Omia kokemuksia levossa 2

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos sinulle Ella lohduttavista ja siunaavista Sanoista! Siunattu olet rakas siskoni.
Odotan Herraani, Jeesusta Kristusta joka hetki ja Häneltä huudan apua ja Hän vastaa kun on aika.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, Herra saattaa koetella, mutta tiedät Sinetti että Hän on sinut jo tehtävään valinnut. Se on edelleen sitä henkivaltojen taistelua, mutta vihollinen on jo voitettu. Sitten yhtenä hetkenä huomaat, että asiat ovat loksahtaneet kohdilleen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Shalom! Te Rakkaat ...

Eilen oli taas tuo yllätysten päivä.
Aamulla kun heräsin ja olin rukouksessa, pyysin Herralta tuon tutuksi tulleen pyynnön keskiviikko päivään, työpäivääni. Että Hän antaisi tänään jotain todella erityistä, näiden uskon asioiden merkeissä. Lupasin olla taas avoin ja kuulla ja nähdä, jos jokin näyttää Hänen työltään ...
Työssä olimme menossa lukupiirin tavalliseen tapaan. Eräs työntekijä alkoi puhumaan ruokajakelusta ja osoittautui lopulta että hänen äitinsä, oli eräs minun uskovista tuttavistani.
Sitten juttelin erään ohjaajan kanssa, ennen lukupiiriä ja nyt tällä kertaa, juttumme ajatui uskon asioihin ja hän tunnusti minulle olevansa myös vahvassa uskossa. Iloitsin hänen kanssaan tuosta tiedosta.
Kävimme lukupiirissä ja luin vanhuksille edelleen kirjaa; HERRA PITÄÄ HUOLEN.
Ajattelin sen olevan sopivaa hengen ruokaa näin joulunkin alla.
Kun tulimme takaisin päivätoimintaan, jututin vielä tuota ohjaajaa. Kerroin kotikokouksistamme ja kutsuin häntä mukaan kokouksiimme ja hän suostui. Vaihdoimme puhelinnumeroita ja samalla siinä jutustellessa huomasimme että olimme tavanneet noin kolmisen vuotta sitten eräässä kotikirkossa ja meillä oli yhteisiä tuttuja jotka on meidän Rukousyhteys ryhmästämme.
Kerroin hänelle näistä keskiviikko yllätyksistä, joita Herra minulle antaa ja sanoin:
- " Taidatpa olla tämän päivän yllätys ..."
Sitten eräs asukas, tämä "Päivi", josta olen aiemminkin kertonut, tuli luoksen ja halusi kertoa yöllisen unensa. Hän oli nähnyt taas tämän kiiltävä hiuksisen ristin vierellä ja tiesin hänen tarkoittavan Jeesusta. Jeesuksen vierellä oli taas tuo pitkä ja harmaa hiuksinen enkeli, jonka tiesi olevan suojelusenkeli.
Hän näki taas myös nuo sukulaisensa ja työkaverinsa ylhäällä lepäämässä ja osa kiipesi noit rappuja ylös.
Jeesus sanoi hänelle:
- " Älä pelkää, sinulla on hyvä vanhuus .. eikä Suomeen tule sotaa, älä pelkää. Tulen luoksesi taas unessa kun sinua pelottaa, sinulla ei ole syytä pelätä."
Sanoin hänelle, ettei hänen ole todellakaan syytä pelätä, onhan häntä niin usein tuolta ylhäältä lohdutettu, että kaikki on hyvin. Hän oli taas iloinen kun sai tämän minulle kertoa ja mielelläni häntä näissä kuuntelen.
Työpäivän jälkeen ystäväni tuli hakemaan minua ja tarjosi minulle kyydin kotiin, mutta ensin täytyi käydä kaupoilla ja terveyskeskuksella kun hänellä oli siellä aika.
Kävimme kanttiinissa juomassa kahvit, mutta sitä ennen jouduimme kuuntelemaan aulassa olevia tiarnapoikia. Heitin poikien kypärään kolikon esityksen päätyttyä.
