Jumalalla on huumoria 2

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Ella »

Ilm 21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki" Ja hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat ovat vakaat ja todet"
6. Ja hän sanoi minulle; "Se on tapahtunut, Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


1. Moos. 8:22

Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen, ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö."
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Matt. 24:32

Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.

Mark. 13:28

Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: Kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.

Luuk. 21:30

Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Jakeita myötätunnosta ja laupeudesta meille

«Olkaa armahtavia, niin kuin teidän isännekin on armahtava.» Luuk. 6:36.

«Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala. Hän lohduttaa meitä kaikissa ahdistuksissamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka ovat kaikenlaisissa ahdistuksissa.» 2. Kor. 1:3-4.

«Tuleehan ystävän olla laupias nääntyvälle, vaikka tämä olisikin hylännyt Kaikkivaltiaan pelon.» Job 6:14.

«Oikeamielisille loistaa pimeydessä valo:armollinen, laupias ja vanhurskas.» Ps. 112:4.

«Armelias mies tekee hyvää itselleen, mutta armoton syöksee itsensä onnettomuuteen.» Sananl. 11:17.

«Vanhurskas tietää, mitä hänen karjansa kaipaa, mutta jumalattomien sydän on armoton.» Sananl. 12:10.

«Joka sortaa vähäosaisia, herjaa hänen Luojaansa, mutta Luojaa kunnioittaa se, joka armahtaa köyhää.» Sananl. 14:31.

«Hän on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä on hyvää. Mitä muuta Herra sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä on oikein, rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä?» Miika 6:8.

«Näin on Herra Sebaot sanonut: Tuomitkaa oikea tuomio, osoittakaa laupeutta ja armahtavaisuutta toinen toisellenne., leskeä ja orpoa, muukalaista ja kurjaa älkää sortako, älkääkä miettikö mielessänne pahaa toisianne vastaan.» Sak. 7:9-10.

«Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.» Matt. 5:7.

«Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan, ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.» Matt. 7:1-2.

«Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää myös te samoin heille. Tämä on laki ja profeetat.» Matt. 7:12.

«Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te tekopyhät! Te annatte kymmenykset mintuista, tillistä ja kuminasta, mutta laiminlyötte sen, mikä laissa on tärkeämpää: oikeuden, laupeuden ja uskollisuuden. Näitä teidän pitäisi noudattaa lyömättä laimin noita muitakaan.» Matt. 23:23.

«Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin muukalainen, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alaston, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairaana, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ‘Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä, ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoisena ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut muukalaisena ja otimme sinut luoksemme, tai alastomana ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi? Niin Kuningas vastaa heille:’Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’ … minkä olette jättäneet temättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’» Matt. 25:35-40.45.

«Kantakaa toistenne kuormia, niin täytätte Kristuksen lain.» Gal. 6:2.

«Älkää eksykö! Jumala ei salli pilkata itseään. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. Joka kylvää lihaansa, niittää lihasta turmeluksen, mutta joka kylvää Henkeen, niittää Hengestä iankaikkisen elämän. Kun teemme hyvää, älkäämme väsykö, sillä aikanaan saamme niittää, jos emme lannistu. Niin kauan kuin meillä siis on vielä aikaa, tehkäämme hyvää kaikille, varsinkin uskonystäville.» Gal. 6:7-10.

«Kaikki katkeruus, kiukku, viha, huuto ja herjaaminen, kaikenlainen pahuus olkoon pois teistä. Olkaa toisianne kohtaan ystävällisiä ja hyväsydämisiä ja antakaa toisillenne anteeksi, niin kuin Jumalakin on Kristuksessa antanut teille anteeksi.» Ef. 4:31-32.

«Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja pitkämielisyyteen. Kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos jollakulla on moitetta toista vastaan. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin. Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, joka on täydellisyyden side.» Kol. 3:12-14.

«Kehotamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, tukekaa heikkoja, olkaa kärsivällisiä kaikkia kohtaan. Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toisillenne ja kaikille.» 1. Tess. 5:14-15.

«Tuomio on näet armoton sille, joka ei ole osoittanut laupeutta. Laupeus saa tuomiosta riemuvoiton.» Jaak. 2:13.

«Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdasta, sitten rauhaisaa, lempeää, taipuisaa, se on täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä. Se on tasapuolinen ja teeskentelemätön.» Jaak. 3:17.

«Lopuksi: Olkaa kaikki yksimielisiä ja myötätuntoisia, osoittakaa veljesrakkautta, olkaa hyväsydämisiä ja nöyriä. Älkää kostako pahaa pahalla, älkääkä herjausta herjauksella. Päinvastoin siunatkaa, sillä siihen teidät on kutsuttukin, että perisitte siunauksen.» 1. Piet. 3:8-9.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


LUE TÄSTÄ LISÄÄ : http://www.lampaille.com/opetukset.php?id=8

Saarn 5:10-12,15 Joka rakastaa rahaa, ei saa rahaa kylläksensä, eikä voittoa se, joka rakastaa tavaran paljoutta. Sekin on turhuutta.
Omaisuuden karttuessa karttuvat sen syöjätkin; ja mitä muuta etua siitä on haltijallensa, kuin että silmillään sen näkee?
Työntekijän uni on makea, söipä hän vähän tai paljon; mutta rikkaan ei hänen yltäkylläisyytensä salli nukkua.
Niinkuin hän tuli äitinsä kohdusta, niin on hänen alastonna jälleen mentävä pois, samoin kuin tulikin; eikä hän vaivannäöstänsä saa mitään, minkä veisi täältä kädessänsä.

Edelliset saarnaajan jakeet antavat vihjeen siitä, että jopa säästäminen on turhaa, sillä kun vauraus kasvaa, kasvaa sen syöjätkin. Myös Jeesus alla olevassa vertauksessaan kuvaa säästämisen mielettömyyttä. Meille ihmisille tämä on vaikea käsittää ja hyväksyä. Mutta Jumala tahtoo, ettei turvamme ole säästöissämme, vaan Hänessä.

Luuk 12:16-21 Ja hän puhui heille vertauksen sanoen: "Rikkaan miehen maa kasvoi hyvin.
Niin hän mietti mielessään ja sanoi: 'Mitä minä teen, kun ei minulla ole, mihin viljani kokoaisin?'
Ja hän sanoi: 'Tämän minä teen: minä revin maahan aittani ja rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken eloni ja hyvyyteni;
ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; nauti lepoa, syö, juo ja iloitse'.
Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
Näin käy sen, joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä."

Jeesus sanoo, ettei elämämme ole omaisuutemme määrästä kiinni. Ja antaa ymmärtää, että omaisuuden kartuttaminen on ahneutta.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva



"´Opettaja, mikä on lain suurin käsky?´ Jeesus vastasi: ´Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat´" (Matt. 22:36–40.)


Kuka on minun lähimmäiseni?

"Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys."
Room. 13:8-10 [kr92] [kr38]
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sinettisormus! Herran käskyt eivät ole kenellekään liian raskaat kantaa! Minusta lähimmäisenrakkaus on se Pyhän Hengen hedelmä meissä. Joku voisi sanoa, että mahdotonta toteuttaa joka tilanteessa tai "arkielämässä", mutta vaikka ihminen on erehtyväinen, niin siinä se hedelmä minun mielestäni onkin, että aina voi palata tähän ja antaa anteeksi jos siihen on tarvetta. Siinä missä maailma on kova, eikä armahda ollenkaan. Mutta siksi meillä on Isä Taivaassa, jonka luokse voi aina palata ja Hän ottaa vastaan. Ihmeellistä!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Vieraanvaraisuus on käytännöllinen tapa palvella Jumalaa. (1 Moos. 18:3-5)

Kun ottaa vastaan vieraanvaraisuutta, antaa toiselle mahdollisuuden harjoittaa anteliaisuutta. Ja olkaa siinä talossa ja syökää ja juokaa, mitä heillä on tarjota, sillä työmies on palkkansa ansainnut. Älkää siirtykö talosta taloon. (Luuk. 10:7)

Vieraanvaraisuus on lahja. Auttakaa puutteessa olevia pyhiä, osoittakaa vieraanvaraisuutta. (Room.12:13)

