Omia kokemuksia levossa 2

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

sunnuntai 30. joulukuuta 2018
"RAKKAUS"

Jo vuosia sitten, mietin, mihin sanaan voisi kaiken uskon kiteyttää?
Onko yhtä Sanaa joka tämän kaiken kertoisi?
Pitkään tuota mietin, kunnes eräänä päivänä sen ymmärsin ja se on ollut minun kutsumukseni uskossani. Sitä olen halunnut uskon työssäni toteuttaa, vaikka minulle on välillä ilmoitettu että ei noin voi puhua, ei noin voi kirjoittaa .. mutta vastaukseni on ollut aina : "Minä voin!"

Mikä tuo Sana siis on ?
Se on kaikessa yksinkertaisuudessaan ja suuruudessaan : RAKKAUS!


"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä" (Joh. 3:16).

Siinä on Rakkaus :


7. Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
8. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
9. Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
10. Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
11. Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
12. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
1.Joh.4:7-12.

MITÄ TARKOITETAAN SILLÄ, ETTÄ JUMALA ON RAKKAUS?
https://www.gotquestions.org/Suomi/Juma ... kkaus.html

Tarkastellaan ensin Raamatun rakkaus-käsitettä. Sitä kautta opimme ymmärtämään Jumalan rakkauden sisällön. "Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. Rakkaus ei koskaan katoa” (1. Kor. 13:4-8). Tämä on Jumalan kuvaus rakkaudesta ja koska Jumala on rakkaus (1. Joh. 4:8), on hänkin sen kaltainen.

Rakkaus (Jumala) ei pakota itseään kenellekään. Jumalan luo tuleminen on vastaus hänen rakkauteensa. Rakkaus (Jumala) on ystävällinen kaikkia kohtaan. Rakkaus (Jeesus) kulki ympäriinsä tehden hyviä tekoja kaikille ilman puolueellisuutta. Rakkaus (Jeesus) ei himoinnut toisten omaa, vaan hän eli yksinkertaista elämää ilman valituksia. Rakkaus (Jeesus) ei kerskannut lihaksi tulemisestaan, vaikka hän olisi voinut kukistaa kaikki. Rakkaus (Jumala) ei vaadi kuuliaisuutta. Jumala ei vaatinut kuuliaisuutta pojaltaan, vaan Jeesus vapaaehtoisesti totteli taivaallisista Isäänsä. "... jotta maailma tietäisi, että minä rakastan Isää ja teen niin kuin Isä on minun käskenyt tehdä" (Joh. 14:31). Rakkaus (Jeesus) asetti aina muiden edun ensimmäiseksi.

Jumalan suurin rakkaudenosoitus on ilmoitettu meille Joh. 3:16: “ Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.” Room. 5:8 julistaa saman sanoman: “Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus kuoli meidän puolestamme, kun vielä olimme syntisiä.” Näiden raamatunkohtien perusteella ymmärrämme, kuinka suuresti Jumala haluaa meitä luokseen kotiinsa taivaaseen. Hän mahdollisti sen maksamalla synnin rangaistuksen puolestamme. Jumala rakastaa meitä, koska hän haluaa sitä omasta vapaasta tahdostaan. Rakkaus on anteeksiantavainen. “Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.” (1. Joh. 1:9).

Niinpä, mitä tarkoittaa se, että Jumala on rakkaus? Rakkaus on yksi Jumalan ominaisuuksista. Rakkaus on Jumalan, hänen luonteensa, keskeinen ominaisuus. Jumalan rakkaus ei millään muotoa ole ristiriidassa hänen pyhyytensä, totuudellisuutensa, oikeudenmukaisuutensa tai edes hänen vihansa kanssa. Kaikki Jumalan ominaisuudet ovat sopusoinnussa keskenään. Kaikki Jumalan toiminta on rakkauden tuotosta ja oikeudenmukaista. Jumala on täydellinen esimerkki todellisesta rakkaudesta. Ihmeellisesti Jumala on antanut Poikansa pelastajakseen vastaanottaneille kyvyn rakastaa hänen tavallaan, Pyhän Hengen vaikutuksen kautta. (Joh. 1:12; 1. Joh. 3:1, 23-24).
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Tämä on hyvin kiteytetty, Jumala on Rakkaus ja Elämä itsessään.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Siunausta uuteen vuoteen 2019.
Tänään Herran läsnä olossa, huomasin ajatuksissa hokevani:
" Kansan kiinni otto.. kansan kiinni otto, tämä lauloi hänen Isästään.."
Tarkoittaneeko edes mitään?

