Omia Kokemuksia Levossa 3

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Tuula1

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

ylihengellinenkö? no ei kai voi olla ylihengellinen. Herra puhuu tavalla sekä toisella uskovalle. itse puhun Herralle joka päivä ja Hän vastaa minulle yleensä ajatuksissa nykyään. eli saan sanat ajatuksiini. olen kuullut tuon, että nykyajan ihmiselle ei voi enää tulla profetiaa eikä Herra puhu, mutta se ei pidä paikkaansa. nuokin profetiat, mitä on tullut ulkomaita myöden vahvistaa sen, mitä itse olen Herralta saanut. esim. tuolla Jouko Pihon sivuilla tuo uusin profetia varmisti minulle sen näyn, jonka sain muuan viikko sitten, kun Herra seisoi siellä eduskuntatalon päällä ja aikoo jakaa suomessakin päättäjät vuohiin ja lampaisiin. jne. minullakin on paljon profetioita, joita saan päivittäin. äskenkin sain sellaisen näyn, jossa koira ( sekarotuinen)käveli tiellä ja se heilui edestakaisin kuin olisi ympärillä maanjäristys. mitähän sekin tarkoittane? joten kyllä mielelläni luen Sinetti sinun näkyjäsi ja mietin onko niissä samaa, kuin omissa saamissani näyissä.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Tuula. Tiedän että jotkut voi nähdä ja kuulla Jumalaa monta kertaa päivässä. Kyllä Jumala voi.
Minäkin näin tänään kuvan, jota en sitten kuitenkaan jakanut, siinä nuorukainen tanssi sitä, mikä se nyt onkaan, se kun pyörii päänsä päällä.
Todella tuo, ehkä poika, pyöri siinä pää alapäin ja jalatkohti kattoa ...
En saanut siitä mitään ja päätin jättää sen, mutta halusin nyt jakaa, kun sinä Tuula toit tuon koira näyn. Ehkäpä elämämme täällä on tuollaista taiteilemista ja joskus jopa hauskaakin :)
Tuula1

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

se on breakdancea ja ei sitä ainakaan tämänikäinen voi tanssia sitä tanssia, josta näit näyn. se on nuorten tanssi. joo. hauskoja on välillä nämä Herran tiet. mutta Herralla on huumoria, kuten olemme todenneet sen joskus. ja tuolla suomi24 palstalla saa aina kuulla olevansa hullu, jos menet omia näkyjäsi siellä selittämään. siksi en siellä juurikaan käy. Siunausta palstalaisille.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.. juuri niin ... tuota breakdancea!

Kuva
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Oon samaa mieltä kuin mitä muut ovat jo sanoneet Sinetti, käväisin lukaisemassa noita Suomi24-linkin kommentteja ja mitä muuta voi sanoa kuin että hedelmä paljastui heti. Luulen, että joitain ihmisiä ärsyttää sinun tyylisi kirjoittaa vapaasti ajatuksiasi, joka sitten leimataan "ylihengellisyydeksi". Jos asenne on valmiiksi negatiivinen, niin tuskin Henkikään niitä voi silloin avata. Mutta en nyt tarkoita, että nämä olisivat pahoja ihmisiä, mutta miksi sitten närkästyä niin kuin tuolla tehtiin? Raamattu kehoittaa sopuisuuteen, eikä se ole siellä tarkoituksetta. Jos ajattelee normaalia arkielämää, niin ainakin itse joudun joka päivä useassa tilanteessa hillitsemään itseni ja asettelemaan sanani toisin kuin olin ajatellut. Ja samalla huomaan, että "joku" päässäni muistuttaa, että entisessä elämässäsi olisit sanonut pahasti, mutta nyt vältit riidan.

