Omia Kokemuksia Levossa 3

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Shalom! Rauhaa teille rakkaani ...
Tänään herättyäni ja rukoiltuani Herran läsnäolossa, sain nähdä kuvia kirjoitetuista teksteistä.
Näin niissä kerrontaa ja niihin lisättyä Raamatun Sanaa.
En niitä kyennyt lukemaan, mutta useita sivuja minulle näytettiin. Viimeisestä kuvasta sain luettua kaksi ensimmäistä sanaa:
- " En minä ..."
En enempää , enkä vähempää. En elä enää minä, vaan Jeesus minussa. Haluan elää Jumalan tahdossa, en enää omassani. Tähän uskon tilaan tuleminen vaatii ihmiseltä pitkää uskon tietä, että saa lopulta ymmärryksen tästä.
Ajattelin näitä kaikkia tekstejä, joita olin Jeesuksesta Kristuksesta elämässäni todistanut ja Hänen suunnitelmastaan minussa. Se kaikki näkyy teksteissäni ja olen sitä kuuliaisena Herralleni, halunnut jakaa sen kaiken maailmaan, vaikka välillä kuraakin on siitä satanut päälleni, mutta niin moni on myös ilmoittanut saavansa niistä lohdutusta omaan elämäänsä.
Niin paljon on ihmiset Herralta saaneet viestiä ja niistä on paljon kirjoitettu. Kaikkea kirjoitettua on vaikea kenenkään luettavaksi saavuttaa. Ne ovat todistuksia Jumalastamme, Herrasta, Jeesuksesta Kristuksesta.
Kiitos siitä Jumalalle! Jeesukselle Kristukselle!
Mietin, miksi Hän tämän nyt näytti? Kertooko tämä lopun läheisyydestä? Siihen olen valmis omalla henkilökohtaisella tasolla. Mutta niin paljon on vielä niitä jotka ei ole pelastusta saaneet, eikä kaikki tule pelastumaan ... sillä he eivät halua ottaa tätä evankeliumia ja sovitustyötä vastaan.


Kuva


Baarukille saamansa Herran sanat (Jer 36:4). Baaruk itse kertoi: ”Jeremia saneli minulle, ja minä kirjoitin ne sitä mukaa musteella tähän kääröön" (36:18) Baaruk luki ne ääneen temppelissä. Käärö vietiin kuninkaalle. Sen sanoma ei miellyttänyt häntä ja niin hän poltti sen (36:23). Jeremia sai uudestaan Herran sanan: ”Ota toinen käärö ja kirjoita siihen kaikki ne sanat, jotka olivat edellisessäkin käärössä, siinä jonka Juudan kuningas Jojakim poltti” (36:28). Luotamme siihen, että tämän käärön jäljennös on nyt meillä.
Silloin kauan sitten alkoi tuo kirjoittaminen, jonka lopputulos on ollut kristittyjen luettavissa jo lähes 2000 vuotta. Raamatussa on tämä 66 kirjaa, 185 lukua ja 31 170 jaetta. Siinä on kaikkiaan 534 090 sanaa.


”Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita tämä kirjaan muistoksi ja teroita se Joosuan mieleen” (2 Moos 17:14). ”Mooses kirjoitti kaikki Herran sanat” (2 Moos 24:4). Vähän myöhemmin kerrotaan kuinka Herra antoi Moosekselle Siinain vuorella kaksi ”laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu” (2 Moos 31:18). Kun Mooses tuli alas Siinain vuorelta hänen kädessään olivat nuo kaksi taulua ja ”tauluihin oli kirjoitettu molemmille puolille; etupuolelle ja takapuolelle oli niihin kirjoitettu. Ja taulut olivat Jumalan tekemät, ja kirjoitus oli Jumalan kirjoitusta, joka oli tauluihin kaiverrettu” (2 Moos 32:15-16). Jumala itse oli kirjoittanut ihmisille!


... on hyvä pitää mielessä joka kerta Raamattua lukiessamme sitä miksi se on kirjoitettu: ”Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden” (Joh 20:31).

24. Tämä on se opetuslapsi, joka todistaa näistä ja on nämä kirjoittanut; ja me tiedämme, että hänen todistuksensa on tosi.
25. On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.
Joh.21.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

8. Turhuuksien turhuus, sanoi saarnaaja; kaikki on turhuutta!
9. Sen lisäksi, että saarnaaja oli viisas, hän myös opetti kansalle tietoa, punnitsi, harkitsi ja sommitteli sananlaskuja paljon.
10. Saarnaaja koki löytää kelvollisia sanoja, oikeassa mielessä kirjoitettuja, totuuden sanoja.
11. Viisaitten sanat ovat kuin tutkaimet ja kootut lauseet kuin isketyt naulat; ne ovat saman Paimenen antamia.
12. Ja vielä näiden lisäksi: Poikani, ota varoituksesta vaari; paljolla kirjaintekemisellä ei ole loppua, ja paljo tutkistelu väsyttää ruumiin.