Minulle nousee tästä kokoajan Ester, joka pelasti juutalaisen kansansa ...
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ester: Mukavuus alueen ulkopuolella: https://aktiivikristinusko.fi/ester-muk ... kopuolella
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


UUTTA MUUTOSTA TULOSSA; RUKOUKSET KUULTU!

29.joulukuuta 2018.
kävin illalla nukkumaan, olin pitkään Herran kanssa Rukouksessa.
Pyysin Häneltä lopuksi:
- " Rakas Jeesus Kristus, opeta minut puhumaan, anna minulle armolahja, puhua niin kuin Sinä puhut. Niin kuin Sinä puhuit Isän sanoin, annan minun puhua, niin kuin Sinä olet meitä opettanut, anna minulle puhumisen armolahja, Sinussa, Krsituksessa!"
Amen.
Aamulla kun heräsin Rukous hetkeeni Hänen kanssaan, näin lopulta 3 kuvaa. Näin kaksi kuvaa jossa näytettiin ihmistä suu auki, toinen kuva vahvisti ensimmäistä, ihmisen näyttämällä sormella suutaan.
Ymmärsin ja muistin illan rukoukseni. Ajattelin tämän tarkoittavan ääneen ja puheeseen liittyvää ja pyysin että Jeesus vahvistaisi tätä kuvaa vielä jotenkin ja kohta näin kolmannen kuvan, joka oli kuin piirretty kaavio kuva aiheesta. Siinä oli jokin putki/käytävä/ ruokatorvi/henkitorvi tai jotain ...
Ja sen sisällä oli lyhyitä sanoja. Tuo kapea "käytävä jossa ne liikkui, oli kuvattu alhaalta, oikeasta nurkasta kaareutuvana käytävänä, vasempaan ylänurkkaan. Ja kun ajattelin miksi sitä voisi kutsua .. ruokatorvi .. todellakin se kaareutui kuin torvi!
Olin nousemassa ylös vuoteeltani, kun ikkunan taakse tuli jokin pieni lintu, se ei varsinaisesti laulanut, vaan se oli jonkinlaista puhetta lajitoverilleen. Ehkä se oli vielä Herran vahvistusta pyyntööni.
Olen jo pitkään kokenut, että minun tuomia viestejä ei enää jakseta kuulla, kuin ääneni/ lauluni Herrasta, olisi vähentynyt, vaikka sitä olen yrittänyt jakaa, mutta kuulijat ovat väsyneet ja se saa minutkin väsyksiin.
Kiitin Herraa tästä kuvasta ja siitä että Hän todella antaisin minulle tuon armolahjan, puhua, niin kuin Hän puhuu! Ei niin, kuin minä puhun, vaan niin kuin Kristus puhuu. Hän puhukoon minussa ja minun kauttani!

1.tammikuuta 2019.
Herran läsnä olossa, huomasin ajatuksissa hokevani:
" Kansan kiinni otto.. kansan kiinni otto, tämä lauloi hänen Isästään.."
Tarkoittaneeko edes mitään?

Minulle nousee tästä kokoajan Ester, joka pelasti juutalaisen kansansa ...

Minulle on 2 x profetoitu tuota Esteriä, että minua valmistellaan kuin Esteriä .. haluaako Herra näin ilmoittaa, että pian on aikani, mitä se sitten tuokin tullessaan?


