Omia Kokemuksia Levossa 3

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Tuula1

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Kiitos Sinetti. Voimavaraa kyllä tarvitaankin yhä pimenevässä ajassa. Ja voimaa ole pyytänyt viimeaikoina Herralta. Tämä oli aivan kuin vahvistus pyynnölleni.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kun lauloin tuota omassa väsymyksessäni, itkin samalla niin suuressa RAKKAUDESSA.
Tuula1

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Minulle on käynyt muutamia kertoja samoin kuin Sinetti sinulle. Tämä on todella kaunis ja voimaannuttava laulu.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Joo, muistan sen viimeisimmän ... Häälaulun, joka meitä niin rakkaudella puhutti.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa teille!
Tänään Herran läsnäolossa ja rukouksessa näin noita jo tutuksi tulleita sormuksia, jostain syystä Herra haluaa niiden kautta minulle puhua.
Tänään näin 3 sormusta, jotka kaikki näytettiin erillään. Ne olivat taas niin kauniita.
Mietin, oliko tämä vain minulle, vaiko myös joillekuille muille? Ehkä kolmelle hänen morsiammellen? Oletko sinä vihkiytynyt Kristukseen?
Vaiko kolmesta eritehtävästä saatavia taivaallisia palkkoja, jotka sitten meitä siellä taivaassa odottavat?
Olethan sinäkin kuuliainen sille, mitä Herra sinulta odottaa?
Mutta tästä kaikesta minulle nousi tuo Raamatun kohta sydämelleni ja ehkäpä se juuri on se perus viesti tässä asiassa, että ei kerätä maallisia aarteita, jotka ruostuu.

19. Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
20. Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
Matt.6.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

1.Moos.2:22 " Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo. "

1.Moos.2:24 " Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi. "

Kaksi eri ihmistä, joista tulee yksi. 1+1=1
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Shalomia teille.
Viime yönä heräsin aivan pieneksi hetkeksi ja siinä hetkessä näin kuvan:
Näin mieheni pakettiauton keskellä siltaa ja auton alla, keskellä, oli aivan valtava repeämä sillassa ja toiselta reunalta puuttui jo pieni palakin. Silta oli romahtamaisillaan. Auton etupää oli tuon halkeaman toisella puolella ja takapää toisella puolella. Se näytti siltä, että sillan romahtaminen saattoi tapahtua koska tahansa.
Sitten nukahdin ja näin vielä unessakin auton sillalla, mutta nyt silta oli ehjä.
Aamulla kun mieheni teki lähtöä työhön, kerron hänelle yöllisen näkyni ja hän vastasi siihen:
- No nyt en tiedä mitä kautta menen töihin, kun tuollaisella pelottelit. Menin mitä kautta tahansa, on siltoja vastassa?"
Lohdutin häntä, ettei näky varmaankaan tuollaista tarkoittanut ja olihan minun kerrottava, sillä niin monesti hän oli sanonut, että voi noihin uskoa, on näky kerrottava ennen tapahtuvaa ja niin nyt tein:
- Uskon, että näky on vertauskuvallinen, silta on yleensä sovituksensilta, jota pitkin kuljemme tässä hengellisessä elämässä ja tuo autosi edusti näyssä sinun hengellistä ajoneuvoasi, josta näyssä sinut tunnistin. Koen että olet nyt siirtymävaiheessa. Etupääsi on jo siellä uudessa tulevassa, mutta takapää on vielä pahasti siellä menneisyydessä .."
Mieheni itse myös sanoi ääneen, että sitten hänen täytyi olla siirtymävaiheessa. Ja sitä minäkin toivon, kunhan tekee tuon pian, sillä halkeama oli paha. Mieheni lähdettyä, rukoilin vielä asian puolesta, jos tuo kaikki nähty oli Herralta?

– Meidän ei pidä tehdä käännynnäisiä, vaan Jumala on se, joka lopulta lahjoittaa uskon, kun ihminen kuulee sanoman Jeesuksesta Kristuksesta.

– Siinä vaiheessa, kun ihminen tekee uskonratkaisun, niin jonkinlainen usko on syntynyt ihmisen sydämessä, jonka hän voi ratkaisullaan toiselle näyttää. Usein se on enemmän sydämessä syntyneen uskon ilmaisua, kun ihminen rukoilee Jeesusta omaan elämäänsä.


Kuva

"Kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta." (Kirje roomalaisille 3:23)

"Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." (Kirje roomalaisille 6:23)

"Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen." (Kirje roomalaisille 8:6-8)

Synti erottaa kuilun tavoin ihmisen Jumalasta. Ihminen kaipaa kuitenkin tietoisesti tai tietämättään Jumalan rakkautta ja yhteyttä häneen. Jokainen etsii elämälleen tarkoitusta esimerkiksi työstä, ihmissuhteita, rahasta, uskonnoista, aatteista tai moitteettomasta elämästä.