13. Loppusana kaikesta, mitä on kuultu, on tämä: Pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä, sillä niin tulee jokaisen ihmisen tehdä.
14. Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tai pahaa.
Saarnaaja 12.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Shalom!
Tänään ennen heräämistäni näin unta, joka sinällään ei ollut kummoinen, mutta asia mikä siinä herätti mielenkiintoni, oli kengät jotka olivat jalassani.
Ne olivat tummat kengät, ei siis valkoiset, niin kuin kuvassa, mutta ne aivan tihkuivat öljyä.
Eräs nainen katsoi minua vihaisesti kun näki että kengistäni lattialle tuli öljyä ja minä yritin sitä putsata. Kun minulla ei ollut muuta millä putsaisin, aloin levittämään sitä kengän kärjelläni. Ensin näytti että se meni vain pahemmaksi ja öljy läikkä oli aivan mustana lattialla. Nainen oli nyt hyvin vihaisen näköinen. Jatkoin silti ja kohta lattia oli täysin puhdas.
Tuossa unessani, olin auttamassa ihmisiä erilaisissa tilanteissa.

"Lopuksi: vahvistukaa Herrassa, ottakaa voimaksenne hänen väkevyytensä. Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus, jotta voisitte pitää puolianne Paholaisen juonia vastaan. Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan. Ottakaa siis yllenne Jumalan taisteluvarustus, niin että kykenette pahan päivän tullen tekemään vastarintaa ja selviytymään taistelusta pystyssä pysyen.

Seiskää lujina! Kiinnittäkää vyöksenne totuus, pukeutukaa vanhurskauden haarniskaan ja sitokaa jalkineiksenne alttius julistaa rauhan evankeliumia. Ottakaa kaikessa suojaksenne uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa pahan palavat nuolet. Ottakaa myös pelastuksen kypärä, ottakaa Hengen miekka, Jumalan sana.

Tehkää tämä kaikki rukoillen ja anoen. Rukoilkaa joka hetki Hengen antamin voimin. Pysykää valveilla ja rukoilkaa hellittämättä kaikkien pyhien puolesta."
Ef. 6:10-18 [
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kiitos. Oli selvä näky. Kertoi sinun voitelustasi Evankeliumin, ja lähimmäisen rakkauden, työhön.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos AO, vahvistit sen, mitä Jorma Tapanainen (evankelista), minulle julisti edellisessä kokouksessamme, rukoillessaan puolestani.

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Minun hyvä uskova ystäväni lähetti minulle äsken viestiä viime öisestä unestaan:

"Moi! Mä näin susta unta sä seisoit puhujan pöntössä ja puhuit suurelle määrälle ihmisiä.Sua alkoi itkettää kesken puheen niin Jeesus käveli pitkin harppauksin jostain sun takaa ja laittoi käden sun olkapäälle.Katoitte toisianne silmiin ja sitte itkin minä.Se katse oli niin täynnä rakkautta ,että kukaan ei pysty edes kuvittelemaan.Tää toistui 3 kertaa,että Jeesus tuli ja sen valkoisen viitan helmat vaan lepatti.Sitte en muista millään mitä siinä välillä tapahtui,mutta saatana siinä häiriköi kovasti.Se loppui niin,että sinä ja minä istuttiin Jeesuksen jalkojen juuressa ja Jeesus puhui meille.Yhtäkkiä Jeesus levitti kätensä niin kun alkais halaamaan jotain ja se rakkauden katse loisti sen silmistä.Katottiin sun kanssa taakse ja sieltä tuli Sanna juoksujalkaa.Heräsin kun Jeesuksen sanat kaikui niinkuin käytävässä.Jeesus sanoi RAKAS LAPSI!"

