni raikuu, Halleluja, mä kaupunkiin kuljen.
Vaikka jalkani uupuen vaipuu, Joka askel mun kotiin päin vie.

Halleluja, nyt henkeni kiittää
Kun jo kuulla voin taivaisen laulun.
Side katkee mi` maahan mut liittää.
Tiedän, siellä jo pian olla saan.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Ella »

Talvella saamme ihastella myös tähtitaivasta. Jumalan käden työtä.

Amos 5:8 Hän, joka on tehnyt Otavan ja Kalevanmiekan.
Ja muuttaa synkeyden aamuksi ja pimentää päivän yöksi ja kutsuu kokoon meren vedet, ja vuodattaa ne maan pinnalle.
Herra on hänen nimensä.

Job38:31 Taidatko solmia Otavan siteet tahi irrottaa kahleista Kalevan miekan?
Job9:9 Hän loi Seulaset ja Kalevan miekan, Otavan ja eteläiset tähtitarhat.

Meillä täällä pohjoisessa on Otava ja Pohjantähti.

Eteläisellä pallonpuoliskolla on Etelän Risti, Jota muinaiset merenkulkijat käyttivät apunaan.
Joidenkin maiden lipuissa se esiintyy. Australia, Brasilia ja muutamia muita eteläisen pallonpuoliskon maita.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Ella »

Kaikki neljä Etelän ristin kirkasta tähteä ovat tärkeitä navigaatiotähtiä.
Purjelaivojen aikakaudella se sanottiin olleen, Suomalaisten merimiesten rakkain tähdistö Etelämerellä.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Ella näistä, olet siunattu sisar 🕊🕊🕊
Pyros

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Rauhaa. Eilen nukkumaan käydessäni nousi vanha virren säkeistö mieleeni, jota paljon juuri iltarukouksenakin käytetään/on käytetty.
Levolle lasken, Luojani,
armias ole suojani!
Jos sijaltain en nousisi,
taivaaseen ota tykösi!
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Omia Kokemuksia Levossa 4

Viesti Kirjoittaja Ella »

Tuo rukous, tuo lapsuuden mieleen. Silloin rukoiltiin näin. Kiitos kun toit sen esille.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Vastaa Viestiin