Jumalalla on huumoria 2

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Ella »

Room 13:11 Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä
kuin silloin, kun uskoon tulimme.
12. Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä. Pankaamme sen tähden pois pimeyden teot, ja pukeutukaamme valkeuden varustuksiin.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mulla oli tässä viikon verran vatsatautia ja purskahdin nauruun, ku joku oli tän laittanu:
Jarmo parka.jpg
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tuli mieleen Alphavillen Young forever:
Kuva
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Jumala ja kaffi

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

kahvi.jpg
kahvi.jpg (21.68 KiB) Katsottu 8573 kertaa

Tämä varmaan sopisi tänne: Yritäpä, Jumala, ottaa suomalaisilta pois kahvi.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

No, minä kyllä nyt pyydän, ettei Jumala ottaisi sitä meiltä pois. Aamen.

..eikä kaakaota eikä sokeria.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Jumala loi aasin ja sanoi tälle: Sinä olet aasi. Sinä teet järkähtämättömästi työtä aamusta iltaan ja kannat painavia tavaroita selässäsi. Sinä syöt ruohoa etkä ole kovin älykäs. Sinä elät 50 vuotta.
Siihen aasi vastasi: 50 vuotta sellaista elämää on aivan liian pitkä, älä anna minulle enempää kuin 20 vuotta. Ja niin toteutui.
Sitten Jumala loi koiran ja sanoi tälle: Sinä olet koira. Sinä vartioit ihmisten omaisuutta. Sinä olet ihmisten uskollinen ystävä. Sinä syöt sen minkä ihminen jättää ja sinä elät 25 vuotta.
Koira vastasi: Herra, 25 vuotta sellaista elämää on aivan liian pitkä. Ole hyvä, äläkä anna minulle kuin 10 vuotta. Ja niin toteutui.
Sitten Jumala loi apinan ja sanoi: Sinä olet apina. Sinä heilahdat puusta puuhun ja käyttäydyt kuin idiootti. Sinä olet hauska ja sillä lailla sinä elät 20 vuotta.
Apina sanoi: Herra, 20 vuotta pellen elämää on aivan liian pitkä aika. Ole kiltti, äläkä annan minulle enempää kuin 10 vuotta. Ja niin toteutui.
Lopuksi Jumala loi miehen ja sanoi hänelle: Sinä olet mies, maan ainoa rationaalinen elävä. Sinä käytät älykkyyttäsi alistamaan muut olennot. Sinä hallitset koko maata ja elät 20 vuotta.
Siihen mies vastasi: Herra, olla mies vain 20 vuotta on aivan liian vähän. Ole hyvä ja anna minulle ne aasin jättämät 30 vuotta lisää ja sen koiran jättämät 15 vuotta, sekä apinan hylkäämät 10 vuotta vielä. Ja niin toteutui.
Jumala huolehti, että mies sai elää miehenä ensin sen 20 vuotta, sitten tämä meni naimisiin, tekee aamusta iltaan töitä, kanniskelee raskaita tavaroita sen 30 vuotta aamusta iltaan kuin aasi. Sitten kun lapset ovat isoja, hän elää kuin koira sen 15 vuotta, vartioi taloa ja syö mitä muu perhe jättää. Sitten korkeassa iässä hän elää vielä 10 vuotta kuin apina, käyttäytyy kuin idiootti, huvittaen siten lapsenlapsiaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Fingerpori - Jeesus kävelee papin kanssa lätäkön yli.jpg
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Fingerporikin taitaa "tietää" että pian se tapahtuu:
Kuva
Pi_O

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Väärin luetut otsikot kertoo mielenlaadusta ;)

ILTALEHTI uutisoi 17.11.2020 otsikolla:
Uusimaa siirtymässä koronan leviämisvaiheeseen – kaksi seuraavaa viikkoa näyttävät, perutaanko joulu

Luin:
Uuteen maahan ollaan siirtymässä, koska aurinko polttaa maan - kaksi seuraavaa viikkoa näyttävät, perutaanko eksytys

Jes. 66:22 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
2. Piet. 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
Ilm. 20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.


Onkos meitsi vähän häipymässä näiltä kulmilta vai mitä :lol:

Amen, tule, Herra Jeesus Kristus!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Viikon visa!

Arvatkaas mikä tämän kuvan nimi on?

35AAE619-31FC-4243-820A-DF3575822C18.jpeg

- iPhone 7, selfie-kamera, no filter
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Marie »

Kylläpä on "sattuma". Minä olen maalaamassa juuri tätä kuvaa Jeesuksesta ja se on melkein valmis. Kännykässäni on kuva siitä mutta en osaa lähettää tai siirtää sitä tänne.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Otin nyt vapauden tehdä palstalle uuden blogin, johon jokainen voi lisätä itse tekemiään kuvia. Laitoin ensimmäiseksi kuvaksi Marien kuvan, hän varmaan kertoo itse lisää teoksestaan.