Sitten näin naisen pyörätuolissa ja hän yllätykseksi tervehti minua ja huomasin että nehän olikin tutut kasvot. Mutta niissä näkyi jokin vahva sairaus. Hän oli hyvin kalpea ja huonovointisen näköinen. Hän oli nuoruus vuosiltamme lähellä asunut naapuri.
Sanoin hänelle että käyn hakemassa tuolta kahvit ja tulen sitten juttelemaan. Hän alkoi katkerasi itkemään.
Mutta en päässyt vielä ostamaan kahviakaan siinä ruuhkassa, kun jo hoitaja haki hänet ja lähti viemään häntä johonkin osastolle. Hän katsoi olkansa yli hätääntyneenä ja taas itki. Menin kiireesti hänen luoksensa ja sanoin että rukoilen kuitenkin hänen puolestaan.
Joimme lopulta ystäväni kanssa nuo kahvit ja sovimme että kun hän käy hoidoissaan, niin minä sillä aikaa yritän etsiä tuon vanhan naapurini joltakin osastolta, sellainen huoli minulle hänestä jäi ..
Löysin hänet heti ensimmäiseltä osastolta. Hän oli valtavissa kivuissa. Hänen jalat oli jo vuosia olleet kovin kipeät ja nyt hän oli myös jossain kaadunnut.
Sanoin, että; minähän lupasin tuolla käytävässä että rukoilen puolestasi.
Kerroin hänelle uskostani ja kysyin uskooko hän Jeesukseen ja hän hiljaa nyökäten tämän myönsi. Kysyin saanko nyt rukoilla hänen puolestaan ja hän tähänkin hiljaa lupautui.
Kysyin saanko julistaa hänelle hänen syntinsä anteeksi, jotta parannus olisi näin voimakkaampaa ja siihenkin sain häneltä hiljaisen luvan. Aina kun jotain hänelle puhui, hän itki.
Julistin lopulta hänelle hänen syntinsä anteeksi ja parannusta sairaudesta ja kivuista Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Näin oikein silmilläni, kuinka hänen ylleen levisi rauha. Hän itki ja kiitti.
Kysyin häneltä:
- " Miltä sinusta tuntui kun tulin tämmöisiä sinulle puhumaan ? Onko sinun nyt rauha, sillä näin sen sinusta?"
Hän vastasi:
- " ... hyvältä .. tuntuu rauhalliselta".
Kerroin että hänellä on nyt Jeesus sydämessä ja siksi on tuo rauha. Ja kehoitin häntä pitämään kiinni tuosta ajatuksesta että parannus tulee ja kiittämään tästä alati.
Häntä hävetti että oli niin herkkä ja itki koko ajan. Sanoin, ettei sitä ole syytä hävetä, päinvastoin, sillä se kertoo, että hänessä ei ole ylpeyttä, vaan nöyrä sydän ja tuollaista sydäntä Jeesus rakastaa ja nyt Jeesus on hänenkin sydämessä.
Jaoimme siinä hiukkasen muitakin kuulumisia ennen lähtöäni ja sanoin vielä lähtiessä että kun hän tervehtyy ja pääsee kotiin, niin jos suinkin mahdollista, niin alkaisi lukemaan Raamattua. Hän lupasi näin tehdä.
Toivotin hänelle siinä siunattua Joulua ja Uutta Vuotta ja sitten poistuin.
Kun ystäväni tuli hoidoiltaan, kerroin tämän kaiken hänelle ja ymmärsimme, että jos mikä, niin tämä oli päivän todellinen yllätys!
Nyt Herra yllätti minut niin monella tavalla, mutta tässä viimeisessä oli todella valtava johdatus ja suunnitelmallisuus.
En ollut nähnyt tätä naapuriani vuosiin ja nyt sitten tämä tapahtui näissä merkeissä. Herra on ylen ihmeellinen!
Kiitos Jeesus! Nyt jatkan kotona tämän naapurini puolesta rukoilemista ja kiitosta siitä että tuo rukous on toteutumassa,
Herra pitää meistä huolen.