Olipa Ihana UNI!!
Uskon, että tämä Sanna tulee myös vahvaan uskoon, rakkaaksi Jumalan lapseksi!
Amen.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Kirkko ennen Turun paloa

Tänään tapahtu muutakin lohduttavaa jonka koen että se tulee tapahtumaan. Yks uskova tuttu tuli kaupalla vastaan ja alko puhuu et haluais Turkuu Martinkirkkoon. Miten mentäis? Sanoin et se on ollu minullakin vuosien haave ja haluaisin todella lähtee mut matka on pitkä ja kuski pitäs löytää?
Mut tuli sellanen olo et näitten Turku hyökkäysten jälkeen Herra toi tämän tänään ja sinne meno tulee onnistumaan tavalla tai toisella. Tää on varmaa se keskiviikon yllätys jonka Jeesus monasti on antanut ja nyt vielä tää ystäväni uni.
Jeesus haluaa varmaankin näyttää että kaikki menee hyvin. Saatana ei saa Turkua.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Tänään olin Herrani edessä pitkään, taisin siinä välillä torkahdellakkin, kun odotin, josko Hän antaisi jotain jaettavaa.
Lopulta ilmoitin, että nyt minun on aika nousta ja samassa näin ilmassa leijuvat valkoiset lenkkitossut.
Pari päivää sitten sain nähdä unta noista kengistä, jotka tihkuivat öljyä ja tänään Herra muistuttaa lisää tästä kenkä asiasta.

Ja kohta niiden viereen tuli leijumaan toiset, niin ihanat valkoiset kengät, joiden vuori oli valkoista teddyä. Edestä päältä ne olivat avoimet, tossumaiset, niissä ei ollut siis naruja eikä vetoketjuja. Takaa varsi nousi hieman yli nilkan. Ne oli niin ihanan pehmeän näköiset, että ne olivat varmasti hyvät jalassa. Yritin tuon tapaisia googlata tänne kuvaksi, mutta en löytänyt likeellekkään, noita ihania kenkiä, jotka edessäni leijuivat.
Kiitos Jeesus! Kiitos että haluat pehmentää matkaamme!

"Maan uskollisia minun silmäni etsivät, että he asuisivat minua lähellä; joka vaeltaa nuhteettomuuden tietä, se on oleva minun palvelijani."
Psalmi 101:6

”Pyhä Jumala. Tässä olen. Armahda ja auta minua. Ota minut turviisi, sinun käsiesi suojaan. Anna syntini anteeksi Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen ristintyön tähden. Pidä minusta huolta, kuljeta elämäntietä ja vie minut ja läheiseni kerran taivaalliseen kotiin. Aamen.”
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Mat 6:25-33 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

"Minä, joka olen Herran vuoksi vankina, kehotan teitä siis elämään saamanne kutsun arvoisesti, aina nöyrinä, lempeinä ja kärsivällisinä. Auttakoon rakkaus teitä tulemaan toimeen keskenänne. Pyrkikää rauhan sitein säilyttämään Hengen luoma ykseys.
On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi."
Ef. 4:1-4



Rauhaa teille!

Tänään, olessani herättyäni Herran läsnäolossa ja rukouksessa, näin tuollaisen kuvan, kuin yllä, siinä kaksi sormenpäätä kosketti toisiaan. Kyselin Herralta, oliko tämä Häneltä? Vai vieläkö tulee jotain muuta?
Mutta en nähnyt muuta, en edes niitä tavallisia mielen tekemiä kuvia.
Ymmärsin ja hyväksyin tuon saamani kuvan, sillä se puhui tärkeästä asiasta, eli yhteydestä Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen, Pyhän Hengen kautta.
Tuo yhteys toteutuu rukouksissa ja kun olemme läsnäolossa Herramme kanssa.
Jeesus itse on viinipuu ja hänen ja vain hänen yhteydessään ihmisillä on yhteys pyhään Jumalaan. Jos yhteyttä viinipuuhun ei ole, ei ole myöskään yhteyttä Jumalaan.

Kuva


1. "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
2. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
3. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
4. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
5. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
6. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
7. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
8. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
9. Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.
10. Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
11. Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
12. Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
13. Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
14. Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
15. En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
16. Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
17. Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
Joh.15.

Hänen Rakkautensa meihin, antaa meille tuon valtavan yhteyden. Mutta meillä tulee olla yhteys myös toisiimme, joka toteuttaa seurakunta yhteyttä.
Seurakunnan ykseys ei ole ahdasmielinen velvoite, vaan Jumalan runsas lahja lapsilleen. Kristus antoi seurakunnan paitsi välikappaleeksi viedä Jumalan valtakunnan ilosanomaa kaikille kansoille, myös tukemaan uskovia maanpäällisen vaelluksen ajan. Jokainen meistä on heikko yksin; tarvitsemme ennen kaikkea elävän yhteyden Kristukseen - seurakunnan elämän antajaan, mutta myös toinen toisiimme.