Eilen, 2.1.2019. sain sähköposti, eräältä rakkaalta veljeltäni:

" viesti, mistä ajattelen että voisi koskea erityisesti sinua:
"Näin unta ja kuulin Herran sanovan: monet ovat menettäneet laulunsa (äänensä?), mutta vuonna 2019 sitä ei vain tulla antamaan takaisin, mutta se tulee kaikumaan entistä kovemmin."

Unessa henkilö näki paljon CD-levyjä ja sai Herralta kehotuksen julkaisemaan!"

Vastasin hänelle:

" Itseasiassa tuo uni on nyt minulle hyvinkin selkeä. On ollut pitkään tunne että lauluani" /ääntäni " ei enää kuulla. Olen kyllä niitä tuonnut, mutta aivan kuin sen laulun" sanoma ei vain enää mene perille. Tästä rukoilin äskettäin Herralle ja sain noita näkyjäni ja nuo sanat, jotka tulivat kuin omat ajatukseni.
Nyt Herra vahvistaa tuon kaiken tämän unen kautta.
En tiedä ymmärsitkö mitä tässä yritin selittää .. mutta viesti minulle avautui.
Kiitos kun jaoit.

Ps ... tämä nousi vielä.
Mietin mitä nuo cd levyt edustaa tuossa unessa ja juuri nyt se avautui.
Kun saamme Herralta viestiä ja sitten jaamme sen, me toistamme Hänen viestin. Tuo tai nuo cd:t ovat toistoja Hänen sanomastaan. Kiitos Jeesus!
Amen? = Amen."



Veljen vastaus:
"Aamen! Näin jotenkin ajattelin myös ja tulit mieleen, tämä on nyt siis muuttuva!"

Voi kuinka olinkaa iloinen, tuosta tuodusta unesta, Herra oli kuullut rukoukseni ja hätäni, mutta tässä minua nyt lohdutetaan , että muutos on tulossa ja saan ääneni takaisin ja saan laulaa Herrani Sanomaa teille toistaen ja entistäkin kovempaa! Tätä muutosta ilolla odotan ja sydämeni laulaa Herralle kiitosta,
Amen.


Varmana laulaa Herrasta saan : https://www.youtube.com/watch?v=YFsqttkBocE

356 Varmana laulaa Herrasta saan

1. Varmana laulaa Herrasta saan, / joka on suuri rakkaudessaan. / Hän minut osti kuolemallaan, / periä taivaan kerran mä saan. / :,:Tämä on laulu sydämeni, / ylistän Herraa ikuisesti.:,:
2. Lahjan sain kalliin, täydellisen, / syytä on olla onnellinen. / Enkelten laulu soi yli maan, / Herraani kiitän rakkaudestaan. / :,:Tämä on laulu sydämeni, / ylistän Herraa ikuisesti.:,:
3. Lepään ja nautin, katsella saan / Vapahtajaani, rakkauttaan. / Matkani jatkuu taivasta päin, / saaliiksi Herran hyvyyden jäin. / :,:Tämä on laulu sydämeni, / ylistän Herraa ikuisesti.:,:
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Se loma loppui siihen ...
Sillä Herra puhui minulle aamulla asiaa, joka minun tulee jakaa meille kaikille :

erjantai 4. tammikuuta 2019
"HÄNESSÄ TEKIN YHDESSÄ MUIDEN KANSSA"

Kuva


Heräsin hetkeksi hyvin aikaisin tänä aamuna ja samalla minulle näytettiin kuvaa, joka näytti piirretyltä kuvalta. Siinä näkyi kirkon torni, jonka edessä oli kuin "hopeinen salkku". Se leijui siinä kirkon edessä ..

