Omia Kokemuksia Levossa 3

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa teille, Rakkaani!

Tänään, kun olin Herran läsnäolossa ja rukouksessa ja olin jo nousemassa ylös, näin kuvan, jota mietin oliko se Herralta.
Nousin ylös ja mietin samalla tuota kuvaa, aamupalaa itselleni tehdessä.
Näin siis kuvan, jossa kädet huutoivat kirkkaalla vedellä laakeaa , kirkasta lasivaasia/ kulhoa. Se oli läpinäkyvää lasia, ja se oli jo niin kirkas, ettei siinä yhtään likaa näkynyt, sitä siis huuhdeltiin. Aivan kuin kaste vesi olisi tuota astiaa huuhtonut, se oli niin kirkasta ja puhdasta vettä.
Sain ymmärtää, että kun Jumala alkaa puhdistaa ihmistä, voi Hän puhdistaa niin, että kaikki lika/synti häviää ja kaikki mikä ihmisessä on, tulee kaikille näkyväksi, hänessä ei ole enää mitään salattavaa.
Näin tuon kuvan tulkitsin.
Lähdin googlettamaan asiaa ja heti ensimmäinen teksti oli minusta tähän niin oivallista, että toin sen kuvaani vahvistamaan.

http://www.kolumbus.fi/~w462389/omatunto.shtml
Miten puhdas omatunto saadaan?

Kirjoittanut Petteri Haipola
Puhdas omatunto

Miten Raamatun mukaan saadaan puhdas omatunto ja miten se säilytetään?

Puhdas omatunto saadaan

1) Jeesuksen veren ja syntien anteeksisaamisen kautta
2) Vaeltamalla hyvin ja tekemällä hyviä tekoja, karttamalla pahaa

Kohtaan yksi löytyy monia kohtia, joista lainaan tähän pari:

Hebrealaiskirje:
9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

1.Johanneksen kirje:
1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

Kohtaan kaksi löytyy muutama kohta Raamatusta. Myös käytännön elämä todistaa todeksi sen, että meillä on hyvä omatunto, jos emme tee syntiä ja laiminlyö velvollisuuksiamme. Jos teemme syntiä ja jätämme tekemättä meille kuuluvat tehtävät, on meillä huono omatunto. Jos elämme synnissä, niin emme saa mielen rauhaa ja omatuntomme on likainen. Jos lakkaamme synnistä, niin omatuntomme on puhdas.

Kerran saatu puhdas omatunto tulee "säilyttää". Omatunto "pysyy" puhtaana, jos vaellamme Jumalan tahdon mukaan.

1.Timoteuksen kirje:
1:18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
1:19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.

3:8 Niin myös seurakuntapalvelijain tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttijoita, ei häpeällisen voiton pyytäjiä,
3:9 vaan sellaisia, jotka pitävät uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossa.

Hyvän tekeminen ja pahan karttaminen auttavat meitä säilyttämään puhtaan omantunnon. Vesikaste kuuluu tähän kategoriaan: ottamalla kasteen olet totellut Jumalaa ja saat siitä hyvän omantunnon.

Seuraavat Raamatun kohdat kertovat hyvien tekojen kautta saatavasta hyvästä omastatunnosta:

Apostolien teot:
24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,
24:15 ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.
24:16 Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

2.Korinttolaiskirje:
1:12 Sillä meidän kerskauksemme on tämä: meidän omantuntomme todistus siitä, että me maailmassa ja varsinkin teidän luonanne olemme vaeltaneet Jumalan pyhyydessä ja puhtaudessa, emme lihallisessa viisaudessa, vaan Jumalan armossa.

Hebrealaiskirje:
13:18 Rukoilkaa meidän edestämme; sillä me tiedämme, että meillä on hyvä omatunto, koska tahdomme kaikessa hyvin vaeltaa.

Tämä viimeinen kertoo suoraan siitä, miten kasteessa saadaan hyvä omatunto, kun totellaan Jumalaa ja tehdään hyvää:

1.Pietarin kirje:
3:14 Vaan vaikka saisittekin kärsiä vanhurskauden tähden, olette kuitenkin autuaita. "Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö",
3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
3:16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat.
3:17 Sillä parempi on hyvää tehden kärsiä, jos niin on Jumalan tahto, kuin pahaa tehden.
3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
3:21 Tämän vertauskuvan mukaan tekin nyt pelastutte. Kasteena – ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta – Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
3:22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.