Hiljaa Vaan : https://www.youtube.com/watch?v=FBAOCmswdTs

Psalmit, 30
1. Daavidin virsi; temppelin vihkimislaulu.
2. Minä ylistän sinua, Herra, sillä sinä pelastit minut etkä sallinut viholliseni iloita minusta.
3. Herra, minun Jumalani, sinua minä huusin, ja sinä paransit minut.
4. Herra, sinä nostit minun sieluni tuonelasta, sinä herätit minut henkiin hautaan vaipuvien joukosta.
5. Veisatkaa kiitosta Herralle, te hänen hurskaansa, ylistäkää hänen pyhää nimeänsä.
6. Sillä silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa; ehtoolla on itku vieraana, mutta aamulla ilo.
7. Minä sanoin menestykseni päivinä: "En minä ikinä horju."
8. Herra, sinä armossasi vahvistit minun vuoreni. Mutta kun sinä kätkit kasvosi, niin minä peljästyin.
9. Sinua, Herra, minä huusin ja Herraa minä rukoilin:
10. "Mitä etua on minun verestäni, jos minä hautaan vaivun? Ylistääkö tomu sinua, julistaako se sinun uskollisuuttasi?
11. Kuule, Herra, ja armahda minua, Herra, ole minun auttajani."
12. Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla,
13. että minun sieluni veisaisi sinulle kiitosta, eikä vaikenisi. Herra, minun Jumalani, sinua minä ylistän iankaikkisesti.

Kuva
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kiitos Sinetti todistuksestasi, oli mukava kuulla mm. tuo Jeesuksen antama rohkaisu tuolle "Päiville".

Olit todella "Herran enkeli" tuolle surevalle entiselle naapurillesi, oikeassa paikassa, oikeaan aikaan.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen ja samat sanat kuin AO:lla, Pyhä Henki taisi olla vahvasti läsnä, kyyneleet ovat usein siitä merkkinä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Minulle nousi valtava hätä ja rakkaus tuota naapuriani kohtaan. Hän itki niin vuolaasti ja se hänen hätä kasvoilla kun hoitaja vei hänet pois. En voinut muuta kuin etsiä hänet ja se tapahtui yllättävän helposti. Sillä oli selkeä tarkotus ja johdatus. Sen kuului tapahtua.
Kiitos Jeesuksen!
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tietäneekö mitään mutta ... tänään olen koko ajan alkanut laulamaan : Jo joutui armas aika ... .. sitten heti nauran korjannut että eihän tämä laulu ole tähän aikaan ... vai onko sittenkin? :D
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

No, tuo laulu sopii ainakin sillä perusteella, että monessa koulussa lukukausi päättyy juuri tänään, niin kuin kevälläkin.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Luukas 2:11
teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa

Sinuattua Joulua 2018
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Siunattua joulua!!
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään, kun heräsin ja käännyin sängyllä, näin saman aikaisesti hyökyaallon .. joka paiskautui rantaan. Tuon aallon reuna oli kuin avautuvan kirjan sivu. Kun se laskeutui oli uuden kirjan sivu avoinna ...
Jokin uusi sivu elämän kirjassamme, avatuu kuin hyökyaalto.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Viime yönä heräsin hetkeksi. En tiedä mikä minut herätti .. mutta kun avasin silmäni ja katsoin mieheni puolelle, näin pienen pallon mieheni yllä ja siinä oli vihreitä ja oransseja värejä. ...
Vihreä edustaa uutta ja oranssi ylistystä.
Ihmettelin eilen kun mieheni katsoi kanssani hetken jumalanpalvelusta ja jouluyönä katsoimme joulumessua vatikaanista ja illalla sitten tuo videon katselu. Ehkä kasvua on tapahtumassa.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo oli hetkessä ohi ja nukahdin uudelleen .. ehkä minun oli tarkoitettu nähdä tuo.

