Omia kokemuksia levossa 2

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Te olette maailman valo. Ei kaupunki voi pysyä kätkössä, jos se on ylhäällä vuorella. Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampunjalkaan. Siitä sen valo loistaa kaikille huoneessa oleville.

Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa.”
- - -
"Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka julistamme teille: Jumala on valo, hänessä ei ole pimeyden häivää. Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä, me valehtelemme emmekä seuraa totuutta.

Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä."
Matt. 5:14-16; 1. Joh. 1:5-7 [kr92] [kr38]

LISÄÄ : http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2010-10-17
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Valkeus kirkas päällä synkän maan : https://www.youtube.com/watch?v=Y9fbvg9tWOI
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Shalom!
Tänään Herran läsnäolossa, näin kuvan lasilautasesta, joka oli puolillaan viipaloitua leipää, toinen puoli lautasesta oli tyhjä ...
Herran puhuu tämän kautta meille hengen ravinnosta ja tuossa kuvassa näytettiin, kuinka se on meille tehty helpoksi nautittavaksi.
Se oli siinä valmiina tarjolla, viipaloituna, ettei tarvitse koko leipää kerralla syödä, vaan pieninä viipaleina, sulatellen.
Näin on Jumalan Sanakin Raamatussa jaettuna osiin, lukuihin ja jakeisiin. Voimme nauttia sitä sen verran kun sitä omaksumme ja antaa sen sulaa itseemme. Jos tuo Sanan ravinto ei pääse sulamaan meihin, ei siitä liioin ole hyötyä meille.

Joh 6:33 ”Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän”.

”Minä olen elämän leipä. Joka tulee Minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo Minuun, ei enää koskaan ole janoissaan.” Joh.6:35

Raamattu varoittaa meitä etemme ole kuin Vanhan testamentin ihmiset, jotka eivät uskoneet kuulemaansa Jumalan sanaa:
”Heille ei kuitenkaan ollut mitään hyötyä sanasta, jonka he kuulivat, koska he eivät uskoneet eikä se näin sulautunut heihin” (Hepr. 4:2).
Sanan täytyy persoonallisesti laskeutua meihin, niin että se alkaa elää meissä. Sen on tultava osaksi meitä. Sana on meidän ruokamme. Meidän tulisi alkaa elää kirjoitetusta Sanasta ja Hengen voitelusta. Sana ja Henki yhdessä, siinä on voima, siinä on kirkkaus, siinä on johdatus, siinä on kaikki. Jos sinä rukoilet Jumalan edessä: "Haluan päästä syvemmälle Kristukseen", sinun täytyy tulla syvemmälle hänen Sanaansa.

Näen kokouksissa paljon ihmisiä, jotka tulevat alttarille ja pyytävät rukoilemaan, että he pääsisivät syvemmälle Kristukseen. Vastaus on Sana. Yksi rukous ei voi muuttaa kaikkea, vaan tarvitaan Sana meidän sydämissämme. Sen on uskossa sulauduttava meihin. Sitten näemme Jumalan kirkkauden.

Jumalan sanat ovat elämä sille, joka ne löytää. Ne ovat terveys koko ruumiille tänäkin päivänä, jos kykenemme vastaanottamaan ja avautumaan siten, että Jumalan Sana uskossa sulautuu meihin. Niin kauan kuin se on vain Raamatun lehdillä, se on kuollut kirjain. Mutta kun se sulautuu uskossa meidän henkeemme, sydämemme on avara, niin että sieltä lähtee elämä. Sieltä tulevat muut asiat pois.
http://tasanen.com/index.php?sivu=kirja&ID=kuningas9

Nauttikaamme Hänen pyhää Sanaansa, sulatellen.
Amen.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

3. Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
4. Sinun vaatteesi eivät kuluneet yltäsi, eivätkä sinun jalkasi ajettuneet näinä neljänäkymmenenä vuotena.
5. Tiedä siis sydämessäsi, että Herra, sinun Jumalasi, kasvattaa sinua, niinkuin isä kasvattaa poikaansa.
6. Ja noudata Herran, sinun Jumalasi, käskyjä, vaella hänen teitänsä ja pelkää häntä.
7. Sillä Herra, sinun Jumalasi, vie sinut hyvään maahan, laaksoissa ja vuorilla vuotavien purojen, lähteiden ja syvien vesien maahan,
8. nisun ja ohran, viiniköynnöksen, viikunapuun ja granaattiomenapuun maahan, jalostetun öljypuun ja hunajan maahan,
9. maahan, jossa sinun ei tarvitse puutteessa leipääsi syödä eikä mitään puutetta nähdä, maahan, jonka kivet ovat rautaa ja jonka vuorista voit louhia vaskea.
10. Kun sinä syöt ja tulet ravituksi, niin ylistä Herraa, sinun Jumalaasi, siitä hyvästä maasta, jonka hän on antanut sinulle.
5.Moos. 8.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Shalom!
Päätin jakaa tämän aamuiset kuvani, vaikka hieman oudot ovatkin. Koen, että nämä kertoo jotain itselleni ...
Kun heräsin, samassa näin kuvia monesta naisesta, jotka peilin kautta tervehtivät minua, päätään nyökkäyttäen, tai muilla eleillä. Jokainen katsoi ja tervehti oman peilinsä kautta.
En tunetenut heistä ketään ja ajattelinkin heidät symbolisiksi ihmisiksi elämässäni.
Kohta kuulin viimeisestä peilistä naisen äänen:
- "Me tulemme kaipaamaan sinua ..".
Sitten näin vielä kitaran, joka upotettiin veteen.
Ajattelin, että minulla on jokin jakso päättymässä. Ehkä liittyy tähän kuntouttavaan työtoimintaan, jota olen tehnyt 2014 vuodesta asti ja nyt se on se minimi mitä enää kykenen tekemään, mutta eläkkeellekkään en vielä pääse. Olen rukoillut tästäkin Herralle, että Hän johdattaisi asian oikein.
Keskivikkkona on minun viimeinen päiväni tuossa työssä, jos sopimusta ei jatketa. Pidämme silloin myös palaverin tästä.
Minulle on kyllä jo väläytetty, että ei enää jatketa. Pitäisi keksiä jotain muuta. 2:dessa vuodessa pitäisi kuntoutuksen tuoda tulosta ja minulla se ei ole toiminut ja olen ollut jo pitkään yli tuon ajan.
En tiedä miten kykenen aktivoitumaan, jos työttömyys alkaa, mutta luotan Jumalaan. Ikääkin alkaa olemaan jo 59v.
Olenkin monelle sanonut, että nyt koen, että tämän kautta Herra vapauttaa minut kokonaan omaan työhönsä, mitä se sitten onkaan, jää nähtäväksi ..
Ehkä nuo aamun kuvat liittyy tähän, keskiviikkona olen viisaampi tässä asiassa.
Siunausta kaikkien päivään!

"Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee."
1. Kor. 13:12 [kr92] [kr38]
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Nyt jään jännäämään mikä muutos elämässäni tapahtuu?
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Onko se puhelu tullut jo ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ehkä ei ...
Mietin, mikä tuo puhelu asia olikaan ja se oli tämä:
Tänään, 11.7.2018.
Kun heräsin aikaisin aamulla, näin taas puun joka kaatui. Se kaatui, metsän reunasta pellolle, eikä se vielä ollut kovin vanha. Se oli kuusi ja se kaatui latvus minuun päin.
Sitten nukahdin vielä hetkeksi ja kun taas heräsin ja rukoilin ja olin aikeissa, että pitää nousta ylös, näin tekstin jossa luki: "Sinulle tulee puhelu." Kuulin tuon saman vielä äänen sanomana.
Katsotaan, tapahtuuko kohta jotain?
Teitä rakkaudella siunaten.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Shalom!
Aamuyöstä kun hetkeksi heräsin, näin kuvan , jossa oli paljon eri rotuisia kissoja. Se oli tuollainen yllä olevan kuvan tyylinen.
Koin sen kertovan huomisesta (keskiviikko) päivästä, joka voi olla kuntouttavassa työssäni, viimeinen työpäivä. Se jää nähtäväksi ja olenkin harmitellut, että palaveri asiasta on järjestetty viimeiseen päivään, todella viimehetkeen. Aivan kuin minulle päästäisiin näin helposti sanomaan:
- " hyvästit .."
No kävi niin tai näin, olen jo siihen hieman valmistautunut. Asiakas, jonka kanssa vedämme vanhuksille lukupiiriä, rakastaa kissoja ja kaikenvaralta ostin hänelle kissatyynyn ja kauniin kissa kortin.
Siksi tuo kuva jonka joskus aamuyöstä sain, aivan kuin vahvistaisi, sitä, mitä huomenna tapahtuu, saan hyvästellä tämän rakkaan " tiimityoläiseni".
No, huomenna kaikki vahvistuu ..

Sitten näin vielä toisenkin kuvan, jolle en ole saanut vielä selitystä.
Näin maassa kuin siihen poratun reiän. Se oli täysin pyöreä reikä, eikä mikään kovin iso, siinä olisi voinut olla esim. jokin pyöreä tolppa, joka oli siitä poistettu. Sen reiän reunalla näkyi juuria ..
Tarkoittaako mitään? Nyt tätä kirjoittaessa, nousee mieleen tämä, että kun työni loppuu (?), niin minut on kuin reväisty irti sieltä ja jää tuo tyhjä reikä, johon on kerinnyt juuriakin juurtua.
Tiedän, että tälle asiakas, työparilleni se tulisi olemaan kova paikka, sillä niin monasti kun minulla on ollut lomia, on hän ikävissään itkenyt minun pois oloa, eikä siihen ole sijaisetkaan auttanut, hän vain aina sanoo:
- " .. mutta ne ei ole sinä.."
Hoitajatkin usein sanoivat, että;,, "hyvä kun tulit, sinun perääsi on täällä kovasti itketty."
On hienoa, että olen saanut häneltä tuollaisen luottamuksen, mutta samalla ikävää tällaisen hetken koittaessa. Joskus vain tulee se eron hetki ...
Rukoilin Herraa, että Hän avaisi tätä kaikkea. Ja jos nyt on tuo hetki, olisi se Herran vapautus minut "maallisesta työstä" ja saisin vihdoin alkaa tekemään Hänen työtään täysipäiväisesti.
Sitä olen rukoillut jo kauan ja olisiko nyt tämä hetki?

Huomenna nostetaan kissa/asia pöydälle. Herra ohjatkoon tuota hetkeä.

"Sillä minulle on avautunut ovi suureen ja hedelmälliseen työhön ja vastustajia on paljon." 1 Kor. 16:9

"Pysy alallasi, tyttäreni, kunnes saat tietää, kuinka asia päättyy." Ruut. 3:18


Kuva
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Aamen. Hyvin kirjoitit, ei ole paljon lisäämistä muuta kuin se,että voihan Jumala antaa sinulle osa-aikaisen, ja osa-päiväisen, palkallisen työn tuossa laitoksessa jossa olet palvellut. Ei tarvitsisi silloin murehtia ja "säveltää" Kelan kanssa niiden kaavakkeiden kanssa, ja odottaa seuraavaa sopimuksen uusimista, mahdollista sellaista.

Itsekin olen ollut kauan työttömänä, ja tiedän miltä sinusta tuntuu. Olen laillasi odotellut kauan.Jumala on mm. unien kautta näyttänyt, vihjannut, tulevista työtehtävistä, jos olen ne oikein ymmärtänyt.

Olen kiitollinen siitä, että Jumala on määrännyt asuinpaikakseni Suomen, eikä esim. Yhdysvaltoja, Afrikkaa, Aasiaa, jne.

