Omia Kokemuksia Levossa 3

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Minä näin tänään
Herran läsnäolossa oudon kuvan. Näin naisen rintamuksen ja nainen oli pukeutunut vaatteeseen jossa oli melko avoin rintamus. Tuo kohta jossa oli paljas iho, alkoi siinä iho molemmin puolin paisua kuin ilmapallo. Iho näytti todella kuin siihen olisi tullut 2 ilmapalloa. Kysyin heti Herralta mitä tarkoittaa jos oli Häneltä? Ja että vahvistaa tätä. Ajattelin etten halua pöyhkeillä tai ylpeillä rinta rottingilla, mutta iloita voin täysin rinnoin. Kumpaa tuo tarkoitti?
Nyt olen pähkäillyt kehtaanko tuosta päivän blogi aihetta tehdä? Siihen on niin helppo pilkan iskeä.. mutta kyllä siinä löytyy pointtiakin. .. ilmapallo usein liitetään iloon. Ja sitä olen täällä viime päivät rukoillut, että Herra antaisi tämän väsymyksen sijaan iloa ja vireyttä!
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Keskustelin kuvastani watsapp ryhmässäni ja eräs sisko nosti sanat; ei shaddai = El Shaddai voidaan kääntää äidin rinnat. Kaikki riittavä Jumala joka voi ravita lapsensa. Kuten hän teki Israelille erämaassa ja Jeesus ruokki 5000 miestä +naiset ja lapset.
Kaikkivoipa Jumala. Almighty.

765Iloitse, tytär Siion

Tuomo Nikkola 1997


Iloitse, tytär Siion,
riemuitse, tytär Jerusalem!
Kirkkauden kuningas tulee.

tai

Hoosianna! Kaikki maa
laulakoon: Halleluja!
(Virsi 3: 6)

tai

Jo katsele,
tytär Siion, kirkkauttaan
ja riemuitse
ja kuuluta laupeuttaan!
(Virsi 6: 1)
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Antamalla minulle kuvan itsestään lohduttavana äitinä. Näin tapahtui jo Abrahamin kohdalla: "Minä olen Jumala, Kaikkivaltias" (1 Moos 17:1). Siinä Jumala ilmoitti itsensä nimellä Kaikkivaltias, hepr. El-Shaddai - väkevyys - äidin rinnoissa.

Sama kuva toistuu sanoissa, joista yrityisesti olen toistuvasti etsinyt suojaa: "Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kantavat ikuiset käsivarret" (5 Moos. 33:27). "Minä nostan, minä kannan ja pelastan" (Jes. 46:4)..

Saman kuvan löydämme myös Jes 66:10-14: "Iloitkaa… riemuitkaa… Juhlikaa riemuiten…

te saatte imeä, tulla kylläisiksi lohtua antavista rinnoista, saatte nauttia, juoda yltäkyllin sen voiman ja mahdin nisistä. Näin sanoo Herra: Katso, minä ohjaan Siioniin rauhan kuin virran. Kuin uomastaan tulvivan puron minä käännän sen luo kansojen rikkaudet. Sen imeväisiä kannetaan sylissä ja keinutellaan polvien päällä. Niin kuin äiti lohduttaa lastaan, niin minä teitä lohdutan, … onni antaa teille täyden lohdun kun tämän näette, teidän sydämenne ihastuu, te kukoistatte kuin vehmas niitty". Kyllä äiti on silloinkin äiti, kun hän nuhtelee ja kurittaa.

Kehottamalla minua heittämään kaikki murheeni pois omalta päältäni hänen päälleen: Vaikka en saakaan niitä irti, heitän ja taas heitän: "Heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen" (1 Piet 5:7). "Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi" (Fil 4:6). "Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsessään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa" (Matt 6:34).
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2200
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Sinetti kirjoitti ; " Minä näin tänään
Herran läsnäolossa oudon kuvan. Näin naisen rintamuksen ja nainen oli pukeutunut vaatteeseen jossa oli melko avoin rintamus....."

Näky kuvaa riemua, erityisesti tulevaa riemua. Siis, morsiamen riemua, eli seurakunnan.