Kuva

" Rakastava ymmärtää oman arvonsa. Rakastava on nöyrä, mutta ei koskaan nöyristele. Rakastava uskaltaa olla aito ja haavoittuva. Hän ei käytä naamioita eikä rakenna epätodellisia kulisseja. Rakastavaa ei voi hallita pelon avulla. Rakastava ei toimi pelosta, häpeästä tai vihasta käsin. Rakastava ei koskaan käytä pelkoa pyrkiessään hallitsemaan ja johtamaan asioita tai ihmisiä. Rakastavalla on aina sisäistä tilaa valita, miten toimia missäkin tilanteessa. Rakastava on vapaa, eikä hän ole hyväksikäytettävissä. Rakastava haluaa aina antaa, sillä hän ei pelkää jäävänsä vaille. Rakastavaa eivät voi muut ihmiset tai muiden mielipiteet hallita. Rakastava ei pyri miellyttämään vain miellyttämisen halusta. Rakastava on rohkea ja hänellä on sisäistä vahvuutta. Rakastava voi tarvittaessa sanoa: ei. Rakkaus on aktiivinen, liikkeelle paneva voima, joten rakastava toimii koko ajan jollakin tasolla. Rakastava näkee enemmän kuin tavallisilla silmillä voi nähdä. Rakastava näkee portin siellä, missä rakastamaton näkee umpikujan. Rakastava katkoo kahleita siellä, mihin rakastamaton on niitä rakentanut. Rakastava pyrkii aina yhteyteen, suhteeseen."

Joh. 17:6–10 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun – ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun-ja minä olen kirkastettu heissä.
Pi_O

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Sisar Sinetti, malta vielä hetki ❤️ Nähdäkseni olet oikealla tiellä kohti evankelistan työtä.

Kun siemen laitetaan itämään niin pian se alkaa versoa. Iloitsemme kovin, kun saimme siemenen itämään. Itua ja nuorta kasvua pitää hoitaa ja antaa sen vahvistua. Kun kasvi on riittävän vahva niin se alkaa tuottamaan hedelmää.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos, Pi-O.
Sinulla on muuten hauska profiili kuva. Siunausta sinulle ja teidän kaikkien päivään.

Kuva

Tänään, herättyäni, ja Herran läsnäolossa ja rukouksessa ollessani näin kuvia, joissa oli valkoisella tekstillä lauseita, mutta en taas kyennyt niitä jostain syystä lukea. Sen verran kuitenkin sain selvää että ne oli jotain ulkomaan kieltä.
Siinä Herralle tätä ihmettelin ja olin aikeissa jo nousta ylös, kun sain vielä kuvan. Näin käden, joka piteli jotain, ja kohta tuo käsi käänsi ne minuun päin. Näin että kädessä oli kortteja, ehkä 3, ne oli ehkä postikortteja jostain. Ehkä joku oli ne lomamatkalta lähettänyt.
Kuvat niissä oli taas niin epäselvät, että en niistä saanut selvää, mutta miksi niitä sitten näytettiin?
Jos nämä oli Herralta, oli noilla, ehkä tulevilla viesteillä, jokin tärkeä vaikutus, eihän Hän muuten olisi minulle näyttänyt.
Liekkö nämä minulle, vaiko jollekkin toiselle, josta Herra haluaa ilmoittaa.
Mene ja tiedä? Nyt täytyy olla mieli avoin, kun postia kilahtaa ...

Googletin tuota asiaa ja eteeni tuli tällainen saarna teksti, joka niin mukavasti osui tämän päiväseen jaettavaan. Tässä se teillekkin:
Kaksi neliskanttista, sangallista muoviastiaa, astiaa, joissa on aiemmin ollut erimuotoisia ja värisiä, toisiinsa helposti kiinnittyviä muovisia rakennuspalikoita. Tanskanmaalta. Taisivat molemmat olla takavuosien toivottuja joululahjoja. Monet hahmot ja rakennelmat on vuoroin koottu ja taas purettu palikoista, jotka irrallisina ja hujan hajan lattialle jätettyinä yllättävät ikävästi päkiän alla, kun unenpöpperössä kiiruhtaa öiselle vessa-asialle. Nyt palikat ovat poissa muoviämpäreistään. Toinen ämpäreistä on sijoitettu tyttären ja toinen pojan huoneen oven ulkopuolelle. Pysähdyn lukemaan astioiden kylkeen teipattuja lappusia. Hapuilevista kirjaimista hahmotan palikkaämpäreiden uusiokäytön postilaatikkoina. Tyttären palikkaämpäripostilaatikossa on lapulle kirjoitettuna teksti: ”Postia Jumalalle ja Jumalalta”. Pojalla ykskantaan: ”Postit tähän!”

Yllättävä veto. Sai suoraan sanottuna sanattomaksi.
Sen mukaan, miten tarkkaan joulun lahjakirjaset ja toivelelulehtiset on viime viikkoina luettu ja merkinnöillä varustettu, olisin olettanut postin kohdistuvan Joulupukille. Lahjatoiveita on toki toistettu keskustelussa jos toisessa, mutta näiden postilaatikoiden sisältö oli osoitettu Jumalalle.