Nukahdin ja kun sitten heräsin ja olin rukouksessa ja läsnäolossa Herrani, Jeesuksen Kristuksen kanssa, eteeni tuotiin kuva kahdesta lauseesta. Ensimmäisestä en saanut selvää, mutta toisessa luki jotenkin näin:
" Nämä laulut" kuuluvat kaikille kansoille."
Se oli vastausta ja jatkoa eiliseen kirjoitukseeni. Laulut/ Sanomat/viestit, joita Herra antaa, kuuluu kaikille ja meidän tulee jakaa ne.
Sitten mietin tuota kirkkoa josta aikaisin aamulla sain kuvan. Ensinnäkin, olin koko yön nähnyt unta, jossa valmistelimme uskovien veljien ja siskojen kanssa tulevaa kokoustamme, johonkin julkiseen tilaan, jonka olimme saaneet käyttöömme. Me rakensimme ja valmistelimme yhdessä, sillä osallistuja maarällä joka meillä oli koossa.
Yhdistin tuon kirkon kuvan tuohon uneen ja etsin tekstiä ; Seurakunta Raamatussa.
Löysin tämän hyvän tekstin, joka kuvaa tätä hyvin:




Seurakunta, mikä ihme se on? Nyky ihmiselle käsite seurakunta voi olla hyvinkin hämärä. Se on jotain, mikä liittyy kristilliseen uskoon. Seurakunta edustaa useimmille kirkkoa, joka järjestää lapsille muskareita, pitää yllä hautausmaita ja niitä vanhoja kivikirkkoja, joita suomen kylät ovat pullollaan. Seurakunta saattaa näyttäytyä byrokraattisena ja tavallisesta ihmisestä etäisenä organisaationa, jonka toimintaa voi käydä ihmettelemässä erinlaisissa piruntorjuntabunkkereissa. Tämänkaltaiset ajatukset ovat ymmärrettäviä, vaikkakin virheellisiä. Seurakunta ei ole julkisoikeudellinen yhteisö, joka maksaa palkaa niin piispalle kuin lastenohjaajallekin diakonaatista puhumattakaan. Seurakuntaa koskevia väärinkäsityksiä käsitellään myöhemmin omassa artikkelissaan, joten en mene asiassa nyt sen syvemmälle. Mikä seurakunta sitten on?
Seurakunta on yhteisö, joka koostuu niistä ihmisistä, jotka ovat kokeneet henkilökohtaisesti elämässään kohtaamisen Jeesuksen Kristuksen kanssa. Kun ihminen kohtaa Jeesuksen hän joko suuttuu tai muuttuu. Ne, jotka muuttuvat eli ottavat vastaa Jeesuksen tarjoaman sovitukset luetaan seurakunnan jäseniksi. Kreikankielinen, eli Raamatun alkukielinen, seurakuntaa merkitsevä sana ekkleesia tarkoittaa tarkkaan ottaen: uloskutsutut.
Uloskutsuttuja yhdistää se, että he ovat vastanneet Jeesuksen Kristuksen kutsuun ja seuranneet häntä ulos maailmaksi kutsutusta järjestelmästä.
Uloskutsuttuja ovat siis kaikki, jotka ovat ottaneet uskossa vastaan Jeesuksen tarjoaman anteeksiantamuksen ja sen kautta syntyneet uudesti ylhäältä. Uusi syntymä on käsite, joka kuvaa sitä, miten ihmisestä tulee Jumalan lapsi, eli pelastunut. Jumalan todelliseen seurakuntaan ei siis voi liittyä, kuten yhdistykseen tai kirkkoon, Seurakuntaan synnytään. Seurakunta on yhteisö, jota nimitetään Raamatussa myös taivasten valtakunnaksi. Se on yhteisö, joka elää yliluonnollista elämää keskellä aikaa, keskellä ihmisten arkea.
Seurakunta on siis uskovien yhteisö. Se on yhteenkokoontuminen, jossa uskovat kokoontuvat yhteen ylistämään Jeesusta Kristusta pelastuksensa Jumalana sekä rakentumaan yhteisestä uskostaan.
Seurakunta on yliluonnollinen yhteisö, jonka luoja on viimekädessä Pyhä Henki, joka yhdistää uskovat. Todellinen seurakunta on siksi saman aikaisesti sekä paikallinen, että universaali. Kaikki uskovat kuuluvat Jumalan universaaliin seurakuntaan riippumatta asuinpaikasta. Samalla he kuuluvat myös paikalliseen seurakuntaan, joita on kullakin paikkakunnalla vain yksi riippumatta siitä, miten monessa paikassa ja minkä nimien alla he kokoontuvat. Näin siksi, että seurakunta ei ole samalla tavalla inhimillinen rakenne, kuin esimerkiksi joku urheiluseura tai yhdistys, joten sitä ei voi rajata jäsenrekisterillä. Seurakunta on elävä organismi, jota kutsutaan Raamatussa myös Kristuksen ruumiiksi ja Jumalan temppeliksi.