Synnin ongelmaan on vain yksi ratkaisu...
3. Jeesus Kristus on Jumalan ainoa ratkaisu ihmisen syntiin. Hänen kauttaan voit päästä Jumalan yhteyteen, löytää elämääsi tarkoituksen ja Jumalan rakkauden.

"Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus kuoli meidän puolestamme, kun vielä olimme syntisiä." (Kirje roomalaisille 5:8)

"Kristus kuoli meidän syntiemme vuoksi., hänet haudattiin, hänet herätettiin kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, ja hän ilmestyi Keefakselle ja sitten niille kahdelletoista. Sen jälkeen hän ilmestyi samalla kertaa yli viidellesadalle veljelle..." (1. kirje korinttilaisille 15:3-6)

"Jeesus vastasi: Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." (Johanneksen evankeliumi 14:6)

Jumala rakensi sillan erottavan kuilun yli lähettämällä Jeesuksen Kristuksen kuolemaan ristillä meidän edestämme.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Silta yli synkän virran: https://www.youtube.com/watch?v=rzN6Ms0Th8U

.. nyt vierii kyynel.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
https://sinettisormus.blogspot.com/2019 ... eeksi.html


Rauhaa teille Rakkaani.
Viikonloppu oli taas ihmeellinen, ja sain kokea Herran johdatusta ja ohjausta. Sain kokea anteeksiannon riemun.
Menimme mieheni kanssa Touko markkinoille ja siellä, juuri ennen pois lähtöä, tapasimme entisen naapurimme, niiltä nuoruus vuosilta, jolloin maailman ilot vielä maistui.
Hän oli ollut vuosia Oulussa ja nyt oli muuttanut takaisin. Naapureina ollessamme, olimme ensin hyviä ytäviä, mutta sitten ilmaantui synkkiä pilviä elämäämme ja ystävyytemme katkesi. Hänelle ja hänen miehelleen tuli ero. Hän muutti Ouluun ja mies löysi uuden vaimon, eikä mennyt kauaa kun mies kuoli sydänkohtaukseen. Meitä jäi varjostamaan nuo varjot ja nyt kun me tavattiin pitkästä aikaa, elämän koulineina, pyysin häneltä heti anteeksi omaa osuuttani asioissa. En voinut jättää sitä tekemättä ja hän antoi anteeksi.
Hän kysyi voisiko joskus kyläillä meillä jääden vaikka joskus yöksi ja minä suostuin, mutta kerroin siinä sivussa, kuinka elämäni oli rauhoittunut ja olin vahvasti uskossa. Kerroin hänelle myös käyneeni uskonkasteella.
Hän katsoi minuun ja hymyssä suin sanoi:
- " Hienoa!"
Vaihdoimme numeroita, että saisimme tarvittaessa yhteyttä. Ja sitten jatkoimme matkaa omiin suuntiimme. Mieheni sanoi:
- " Olisit ollut huomaamatta häntä, hänestä voi tulla riesa meille."
Vastasin:
- " Minun oli pakko tervehtiä häntä ensin, koin vain että minun täytyi. Sain pyytää anteeksi, vaikka hän ei omiaan pyytänytkään. Tein osuuteni. Ja jos hän tulee kylään, voin kertoa hänelle enemmän uskostani ja kutsua vaikka kokouksiin. Siinä kohdassa hän voi sitten päättää jaksaako olla uskovan ystävä, vai hiljeneekö hänen puhelimensa. Uskon, että tämä oli tarkoitus, että tapasimme. Sain sydämeltäni pois vuosia vaivanneen asian."
Mieheni hyväksyi selitykseni. Ja nyt jään odottamaan, mitä tämä kaikki poikii. Uskon että Jumalalla on tässä sormensa mukana.

https://aktiivikristinusko.fi/mita-raam ... -ihmisille
«Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja kysyi: “Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan?” Jeesus vastasi hänelle: “Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän!”» Matt. 18:21-22.

«Sillä jos te annatte ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, niin myös teidän taivaallinen Isänne antaa teille anteeksi. Mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.» Matt. 6:14-15.