Harjoittamalla vieraanvaraisuutta saatamme jopa saada enkeleitä vieraiksemme. Älkää unohtako osoittaa vieraanvaraisuutta, sillä jotkut ovat yösijan antaessaan tulleet majoittaneeksi enkeleitä. (Hepr.13:2)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos Sinetti tästä postauksesta! Amen!
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, Jarmo, sinussa tuo vieraanvaraisuus toteutuu, itsellesi ja muille siunaukseksi.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Tämän minä olen puhunut teille, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa rohkeat, minä olen voittanut maailman. (Joh. 16:33)

“Rauhan minä jätän teille: minun rauhani – sen minä annan teille. En minä anna teille niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko levoton älköönkä pelätkö!” Joh. 14:27.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kuva
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Evankeliumi Luukkaan mukaan 2: 1-20

Siihen aikaan antoi keisari Augustus käskyn, että koko valtakunnassa oli toimitettava verollepano. Tämä verollepano oli ensimmäinen ja tapahtui Quiriniuksen ollessa Syyrian käskynhaltijana. Kaikki menivät kirjoittautumaan veroluetteloon, kukin omaan kaupunkiinsa.

Niin myös Joosef lähti Galileasta, Nasaretin kaupungista ja meni verollepanoa varten Juudeaan, Daavidin kaupunkiin Betlehemiin, sillä hän kuului Daavidin sukuun. Hän lähti sinne yhdessä kihlattunsa Marian kanssa, joka odotti lasta. Heidän siellä ollessaan tuli Marian synnyttämisen aika, ja hän synnytti pojan, esikoisensa. Hän kapaloi lapsen ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut tilaa majapaikassa.

Sillä seudulla oli paimenia yöllä ulkona vartioimassa laumaansa. Yhtäkkiä heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus ympäröi heidät. Pelko valtasi paimenet, mutta enkeli sanoi heille: “Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille ilosanoman, suuren ilon koko kansalle. Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus Herra. Tämä on merkkinä teille: te löydätte lapsen, joka makaa kapaloituna seimessä.” Ja samalla hetkellä oli enkelin ympärillä suuri taivaallinen sotajoukko, joka ylisti Jumalaa sanoen:

Jumalan on kunnia korkeuksissa, maan päällä rauha ihmisillä, joita hän rakastaa.

Kun enkelit olivat menneet takaisin taivaaseen, paimenet sanoivat toisilleen: “Nyt Betlehemiin! Siellä me näemme sen, mitä on tapahtunut, sen, minkä Herra meille ilmoitti.” He lähtivät kiireesti ja löysivät Marian ja Joosefin ja lapsen, joka makasi seimessä. Tämän nähdessään he kertoivat, mitä heille oli lapsesta sanottu. Kaikki, jotka kuulivat paimenten sanat, olivat ihmeissään. Mutta Maria kätki sydämeensä kaiken, mitä oli tapahtunut, ja tutkisteli sitä.

Paimenet palasivat kiittäen ja ylistäen Jumalaa siitä, mitä olivat kuulleet ja nähneet. Kaikki oli juuri niin kuin heille oli sanottu.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva




Efesolaiskirje:
4:1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
4:2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
4:3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
4:4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
4:7 Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
4:8 Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille."
4:9 Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
4:10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
4:11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
4:12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
4:13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
4:16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
4:17 Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa,
4:18 nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden,
4:19 ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa.
4:20 Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan,
4:21 jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
4:22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
4:23 ja uudistua mielenne hengeltä
4:24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
4:25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
4:26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
4:27 älkääkä antako perkeleelle sijaa.
4:28 Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle.
4:29 Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
4:31 Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
4:32 Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Ella »