Kuva

Häikäisevän Kirkas : https://www.youtube.com/watch?v=sr7PJ5yj3yk
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom!

Olen rukoillut jo Jeesuksen puoleen pitkään, että Hän avaisi minulle annettuja profetioita, että Rukousyhteys Hetkemme tulee laajenemaan.
Että Herra antaisi ja osoittaisi meille ilmestysmaja paikan, johon voisimme kutsua avoimesti väkeä.
Eilen illalla rukoilin tuota samaa ja että Herra jo vihdoin avaisi missä mennään, sillä on tuntunut jonkin aikaa että asiat ovat pysäyksissä, tätä siis Hänelle rukoilin, pitkään illalla, kun kävin vuoteelleni, Hänen läsnäoloonsa.
Aamulla kun heräsin ja rukoilin ja jäin vielä hetkeksi siihen Hänen läsnäoloon, kuulin äänen sanovan:
- " ... kohta alkaa tulla tarjouksia .."
Tätä olen koko päivän sulatellut, oliko se oman pääni tuotetta, vaiko Herran vastausta minulle?
Tämä jää nähtäväksi, mutta näin haluan uskoa.
Näinhän tuon näyn hyökyaallosta pari päivää sitten, joka muuttui avautuneeksi kirjan sivuksi, jonkin uuden alku, joka tulee kuin hyökyaalto?
Halusin tämän kuitenkin jakaa myös teille, jotta yhdessä voimme odotella, tuoko tuo jotain tullessaan ... niitä tarjouksia?
Kiitos Jeesus!
Amen.

29:42 Tämä olkoon teillä jokapäiväinen polttouhri sukupolvesta sukupolveen ilmestysmajan ovella Herran edessä, jossa minä ilmestyn teille puhuakseni sinun kanssasi.
2.Moos.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Shalom!
Eilen kun kävin illalla nukkumaan, olin pitkään Herran kanssa Rukouksessa.
Pyysin Häneltä lopuksi:
- " Rakas Jeesus Kristus, opeta minut puhumaan, anna minulle armolahja, puhua niin kuin Sinä puhut. Niin kuin Sinä puhuit Isän sanoin, annan minun puhua, niin kuin Sinä olet meitä opettanut, anna minulle puhumisen armolahja, Sinussa, Krsituksessa!"
Amen.
Aamulla kun heräsin Rukous hetkeeni Hänen kanssaan, näin lopulta 3 kuvaa. Näin kaksi kuvaa jossa näytettiin ihmistä suu auki, toinen kuva vahvisti ensimmäistä, ihmisen näyttämällä sormella suutaan.
Ymmärsin ja muistin illan rukoukseni. Ajattelin tämän tarkoittavan ääneen ja puheeseen liittyvää ja pyysin että Jeesus vahvistaisi tätä kuvaa vielä jotenkin ja kohta näin kolmannen kuvan, joka oli kuin piirretty kaavio kuva aiheesta. Siinä oli jokin putki/käytävä/ ruokatorvi/henkitorvi tai jotain ...
Ja sen sisällä oli lyhyitä sanoja. Tuo kapea "käytävä jossa ne liikkui, oli kuvattu alhaalta, oikeasta nurkasta kaareutuvana käytävänä, vasempaan ylänurkkaan. Ja kun ajattelin miksi sitä voisi kutsua .. ruokatorvi .. todellakin se kaareutui kuin torvi!
Olin nousemassa ylös vuoteeltani, kun ikkunan taakse tuli jokin pieni lintu, se ei varsinaisesti laulanut, vaan se oli jonkinlaista puhetta lajitoverilleen. Ehkä se oli vielä Herran vahvistusta pyyntööni.
Kiitin Herraa tästä kuvasta ja siitä että Hän todella antaisin minulle tuon armolahjan, puhua, niin kuin Hän puhuu! Ei niin, kuin minä puhun, vaan niin kuin Kristus puhuu. Hän puhukoon minussa ja minun kauttani!
Amen.