Sitten tosiaan tuo "ylihengellistäminen", kuten Jarmokin sinua siltä puolusti ja joutui "taustaselvityksen kohteeksi" ja pilkattavaksikin "omassa maailmassaan olevana". Miksi ihmeessä selvittää toisen taustoja, jollei sitten yritä kaivaa esiin jotain epämieluisaa? Siltikin kaikkien näiden kirjoitusten takana, täällä ja muualla, on aivan tavallisia ihmisiä. Ei omissa maailmoissaan olevia, vaan ihmiset aina kuvittelevat toisistaan niin. En tiedä onko sille jotakin nimitystä, mutta oon ajatellut että on olemassa "kovaa kristillisyyttä" vai olisiko se "suvaitsematonta kristillisyyttä", mitä en oikein ymmärrä, minkä sääntöjen mukaan siinä mennään. Raamatussa päällimmäisenä on kuitenkin aina Rakkaus ja ihminen kykenee halutessaan erottamaan milloin toimii rakkaudellisesti ja milloin ei. Eli sen mukaan minun mielestäni tulisi Raamatun sanoja aina tulkita, eikä Rakkaus siltikään tarkoita ruusulinssien läpi katsomista. Vaan Jeesuksen seuraamisella on myös seuraamuksensa maailmaan nähden ja tottelevaisuus sekä parannuksenteko on oltava aidosti sydämessä.

Mutta miten voi väittää ketään ylihengelliseksi (jos ei siis oikeasti tarkoita jotain muuta, persoonaa, tyyliseikkoja), koska elämme maailmassa, joka on Hengellinen kauttaaltaan. Ei maapallo ole erillään Jumalan luomasta ja ylläpitämästä maailmankaikkeudesta. Tai sitten Jumala ei olekaan Elävä Jumala, vaan jotain muuta. Silti ymmärrän ihan hyvin miksi ihmiset närkästyvät toisistaan, koska se on kaiketi meille luontaista (lihassa), mutta lähimmäisen rakkauden nimissä se tulisi kyetä kääntämään pois (Hengessä).

Jatka siis rakas Sinetti sillä linjalla millä olet! Herrassa!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ps.103:5 " joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan "

2.Sam.6:14 " Ja Daavid hyppi kaikin voimin Herran edessä, ja Daavid oli puettu pellavakasukkaan."
6:16 " Kun Herran arkki tuli Daavidin kaupunkiin, katseli Miikal, Saulin tytär, ikkunasta; ja nähdessään kuningas Daavidin karkeloivan ja hyppivän Herran edessä ....."

Ps.70:4 " Iloitkoot ja riemuitkoot Sinussa kaikki, jotka sinua etsivät; joille sinun apusi on rakas, ne sanokoot aina: "Ylistetty olkoon Jumala"

Tuo Sinetin näkemä " tanssiva nuorukainen", kuvaa Sinettiä itseään "riemuitsevana nuorukaisena". Tuollainen oman päänsä ja niskansa varassa pyöriminen/tanssiminen vaatii taitoa ja sydämen HALUA tanssia, ottaa tarvittaessa riskejä, eikä pelätä mahdollisia epäonnistumisia.

Joh.8:56 " Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."

Ilm.19:7 " Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia Hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja Hänen vaimonsa on itsensä valmistanut."

***********************************************************************

Luuk.19:37 " Ja kun Hän jo oli lähellä, laskeutuen Öljymäen rinnettä, rupesi koko opetuslasten joukko iloiten kiittämään Jumalaa suurella äänellä kaikista voimallisista teoista, jotka he olivat nähneet,"
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom!
Ensin haluan kiittää teitä kaikkia rakkaitani, teidän lohduttavista kommenteista, jotka vahvistivat sitä, miten itsekkin asiat ajattelin, vaikka vihulainen yrittikin kuiskata korvaani: " Entä jos olenkin väärässä ja näin tuotan ylimääräistä kuormaa."
Se siitä.


Kuva


Tänään, kun heräsin ja olin rukouksessa, sain tavan mukaan, tuon aamu kuvani.
Nyt näin, kuinka jonkin nurkan takaa, lattialla, makasi ihminen, en nähnyt hänestä kuin paljaat jalat ..
Kysyin Herralta miksi tätä haluat näyttää, miten tästä kukaan hyötyy, vahvista Sanomaasi jos tämä on sinusta. Kohta minulle annettiin ajatus:
- " Hän halusi kruunata seuraajansa."
Puhuin taas Herralle, nousten samalla jo vuoteeltani:
- " Kuoleeko maailman kuninkaista joku, mitä tällä tiedolla teen?"
Olin jo juomassa aamu kahviani kun taas sain selventävän ja vahvistavan ajatuksen:
- " Jeesus haluaa kruunata seuraajansa."
Nyt ymmärsin ja hypähdin riemusta ja ilmoitin Herralle että nyt tämä on siinä muodossa, että voin tämän jakaa. Pitäkää siis huoli, että saavutatte tuon voitonseppeleen, ennen kuin aika koittaa, sillä kaikille se koittaa ...

10. Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
11. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
12. Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
Ilm.3.

Olkaa siunattuja te rakkaat sisareni, tulkoon pian tuo hetki kun saamme lunastaa nuo seppeleemme ja saamme yhdessä juhlia Taivaan valtakunnassa.
Amen.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

sodan jälkeen : https://www.youtube.com/watch?v=O429O8PhZSE

Sodan jälkeen
Heureka

Halki kylän pienen hiljaisen
Astuu joukko urhojen
Siinä toinen toistaan tukien
Askel askeleelta kotiin päin
Kauas jäi jo veritantereet
Mutta laukaukset korvissa vain soi
Mielessä vain voiton seppeleet
Kohta sota-asun heittää voi
Heidät puetaan valkoisiin vaatteisiin
Heille annetaan seppeleet
Heidät palkitaan
Heidät kruunataan
Sodan jälkeen kyyneleet kuivataan
Kaksi vuotta sitten kirjoitin
Kirjeen täältä jostakin
Kaipa näitä juoksuhautoja tarkattiin
Sinä kuulit Sinä autoit niin
Nyt on taistelut päättyneet
Uusi päivä kohta alkaa voi
Viholliset ovat maahan kaatuneet
Voittolaulu kohta soi
Heidät puetaan valkoisiin vaatteisiin
Heille annetaan seppeleet
Heidät palkitaan
Heidät…
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä nousi juuri äsken:

Tänään täällä maailmassa, olemme vain läpikulku matkalla. Ja meidän tulee tehdä se oma, henkilökohtainen kilvoitus, josta Paavalikin puhui.
Välillä tulee vastoinkäymisiä, niin kuin Jeesuksella ja opetuslapsilla merellä, mutta kaikesta tulisi oppia ja mikä tärkeintä, löytää se Kristus tie, joka taivaaseen vie.
Sillä siellä saamme tuon voittopalkinnon, olla ainaisesti kanssa rakkaiden, niiden jotka saavuttivat ja löysivät tuon tien. Jos jonkun matka täällä maanpäällä katkeaa lyhyeen ja toinen saa täällä vaeltaa pitempään, ei sen, mitä täällä maailmassa on meillä, ole väliä, vaan sen on väliä, mikä meitä odottaa, kun saavumme taivaan portille.
Kuinka ihana siellä onkaan nähdä jo ne pois lähteneet, eikä aika enää meitä eroita.

"Tiedättehän, että vaikka juoksukilpailussa kaikki juoksevat, vain yksi saa palkinnon. Juoskaa siis niin, että voitatte sen! Jokainen kilpailija noudattaa lujaa itsekuria, juoksijat saavuttaakseen katoavan seppeleen, me saadaksemme katoamattoman. Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan. Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun."
1. Kor. 9:24-27
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Shalom!
Yöllä heräsin jostain syystä hetkeksi, ja näin kuvan palavasta tulesta,
ja se paloi tuollaisella liekillä kuin tuossa yllä olevassa kuvassa ...