Efe 2: 19. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20. apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

http://www.kristinusko.fi/mika-on-seurakunta/


Tämä oli minulle vastausta ajatuksiini, joiden kanssa olen jo pitkään kamppaillut. Meidän kaikkien tulee osallistua "seurakunnan" elämään ja sen vahvistamiseen, rakentamiseen ja valmisteluun. Vastuuta siitä, ei saa jättää vain yhden tai kahden ylle, vaan kaikkien tulee osallistua. Jos jätämme vastuun vain yksille, niin kuin kirkoissa, joissa papit ovat vastuunkantajia ja muu seurakunta hiljaa, ei toteudu se, mikä on Taivaallisen seurakunnan tehtävä, eli olla YHTÄ.
Me kaikki olemme yhdessä seurakunnan jäseniä, ja Jeesus Kristus on meidän ylin päämme ja vastuun kantajamme. Me muut yhdessä rakennamme ja elämme, liittyen yhteen .. emme siis erkane ja jätä joitakin yksin tehtävien alle.
Näin Herra avasi tämän asian minulle ja minä toivon että näette siinä tämän saman kuin minä ja alatte osallistumaan tähän meidän yhteiseen uskovien elämään, Jeesuksessa Kristuksessa.
Amen.

ONKO MEILLÄ TUO YHTEYS?
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Säilyttäkää yhteys

"Minä, joka olen Herran vuoksi vankina, kehotan teitä siis elämään saamanne kutsun arvoisesti, aina nöyrinä, lempeinä ja kärsivällisinä. Auttakoon rakkaus teitä tulemaan toimeen keskenänne. Pyrkikää rauhan sitein säilyttämään Hengen luoma ykseys.

On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi."
Ef. 4:1-4 [kr92] [kr38]

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ruthin laulu, Sävy Nordgrén : https://www.youtube.com/watch?v=KeJiSIguWWA
Tänään on muuten Ruutin nimipäivä ja tämäkin Raamatun nainen on puhuttanut minua.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen. Laulun sanat puhuttelivat minua valtavasti, niin kuin tuo Ruut aiemminkin. Minulle nousi taas nuo sanat, joita ajatuksissani hoin:
- " Kansan kiinni otto, kansan kiinni otto ...."
Minä noukin Herran kansaa; kansan kiinni otto, näillä Hänen antamillaan lauluilla", joita Hän jaettavakseni laskee.
Kiitos Jeesus.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

OHO!!!
Sen jälkeen kun toin ja kuuntelin tuon Sävyn laulun, Herra johdatti eteeni yllärin.
Tää oli ylläri .. sillä tänään olen seikkaillut pitkin nettiä ja johdatus on kyllä nyt vahvasti mukana!
Äsken katselin näitä ketjuja ja avasin tuolta erään Eeron lähettämän ketjun, Sisäinen tourette : viewtopic.php?f=17&t=737
Ajattelin vain, että katsotaanpa mitä tuokin ketju piti sisällään?
Ketjun lopulla keskustelemme Jarmon kanssa tästä Ruutista ja kuinka ollakkaan, Jarmo ilmoittaa siellä tuon lapsuuden lempi kappaleensa; Ruthin Laulu.
Äitinsä esittämänä.
Tämä ei siis ollut sattumaa, vaan vahvaa johdatusta. Kun kuuntelin tuota laulua aiemmin, sen sanat sai minut kyyneliin ...
Kiitos Jeesus!