Tapahtukoon Sinun Tahtosi ja Sinun hyvä Suunnitelmasi!
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Voiko Jumala puhua ihmisille kauttasi?
Mitä elämäsi kertoo? Oletko edustamssa Kristusta?
Kirjoittanut Laura Petkau
Ambassador for God: Can God speak to people through you?

Oletko koskaan katsellut tapahtumaa TV-uutisissa tai elokuvissa, missä ihmiset kerääntyvät innokkaasti odottamaan jotakin erityistä? Tyylikäs auto pysähtyy ja kunnioitettavalta näyttävä henkilö astuu ulos ajoneuvosta. Ihmettelet, kuka hän voisi olla, ja sitten kuulet jonkun sanovan, että se on erään kaukaisen maan suurlähettiläs. Mikä tekee tästä henkilöstä niin merkittävän? Oletko koskaan ajatellut, kuinka ja miksi juuri tuo henkilö oli valittu kyseiseen tehtävään?

Suurlähettiläs on virallinen edustaja, tavallisesti korkea-arvoinen diplomaatti, joka on nimitetty edustamaan vieraassa maassa omaa maatansa. Hän edustaa maansa moraalisia periaatteita ja normeja, vaikka hän olisi kaukana kotimaastaan. Kun ihmiset näkevät suurlähettilään, he ajattelevat maata, jota hän edustaa.

“Kristuksen lähettiläs”: Tämä on hyvin tavallinen ilmaisu, jota käytetään joka puolella maapalloa. Kristuksen lähettilästä voidaan hyvin verrata suurlähettilääseen. Parasta kaikista on Kristuksen edustaminen maailmassa. Kristuksen lähettiläs on täällä esimerkkinä Jeesuksen elämästä. Jumala tahtoo puhua Poikansa välityksellä meille ja meidän kauttamme. (Hep. 1:2-3)
Olenko todellä kykenevä olemaan Hänen lähettiläänsä?

Kun minut pysäytetään liikenteessä tai joku on töykeä minulle ostoskeskuksessa, mikä minun resaktioni on silloin? Kuinka on minun harmistumiseni laita? Voivatko ihmiset nähdä minussa jotakin erilaista vai olenko juuri samanlainen kuin negatiiviset ihmiset ympärilläni? Mitä merkitsee Kristuksen lähettiläänä oleminen?Tarkoittaako se sitä, että minun pitäisi kulkea ympäriinsä tekohymy kasvoillani ja yrittää olla miellyttävä, vaikka en ole sellainen? Aivan kuin suurlähettilään käytöksen tulee olla yhtäpitävä sen kanssa, miä hänen kotimaansa häneltä edellyttää, samoin meidän elämämme tulee olla jumalallista. “Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa. Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.” Matt. 6:10-11.

Jumalan tahto toteutukoon! Kuinka tämä voi tapahtua minun henkilökohtaisessa elämässäni? Mikäli Hänen tahtonsa tapahtuu elämässäni, oman tahtoni on väistyttävä. “Katso, minä olen tullut…tekemään sinun tahtosi, Jumala.” Hep. 10:7-9

“Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Minkä nyt elän lihassa, sen elän uskossa Jumalan Poikaan, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä alttiiksi minun puolestani.” Gal. 2:20

Kristuksen lähettiläänä minun oman tahtoni täytyy olla ristiinnaulittu voidakseni tehdä Jumalan tahdon. Kuinka minun on mahdollista edustaa Jumalaa ja vielä pitää kiinni omasta tahdostani? Se ei onnistu! Mutta kun olen luopunut “itsestäni”, silloin Kristus voi elää minussa ja minun kauttani yhä lisääntyvässä määrin.
Reaktiot

On meidän oma valintamme, mikä on suhtautumistapamme niissä tilanteissa, jotka Jumala sallii meidän päivittäin kohtaavan. Voin toimia “pelkkänä ihmisenä” tai voin valita Jumalan tahdon tekemisen ja suhtautua asioihin kuin taivaan kansalainen.