Anteeksiantaminen henkilölle, joka on tehnyt sinulle vääryyttä, olipa kyseessä suhteellisen pieni asian tai sitten itseäsi kohtaan vakavasti vahingollinen toiminta, voi joskus tuntua ylitsepääsemättömältä. Joissakin tapauksissa se on prosessi, joka vie aikaa. Kuitenkin Raamattu on ehdoton siinä, että se on aivan välttämätöntä. Ja siinä ei ole tilaa sellaiselle kuin “entä”, “jos” tai “mutta”. Niin kuin kaikessa muussakin, meidän pitää katsoa Edelläjuoksijaamme, Herraamme ja Mestariimme esikuvanamme.
«Isä, anna heille anteeksi»

Kristus kärsi vääryyttä – valtavaa vääryyttä. Kukaan ei ole kärsinyt enemmän vääryyttä kuin Kristus. Ja viimeisimpiä hänen sanojaan olivat: “Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä tekevät.” Onko se helppoa? Ei. Onko se mahdotonta? “Jos voit! Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo”, sanoi Jeesus. (Mark. 9:23)l

Kun sinulla ei ole voimaa siihen, että voisit antaa anteeksi, sinun täytyy löytää se Kristuksessa. “Kaiken minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.” Fil. 4:12-13. Poistaako anteeksianto kokemasi kärsimyksen? Muuttaako se sen, mitä sinulle on tapahtunut päinvastaiseksi? Tarkoittaako se, että henkilön, joka teki sinulle vääryyttä, ei tarvitse ottaa vastuuta toiminnastaan? Ei, mutta sinä pääset vapaaksi vihaisista ja katkerista ajatuksista ja painolastista, mikä ne ovat. Anteeksianto ei koske vain niitä, joille annat anteeksi, vaan myös sinua, niin ettei sinun tarvitse elää sen taakan kanssa.

«Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni, koittaa vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien suojassa. Te lähdette ulos ja hypitte kuin syöttövasikat.» Mal. 4:2.

Se, että annat anteeksi, ei tarkoita, että se, mitä on tehty, muuttuisi hyväksytyksi, eikä se myöskään tarkoita, että kaikki olisi sen jälkeen “kunnossa”. Luottamus ei välttämättä palaudu anteeksiannossa, ja unohtaminen ei myöskään ole pakollista. “Anna anteeksi ja unohda” ei ole Raamatusta. On eri asia olla varovainen ja tietoinen asioista kuin vihata ja kantaa kaunaa.
Jumala on vanhurskas

Toivottavaa olisi, että se, joka on loukannut sinua, katuisi ja sovittaisi tekonsa. Mutta pidä huoli, ettei toipumisesi ole siitä riippuvainen. Sinun tulee antaa anteeksi riippumatta toisen suhtautumisesta. Toisten synnit ovat heidän ja Jumalan välisiä asioita. On oikein ottaa toiminnastaan vastaan seuraukset maalliselta esivallalta ja laista ja eräänä päivänä heidän on seisottava myös Jumalan edessä ja silloin heidän pitää tehdä tili tekemisistään, ja Jumala on ennen muuta vanhurskas. Mutta tuomio ja kosto kuuluvat Jumalalle.

On tärkeää panna merkille, että anteeksianto ei ole tunne; se on valinta. Anteeksiantaminen tarkoittaa, että sinun täytyy mennä polvilleen Jumalan eteen saadaksesi voiman antaa anteeksi. Se tarkoittaa, ettei anna vihamielisten ajatusten vallita sydämessä. Se tarkoittaa sitä, että menee Jumalan luo etsimään apua ja lohdutusta, sen sijaan että eläisi menneisyydessä, vaikka tunteemme haluaisivat muuta. Voiman tähän saamme Pyhästa Hengestä. Jeesuksesta on kirjoitettu: “…hän ei herjannut takaisin. Kärsiessään hän ei uhkaillut vaan jätti asiansa hänen haltuunsa, joka tuomitsee oikein.” 1. Piet. 2:23.

Pysy lähellä Jumalaa, silloin löydät hänen rakkaudestaan kaiken tarvitsemasi.
Maaret

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Toimin kuten kehoitit.Annoin anteeksi kaikille, jotka ovat minua vihanneet. Annoin anteeksi jopa uskoville miehille , pastoreille jotka ovat hyväntahtoiseen katseeseeni vastanneet halveksien ja kääntäen katseensa pois. En tiedä miksi yleisesti miehet vihaa minua mutta annoin heille anteeksi.
Tulee kevyempi olo kun vain hyväksyy että asiat ovat niin ja ei ole ystävää ei läheistä joka ei halveksisi minua. Mutta Jumala ei halveksi minua, toivottavasti. :)
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!
Saat nyt jättää ne kaikki sinua kohtaan tehdyt vääryydet Ristin juurelle, eikä sinun enää tarvitse niitä taakkanasi kantaa, vaan Kristus kevetää kuormasi, ottaen tuon taakkasi vastaan ja kaikki on anteeksi annettu.
Kiitos Jeesus! Kiitos!
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

ps. ja tiedätkö ketä nyt suututtaa tuo, että annoit anteeksi?
No sitä ikävää vihtahousua, sillä se olisi nähnyt sinut mieluummin anteeksiantamattomana ihmisenä. Tämä on myös VOITTO! .. ja on hyvä tehdä se ääneen, että tuo vihulainenkin sen kuulee.
Kiitos Jeesus.
Maaret