Jumalan tulta
Pekka Simojoki

Veljeni jossain kaukana siellä
Rajalla valon ja pimeyden
Jaksatko vielä pitkällä tiellä
Keskellä myrskyn ja tuulien
Kutsun sait kerran lähteä matkaan
Sait uuden laulun, sait kitaran
Eivät voi koskaan vastustaan jatkaa
Vaientaa ääntä huutavan
Laulusi soikoon Jumalan tulta
Syttyköön soihtu kuin roihuten
Kattona taivas, varpaissa multa
Sielussa rauha ihmeellinen
Itkien kylvää, riemuiten niittää
Siinä on tiesi, uskothan sen
Kun epätoivo mielessä kaivaa
Toivoen silti työtäsi tee
Kun yksinäisyys valtaa ja vaivaa
Jeesus on siellä ja kuuntelee
Kalleimman hinnan, suurimmat lunnaat
Herramme maksoi puolesta maan
Kanssasi kerran Karjalan kunnaat
Syttyvät lauluun kauneimpaan
Laulusi soikoon Jumalan tulta
Syttyköön soihtu…
Itkien kylvää, riemuiten niittää
Siinä on tiesi, uskothan sen
Laulusi soikoon Jumalan tulta
Syttyköön soihtu kuin roihuten
Kattona taivas, varpaissa multa
Sielussa rauha ihmeellinen
Itkien kylvää, riemuiten niittää
Siinä on tiesi, uskothan sen
Kun epätoivo mielessä kaivaa
Toivoen silti työtäsi tee
Kun yksinäisyys valtaa ja vaivaa
Jeesus on siellä ja kuuntelee
Kalleimman hinnan, suurimmat lunnaat
Herramme maksoi puolesta maan
Kanssasi kerran Karjalan kunnaat
Syttyvät lauluun kauneimpaan
Laulusi soikoon Jumalan tulta
Syttyköön soihtu…
Itkien kylvää, riemuiten niittää
Siinä on tiesi, uskothan sen ...


Jumalan tulta : https://www.youtube.com/watch?v=UZoltqOc5k8

“Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva…. Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta”. Joh 16,12-14.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Raamattu kuvaa Jumalaa "tuhkaksi polttavaksi tuleksi" (Hep. 12:29). Siksi ei ole yllättävää, että tulta käytetään Jumalan läsnäolon merkkinä. Esimerkkinä tästä mainittakoon palava pensas (2. Moos. 3:2), Jumalan kirkkaus (2. Moos. 14:19; 4. Moos. 9:14-15), ja Hesekielin näky (Hes. 1:4). Tuli on monesti Jumalan tuomion välikappale (4. Moos. 11:1, 3; 2. Kun. 1:10, 12) ja hänen voimansa merkki (Tuom. 13:20; 1. Kun. 18:38).

Tietysti tuli oli tärkeä Vanhan testamentin uhrimenoissa. Polttouhrialttarin tuli oli lahja Jumalalta, jonka hän itse oli alun perin sytyttänyt (3. Moos. 9:24). Jumala oli antanut pappien tehtäväksi ylläpitää alttarin tulta (3. Moos. 6:13) ja hän oli selvästi ilmaissut, että mikään muu tuli ei ollut hyväksyttävää (3. Moos. 10:1-2).

Uudessa testamentissa alttari kuvaa meidän omistautumistamme Jumalalle. Jeesukseen Kristukseen uskovina meitä kehotetaan antamaan ruumiimme "Jumalalle mieluisaksi uhriksi" (Room. 12:1). Uuden testamentin alussa Pyhä Henki liitetään tuleen. Johannes Kastaja ennusti Jeesuksen olevan hänen, joka "kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella" (Matt. 3:11). Pyhän Hengen aloittaessa toimintansa uskovissa, siis asumisensa heissä, hän valitsi ilmestymismuodokseen "tulenliekit" jokaisen uskovan päällä. Sillä hetkellä, "he tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua eri kielillä sitä mitä Henki antoi heille puhuttavaksi" (Ap. t. 2:3-4).

Tuli on erinomainen kuvaus Pyhän Hengen toiminnasta. Hän on tulen kaltainen ainakin kolmella eri tavalla: Hän tuo muassaan Jumalan läsnäolon, innostuksen ja puhtauden. Pyhä Henki on Jumalan läsnäolo, koska hän asuu uskovan sydämessä (Room. 8:9). Vanhassa testamentissa Jumala osoitti läsnäolonsa Ilmestysmajan päällä olevalla tulella (4. Moos. 9:14-15). Tämä tuli toimi valona ja ohjaajana (4. Moos. 9:17-23). Uudessa testamentissa Jumala ohjaa ja lohduttaa lapsiaan heissä asuvalla Pyhällä Hengellä. Ruumiimme on "telttamaja" ja "elävän Jumalan temppeli" (2. Kor. 5:1; 6:16).