Room:12 Niin minä Jumala armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet antamaan ruumiinne eläväksi pyhiksi, Jumalalle otollisiksi
uhriksi: tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
2. Älkää mukautuko tämän maailman ajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto,
mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
3. Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin mitä ajatella
sopii, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Markuksen evankeliumissa (Mk. 9:17-29) kerrotaan miehestä, joka pyysi sairaalle pojalleen rohkeasti apua Jeesukselta. Mielessään hän kuitenkin epäili Jeesuksen mahdollisuuksia auttaa. Silloin Jeesus sanoi miehelle: ”Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo”. Jeesuksen sanat menivät ihon alle ja miehen oli kerrottava jotain omasta uskostaan. Niinpä mies parkaisi Jeesukselle uskontunnustuksensa: ”Minä uskon! Auta minua epäuskossani!” Näin yksinkertaisella tavalla mies tunnusti uskovansa Jeesukseen. Mutta samalla hän myönsi epäuskonsa. Kuinka rohkeaa tunnustaa muiden kuullen epäuskonsa! Mutta ainoastaan silloin kun tunnistaa oman epäuskonsa, voi iloisesti myöntää, että usko Kristukseen on Jumalan lahja. Mikä hieno yksityiskohta tässä tuleekaan esiin. Kertomus päättyy siihen, että poika tuli terveeksi.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kirjoitin tämän pakinan eilen:

Romantiikkaa Lapin naisen kanssa

Lapin naiselle ei kelpaa kotiolot, takka, kylpy ja kynttilät, ei Rosso eikä Esso. Lapin naisen kanssa pitää mennä skutsiin, jänkkän yli ja tunturiin.
Ensin pannaan kaikki maholliset ulkovaatteet päälle et näytetään ihan Michelin ukoilta ja sit kävellään ainaski sen 16km päähän jonnekin Jumalan selän taakse keskelle korpea niin hankalien maastojen taa, että pitäs olla vähintään jotkut voimistelutrikoot päällä ja mielellään jotkut kevyet piikkarit jalassa. Mutta ku ei… siinä mennään ku kaks muumipeikkoa keskellä jänkkää ja ollaan yltä päältä hiessä kaikessa varustuksessa ja ainaski viikon muonat päällä.
Kun sitten viimein päästään niitten kaikkien tikkaa pienempien lentävien otusten otettua minusta senkat ja olemme esettuneet siihen kämpän rähjään jota ei erota pottukellarista, ni sit ala heti ettii jostain polttopuuta.
Sitten kun viimein saat hiestä märillä tikuilla tulen syttymään siihen hämärästi takkaa muistuttavaan korsun nurkkauksessa olevaan kivimuodostelmaan, niin pääset selviytymään häkämyrkytyksestä. Onneksi savua on heti sen verran paljon, ettei myrkytykseen saakka pääse kun silmiä kirveltää jo sen verran rankasti, että ulos on ihan pakko mennä hengittään ja kaikki ovet ja ikkunat selälleen.
Vihdoin ja viimein päästään riisumaan kolme päälimmäistä savulle haisevaa vaatekerrosta ja aletaan paistaa makkaraa tikun nokassa. Vaikka ne ovatkin niitä euron tarjousgrillimakkaroita suoraan pakastimesta reppuun pantuna, ne ovat siis nyt päältä täysin mustan karsinogeenipitoisia ja sisältä edelleen jääkylmiä.
Sitten kun saan sen viimeisenkin ahdistavan liikavaatekerran pois yltä ja katson naistani syvälle niihin tummiin silmiin, otan häntä kädestä kiinni. Olo siis on viimein raukea ja tulikin alkaa hiipua hiillokseksi, eikä ympäristökään ole enää välttämättä hassumpi. Fiilikset alkaa olla aika muikeat ja alkaa hormonitkin liikehtiä rajun seikkailun jälkeen, niin siinä kohtaa Lapin nainen tokaisee …nonnih, eikhän lähetä jotostelemmaa tästä takasi päin, sammuta sie tuli ni mie pakkaan.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sy­dä­men us­ko avaa ym­mär­ryk­sen Ju­ma­lan sa­naan. Vä­häi­nen­kin us­ko riit­tää, ja us­kon voi­mal­la voi vuo­ri­a­kin siir­tää. Jee­sus opet­ti: ”Jos teil­lä oli­si us­koa edes si­na­pin­sie­me­nen ver­ran, te voi­sit­te sa­noa silk­ki­äis­puul­le: ’Nou­se juu­ri­ne­si maas­ta ja is­tu­ta it­se­si me­reen’, ja se tot­te­li­si tei­tä” (Luuk. 17:6).
Vastaa Viestiin