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Sä oot kyllä hassu tapaus :)

En yhtään tuollaista vastausta odottanut mutta kiitos tuosta näkökulmasta. :D
Maaret

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Sinetti kirjoitti: 20 Touko 2019, 11:12 Amen!
Saat nyt jättää ne kaikki sinua kohtaan tehdyt vääryydet Ristin juurelle, eikä sinun enää tarvitse niitä taakkanasi kantaa, vaan Kristus kevetää kuormasi, ottaen tuon taakkasi vastaan ja kaikki on anteeksi annettu.
Kiitos Jeesus! Kiitos!
Kiitos myös tästä anteeksi annon vahvistuksesta. Sitä kaipaa paljon kun käy niin harvoin seurakunnassa. Vaikka katselenkin netistä sunnuntaikokouksia niin se ei ole sama asia kuin jos olisi itse paikalla. :(
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Niin, ja tämä juuri nousi mieleen. Kun kirjoitin, että tuolla tapaamisellani oli varmasti tarkoitus ja sain annettua samalla anteeksi.
Ja tässä tuo tarkoitus näkyy ensimmäisenä, sinussa Maaret, Kirjoitukseni vaikutti myös sinuun ja sai aikaan ketjureaktion, anteeksiantoja syttyi enemmän. Jumala tiesi tämän ja vahvisti sen ensimmäisenä sinun kauttasi, rakas Maaret siskoni! Meillä on ihmeellinen ja rakas Jumala.
Maaret

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kunnia Hänelle!
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ehkäpä huomenna saan kirjoittaa tuonne blogiini ja tänne, tästä jatkokertomuksen! Kertomuksen joka muuttui kiitokseksi ja siunaukseksi. :D
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


ANTEEKSIANNON SIUNAUS


Äsken nousi vielä tuohon eiliseen anteeksiantoon asiaa. Koin että Herra halusi sitä nostaa. Joten jatkan hieman anteeksiannon siunauksella, joka sydämelleni nousi.
Kun ihminen on pitkään antteksiantamaton, siitä seuraa valtavaa mielentuskaa ja jopa vuosien kuluessa sairautta. Se myös kietoutuu kaikkiin niihin ihmisiin, joita tämä anteeksi antamaton asia koskee ja se aiheuttaa niin monelle pahaa oloa ja tuskaa sydämeen, jota ei osaa selittää, mutta tietää sen olemassa olon. Se on valtava taakka ja kahle ihmisessä.
Silloin on syytä miettiä, onko jotain, mikä on jäänyt antamatta anteeksi? Saatana pitää mielellään ihmistä tuollaisessa tilassa ja tietää, että mitä pitemmälle se pääsee, sitä mustemmaksi möykyksi tuo kasvaa sisällämme. Ei siis anneta sille periksi, kun tämän ymmärrämme.
Hoidetaan asia pois päiväjärjestyksestä, annetaan anteeksi ja otetaan vastaan anteeksi pyyntö/ anto.
Kun tämä tapahtuu, alkaa heti tapahtumaan tuo siunaus, joka anteeksi annosta seuraa. Olo kevenee ja mieli vapautuu. Se tulee vaikuttamaan moneen ihmiseen, jotka ovat joutuneet seuraamaan vierestä tuollaista tilannetta, ja kun antaa anteeksi, se siunaa monia ihmisiä, siitä alkulähteestä alkaen.
Lopulta anteeksianto vapautaa tuosta taakasta ja kahleista, joka on muodostunut kavalaksi saatanan verkoksi ihmisten ympärille. Saatana menttää otteensa ja verkko alkaa revetä.
Se lopulta muodostuu ihanaksi siunaukseksi.
Minä annoin tuolle entiselle naapurille anteeksi ja heti alkoi siunaus toimia, itselle tuli vapaampi olo ja sain tämän jaettuani nähdä, kuinka sen vastaanottaneet alkoivat myös antaa anteeksi omassa elämässään painaneita asioita, jotka olivat jääneet anteeksiantamatta. Se alkoi purkautua/vapautua kuin ketjureaktio, vaikuttaen moneen ihmiseen, siunauksena.

Kristityt, antakaamme anteeksi toinen toisellemme ja eläkäämme anteeksiantamuksessa. "Antakaa toisillenne anteeksi niin kuin Herrakin on antanut teille anteeksi." (Kol. 3:13)
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... saikohan tuosta yhtään kiinni? :D
Vastaa Viestiin