Jotkut Raamatun opettajat ovat ymmärtäneet väärin vesikasteen osuuden ihmisen pelastumisessa. Heille vesikaste on muodostunut teoksi, joka tuo pelastuksen: ilman vesikastetta ei heidän mukaansa voi saada syntejä anteeksi ja pelastua. He luulevat ihmisen tulevan liitetyksi Kristuksen kuolemaan ja kärsimykseen vain vesikasteen kautta. He luulevat, ettei syntien sovitusta lueta uskovaisen hyväksi, ellei häntä ole kastettu. Pelkkä uskoontulo ja usko ei heille riitä: tarvitaan lisäksi vesikaste. Näin vesikaste on syrjäyttänyt uskon ja Jeesuksen tuoman syntien sovituksen pelastuksen ehtona. Sen sijaan, että ihminen luottaisi Jumalan armoon Kristuksessa Jeesuksessa ja Jumalaan, luottaakin hän ihmisten tekoon, vesikasteeseen. Tämä on toista kirouksen alaista evankeliumia, lain tietä ja taikauskoa, josta Paavali ankarasti galatalaisia varoitti. Gal.1:6-12

Vesikaste on heille yksittäisenä (uskon)tekona pelastuksen tuova teko. Toiset uskovat, että pelastus saadaan vauvojen kasteessa; toiset, että uskovaisten upotuskasteessa. Kumpainenkin sakramentaalinen käsitys vesikasteesta on väärä ja syrjäyttää Jeesuksen Kristuksen ristin veren tuoman sovituksen pelastumisen ehtona.

Pelkkä usko armonvälineenä ei riitä sakramenttiopin mukaan siirtämään ihmistä kuolemasta elämään ja synnyttämään hänet uudesti ylhäältä, niin että hän pelastuu. Tarvitaan lisäksi vesikaste ja niin on jouduttu toisen evankeliumin alle. Luullaan, että yksi teko, jonka ihminen itse tekee tai joku toinen tekee hänelle, tuo pelastuksen. Jos jokin uskonnollinen rituaali toisi sielulle pelastuksen, niin turha olisi ollut Jeesuksen kärsiä ristillä ja antaa henkensä meidän edestämme. Ellei pyhä veri ja usko ristin sanaan yksistään toisi pelastusta, niin sovitus olisi ollut turha.

Yksikään teko ei tuo ihmiselle pelastusta, vaikka se uskon teko olisi. (Tiit 3:5.) Emme tule pelastetuksi eli emme siirry kuolemasta elämään ja saatanan vallasta Jumalan Pojan valtakuntaan tekemällä hyvää ja karttamalla pahaa vaan saamalla synnit anteeksi, tulemalla sovitetuiksi Isän Jumalan kanssa. Sovituksen voi ottaa vastaan uskon kautta kuulemalla Jumalan sanan. Jokainen, joka uskoo Poikaan, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta. Apt.10:43 Siihen ei tarvita mitään vesikastetta lisäksi tai ehtoollista tai hyviä tekoja. Ne ovat seurausta siitä, kun sielu on pelastunut. Uskovainen käy käasteella pelastuneena, ei pelastuakseen. Nämä asiat tulee erottaa selvästi toisistaan.

On totta, ettei uskovainen pelastu "ilman tekoja". Ellei usko näy hänen elämässään Kristuksen mielen mukaisena elämänä, ei se ole Jumalan vaikuttamaa uskoa. Jaak.2:10-20; Gal.5:1-26 Emme saa silti nostaa yhtä kertaluonteista tekoa ylitse muiden, pelastuksen tuovaan asemaan. Sellaista ei Raamatussa opeteta.

Teot, jotka Jumala vaikuttaa, ovat ansiottomia uskon tekoja. 2Tess.1:11-12; Luuk.17:7-10 Ne ovat Jumalan tekoja meissä, jotka itsekin olemme Jumalan tekoja, uudestisyntyneitä Jumalan lapsia. Ef.2.10-11; Jes.26:12; Apt.15:4; Room.15:17-19; Hebr.13:20-21; 2Kor.3:1-6; Fil.1:6; 2:12-13 Vesikasteen ottaminen on yksi uskon teko ja Jumalan vaikuttama teko uskovaisen elämässä. Se ei ole kuitenkaan ehdottoman välttämätön sielun pelastumisen kannalta.

