Jumalalla on huumoria 2

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

22. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
Room.11.


Kuva
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Haahaa, olipas hauskoja! :lol: :lol:
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

4:26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
Efes.4.



Kuva
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus tuskastuu: “Voi tätä epäuskoista ja kieroutunutta sukupolvea! Kuinka kauan minun vielä on oltava teidän keskuudessanne? Kuinka kauan minun pitää kestää teitä?”


Kuva
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

23. Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
24. Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
25. Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
26. Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
27. Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
28. Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'.
29. Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'.
30. Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.
31. Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
32. Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
33. eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
34. Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
35. Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."
Matt.18.



Kuva
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

”Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse” (Mark. 10:15).


Kuva

Kuin taivaisiin
https://www.youtube.com/watch?v=0_iRNi_dcqo

Kun maahan oon nyt lyöty
Kuinka voisin
mä löytää tien, en viittojakaan nää
Nyt maailmalta valmis kotiin oisin, sä vihdoin tuu ja ainiaaksi jää
Kuin taivaisiin, sä nosta mua nyt jälleen
Kuin taivaisiin, taas päälle vuoren sen
Elää voin, kun kanssasi näin kuljen
Kuin taivaisiin, sun vierelläs mie meen
Kuin…
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rukoilevat , suloiset koirat <3
https://youtu.be/zsox7s4SiOQ
Pi_O

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Nyt on niin paljon erilaisia todistuksia todella lähellä olevasta pelastuksesta, että tunnen tarpeelliseksi laittaa tämän sarjakuvastripin tänne.
Kun näin tuon sarjakuvan niin ensin ajatus leikkasi kiinni kuin olisin tehnyt käsijarrukäännöksen. Onneksi pian ajatus alkoi taas virrata, ja olen rauhallisin mielin.
Wumo HS 22.5.2019.jpg
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


KAHDEKSAS KÄSKY

Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.


Jumalan tarkoitus on, että ihmiset kunnioittavat toisiaan. Lähimmäisen rakastamiseen kuuluu myös hänen maineensa ja kunniansa suojeleminen. Niiden menetys on raskas isku, jonka vaikutus voi tuntua koko elämän ajan.

Itsestämme toivomme sanottavan pelkkää hyvää. Meidän on puhuttava lähimmäisistämme samalla tavalla kuin tahdomme heidän puhuvan meistä. Jos muut kertovat lähimmäisestämme pahaa, rakkaus vaatii meitä tukemaan ja auttamaan häntä.

Toisen mainetta on varjeltava sekä yksityisesti että julkisesti. Julkisuuteen kuuluu oikeuden ja totuuden vaatimus ja siihen liittyvä avoimuus. Emme kuitenkaan saa paljastaa lähimmäisen rikkomuksia ilman varmaa tietoa ja painavaa syytä.

Rikkomusten arvioiminen on uskottu oikeuslaitokselle, joka toteaa syylliset ja asettaa heidät vastuuseen teoistaan. Yksityiselämässä meidän ei tule syyttää toisia eikä paljastaa heidän heikkouksiaan. Tehtävämme on rohkaista heitä vapautumaan menneestä ja etsimään uutta suuntaa elämälleen.

Älä levitä perättömiä huhuja äläkä suostu auttamaan väärintekijää todistamalla vilpillisesti hänen hyväkseen. Älä eksy joukon mukana tekemään pahaa äläkä riita-asiassa todistaessasi vääristä totuutta enemmistön mielen mukaiseksi. (2. Moos. 23:1–2)
Älkää valehdelko toisillenne. Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen.
(Kol. 3:9–10)

Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.

MITÄ SE MERKITSEE? VASTAUS:

Meidän tulee niin pelätä ja rakastaa Jumalaa, että emme puhu lähimmäisestämme perättömiä, petä hänen luottamustaan, panettele häntä tai tahraa juoruilla hänen mainettaan, vaan puolustamme häntä, puhumme hänestä hyvää ja tulkitsemme kaiken hänen parhaakseen.
(Lutherin Vähä katekismus)
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

3:29 Älä mieti pahaa lähimmäistäsi vastaan, kun hän luottavaisesti luonasi asuu.
Sl.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Älä sano väärää todistusta