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ja tuon ketjun Sanoma, tuosta sisäisestä touretesta on maailmassa vahvistumassa.
Juttelin erään uskovan kanssa, tästä hiljaisuudesta, joka on lasketunut tänne foorumin ylle.
Hän vastasi minulle näin:
-" ... luulen tosiaan, että äänesi tulee palautumaan, mutta luulen myös, että maailma ei tule ottamaan viestiä vastaan, vaan se kylmenee.
Tunnen hengessäni ja niin kuin monissa viesteissä, että erottelu on nyt käynnissä. Mutta silloin kun huomaat, että sanaasi ei oteta vastaan, niin tiedät että siinä on jotakin mistä vihollinen ei tykkää.
Olen huomannut monien alkavan väsyä ja ulkomaisilla palstoillakin on suorastaan luopumus käynnissä eli ei uskota "välittömään Tempaukseen", vaan halutaan siirtää se tuonnemmaksi. Tämä siis henkilöiltä, jotka ovat sitä vuosiakausia julistaneet. Tämä on tietenkin luonnollista, mutta ei anneta periksi! Herra on tulossa!"

Tämä on varmaan hyvinkin totta! Tästä Herra itse on minulle puhunut ja olisi tärkeää herätä tähän, ennen kuin on myöhäistä.
Vihulainen todella haluaa hiljentää äänemme/ laulumme, joka ylistää ja kirkastaa Herraa.
Ja kun hiljenemme, annamme sijaa ja tilaa vihulaisen taistelukentälle. Täytetään tuo tila siis Herramme ylistykselle ja Hänen Sanalleen ja ihmeilleen, sillä Hän on elävä edelleen ja Hänen ihmeitään todella tapahtuu, kunhan vain olemme avoimia sille.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

" TE OLETTE KIVIÄ SIINÄ RAKENNUKSESSA ..."

Kuva

Aamulla, kun heräilin, näin kuvan, tuollaisesta temppelistä, jossa oli paljon erillisiä torneja.
Mietin, tuonko sitä jaettavaksi, muuta tässä se nyt on .. mitä tarkoittaakaan?
Ja alkoihan se aueta :