Pyhä Henki aikaansaa innostuksen Jumalaa kohtaan sydämessämme. Kun kaksi opetuslasta keskusteli ylösnousseen Jeesuksen kanssa, he jälkeenpäin kuvailivat kuinka heidän "sydämensä hehkuivat innosta" (Luuk. 24:32). Apostolien saatua Pyhän Hengen helluntaina, heidän intohimonsa kesti koko elämän ja sai heidät julistamaan rohkeasti Jumalan sanomaa (Ap. t. 4:31).

Pyhä Henki tuottaa Jumalan puhtauden sydämessämme. Jumalan tarkoitus on puhdistaa meidät (Tiitus 2:14) ja tässä Pyhä Henki toimii pyhittämisemme vaikuttajana (1. Kor. 6:11; 2. Tess. 2:13; 1. Piet. 1:2). Kultaseppä käyttää tulta puhdistaakseen epäpuhtaudet arvometallista ja samalla tavoin Jumala käyttää Pyhää Henkeä poistamaan synnin meistä (Ps. 66:10; Sananl. 17:3). Hänen tulensa puhdistaa ja jalostaa.

https://www.gotquestions.org/Suomi/Pyha ... -tuli.html
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, hienoa ja tärkeää tekstiä. Varsinkin tuo kuvaus Luuk. 24:32 innosta hehkuvista sydämistä teki vaikutuksen. Niin Pyhä Henki ja Herran kanssa läsnäolo juuri tekee!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Tänään nukuin hieman pitempään, eilisestä työpäivästä väsyneenä ja pään särkyä illalla poteneena.
Kun mies lähti aamulla töihin, nukahdin vielä.
Ennen heräämistä, näin unta jossa ajoin autoa. Minulla oli lapsia kyydissä ja muistan, että huomioin siinä unessakin yhtäkkiä, etteihän minulla ole ajokorttia. Jatkoin silti matkaa. Tiellä aivan virtasi vesi, jopa niin paljon, että paikka paikoin tuo virtaus olisi voinut lähteä viemään autoa.
Tien reunoilla oli erilaisia työkaluja ja työkoneita, tekivät tie työtä. Yritin niitä väistellä ja väistäessä monesti tuli vielä autoja vastaan.
Mutta jatkoin, vaikka välillä tuntui, että mitenkähän tässä käy?
Tie lähti alamäkeen ja alhaalla vesi lisääntyi niin, että en enää tiennyt, missä tie menee, mutta eräs tietyö mies minulle näytti kädellä suuntaa, että pysyin reitillä.
Kun tie olisi taas lähtenyt nousuun, näin kuinka sieltä tuli valtavia maa massoja, suuria maalauttoja, jotkut pienen saaren kokoisia ja minun oli pakko tehdä päätös palata takaisin, sillä nuo maa massat olisivat vieneet tuhoon ...
Siihen uneni loppui ja herättyäni jäin tuota miettimään, kertoiko tuo vertauskuvallisesti jotain? Ehkä uskon tien kulustani täällä ..? Tai sitten se oli vain yksi uni, unien joukossa :)
Vielä yksi asia, mitä on Jumalan sanan varaan rakentaminen: Sanoin, että Raamatussa on vaikeita kohtia - sellaisia, jotka loukkaavat meitä ja muita. Jokaisella kristityllä, ja varsinkin meillä sananjulistajilla, on se kiusaus, että vaikenemme näistä kiusallisista kohdista. Ja ajattelemme, että näin teemme hyvän teon - tai ainakin toimimme viisaasti: raivaamme näin tietä evankeliumille ihmisten sydämiin, kun evankeliumin vastaanottamisen esteenä eivät ole ne Raamatun asiat, jotka loukkaavat ihmisiä. Me kavennamme Raamattua. Tämä ei ole kalliolle rakentamista. Tämä on sitä, että otamme kestävästä perustasta jotakin pois. Ja jos niin tapahtuu, perusta heikkenee, ja voi sortua pian kokonaan. On julistettava kokonaista Jumalan sanaa - niitäkin Jumalan sanan hankalia kohtia. Niin rakennetaan kalliolle.
https://www.sley.fi/luennot/ESITYS/KallioJR.htm