"Älä todista valheellisesti toista ihmistä vastaan.
- - -
Älkää varastako, älkää valehdelko älkääkä pettäkö toisianne. Älkää vannoko väärin minun nimeeni, sillä jos niin teette, häpäisette Jumalanne nimen. Minä olen Herra.
- - -
"Älä levitä perättömiä huhuja äläkä suostu auttamaan väärintekijää todistamalla vilpillisesti hänen hyväkseen. Älä eksy joukon mukana tekemään pahaa äläkä riita-asiassa todistaessasi vääristä totuutta enemmistön mielen mukaiseksi. Älä kuitenkaan aiheettomasti suosi köyhää hänen asiassaan.

"Kun tapaat vihamiehesi härän tai aasin kuljeksimassa karkuteillä, vie se hänelle takaisin. Jos näet vihamiehesi aasin makaamassa taakkansa alle kaatuneena, älä kiellä häneltä apuasi, vaan auta häntä saamaan se jaloilleen.

"Älä vääristä köyhän lähimmäisesi oikeuksia hänen riita-asiassaan. Pysy erossa väärästä asiasta. Älä aiheuta syyttömän kuolemaa, sillä sellaista vääryyttä minä en salli. Älä ota lahjusta, sillä lahjus sokaisee tarkkanäköisenkin ja tärvelee niiden asian, jotka ovat oikeassa."
2. Moos. 20:16; 3. Moos. 19:11-12; 2. Moos. 23:1-8 [kr92] [kr38]
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Pakkasin muuttotavaraa uupuneena. Huokasin, että mulla ei ole tässä maailmassa muuta kuin sinut, Jeesus. Heti tuli palaute: ja läjä roinaa.

Katsoin laatikkokasoja ja sain sellaisen naurukohtauksen, että piti ottaa seinästä kiinni. Jumalan huumori osui ja upposi. Todella, miksi ihmeessä pitää roudata kaikkea muka tärkeää toiseen kaupunkiin asti?
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

:D Kuulostaa niin tutulle ... :lol:
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Embedded1567851763902.jpg

Taivaan odotushuone

-----

Tee olosi mukavaksi
Herra on kanssasi hetken kuluttua
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


... ja eihän tuossa järkeä olekkaan, eikä siinä hyvin käy, sillä sen taustalla on saatana, joka yrittää saada sieluja kadotukseen.
Monasti olen ajatellut, että jos tuossa Jeesus olisi tehnyt niin kuin saatana yritti houkutella, olisi sovitustyö jäänyt tekemättä ja meiltä saamatta.
Mutta Jeesus oli Jumalan Poika ja tiesi Totuuden ja sen että Jumalalla on Valta, Voima ja Kunnia.
"Sitten Henki vei Jeesuksen autiomaahan Paholaisen kiusattavaksi. Kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, hänen vihdoin tuli nälkä.

Silloin kiusaaja tuli hänen luokseen ja sanoi hänelle: "Jos kerran olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi." Mutta Jeesus vastasi: "On kirjoitettu: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta.'"

Sitten Paholainen vei Jeesuksen pyhään kaupunkiin ja asetti hänet temppelimuurin harjalle. Hän sanoi Jeesukselle: "Jos kerran olet Jumalan Poika, niin heittäydy alas. Onhan kirjoitettu: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn. He kantavat sinua käsillään, ettet loukkaa jalkaasi kiveen.'" Jeesus vastasi hänelle: "On myös kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.'"

Vielä Paholainen vei Jeesuksen hyvin korkealle vuorelle, näytti hänelle maailman kaikki valtakunnat ja niiden loiston ja sanoi: "Kaiken tämän minä annan sinulle, jos polvistut eteeni ja kumarrat minua." Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, Saatana! On kirjoitettu: 'Herraa, Jumalaasi, sinun tulee kunnioittaa ja ainoastaan häntä palvella.'"

Silloin Paholainen jätti Jeesuksen rauhaan, ja hänen luokseen tuli enkeleitä, jotka palvelivat häntä."
Matt. 4:1-11 [kr92] [kr38]
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


4. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
5. Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Joh.14.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen! Toi on muutenkin raadollisesti hauska sarjakuva.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


31. Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32. Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
34. Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
Matt.6.
Vastaa Viestiin