Kurkistan ensin pojan ämpäriin. Tyhjä. Mutta tyttären ämpärissä on jotain. Kumarrun lattialla olevaa ämpäriä kohden, ojennan käteni ja tartun palikkaämpärin pohjalla olevaan paperiin. Istahdan keittiön pöydän ääreen. Pitelen sormieni välissä taitettua lappusta, jonka päälle on merkitty vastaanottaja. Tai oikeastaan se on tekstin päällekirjoituksena. Ikään kuin otsikkona. Niin isoilla kirjaimilla, että taivaastakin sen voisi nähdä, lukee lapussa sana Jumalalle.

Kirje Jumalalle. Olenko itse koskaan kirjoittanut kirjettä Jumalalle? Mieleen nousevat ne muutamat kerrat, kun rippikoulua pitäessäni olen osana muuta ryhmää kirjoittanut synnintunnustukseni kirjelappuselle. Kun kaikki olivat saaneet kirjeensä valmiiksi, ne kerättiin ja laitettiin isoon kirjekuoreen, joka poltettiin nuotiolla.
Tuomasmessussa olen kirjoittanut niin ikään kirjeitä Jumalalle. Silloin kirjepaperi on ollut useimmiten otsikoitu sanalla Esirukouspyyntöni. Vaikka tiedän, että raapustamani esirukouspyyntö saatetaan lukea Tuomasmessun rukousosan aikana ja että se joka tapauksessa käsiteltäisiin rukousryhmissä myöhemmin, en suinkaan ajatellut kirjoittavani esirukouspyyntöäni vain esirukoilijalle. Ajattelin, että se on kirjoitettu Jumalalle.

Rukoileminen on kuin kirjoittaisi kirjeen Jumalalle. Tai rukous on kuin lähettäisi sähköpostin tai tekstiviestin. Osoite tosin ei ole ihan niin konkreettinen kuin rukoukset@jumala.net tai 0700700-RUKOUS.
Rukouksen kirjeet lähtevät uskon varassa. Vähän niin kuin se etelänlomalaiselta tullut maisemakortti, jossa oli vastaanottajan nimi ja osoitteen kohdalla teksti ”kyllä Posti tietää!”. Mutta kuinka usein tulenkaan varustaneeksi rukoukseni ”Return to sender” - leimalla? Odotanko ihan oikeasti vastausta ja tunnistanko sen saadessani?

Havahdun palikkaämpäripostilaatikoiden todellisuuteen. Toinen lähettäjistä on ihan selkeästi aloittanut kirjeenvaihdon Jumalan kanssa. Jumalalle osoitettu lappunen on laitettu postilaatikkoon, jossa on vinkki vastausten oikeasta osoitteesta. Postia Jumalalle ja Jumalalta, niin oli ohjelappunen ämpärinkylkeen teipattuna. Miten isänä oikein toimisin tässä tilanteessa?

Taivaan Isä tietää, että kaipaamme vastausta Hänelle lähettämiimme rukouskirjeisiin. Hän vastaa ajallaan ja tavallaan. Vaikka tuntuisi siltä, ettei rukoustemme vastaanottajaa tavoiteta toistuvista lähetyksistämme huolimatta, ovat ne menneet perille. Syystä tai toisesta vastaus viipyy. Eihän nämä maallisetkaan postilaitokset kautta maailman samalla suomalaisella tehokkuudella toimi. Vai voisiko useimmiten olla kyse siitä, ettemme huomaa jo tullutta vastausta? Vastausta, joka on läsnä ympäröivässä luonnossa, lähimmäisissämme, omassa tunnossamme ja arjen elämän pienissä hetkissä. Itse asiassa, Jumalan vastauskirjeiden kokoelma löytyy yllättävän läheltä. Omasta kirjahyllystä tai näyttöpäätteen takaa selattavissa olevasta Raamatusta, joka on hänen rakkauskirjeensä juuri sinulle ja minulle, meille jokaiselle.
http://notes.evl.fi/hartaudet.nsf/7ea9c ... enDocument

... JOHDATUSTAKO?
Sillä kun tuon sain teille tähän jaettua, huomasin, katseltuani kokonaisuutta, mitä olin jakanut, että tuo aloitus kuva sopi niin täydellisesti tuohon saarna tekstiin. En siis ollut sitä itse niin suunnitellut. Kuvan hain jo, ennen kuin toin tänne mitään ja tuon tekstin vasta sitten, kun olin kuvat ja omat höpötykseni tuonnut :D Kiitos, Taivaan Isä!!!