Tee näin. Rakenna Jumalan sanan varaan, vaikka näyttäisi, ettei kukaan muu niin tee. Ja tulet huomaamaan - ehkä jo tässä maailmassa ja viimeistään kerran tuomiolla Jumalan edessä - että se kannatti. Kun kaikki muu sortuu, sinun rakennuksesi ei sorru, kun se on kalliolla.
Että tällaista tänään.
Siunausta päiväänne.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

43. Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
44. sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
45. Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
46. Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
47. Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
48. Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
49. Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri."
Luuk.6.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Shalom!
Tänää kun heräsin ja siinä rukoillessani, näin kuvan läpinäkyvästä paketista, jonka sisällä oli pieniä pulloja. Niitä taisi olla 4 pulloa.
Niiden sisässä oli jotain nestemäistä ja kaikissa pulloissa oli eriväristä.
Mietin, että ehtollis viiniksi, nuo pullot oli ehkä liian pieniä ja se sisällä oleva ei ollut kaikissa punaista, niin kuin viini, vaan pullottain värit nesteessä vaihtui. Tuon paketin päällä oli kaunis risti. Ymmärsin, että tässä oli kyse siunaus öljyistä; Holy Oil".
Ehkäpä Jumala haluaa voidella mitä erilaisin siunauksin ja sen haluan ottaa vastaan, itselleni ja teille ...
Mielenkiintoinen löytö oli, että tuollaisia öljy paketteja joissa on risti, on todellakin saatavissa.

Kuva

1Joh.2: 20,27: ”Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto…Mutta teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niin kuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niin kuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.”

Edelleen öljy kuvaa Jumalan siunausta. Esimerkiksi Mooseksen kautta Asserin sukukunnalle julistettu Herran siunaus kuului: "Siunattu olkoon Asser poikien joukossa. Olkoon hän veljiensä lemmikki, ja kastakoon hän jalkansa öljyyn" (5 Moos. 33:24). Job kuvaa onnensa päiviä ja Jumalan siunauksen ylenpalttisuutta seuraavin sanoin: "Askeleeni kylpivät kermassa ja kallio minun vierelläni vuoti öljyvirtoja" (Job 29:6). Missä Jumala antaa siunauksensa, siellä on runsaasti öljyä.

Matt. 25:1-13 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan. Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä. Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa. Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa. Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat. Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.' Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon. Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'. Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.' Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!' Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'. Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.

Lopuksi sallikaa minun kysyä teiltä: Oletteko kaikki osallistuneet tästä pyhästä voiteluöljystä? Oletteko sinetöidyt lupauksen Pyhällä Hengellä Messiaan päivään saakka, ja onko Hän perintönne vakuutena (Ef. 1:13,14)? Ellei teillä tätä ole, niin ei merkitse paljoakaan, oletteko parempia vai huonompia kuin jotkut toiset ihmiset. Te olette kuitenkin ainoastaan "luonnollisia ihmisiä", "liha", ja "liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa". Se ei saa sitä nähdä eikä voi sinne päästä. Sillä järkähtämättömänä pysyy tämä sana: "Mutta jolla ei ole Messiaan Henkeä, se ei ole Hänen omansa" (Room. 8: 9). - Herra johdattakoon meitä kaikkia oikealle tielle!

PITÄKÄÄ HUOLTA ÖLJYSTÄNNE!!!

Kiitos Jeesus Kristus! Anna meille Pyhä Voitelusi!
Amen.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Blessed are you lord of all creation https://www.youtube.com/watch?v=FjAoFehxVIE
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Shalom!
Rauhaa teille rakkaani! Tänään kun heräsin ja olin jo rukoillut, pyysin Herralta, josko Hänellä olisi jotain jaettavaa. Sitä odotellessani nukahdin hetkeksi uudestaan ja näin unta:

" Näin vierelläni maassa pahvisen paketin. Se oli keltainen ja siinä oli lasten kuvia. Paketti oli avoinna ja tyhjennetty sisällöstään.
Yhtä äkkiä kuulin kun tuo paketti alkoi puhumaan jotain (en muista mitä se puhui). Kysyin muiltakin, kuulivatko hekin sen puhuvan ja nyökkäsivät, katsoen minua oudosti, että niin kuin tuo paketin puhe olisi ollut mitenkään outoa.
Mutta silloin nostin paketin maasta ja sanoin:
- " Tässä on väärä henki ja nyt vien sen saunan uuniin poltettavaksi, Jeesuksen Kristuksen nimessä! Katsotaan lähteekö tästä tulessa minkälainen pamaus?"
Lähdin viemään pakettia saunalle, ja alakertaan vievät kellarin raput olivat aivan täynnä likaisia pyykkiin meneviä vaatteita. Pelkäsin että niinköhän minun paketin polttamis yritys estetään tässä rapussa. Oli mahdollista kaatua ja pudota nuo kiviset raput alas. Päätin kuitenkin että noista esteistä kyllä selviän, sillä ne olivat saatanan valhe. (olin mieheni lapsuuden kodissa).
Pääsin kuin pääsinkin saunalle ja sain heitettyä tuon paketin, väärine henkineen tuleen ...
Siihen uni loppui. Se oli lyhyt uni ja sellaiseksi tarkoitettu.

Ymmärsin miten siinä esiteltiin maailman ja mammonan henkeä, kaikkea sitä tavaran ja kauppallisuuden ihannointia, jota lapsillemmekin jaamme.
Se on turhuuden turhuus, niin kuin Saarnaajakin sanoi. Kaupat notkuu tavaraa ja aivan kuin huutavat houkutellen:
- "OTA MINUT! OTA MINUT!"
Meillä olisi silläkin saralla paljon pyykkiä pestävänä ..

Kuva

Näin Herra tänään tahtoi minun teille jakaa. Ottakaa tai jättäkää.

JUMALA JA MAMMONA
Matt.6:19-24
--
6:19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.

6:20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.

6:21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.

6:22 Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu.

6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!

6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
Hei. On meitä, "kahdensortin" ihmisiä. On heitä joill', mammonan
30.12.2018 Lasse Hietanen

suoja ja sitten myös heitä köyhempiä, joide turva ja tuki, vain Luoja. Toisten henkeä varjellaan, min' rahalla taata' taitaa. On heillä henkivartijat ja päällänsä, luotipaitaa. Toiset, nämä mammonast ' köyhemmät, he vapahat Daavidin lailla, ei päällä "panssaripaitoja", vaan varusteiltaan Jeesuksen aitoja, Isänsä suojaamia. Hallitsijat jotka yksin vaan, ilman Jeesuksen ohjeita johtaa, he kansaa pelkää ja vapisee ja suita sulkea koittaa, vaan meneehän tämän lyhyen ajan vaan, vaan, taivas lopulta voittaa. Miten muuten Jeesus multien pääll', vois sankari suurin olla, kuten Raamatussa se sanotaan ja mammona pelkkä nolla. Ei mammona, kulta ei mikään muu, voi Sanoja Herran voittaa, vaikka perkele, liha ja maailma, sitä Isältä viedä koittaa. Siunaten, Lasse Hietanen.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Turhuuksien turhuus, sanoi saarnaaja, turhuuksien turhuus; kaikki on turhuutta! Mitä hyötyä on ihmiselle kaikesta vaivannäöstänsä, jolla hän vaivaa itseänsä auringon alla? Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti. Ja aurinko nousee, ja aurinko laskee ja kiiruhtaa sille sijallensa, josta se jälleen nousee. Tuuli menee etelään ja kiertää pohjoiseen, kiertää yhä kiertämistään, ja samalle kierrollensa tuuli palajaa. Kaikki joet laskevat mereen, mutta meri ei siitänsä täyty; samaan paikkaan, johon joet ovat laskeneet, ne aina edelleen laskevat. Kaikki tyynni itseänsä väsyttää, niin ettei kukaan sitä sanoa saata. Ei saa silmä kylläänsä näkemisestä eikä korva täyttänsä kuulemisesta. Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla. Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä. Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat. (Saarn. 1: 2-11)
Vastaa Viestiin