Te olette kiviä siinä rakennuksessa, jonka perustuksena ovat apostolit ja profeetat ja jonka kulmakivenä on itse Kristus Jeesus. Hän liittää koko rakennuksen yhteen niin että se kasvaa Herran pyhäksi temppeliksi, ja hän liittää teidätkin Hengellään rakennuskivinä Jumalan asumukseen. Ef 2:20-22
Juutalaisille Jerusalemin temppeli oli uskonnon keskuspaikka. Sinne matkustettiin pitkien matkojen päästä, sillä uskomuksen mukaan temppelissä lausuttu rukous tuli varmemmin kuulluksi. Muinaisesta temppelikultista on vieläkin jäljellä rippeitä. Nykyään hurskaat juutalaiset kiikuttavat rukouksiaan pienillä lappusilla itkumuurin rakosiin ja niitä jopa voi lähettää faksilla ja sähköpostilla muurille vietäviksi. Kaikki tämä kertoo juutalaisuuteen kuuluvasta Jerusalemin temppelin erityisasemasta. Se oli Jumalan erityisen läsnäolon paikka, Herran huone.
Uudessa testamentissa Jerusalemin temppelin korvaa seurakunta. Sitä koskevat kaikki samat lupaukset kuin kivistä tehtyä temppeliäkin. Siten seurakunta on Jumalan erityisen läsnäolon paikka, Pyhän Hengen temppeli. Jeesus itse lupaa, että missä kaksi tai kolme on hänen nimessään koolla, siellä hän itse on heidän keskellään (Matt 18:20). Seurakunnassa Jumala on erityisellä tavalla kohdattavissa.
Yhteisöllisyyteen tämä kaikki liittyy, kun tarkastelemme Paavalin vertausta seurakunnasta temppelinä hieman tarkemmin. Paavali sanoo, että tämä Jumalan temppeli ei ole tehty kivistä vaan ihmisistä. Sen muodostavat kaikki seurakunnan jäsenet. He ovat kuin eläviä kiviä, joita muotoillaan, jotta ne sopivat hyvin toisiinsa. Elävä kivi tarkoittaa hakattua, veistettyä kiveä. Me seurakuntalaiset siis muodostamme yhdessä Jumalan pyhän temppelin. Kukin meistä on kivi suuressa rakennuksessa, jonka keskellä Jumala on erityisellä tavalla kohdattavissa. Toisin sanoen hän ilmaisee itsensä meidän kauttamme (1 Kor 12:7).
Usko elpyy yhteydessä
Nykyisin moni uskovakin ajattelee, ettei tarvitse seurakuntaa ollakseen kristitty. Ihanteena on uskominen ilman välikäsiä. Uskominen ilman seurakuntaa ei kuitenkaan pidemmän päälle hyvä ratkaisu. Moni muistaa rippikoulusta tutun vertauksen, jonka mukaan yksinäinen puu ei kauan pala – tarvitaan nuotio. Vertaus pitää paikkansa, sen ovat lukemattomat ihmiskohtalot todistaneet. Jumala ei ole antanut seurakuntaa huvikseen, vaan sillä on tärkeä merkitys hengelliselle elämälle.
Vähän aikaa usko selviää ilman yhteyttä toisiin kristittyihinkin, mutta ajan kuluessa tilanne muuttuu. Usko alkaa hiipua. Huomaan tämän lainalaisuuden omassa elämässäni aina kesäloman aikaan. Lomalla haluan ottaa etäisyyttä työhöni eli seurakuntaelämään. Aluksi en huomaa mitään eroa, mutta viikon parin kuluttua havahdun, kun uskon asiat ovat alkaneet painua tajuntani takaosiin. Mitä pitemmälle loma edistyy, sitä teoreettisemmaksi ja etäisemmäksi hengellisyys elämässäni kääntyy. Kaikki kuitenkin muuttuu, kun tulen takaisin uskovien yhteyteen. Jo muutaman tapaamisen jälkeen alan olla taas iskussa. Uskoni elpyy ja alkaa vaikuttaa arjessa. Siksipä kai Heprealaiskirjeessä varoitetaan laiminlyömästä seurakunnan yhteisiä kokoontumisia. Siellä tiedetään, kuinka heikko ihminen on ilman toisten tukea. Hepr 10:24-25
Kirjoittaja: Timo Pöyhönen
https://www.spirit.fi/seurakunta-raamat ... -temppeli/

Kuva

Jeesus puhdistaa temppelin

Joskus tarvitsemme, tuota henkistä temppelin puhdistusta, poistaa kaikki se saasta, mikä sinne ei kuulu. Voimme yhdessä rakentaa temppeliä, jonka rakennus kiviksi olemme tulleet. Meistä muodostuu tuollainen kuvassani ollut temppeli, joissa oli monta erillistä tornia, tornit kuvastaa meitä yksilöinä. Mitä parempi yhteys meillä on, sitä kauniinpi temppelimme on.
Kiitos Jeesus, että tästä meille haluat tänään puhua, hyvin tärkeästä asiasta.
Amen.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kiitos SInetti tuomastasi näystä, jälleen kerran. :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos AO!! Et tiedä kuinka tämä oli tärkeä viesti. On ollut tunne, että näihin minun tuomiin kuviin (laulut Herralta), on jo totaalisesti kyllästytty ... niin on käynyt täällä hiljaiseksi ja sydämeni siitä itkee .. en saisi valittaa, mutta .. en enää tiedä, mitä pitäisi tehdä, että tänne saisi eloa.
Herra itsekkin tässä siitä puhuu.

Kuva
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tuota, noin, ...

Onko kenelläkää tiedon sanoja seuraaviin henkilökohtaisiin kysymyksiini ?...

