Jumalan lupauksia

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Jumalan lupauksia

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Ps 91:4 Sulillansa hän sinua suojaa ja sinä saat
turvan hänen siipiensä alla
hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Jumalan lupauksia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille hänen tuntemisensa kautta kaiken, mitä tarvitaan elämään ja jumalanpelkoon. Hän on kutsunut meidät omalla kirkkaudellaan ja voimallaan ja niiden kautta lahjoittanut meille kallisarvoiset ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden avulla tulisitte osallisiksi jumalallisesta luonnosta ja pääsisitte pakoon turmelusta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee. (2. Piet. 1:3,4)

Sillä minä tunnen ajatukseni, joita minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra. Ne ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia – minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. (Jer. 29:11)

Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen sävyisä ja nöyrä sydämeltäni. Näin te löydätte levon sielullenne, sillä minun ikeeni on sopiva ja minun kuormani on kevyt. (Matt. 11:28,29)

Hän antaa väsyneelle voimaa ja voimattomalle väkevyyttä runsain määrin. Nuorukaiset väsyvät ja uupuvat, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat, mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman. He kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä uuvu, he vaeltavat eivätkä väsy. (Jes. 40:29-31)

Minun Jumalani on täyttävä kaikki teidän tarpeenne kirkkaudessa olevan rikkautensa mukaan Kristuksessa Jeesuksessa (Fil. 4:19).

Näissä kaikissa me kuitenkin saamme täydellisen voiton hänen kauttaan, joka on meitä rakastanut. Olen näet varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit eivätkä henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva, eivät voimat, ei korkeus eikä syvyys eikä mikään muu luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. (Room. 8:37-39)

Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuutta pelkäämättä (Sananl. 1:33).

Rauhan minä jätän teille: minun rauhani – sen minä annan teille. En minä anna teille niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko levoton älköönkä pelätkö. (Joh. 14:27)

Jos sinä siis tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, niin sinä pelastut, sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan (Room. 10:9,10).

Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme (Room. 6:23).
Sinettisormus

Re: Jumalan lupauksia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Jumalan lupauksia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Jumalan lupauksia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jumalan lupaukset toteutuvat aina

Mitä Paavalin tie Roomaan kuninkaiden ja keisarien eteen meille opettaa? - Se opettaa luottamaan Jumalan antamaan lupaukseen, näkyyn tai kutsuun - millä nimellä ikinä haluatkaan sitä nimittää. Mitä Jumala lupaa, sen hän pitää.

Jos Herra on kutsunut sinut palvelemaan häntä ja sinä olet luvannut itsesi Herran käyttöön, voit olla varma, että Herran lupaus toteutuu. Voi olla, että tie lupaukseen on erilainen kuin ehkä odotit. Ja voi olla, että tuolla tiellä on viivästyksiä, kuten Paavalillakin oli. Mutta nuo viivästykset viivyttävät vain sinun odotuksiasi, ei Herran suunnitelmaa, joka etenee juuri niin kuin on tarkoitettu.

Paavalin matka opettaa myös sen, että inhimillisesti lyhin ja helpoin tie ei välttämättä ole Jumalan tie. Herra ei jätä mitään sattuman varaan, vaan hän on suunnitellut sen kaikkein oudoimmankin käänteen. Jälkeenpäin katsottuna Paavalin tie vankina Roomaan, oli ehkä kaikkein luontevin tie maaherrojen, kuninkaan ja keisarin eteen julistamaan evankeliumia.

Hän oli oikeudessa syytettynä uskosta ylösnousemukseen, joten siitä hänellä oli oikeus puhua uskostaan puolustaessaan itseään. Mutta käsi ylös, kuka meistä olisi tämän keksinyt tapahtumien kulun jo silloin Korintissa, jos tehtävä olisi ollut saada Paavali Roomaan todistamaan kuninkaallisille. Jumalan tiet ovat ihmeelliset - ihmisen näkökulmasta jopa satunnaiset, mutta siitä huolimatta tarkkaan Herran suunnitelmien mukaiset.

Jos koet epäuskoa Herran lupausta kohtaan, ammenna uutta rohkeutta ja luottamusta vaikkapa tästä Paavalin matkasta Roomaan. Se oli Herran tie Paavalia varten; Herralla on sinua varten aivan oma ihmeellinen suunnitelmansa. Ethän menetä toivoasi vain siksi, että omat suunnitelmasi ja odotuksesi ovat särkyneet. Näin on käynyt omalla kohdallanikin usein, mutta joka kerta on epäuskoni joutunut häpeään, koska Herra on uskollinen ja luotettava. Herran lupaus täyttyy omalla tavallaan sinunkin kohdallasi. Ole rohkea.
LUE LISÄÄ : http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2002-02-25
Vastaa Viestiin