Sinulle Hyvää huomispäivää toivottaen, AOAOAOAOAO.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos AO.
Sekin voisi olla mahdollista, että minulle osoitettaisiin osa-aikaista työtä, ehkäpä juuri tuolla päivätoiminnan puolella.
Sinne tuli juuri eräs "pomo" takaisin ja kyseli kuulumisiani. Kerroin tämän kaiken kun kerta alkoi kysymään ja hän sanoikin:
- " Hyvä kun kerroit, mietin tätä asiaasi ja yritän keksiä jotain .."
Jos tuo onnistuisi, ei tarvitsisi miettiä työttömänä miten aktivoitua?
Ja kun tuo terveyskään ei ole enää hyvä, mitään kovin fyysistä en enää jaksa ...
Mutta luotan vahvasti Jumalan johdatukseen ja ohjaikseen, sillä Hänelläkin on minulle oma suunnitelmansa.
Siunausta sinulle AO kuin myös teille kaikille siellä koneittenne äärellä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen AO ja Sinetti! Herra johdatta varmasti, rukoilin tämän asian puolesta ja mieleen nousi sanat "Valmistelen sinua tulevaan" ja luulen, että tämä tarkoitti sinua Sinetti. Tuli myös mieleen, että voithan varmasti vierailla tapaamassa ystäviäsi, että ei heitä tarvitsisi kokonaan taakse jättää? Ja mikset jatkaisi huolenpitoa heidän Hengellisistä asioistaan, ehkä myös jossakin muualla, missä vain otetaan vastaan?
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos myös teille Eero ja Ella, ihastuttavista ja lohduttavista, kuin myös vahvistavista kommenteista. Eritoten Eeron komentti oli hyvin vahvistavaa kohdalleni, sillä olen niin monasti nuo sanat saanut ja siksi tiedän ne nytkin oikeaksi:
"Valmistelen sinua tulevaan"
Kuva


Niillä on minulle suuri merkitys.
Palaveri meni kaikkinensa oikein hyvin. Minun kuntouttavaa työtäni jatketaan samanlailla, joustaen. Ja ehkä tulen tekemään "seinätöntä viriketoimintaa", samankaltaisesti kuin tähänkin asti. Lukupiiri tms. olen heille "seuraneiti".
Samanaikaisesti minun tulisi kerryttää sairaspäivärahaa .. eli lääkäri käyntejä pukkaisi. Tilannetta tarkkaillaan ajan edetessä.
Sain myös hengkoht. viestin, jota en saa vielä paljastaa, mutta tämän kautta minulle saatettaisiin tarjota juuri tuollaista viriketoimintaa, joka on minulle sopivaa. Sainhan vuoden alussa nuo sanat: "kohta tulee tarjouksia .."
Näillä edetään, päivä kerrallaan, mutta tiedän, että johonkin minua edelleen valmistellaan.
Siunattua päivää kaikille! Kuljetaan yhdessä tätä uskontietä, täällä maailmassa, sillä tie on monasti niin kivinen.

2. Moos. 18:20

ja neuvo heille tie, jota heidän on kuljettava, ja mitä heidän on tehtävä.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Ella »

Näin Uuden Vuoden aikaan, monet valavat tinoja ja kyselevät tulevia asioita.
Näin tänä aamuna unen. Oli paljon ihmisiä tungeksimassa ennustajan tuo. Tuttuja en siellä tavannut. Ja toivat kukkia ja lahjoja tälle ennustaja
naiselle. Raamattu kieltää sellaisia harjoittamasta.
5.Moos: 18-11 Joka lukee loitsuja, kysyy vainaja tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.
12. Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja senkaltaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa
heidät sinun tieltäsi.

Jes 8:19. Kun he sanoivat teille. "Kysykää vainaja tai tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat" Niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa?

Jeesus on tie totuus ja elämä. Hän antaa tulevaisuuden ja toivon!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Ella.
Kiitos että jaoit unesi. Tärkeää sanomaa.
Vastaa Viestiin