Kuva
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Taivaan Isän viesti 30.10.2016, joka on julkaistu 15.8.2017 https://www.youtube.com/watch?v=Al2CdylfQPk
... lähdin hakemaan päivän tekstiin sopivaa laulua, mutta tämä tuli vastaan ykkösenä.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa!
Tänään, Herran läsnäolossa, näin kuvan hopeisesta sydämestä ja se näytti kuin olisi ollut läpinäkyvässä rasiassa.
Sitten näin tummennetun ja paksunnetun sanan, joka oli kirjoitettu kaunokirjoituksella ja luulen siinä lukeneen : Kiitoksia.
Ja vielä näin kolmannen kuvan, joka oli mustavalkoinen sarjakuva. Noista kuvista en saanut selvää, mutta minua hymyilytti, kiittikö Herra minua noiden sarjakuvien tuonnista tänne jakoon, kera vahvistetun Sanan, näin tuon jostain syystä nyt ymmärrän.

Kuva

Kiitos Sinulle Jeesus, että saan tuoda Sinun Sanaasi, kaikin mahdollisin keinoin.
Amen.

Kuva

"Olkaa siis vahvoja ja järkähtämättömiä, rakkaat veljeni, ja tehkää aina innokkaasti Herran työtä. Tietäkää, ettei Herra anna teidän työnne mennä hukkaan" (1. Kor. 15:58).

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Shalom!
Tässä kiireessäni, en ole kerinnyt kertomaan, eräästä tapahtumasta viime viikolta. Mutta tuodaan nyt sitäkin tänne, sillä siinä on sitä Herran johdatusta, mihin Hän on minua nyt asettamassa. Eli aivan tavallisten, uskomattomien pariin.
6.3. Ke. kun pääsin työstä pois, ystäväni tuli minua hakemaan. Kävimme ennen kotiin menoa kaupoilla ja apteekissa. Apteekista saimme ilmaiset käsien hoitoajat perjantaille, 8.3. Silloin oli Naisten päivä, ja siksi jakoivat näitä ilmaisia käsihoitoja. Otimme ne vastaan.
Perjantaina sitten tulimme ostoksille ja kävimme tuolla käsihoidossakin. Ystäväni meni ensin ja oli puhellut siellä tulevasta Israelin matkastaan. Hän teki siis puheillaan alustusta sille mistä minä jatkaisin, toisistamme siitä tietämättä.
Kun tuli minun vuoro, hoitaja kyseli, minun mielenkiintojani. No, hän antoi minulle kuin avoimen luvan ja aloin julistamaan ja kertomaan tästä uskostani. Hän sanoi että huomasikin tuon ison ristini kaulallani. Siinä hänen nyt sitten oli kuunneltava minua se 15 min. minkä tuo hoito kesti, eikä päässyt karkuun. Hän kyllä myönsi ihmellisiksi ja mielenkiintoisiksi asioiksi nämä, toivon, että jokin siemen siinä olisi tullut kylvettyä.
Sitten kävimme lopuksi vielä paikallisessa K-kaupassa ja siellä oli sellainen pieni kahvipiste.
Päätimme käydä siellä kahvilla.