Taulu löytyy täältä:
http://www.pelastussanoma.fi/keskustelu ... 489#p33489
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Suntiolla huumoria:
ohjeet.jpg
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

:D :D :D
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja jsj »

Mies ajaa tietä pitkin ja hänen autonsa hajoaa luostarin lähellä. Hän menee luostarin luo, koputtaa oveen ja sanoo: "Autoni hajosi. Voinko jäädä yöksi?"
Munkit ottavat hänet ystävällisesti vastaan, antavat hänelle illallista ja korjaavatpa vielä hänen autonsakin. Kun mies yrittää nukahtaa, hän kuulee oudon äänen.

Seuraavana aamuna hän kysyy munkilta, mikä se ääni oli, mutta he sanovat: "Emme voi kertoa. Et ole munkki."

Mies on pettynyt, mutta kiittää heitä kuitenkin ja jatkaa matkaansa.

Joitakin vuosia myöhemmin saman miehen auto hajoaa uudestaan saman luostarin edessä.

Munkit ottavat hänet vastaan, ruokkivat hänet ja jopa korjaavat hänen autonsa. Sinä yönä hän kuulee saman oudon äänen, jonka hän oli kuullut vuosia aiemmin.

Seuraavana aamuna hän kysyy, mikä se on, mutta munkit vastaavat: "Emme voi kertoa. Et ole munkki."

Mies sanoo: "Hyvä on, hyvä on. Haluan kuollakseni tietää. Jos ainoa tapa saada selville, mikä tuo ääni oli, on tulla munkiksi, kertokaa sitten miten minusta tulee munkki?".

Munkit vastaavat: "Sinun on matkustettava ympäri maata ja kerrottava, kuinka monta ruohonlehteä on ja kuinka monta hiekkakiveä on tarkalleen. Kun löydät nämä luvut, sinusta tulee munkki."

Mies ryhtyy tehtäväänsä. Neljäkymmentäviisi vuotta myöhemmin hän palaa ja koputtaa luostarin oveen. Hän sanoo: "Olen kiertänyt maan ja löytänyt sen, mitä pyysitte. Maassa on 145 236 284 232 ruohonlehteä ja 231 281 219 999 129 382 hiekkakiveä."

Munkit vastaavat: "Onnittelut. Olet nyt munkki. Näytämme sinulle nyt tien äänen luo."

Munkit johdattavat miehen puiselle ovelle, jossa johtava munkki sanoo: "Ääni on aivan tuon oven takana."

Mies kurottautuu ovenkahvaa kohti, mutta ovi on lukossa. Hän sanoo: "Tosi hauskaa. Saisinko avaimen?"

Munkit antavat hänelle avaimen, ja hän avaa oven.

Puuoven takana on toinen, kivestä tehty ovi.

Mies vaatii kivioven avainta.

Munkit antavat hänelle avaimen, ja hän avaa sen, mutta löytää rubiinista tehdyn oven.

Hän vaatii munkilta uutta avainta, ja munkit antavat sen.

Oven takana on toinen ovi, joka on tehty safiirista.

Näin jatkui, kunnes mies oli käynyt smaragdista, hopeasta, topaasista ja ametistista valmistettujen ovien läpi.

Lopulta munkit sanovat: "Tämä on viimeinen avain viimeiseen oveen."

Mies on loputtoman helpottunut.

Hän avaa oven, kääntää nuppia, ja oven takaa hän löytää hämmästyneenä tuon oudon äänen lähteen.

Mutta en voi kertoa sinulle, mikä se on, koska et ole munkki.
Avatar
Tuija
Viestit: 2787
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tämä nousi tuosta jsj:n jakamasta :

https://www.koivuniemi.com/raamattu?til ... hto=ilm+21
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja jsj »

Erääseen kaupunkiin muutti uusi pastori, ja eräänä päivänä hän lähti tapaamaan seurakuntalaisiaan. Kaikki sujui hyvin, kunnes hän törmäsi erääseen taloon. Oli selvää, että joku oli kotona, mutta kukaan ei tullut ovelle, vaikka hän koputti useita kertoja. Lopulta hän otti esiin korttinsa, kirjoitti sen kääntöpuolelle "Ilmestyskirja 3:20" ja kiinnitti sen oven taakse.

Ilm. 3:20:
"Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä menen hänen tykönsä sisälle ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani."

Myöhemmin viikolla, kun hän oli laskemassa kolehtia, hän löysi korttinsa keräyslautasesta.
Hänen oman viestinsä alla oli uusi merkintä:

"1. Mooseksen kirja 3:10."

Hän tarttui Raamattuunsa ja tarkisti jakeen.

1. Mooseksen kirja 3:10:
"Ja hän sanoi: 'Minä kuulin sinun äänesi puutarhassa, ja minä pelkäsin, sillä minä olin alasti, ja niin minä kätkeydyin.'"
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja jsj »

qigbw1vjxy921.jpg
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sanna »

En muistanutkaan tätä ketjua.
Pari kevennystä lisää:

Polish_20230326_201127544.jpg
Polish_20230326_200809068.jpg
Polish_20230326_201013255.jpg
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja jsj »

0y1knjrglev31.png
Vastaa Viestiin