Kiitos, että uskalsit tuoda näyn vaikka sitä ensin arkailitkin. Tänä aamuna itse kiinnitin huomioni aamun lehden etusivulla olevaan kuvaan, joka sopi täydellisesti Sinetin saamaan näkyyn. Kun sitten täällä Sinetin viestin luettuani, ymmärsin lehden kuvassa olevan symboliikan.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mikä kuva tuo oli ? Uskallatko avata?
Kiitos vahvistuksestasi AO.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2200
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Aamulehden etusivulla ollut kuva vanhojen tansseista, joissa nuorella naisoppilaalla oli avonainen juhlapuku, joka tuli heti mieleeni kun luin viestisi.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos AO, ja siinä näkyi myös se ilo! Iloitse tytär Siion!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2200
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Sinetti kirjoitti: 14 Helmi 2019, 10:24 Kuva



Kerron vielä, että tänään rukous hetkelläni, näin kuvan, jossa oli valtavan suuri punatiilinen kirkko, ja sen piha alue oli suuri aukio.
Näin 2 ihmistä ja he molemmat kantoivat tuonne kirkon sisälle omaa, melko isoa pöytää ...

Olivatko nuo 2 ihmistä mies ja nainen ? Nuoria,vai aikuisia, vanhempia ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aikuisia, ja näytti että siinä oli mies ja nainen, oletin siis niin. Nainen vei edellä pöytää ja mies hieman perässä ja hänellä oli ehkä hieman isompi pöytä. Ikää on mahdoton sanoa, näin heidät kaukaa ja vain selkäpuolelta. Mutta vahuksiksi en voisi heitä sanoa.
katso7
Viestit: 1420
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Sain aivan valtavan lohdutuksen tästä sanasta kiitos Jeesus elävä Jumalamme
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Niin, Jeesus rakastaa meitä, meidän Jumalamme ja saamme iloita Hänen kanssaan. Saamme kulkea Hänen kanssaan käsi kädessä.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Shalom!
Kun tänään heräsin ja olin Herran läsnäolossa, näin hyvin pienen kuvan, jossa näytettiin, kuinka musta rengas ilmestyi korvalle ja siitä putosi alas ja tämä toistui monta kertaa. Sanoin Herralle että onko tämä Hänestä? Vahvistakoon tämän jos on, sillä nyt en ymmärrä mitään?
Ja kohta, sain nähdä vielä toisen kuvan, jossa oli vanha puu risti ja minulle näytettiin sen yläpuuta, jossa oli aikanaan tuo INRI kyltti.
Tuon puun päällystä/ etusivu, avautui kuin postilaatikon kansi, se sulketui ja avautui edestakaisin, aivan kuin tuo korva kuva, jossa tuo rengas lensi korvalle ja alas ...
Koin ja ymmärsin että Herra todellakin puhui tässä viestinästä ja kommunikoinnista Hänen kanssaan. Hän toivoo että olemme Hänen kanssaan jatkuvasti läsnäolossa ja rukouksessa ja viemme kaikki asiamme Hänen eteensä.


Löysin kuviin ja asiaan sopivaa tekstiä : http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 1999-11-20
Miten Jumalan puhuu

Miten Jumala sitten puhuu meille? Kyllähän sinä sen tiedät - hän puhuu monin tavoin. Et voi nimetä vain tiettyjä tapoja, miten Herra ilmaisee tahtonsa. Herra on luova ja kaikkivaltias Jumala, joka ilmoittaa itsensä aivan niin kuin hän tahtoo. Joka tapauksessa hän ilmoittaa itsensä niin, että henkilö, kenelle hän puhuu, ymmärtää ajallaan mistä on kyse. Jumala puhuu Raamatun lehdillä, äänenä sydämessä, ystävän tai enkelin sanoin, profetian tai vaikkapa tiedonsanojen kautta... Meidän Herramme puhuu kuuluvalla äänellä kuten Samuelille, mutta myös luonnon hiljaisuudessa Elian tavoin. Puhuu Herra sinulle sitten ihmeellisellä tai arkisella tavalla, on hänen puheensa Jumalan puhetta - aina arvokasta ja varmaa. Ilmaisutapa ei vähennä viestin arvoa.

Ei tule myöskään unohtaa, että Jumala tekee paljon enemmän kuin puhuu. Monesti hän nimittäin vastaa järjestelemällä asioita sen sijaan, että meidän ihmisten tavoin tyytyisi vain puhumaan. Näinhän tuossa Simeoninkin tapauksessa pohjimmiltaan kävi. Vaikka Herra ilmoitti Simeonille aikeistaan etukäteen, todellinen vastaus oli itse Messiaan syntymä ja tämän tuominen temppeliin. Jumalan puhe [ilmoitus] monesti palveleekin meidän hengellistä kasvuamme: ennalta kuultu sanoma herättää toivon, odotus ja sen täyttyminen kasvattavat luottamukseen.

Jos kerran Jumala puhuu meille selkeästi, niin miksi sitten usein tuntuu siltä, ettei hän edes kuule huutoamme? -Voisiko olla, että myös tavassamme kysyä olisi parantamisen varaa? Kovin usein kysymme Jumalalta kysymyksiä, johon kelpuutamme vain yhden ja ainoan itsellemme mieleisen vastauksen.