Kuva

Tapasimme siellä ystäväni vanhan ystävän, joka oli jo iäkäs mies. Hän lupautui tarjoamaan meille Naistenpäivä kahvit. Siinä sitten porukalla joimme kahvit ja vaihdoimme kuulumiset. Miehellä olikin valtavat kuulumiset, sillä hän osoittautui uskovaksi. Hän oli käynyt seurakunta tilaisuuksissakin.
Se oli ystävällenikin yllätys. Mies kertoi että oli aivan äskettäin nähnyt ehkä Jeesuksen tai enkelin? Ei tiennyt kumpi se oli ja sitä meiltä yritti kysellä?
Hän oli nähnyt tuon aamuyöllä, ja tuo oli puketunut valkoiseen vaatteeseen ja pään päällä oli kirkas valo.
Sanoin, että tuo käy molempiin, mutta ihan hyvin voi olla itse Jeesus, joka on meidän valo ja kirkkaus ja Hänellä on tuo valkoinen puku. Mutta oli miten oli, iloitsimme tuosta aivan suunnattomasti.
Hän kertoi myös eräästä "puoli uskovaisesta", siksi hän tätä nimitti, ja kysyi, että onko se oikein, että kun tämä tarjoaa parannus rukousta, pyytää tämä siitä maksua? Sanoin heti, että älä ota tuota vastaan, se ei ole oikeaa uskoa, vaan tämä on selvästi jokin "parannus eukko/ ennustaja" mikä lie? Mutta siellä on väärät henget kyseessä. Oli todella hyvä että mies toi tuon esiin ja sai tietää totuuden.
Sanoimme ystäväni kanssa, että uskova joka rukoilee sairauksien puolesta; Jeesuksen Kristuksen nimessä, ei koskaan ota maksua, ei kävisi mielessäkään, vaan se tapahtuu ilmaiseksi, rakkaudessa. Lupasimme, että rukoilemme hänen puolestaan koska vain, jos hän sitä tarvitsee.
Lähdimme sitten kotiin, siunaten miehen lähtiessämme.
Näin Herra näitä on nyt alkanut hiljalleen tuomaan. Eilen kun lähdin töihin aamusta, ennen ylösnousuani olin siinä rukous hetkessäni, jonka teen aina aamuin ja illoin. Juuri kun minun piti nousta, näin kuvan jossa oli paljon erilaisia jalkoja, erilaisissa kengissä ja heidän luokseen Herra minut haluaa asettaa. Sinne, missä Hänkin kulki, kansan joukossa, vuorilla ja rannoilla ja poluilla Hän tapasi ihmisiä, ei Hän tarvinnut siihen mitään tilaa, mikä oli ihmiskäsin rakennettu. Vaan niihin oikeisiin kohtaamisiin.
Meidän on aika jättää ne turvalliset veneemme, joissa istumme toisten uskovien kanssa, unohtaen sen maailman, joka oikeasti tarvitsee meitä.


Kuva

"Tämän jälkeen Jeesus lähti sieltä ja näki Leevi-nimisen publikaanin istuvan tulliasemalla. Jeesus sanoi hänelle: 'Seuraa minua', ja Leevi jätti kaiken, nousi ja lähti seuraamaan Jeesusta.

Leevi järjesti sitten kotonaan Jeesukselle suuret pidot. Heidän kanssaan oli aterialla paljon publikaaneja ja muita vieraita. Fariseukset ja heihin kuuluvat lainopettajat olivat tästä äkeissään ja sanoivat Jeesuksen opetuslapsille: 'Kuinka te syötte ja juotte yhdessä publikaanien ja muiden syntisten kanssa!'
Jeesus vastasi heille: 'Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä, jotta he kääntyisivät.'"
Luuk. 5:27-32 [kr92] [kr38]
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

NÄIN MEIDÄNKIN TULEE JATKAA SITÄ TYÖTÄ; JONKA JEESUS MEILLE ESIMERKKINÄ JÄTTI; NÄIN TEKI MYÖS APOSTOLIT, JEESUKSEN JÄLKEEN:

Apostolien teot 4
1. Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
2. närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
3. Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
4. Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen.
5. Seuraavana päivänä heidän hallitusmiehensä ja vanhimpansa ja kirjanoppineensa kokoontuivat Jerusalemissa,
6. niin myös ylimmäinen pappi Hannas ja Kaifas ja Johannes ja Aleksander sekä kaikki, jotka olivat ylimmäispapillista sukua.
7. Ja he asettivat heidät eteensä ja kysyivät: "Millä voimalla tai kenen nimeen te tämän teitte?"
8. Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
9. Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
13. Mutta kun he näkivät Pietarin ja Johanneksen rohkeuden ja havaitsivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä, he ihmettelivät; ja he tunsivat heidät niiksi, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa.
14. Ja nähdessään parannetun miehen seisovan heidän kanssansa he eivät voineet mitään vastaansanoa,
15. vaan käskettyään heidän astua ulos neuvostosta he pitivät keskenänsä neuvoa
16. ja sanoivat: "Mitä me teemme näille miehille? Sillä että heidän kauttansa on tapahtunut ilmeinen ihme, sen kaikki Jerusalemin asukkaat tietävät, emmekä me voi sitä kieltää.
17. Mutta ettei se leviäisi laajemmalle kansaan, niin kieltäkäämme ankarasti heitä enää tähän nimeen puhumasta yhdellekään ihmiselle."
18. Niin he kutsuivat heidät ja kielsivät heitä mitään puhumasta ja opettamasta Jeesuksen nimeen.
19. Mutta Pietari ja Johannes vastasivat heille ja sanoivat: "Päättäkää itse, onko oikein Jumalan edessä kuulla teitä enemmän kuin Jumalaa;
20. mutta me emme voi olla puhumatta siitä, mitä olemme nähneet ja kuulleet".
21. Niin he uhkasivat heitä vielä enemmän ja päästivät heidät, koska eivät kansan tähden keksineet, miten rangaista heitä, sillä kaikki ylistivät Jumalaa siitä, mitä tapahtunut oli.
22. Sillä sivu neljänkymmenen oli jo vuosiltaan se mies, jossa tämä parantumisen ihme oli tapahtunut.
23. Ja päästyään vapaiksi he menivät omiensa tykö ja kertoivat kaiken, mitä ylipapit ja vanhimmat olivat heille sanoneet.
24. Sen kuultuansa he yksimielisesti korottivat äänensä Jumalan puoleen ja sanoivat: "Herra, sinä, joka olet tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on!
25. Sinä, joka Pyhän Hengen kautta, isämme Daavidin, sinun palvelijasi, suun kautta, olet puhunut: 'Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?
26. Maan kuninkaat nousevat, ja ruhtinaat kokoontuvat yhteen Herraa ja hänen Voideltuansa vastaan.'
27. Sillä totisesti, tässä kaupungissa kokoontuivat sinun pyhää Poikaasi Jeesusta vastaan, jonka sinä olet voidellut, sekä Herodes että Pontius Pilatus pakanain ja Israelin sukukuntain kanssa,
28. tekemään kaiken, minkä sinun kätesi ja päätöksesi oli edeltämäärännyt tapahtuvaksi.
29. Ja nyt, Herra, katso heidän uhkauksiansa ja anna palvelijaisi kaikella rohkeudella puhua sinun sanaasi;
30. ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta."
31. Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.
32. Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
33. Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
34. Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan
35. ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin sen mukaan, kuin hän tarvitsi.
36. Niinpä Joosef, jota apostolit kutsuivat Barnabaaksi - se on käännettynä: kehoittaja - leeviläinen, syntyisin Kyprosta,
37. myi omistamansa pellon, toi rahat ja pani ne apostolien jalkojen juureen.
Pi_O