Jos minut on asetettu palvelukseen Kristuksen länettiläänä, eikö minulla pitäisi olla jumalanpelkoa sen suhteen, millaisia sanani ja tekoni ovat? Palatkaamme takasin esimerkkiin ostoskeskuksessa, jossa olen saanut töykeää kohtelua: normaali inhimillinen reaktio on, että vastataan takaisin töykeästi – kenties jopa raivostutaan. Mutta voin tehdä valinnan ja suhtautua kuin Kristus, joka “Kun häntä herjattiin, hän ei herjannut takaisin” Voin jopa mennä yhden askeleen eteenpäin ja ottaa ajatukseni vangiksi. Kristus “jätti asiansa hänen haltuunsa, joka tuomitsee oikein.” 1 Piet. 2:23 Minun ei pidä kulkea ympäriinsä ja “ojentaa” kaikkia muita, vaan voi olla vapaa synnistä, jotta olisin kykenevä siunaamaan ja tekemään hyvää aivan niin kuin Jeesus! Silloin ihmiset voivat nähdä, ketä minä edustan.

Ajattele; kun ensi kerralla tunnet itsesi ärtyisäksi ja silloin pidät itsesi kuolleena tuolle synnille, niin sinun ei enää tarvitse suhtautua samalla tavalla kuin olet tehnyt koko elämäsi ajan. Älä anna periksi tunteillesi; silloin tulet kokemaan, että voit hymyillä aitoa hymyä, joka heijastusta sisimpääsi syntyneestä uudesta elämästä. (2 Kor. 4:10-11). Jumalan ei tarvitse puhua ihmisille merkeillä ja ihmeillä, vaan Hän voi käyttää sinua, kun uskollisesti teet Hänen tahtonsa päivittäisissä elämäsi olosuhteissa.

Tämä on jatkuvasti mielessä pidettävä päämäärä! Kun ihmiset näkevät minut, ajattelevatko he Kristusta?

“Ootko elävä? Loistat tähtenä? /Onko mieli taivaisissa?/Lailla Karitsan luotko valoa /tähtivyössä kirkkahana?/Elämässäsi täällä voiko, oi,/aamutähden nähdä toivoton? Kuollen eläen kanssa Jeesuksen / tähdeksi saat ikuiseksi. “
(Ote Skjulte Skatter Forlag-kustantamon kirjasta “Herran tiet”, laulu 335)
https://aktiivikristinusko.fi/voiko-jum ... e-kauttasi
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Toinen kirje korinttilaisille 5
1. Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.
2. Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
3. sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.
4. Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.
5. Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi.
6. Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta;
7. sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
8. Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.
9. Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi.
10. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
11. Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.
12. Emme nyt taas suosittele itseämme teille, vaan tahdomme antaa teille aihetta kerskata meistä, että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on.
13. Sillä jos me olemme olleet suunniltamme, niin olemme olleet Jumalan tähden; jos taas maltamme mielemme, teemme sen teidän tähtenne.
14. Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
15. ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
16. Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
17. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
18. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Toinen kirje korinttilaisille 4
1. Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
2. vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
3. Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
4. niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
5. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
6. Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
7. Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
8. Me olemme kaikin tavoin ahdingossa, mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat,
9. vainotut, mutta emme hyljätyt, maahan kukistetut, mutta emme tuhotut.
10. Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
11. Sillä me, jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin.
12. Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä.
13. Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,
14. tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen, on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne.
15. Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne, että aina enenevä armo yhä useampien kautta saisi aikaan yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi.
16. Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu.
17. Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,
18. meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.
Vastaa Viestiin