Saatamme esimerkiksi kysyä: "Herra, olisiko aika muuttaa? Järjestä meille uusi asunto, niin me kuuliaisesti heti muutamme."

Jos asunto järjestyy, ymmärrämme kyllä vastauksen. Mutta ymmärrämmekö oikein, jos Jumala vastaa kielteisesti, esimerkiksi yksinkertaisesti olemalla järjestemättä asuntoa? Ymmärrämmekö hiljaisuuden vastaukseksi, vai alkaako silloin ruikutus alusta? Onko sittenkään kysymys enää Jumalan tahdon kysymisestä, vaan siitä, että haluaisimme Jumalan varmistavan oman näkemyksemme tai mahdollisesti tekevän oman mielemme mukaan.

Kielteinen vastaus on sekin vastaus

Kun Jumala puhuu sinulle, sinun tulee varautua myös kielteiseen vastaukseen. Jos Jumala vastaa kielteisesti, olet silloinkin saanut vastauksen. Et välttämättä juuri nyt näe vastauksen syvää viisautta, mutta ymmärrät sen myöhemmin, kun näet hitusen siitä, mitä Jumala tietää jo nyt.

Muistathan Paavalin matkakertomuksen Apostolien teoissa, kun Pyhä Henki esti Paavalia julistamasta sanaa Aasian maakunnassa (Ap. t. 16:6). Sillä hetkellä Jumalan toiminta vaikutti Paavalista varmasti sangen merkilliseltä, mutta myöhemmin hän ymmärsi vastauksen nähdessään selvemmin Jumalan suunnitelman.

Hiljaisuus...

Mutta mitä tehdä, kun mitään ei tapahdu. Onko hiljaisuuskin vastaus? -Kyllä se on. Hiljaisuus voi tarkoittaa, ettei vielä ole aika, tai että Jumala haluaa meidän ottavan ensin askeleen, ja hän puuttuu asiaan vasta sitten, jos tulee tarvetta. Askel askeleeltahan jokainen meistä on oppinut kävelemään. Mehän tätä elämää elämme! Hiljaisuus ei siis ole ehdoton 'ei', vaan korkeintaan 'odota'. Jos hiljaisuutta ei olisi, kasvaisiko luottamuksemme Jumalaan milloinkaan? Voihan olla, että myös tekstimme Simeonin mielestä oli lupauksen täyttymisen aika tullut jo monet kerrat, mutta Jumalan hiljaisuus vain piinasi häntä. Mutta Kaikkitietävä Jumala toimi juuri silloin, kun oli hänen aikansa - hänen oikea aikansa.

Ongelma ei useinkaan ole se, etteikö Jumala puhuisi sinulle omaa selkeää kieltään, vaan se, ettet ymmärrä hänen vastaustaan joko omien odotusten tai hätäilyn tähden. Tahdonkin tämän pohdinnan avaavan korvasi kuulemaan erilaisia Jumalan vastauksia. Ethän pelkää Herran vastausta, sillä hän rakastaa sinua ja tahtoo kaiken tapahtuvan yksin sinun parhaaksesi. Ole avoin kuulemaan; rukous on sinun ja Jumalan välistä keskustelua. Keskustelussa on aivan yhtä tärkeää kuulla mitä toinen sanoo kuin tulla itse kuulluksi.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Raamatullisen ilmestysmaailman kohtaaminen on turvallista. Yleisin Jumalan puheen muoto on yöllisessä unessa tapahtuva kommunikaatio Jumalan sydämeltä ihmisen

JUMALA TAHTOO PUHUA IHMISILLE UNIEN JA NÄKYJEN KAUTTA. OPITTUAMME TULKITSEMAAN ILMESTYKSIÄ ON JUMALA SAAVUTTANUT TARKOITUKSENSA NÄKYMAAILMAN AVAAMISESSA. TÄSTÄ ON KYSYMYS, JUMALAN PUHEEN YMMÄRTÄMISESTÄ.

Raamatullisen ilmestysmaailman kohtaaminen on turvallista. Yleisin Jumalan puheen muoto on yöllisessä unessa tapahtuva kommunikaatio Jumalan sydämeltä ihmisen henkeen. Sitä kokivat monet Raamatun henkilöt Jeesuksen isäpuolta myöten.

Joosef sai ainakin neljässä ratkaisevassa tilanteessa unissa ohjeita Jeesuksen syntymiseen liittyvissä asioissa. Raamatussa on puolisensataa viittausta siihen, että Jumala puhuu ihmisille unissa ja näyissä.