Jotkut kristityt luulevat, että heidät on kastettu vauvana sillä yhdellä vesikasteella, mistä Paavali kirjoitti. Ef.4:4-6 He eivät uskalla ottaa sen tähden kastetta, koska luulevat tekevänsä synnin, mikäli niin tekisivät. Jumala ei tuomitse heitä tahallisen synnin vuoksi kadotukseen. He eivät ole tahallaan tottelemattomat Jumalaa vastaan vaan luulevat pitävänsä tarkoin kiinni Jumalan sanasta. Sellaisia pyhiä ja valituita ei tuomita kadotukseen, vaikka olisivat opillisesti erehtyneet. Kristuksen elämä ja rauha näkyy heidän vaelluksessaan. He elävät Hengen pyhityksessä ja saavat iankaikkisen elämän Herramme Jeesuksen luona niin kuin mekin, jotka olemme vedessä upottamalla ja uskovaisena kastetut. Kaste ei poista syntiä eikä ole sillä tavalla pelastumisen ehto, niin kuin sakramentalistit luulevat.

Vesikaste ei ole "lihan saastan poistamista" vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. 1Piet.3:21 Vesikasteen ottaminen on uskon teko ja hyvän tekemistä. Meillä on hyvä omatunto, koska olemme tehneet vesikasteen kohdalla Jumalan tahdon. Jos joku jättää kasteen ottamatta, vaikka tietää sen oleva tarpeellinen uskovaiselle, on hänellä huono omatunto asian vuoksi. Vesikaste ponnahtaa yhä uudestaan hänen mieleensä, kun Pyhä Henki muistuttaa häntä siitä, että kaste tulisi ottaa, vaikka vauvana on vedellä valelluksi tullut, vastoin Raamatun opetuksia. Silloin kun uskova on ottanut kasteen, saa hän mielelleen rauhan ja puhtaan omantunnon.

Näemme Raamatun opetuksesta, että puhdas omatunto on saatavilla myös hyvien tekojen kautta, ei vain syntien anteeksisaamisen kautta. Siitä myös vesikasteessa on kysymys: ei syntien anteeksisaamisesta ja synnin poistamisesta vaan hyvän omantunnon pyytämisestä siten, että suostutaan Jumalan aivoitukseen ja hänen tahtonsa tekemiseen.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rakas Vapahtajamme Jeesus Kristus. Me annamme sinulle valtuudet tutkia meitä Sanasi lampulla. Herra, näytä meille elämämme pohjasakka, kaikki katkeruuden ja itsekkyyden juuret, jotka vaikuttavat sen, että meissä on niin paljon omaa makua ja niin vähän Sinun tuntemisesi tuoksua. Herra, tyhjennä meidät omastamme ja anna meille uudelleen elävää vettä ylhäältä. Tee meistä astioita, joita Sinä voit käyttää valtakuntasi työssä. Aamen.
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Aamen!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sinetti! Ihanaa ja virvoittavaa Pyhän Hengen Sanaa! Olisikohan niin, että Henki on taas voimistumassa kun lähenemme kevättä ja Helluntaita, niin olen jotenkin kokenut.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Herran Rauhaa teille!

Tänään herättyäni, olin Herran läsnäolossa ja rukouksessa, niin kuin joka aamu ja ilta.
Olin jo rukoillut ja kyselin, onko Hänellä mitään minulle näytettävää tai muuta. Kun sitten hiljaa ilmoitin, että minun on pian noustava ylös ja että Hän johdattaisi ja ohjaisi tätäkin päivää, tehden tästä omalla tavallaan hyvän päivän, niin samassa siinä höpöttäessäni, näin kuvan käsistä, jotka kaatoivat nokkapannusta kahvia valkoiseen kuppiin.
Olinhan tiennyt Hänen huumorin tajustaan ja tässä Hän sitä minulle taas osoitti. Nousin ylös ja lähdin kiittäen aamukahville.
Tosin, voihan tuo tarkoittaa myös, että Hän ilmoitti minulle kahvivieraita tulevaksi.
Kun olemme Jumalan läsnäolossa, meille ei voi tapahtua mitään pahaa. Ilman häntä me olemme avuttomia ja mitättömiä. Vaikka maailman kansat luottavat armeijoidensa mahtiin ja uusiin aseisiinsa, mutta me luotamme ainoastaan Jumalan läsnäoloon.