1. Minä vuonna rakennus paloi ?
2.Paikkakunnan ja tilan nimi ?
3.Milloin juna räjähti ?
4. Mikä oli henkilön etunimi, joka lähtenyttä joukkoa johti ? Ja, hänen syntymä- ja kuolinvuotensa, ja kuolinpaikkansa ?

Eräs uskova tuttavani sai vuosia sitten yhteen vastaavanlaisen kysymykseeni Jumalalta vastauksen, mutta vastaus oli silloin hieman "monimutkainen".

Koska palstalla on paljo erilaisia kävijöitä, ja meillä on eri armolahjoja, tiedon sanat ja viisauden sanat eräitä niistä, niin toivon saavani vastauksen kauan itseäni askartaneisiin kysymyksiin.....Ei kysyvä tieltä eksy....ja, anokaa niin teille annetaan....
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

No tämä on todella erikoinen, mutta totta, ehkä jollain on armonlahja, joka avaa tätä?
Miten nuo kysymykset ovat muodostuneet? Meneekö liian henkilökohtaiseksi tuota kystä?
Mielenkiinnolla odotan, josko joku saa tiedonsanoja AO:n kysymyksiin ..
(toivottavasti ei ole meedio osastoa .. tuo tunne nousi) :?:
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Sinetti kirjoitti: 05 Tammi 2019, 19:45 No tämä on todella erikoinen, mutta totta, ehkä jollain on armonlahja, joka avaa tätä?
Miten nuo kysymykset ovat muodostuneet? Meneekö liian henkilökohtaiseksi tuota kystä?
Mielenkiinnolla odotan, josko joku saa tiedonsanoja AO:n kysymyksiin ..
(toivottavasti ei ole meedio osastoa .. tuo tunne nousi) :?:
:D ,,,no, ei ole "meedio-osasto", joten ei tarvitse huolestua, vaan Jumala antoi minulle jo kauan sitten, ehkä n.15 vuotta sitten, tai aiemmin, unen, jossa oli tapahtuma-ketju vanhoista asioista, useampi vuosisata sitten. Tämä unisarja päättyi hieman ennen Jeesuksen ilmestymistä, Hän oli tulossa unen loppuvaiheissa.

Unessa ei ollut yhtäkään henkilön tai paikannimeä, eikä vuosilukuja. Unessa oli erilaisia vaiheita, henkilöitä, paikkoja, tapahtumia, alkaen kaukaa ja päättyen melkein ajan loppumiseen. Olen Jumalata aina välillä pyytänyt tietoja näihin asioihin, mutta en ole vielä niitä saanut. Toivon, että jos Jumala vaikka nyt antaisi jonkun uskovan kautta vastauksia näihin moniin kysymyksiini.

Tuohon aikaan en kirjoittanut saamiani unia ylös, mutta tuon unen muistan niin selvästi että en ole sitä myöhemminkään muistiin kirjoittanut. Se on antanut minulle varmuuden joihinkin asioihin, ja myös rohkaissut kun aikaa on kulunut, ja myöhemmin saamani unetkaan eivät ole vielä toteutuneet.

Ja, erääseen tännekin laittamaani uneen Jumala antoi aamuyöllä Raamatun kohdan ylöskirjoitettavaksi, eli Habakuk 2:2-3 ;

" Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea.
Sillä näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän, eikä se petä. Jos se viipyy, odota sitä; sillä varmasti se toteutuu, eikä se myöhästy."

Osittain juuri saamieni unien takia tiedän, että ajan loppuminen ei ole ihan vielä, vaikkakin se on lähellä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

No nyt tämä on ymmärettävämpi, kun tietää että nuo kysymykset nousee tuosta unesta. Tosin sitä on vaikea tulkita, kun itse ei ole nähnyt tuota unta ja niin monta elementtiä jää piiloon. Tosin, Jumala voi antaa siihen oikeat tiedon sanat, avata ja vahvistaa sitä.
Itselle noista antamistasi asioista nousee, että ne on jotain ajanmerkkejä, joita voit seurata, ehkä sinun elämässä ja /tai maailmallisesti.
Vastaa Viestiin