MITEN TIETÄÄ ONKO UNI TAI NÄKY JUMALASTA? VALHEELLISTEN JA LIHALLISTEN VIESTIEN EROTTAMINEN? MITEN UNIA TULKITAAN? MITA TEHDÄ JOS UNI SISÄLTÄÄ VAROITUKSIA? MITA UNET KERTOVAT MINULLE TARPEISTANI?

Me laiminlyömme tässä kiireisessä maailmassa usein pysähtymisen ja seurustelun pyhän Jumalan kanssa. Niinpä Hän puhuu meille yön hiljaisuudessa. Jumala puhuu kansalleen, ja meidän täytyy oppia tulkitsemaan se, mitä Hän sanoo.

– Chuck D. Pierce
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4795
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, kiitos tästä rakas siskoni Sinetti, Herra puhuu meille yösydännä!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Sain eilen palautetta, joka miltei vei yö uneni. Palautus koski näitä näkyjäni ja tekstejäni, mitä jaan, niin kuin olen kokenut, että Herra on antanut tämän tehtäväkseni. Mietin, että ylikuormitanko teitäkin näillä? Siksikö palsta on käynyt hiljaiseksi?
Minun sanottiin olevan ylihengellinen. Voiko olla ylihengellinen?
Ja sain palautetta, että onko nämä kaikki varmasti Herralta saatua, eihän Jumala voi puhua miltei joka päivä? Eikö voi?
Pitäisikö minun sanoa Jumalalle, ei tänään, juurihan eilen näytit kuviasi? En osaa tulkita kuulema niitä oikein ja kuulostan miltei sairaalta. Jne. jne. jne. .......
Jotta tällaisia. Pelästyin melko pahasti ja ajattelin teitä, olenko kuormittanut tämän palstan noilla joka päiväisillä teksteilläni?
Mietin yön tunteina, pitäisikö minun hiljetä, ja viedä se, minkä saan vain tuonne blogiini ja sieltä saa ne niitä lukea, jotka niitä oikeasti haluavat?
Olenko siis todella ylihengellinen, mitä sitten tarkoittaakaan? Tarvitsen rehellistä palautetta.
Herra auta minua tässä asiassa, tarvitsen rukousta ....
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

...kissa pöydälle ...
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Ella. Olet niin Siunattu ja rakas siskoni.
Olen käynyt tänään watsapissa vahvaa keskutelua siskojen ja veljien kanssa. Kiitos siitä. Nyt tuntuu että valoa näkyy taas synkän pilven takaa.
Vihtahousu iskee silloin kun ihminen on väsynyt. Mutta onneksi meillä on toisemme. Olette niin rakkaita, joka ikinen sisko ja veli! Kiitos!

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuon tämän eilisen keskustelun, jossa sain piilotettua palautetta. Oli muka huolissaan, mutta se oli piiloitettua pilkaa. Ehkä tämä selventää tätä vuodatustani. Vein tuon eilisen blogi tekstini suomi24 helluntalaisuus palstalle .. ja olisihan se pitänyt tietää että se olisi virhe. Mutta ehkä siellä oli niitäkin jotka sen ottivat vastaan ..
Jarmo kävikin siellä jo tänään kommentoimassa. Kiitos veljeni tuestasi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/1556192 ... lasi-puhuu
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2200
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Aika turhaa on tuolla Suomi24-uskontopalstoilla kirjoittelu. Siellä on hyvin riitaista. Harvoin tulee siellä mitään kirjoitettua, tai edes vierailtua.

Kirjoita Sinetti edelleen mitä Jumala sinulle antaa.

Kijoittamasi näky klo.10:14 17.2.2019 sai minut ainakin hyvin pian rukoilemaan, koin sen itselleni niin sopivaksi, kun oli tullut rukoiltua viime aikoina niin vähän.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos AO, tuo oli hyvin lohduttavaa ja joo .. kyllähän minä sen tiesin, mitä siitä tulee kun tuonne menee, mutta ajattelin kokeilla, onko tuo helluntalaisuus osio yhtään sen parempi. Pidin silmiä kiinni, kun luin ensimmäistä komenttia :)
Harvoin siellä enää olen käynyt, mutta joskus seikkailun halu yllättää.
Täytyy pysyä täällä tutussa ja turvallisessa ympäristössä, siksihän tätä aikanaan pyysin Jarmolta, että tekisi tämän foorumin, kun päällemme koko ajan hyökättiin tuolla suomi24 profetioissa. Ei vaan enää jaksa sitä taistelua, se vaan pitää jo ymmärtää ..
Vastaa Viestiin