Jumala vastasi Moosekselle hänen epäillessään: ''Minä käyn kanssasi ja annan sinulle levon''. Mikä valtava lupaus! Hebrean kielen sana ''lepo'' tarkoittaa mukavaa, hiljaista lepoa. Toisin sanoen, Jumala sanoi Moosekselle, että millaisia vihollisia tai olosuhteita sinä kohtaatkin, voit aina löytää hiljaisen levon minussa.
Ajattelin pitää tämän ensin omanani, mutta halusin tuolla kahvikupposella virkistää teidänkin päiväänne. :P

Olkaa siunatut, Jeesuksessa Krsistuksessa.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Aamen kiitos Sinetti rohkaisun sanasta
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos katso7 veljeni, kiitos Jeesus, että tämän päivän tuomisillanikin, joku saa lohdutusta.
Nautitaan niistä hyvistä antimista, jota Jumala meille tarjoaa.

"Vaivannäkönsä keskellä ihmisellä ei ole muuta onnea kuin syödä ja juoda ja nauttia elämän iloista. Minä huomasin, että myös tämä tulee Jumalan kädestä. Sillä kuka voi syödä ja kuka iloita ilman häntä?

Sille, joka on hänelle mieleen, hän antaa viisautta, tietoa ja iloa, mutta syntisen hän panee kokoamaan ja kartuttamaan hyvää sille, joka on hänelle mieluinen. Mutta tämäkin on turhuutta ja tuulen tavoittelua."
Saarn. 2:24-26 [kr92] [kr38]
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos Sinetti tästä lempeästä huomenesta, minulla ei ainakaan päivä käynnisty ilman kahvikupposta, eikä ilman Herraakaan. Jos on huolia tai murheita, niin aina jossakin vaiheessa alkaa Pyhä Henki puhua, että ”selviät tästä päivästä kyllä” ja puhuu, vaikkei olisi niitä murheitakaam.

Olkaa Siunatut ja hyvää alkavaa Sapattia! Taas on kohta yksi viikko vierähtänyt ja olemme askeleen lähempänä Herran Tulemusta, se on rohkaiseva tieto!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Rauhaa!
Tänään kun heräsin ja aloin rukous hetkeeni, näin oudon kuvan, jota tässä olen miettinyt ja sulatellut.
Näin kuvassa pihan reunalla olevan kallion. Se oli aivan samanlainen kuin meidän pihassa, metsänreunassa oleva kallio, jota leikkisästi veljeni ja uskovan ystäväni kanssa olemme nimittäneet armonkallioksi.
Nyt näin sen kallion kuvassa ja sen päältä vyöryi valtavana "purona" alas, puun klapeja, siis polttopuita, klapeina. Ne vyöryivät omassa voimassaan alas, kuin "puro" tai ehkä jopa "koski". Noita klapeja oli siis todella paljon. Noiden klapien tekijää en nähnyt, vain sen kun ne vyöryivät alas, lakkaamatta.

Olisiko kenelläkään tulkintaa?

33.
Sillä aikoja sitten on polttopaikka valmistettu; kuninkaallekin se on varattu. Syvä ja leveä on sen liesi, tulta ja polttopuita paljon. Herran henkäys kuin tulikivi-virta sytyttää sen.
Jesaja 30.

Siunausta teille.
Maaret

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Outo kuva, yleensä saan joitain ajatuksia mutta tuosta ei tule mitään mieleen.

Mutta toisaalta tuo jae jonka siihen liitit on kyllä tullut minullekin viimeaikoina. Erityisesti tuo että erikseen mainitaan "kuninkaallekin se on varattu".
Kun nuo "kuninkaat" yleensä luulee etteivät joudu pahoista teoistaan vastuuseen vaikka ahdistavat alamaisiaan mielinmäärin. Mutta heillekin on paikkansa tuomiossa varattu.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Maaret ja minut pysäytti tuo kohta jakeessa: " ja polttopuita oli paljon."
Hei ... nyt avautui taas vähän. Todellakin nuo "kuninkaat", joutuvat ehkä vastuuseen niistä lukuisista pahoista töistään ja heidät syöstään alas, kuin nuo polttopuut, valtavana virtana, alas kalliolta.
Me olemme, kuin nuo paljot polttopuut, jotka joudumme kärsimään noiden "kuninkaiden teot.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Niin... ja todellakin, mieheni käyttää tuota kallion päällystää sellaisena polttopaikkana.
Pi_O

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Tuo Sisar Sinetin näky tukee niin vahvasti minun näkyjäni, että kerron omat näkyni.

Viimeiset vuodet olen jotenkin tuntenut kokevani saman kuin Hesekiel luvussa 8.
Olen saanut tämän viikon ajan vahvoja viestejä, että ne 5 morsiusneitoa ovat valmiina ja lamput sytytettyinä. Sulhanen siis noutaa pian morsiusneidot.

Tuo näkysi viittaa mielestäni Juhannukseen vrt.
Hes. 8:16 Hän vei minut Herran temppelin sisempään esipihaan, ja Herran temppelin portilla, eteishallin ja alttarin välissä, oli kaksikymmentäviisi miestä. He seisoivat selkä Herran temppeliin päin ja katsoivat kohti itää, ja he kumarsivat maahan saakka ja palvoivat nousevaa aurinkoa.

Suomessa Juhannuksen vietto ja juhannuskokot ovat vanha tapa, jotka ovat peräisin auringonpalvonnasta.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Pi_O tulkinnastasi, ja mielelläni tahdon sanoa jo viimein: amen! Tule Jeesus! Mee emme ole tämän maailman omia ja koti ikävä on jo kova.
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Tätä lukiessani nousikin mieleeni, että aamulla siinä heräämisen ja unen rajamailla näin sanan -sadonkorjuu-
harmillisesti en kyllä muista siitä muuta :roll:
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Pigeon. Tuo tuomasi sana; sadonkorjuu, sopii hyvin tämän päivän kuviini.


Kuva


Rauhaa teille.

Tänään kun heräsin ja aloin rukous hetkeni, siinä rukoillessa sain 2 kuvaa.
Ensin näin järven, sen syvältä kohdalta. Järvi oli rauhallinen ja hiljainen. Siellä ei näkynyt yhtään kalastajaa, johon ajatukseni nousi.
Nuo syvät vedet odottaa kalastajiaan. Me olemme noita ihmisten kalastajia ja kalastamme heitä, jotka vielä eivät ole pelastuksen tietä löytäneet.
Me usein kalastamme vain noissa matalissa ranta vesissä, jos aina edes niissäkään. Mutta syvissä vesissä on hiljaisuus.

Mark 1:17 Ja Jeesus sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia".

Sitten näin miltei heti toisen kuvan, jossa eteeni tuotiin nainen. Hänestä näkyi heti valtava ylpeys. Hän puhui jotain kiivaasti, selkä ja pää ojentuen taaksepäin. Jokin oli hänelle kovin vastemielistä. Hänellä oli itsessään valtava suojamuuri ja hän korosti sitä vielä ulkoisin puittein, rakentamalla ulkoisilla asioilla, eli nahkaisella käsilaulkulla, lisää muuria itsensä eteen. Se oli hänen rintansa päällä tiukasti.

Kuva

Kertoo hyvin tämänpäivän ihmisistä, joilla on valtava ylpeys ja tuo muuri. He eivät luota kehenkään ja rakkaus heistä on kaukana.
He ovat näitä syvien vesien saaliita, ei helppoja.
Mietin mitä tuon kanssa pitää tehdä? Monasti se on hiljaista väsytystä. Näyttää että välittää, vaikka ensin sieltä vastahakoisuus iskee vahvana päälle. Mutta silloin tulee olla kestävä.
Rakkaus on vain se joka ajan kanssa sulattaa tuon muurin. Sen nimeen teen työtäni, Jeesuksen Kristuksen Rakkaudessa, siinä on voimaa jota ihmis rakkaus ei käsitä. Mitä hyötyä on rakkaudesta, jos toinen joutuu katselemaan vain sivusta, saamatta osaansa siitä? Ketä auttaa lempeys, jota ei yletä koskettamaan?
Miten kipeä sydän voi sellaisen hyvyyden lähellä, jonka näkee paistattelevan päivää ylhäisessä yksinäisyydessään?
Kun Hengen hedelmät laitetaan jakoon, alkavat niiden ominaisuudet levitä ympäristöönkin. Olemus täyttyy jostain uudesta ja ennen kokemattomasta. Ilo tarttuu. Rauhaton saa kokea rauhan, kärsimätön voi hakea turvaa kärsivällisen sylistä. Odottamaton ystävällisyys sulattaa vihamielisyyden muurin.


"Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
...
Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. Rakkaus ei koskaan katoa."
1. Kor. 13:1-8 [kr92] [kr38]

Siunaten teitä ihmisten kalastajiksi.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Rauhaa teille!

Tänään aamu rukousteni jälkeen, näin kuvan josta kalliohaudasta, nousi kaksi ihmisen luurankoa.
Yhdistin tämän Raamatun ilmoituksiin, jossa emme kaikki kuolemaan nuku vaan muutumme.
Jonain päivänä Jeesus tulee takaisin, hakemaan meidät, omansa. Sitä odotan, lakkaamatta.

51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
1. Korint.15.

Matt. 27: 45-56
Mutta keskipäivällä, kuudennen tunnin aikaan, tuli pimeys koko maan ylle, ja sitä kesti yhdeksänteen tuntiin saakka. Yhdeksännen tunnin vaiheilla Jeesus huusi kovalla äänellä: ”Eeli, Eeli, lama sabaktani?” Se merkitsee: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? Tämän kuullessaan muutamat siellä olevista sanoivat: ”Hän huutaa Eliaa.” Heti yksi heistä kiiruhti hakemaan sienen, kastoi sen hapanviiniin, pani kepin päähän ja tarjosi siitä hänelle juotavaa. Toiset sanoivat: ”Katsotaanpa nyt, tuleeko Elia hänen avukseen.” Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.
Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat, haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös. He lähtivät haudoistaan, ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille.
Kun sadanpäällikkö ja miehet, jotka hänen kanssaan vartioivat Jeesusta, näkivät maan vavahtelun ja kaiken, mitä tapahtui, he pelästyivät suunniltaan ja sanoivat: ”Tämä oli todella Jumalan Poika!”
Siellä oli myös useita naisia jonkin matkan päässä tätä katselemassa. Galileasta lähtien he olivat kulkeneet Jeesuksen mukana ja palvelleet häntä. Heidän joukossaan olivat Magdalan Maria, Jaakobin ja Joosefin äiti Maria ja Sebedeuksen poikien äiti.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Rauhaa teille, rakkaat.

Tänään, Herran kanssa läsnäolossa, näin postikorttimaisen kuvan liljoista. Mielestäni ne olivat vaaleanpunaisia liljoja.
Liljoja on kuvattu monasti Jeesuksen ristin ympärille.
Tuota kuvaa miettiessä ja etsiessä, nousi sydämelleni vanha joululaulu, mutta huomioin, että se kertoo myös tästä Pääsiäisen ajasta.
Ja siinä lauletaan myös näistä liljoista.


11 Heinillä härkien kaukalon

1. Heinillä härkien kaukalon / nukkuu lapsi viaton. / Enkelparven tie / kohta luokse vie / rakkautta suurinta katsomaan.
2. Helmassa äitinsä armahan / nukkuu Poika Jumalan. / Enkelparven tie / kohta luokse vie / rakkautta suurinta katsomaan.
3. Keskellä liljain ja ruusujen / nukkuu Herra ihmisten. / Enkelparven tie / kohta luokse vie / rakkautta suurinta katsomaan.
4. Ristillä rinnalla ryövärin / nukkuu uhri puhtahin. / Enkelparven tie / kohta luokse vie / rakkautta suurinta katsomaan.

Myös Suvivirren viides säkeistö laulaa Saaronin liljasta, joka kuvastaa tietenkin osuvasti Jeesuksesta:

Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin.
Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin.
Kun Henkes virvoituksen vain sielu saanut on,
keväisen kaunistuksen se saa kuin Libanon.

Olkaat Siunatut, Herrassamme, Jeesuksessa Kristuksessa!

Neljä Ruusua: Saaronin lilja: https://www.youtube.com/watch?v=6C1reeESCrs
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vastaa Viestiin