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Vastaan viestiin: Kirjoittaja Sinetti » 11 Maalis 2019, 09:26

Kiitos Sisar Sinetti!
Eero tuunasi lähettämistäni kuvista hienon profiilikuvan.
Sen voisi nimetä: Täyttä laukka kohti Jumalan valtakuntaa, jossa kaikki riisto, suru ja murhe ovat poissa.

Se on niin ikään metafora.
Jeesus sanoi: ”Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."”
(Luuk. 17)
Haluaisin olla jo Jumalan valtakunnassa. En ole, koska olen uupunut tähän jatkuvaan riistoon ja valheen voittoon.
Koska olen itse uupunut niin sain ”taakankantajan.”
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Pi-O tästä, minä arvasin, että tuossa on joku "metafora", kun olen oppinut tuntemaan Eeron. Ja tuo Sanoma on niin ihana.
Minäkin haluaisin olla jo siellä, Jumalan valtakunnassa.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Rauhaa teille!
Tänään minun piti mennä hoitamaan päivällä lasten lapsiani. Vanhin (11v.) oli kovassa kuumeessa, joten minua tarvittiin varmistamaan, että poika pärjäilee kotona. Nuorin (5v.) meni päivä hoitoon ja keskimmäinen (10v.) kouluun. Tämä keskimmäinen alkoi siinä ennen kouluun lähtöään minua jututtamaan:
- " Mummu, tiedätkö, se sinun meille Jeesuksesta puhuminen ei ole ollut turhaa. Minä sain koulussa uskonnon kokeesta 10!"
Tuo oli minulle valtava ilo kuulla ja poikakin näytti olevan hyvin tyytyväinen. Vaikka välillä tuntui että oli niin turhaa ollut kaikki se mitä olin näille pojille puhunut Jeesuksesta, näkyykin tuottavan hiljaisuudessaan tulosta, ainakin tämän keskimmäisen kohdalla.
Kyllä tämä mummo oli iloinen tuosta ilmoituksesta. Ei oppi ojaan kaada sanotaan vanhassa Raamatun sananlaskussakin.
Vanhimmalle sanoin, että olin rukoillut tämän puolesta että paranee pian, että olin vienyt hänet Jumalan eteen hoitopöydälle ja nyt häntä sieltä hoidetaan. Poika katsoi minuun sanoen:
- " Miksi ? En minä usko."
Sanoin, että hänestä kyllä pidetään huolta ja ettei pidä ihmetellä jos paranee pian. Keskimmäinen kysyi olinko rukoillut hänenkin puolestaan ja ilmoitin hänelle, että tottakai olin rukoillut hänestäkin. Poika oli taas tyytyväinen ilme kasvoillaan.
Iltapäivällä kun sitten lähdin kotiin, oli vanhimman pojankin kuume laskenut. Kiitin hiljaa ylös, että pojista pidettiin ylhäällä huolta.
Kiitos Jeesus!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

:D :D :D :D
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin