Omia Kokemuksia Levossa 3

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Atsalea

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Atsalea » 14 Maalis 2019, 19:20

Sinetille: ihanaa oli lukea noista sinun kohtaamisista ihmisten kanssa. Varmasti olet juuri siellä missä Herra tahtoo. Hänen tahtonsa tapahtukoon jatkossakin, Aamen.

Kun etsin kuvaa sain sydämelleni sanat: kuin jalokiviä..

Kuva
http://gemboutiquepa.com/wp-content/upl ... 8/Mix4.jpg

Liekö tarkoittanut juuri kohtaamisiasi ihmisten kanssa.

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 15 Maalis 2019, 19:38

Kuva

Rauhaa teille!
Tänään minun piti mennä hoitamaan päivällä lasten lapsiani. Vanhin (11v.) oli kovassa kuumeessa, joten minua tarvittiin varmistamaan, että poika pärjäilee kotona. Nuorin (5v.) meni päivä hoitoon ja keskimmäinen (10v.) kouluun. Tämä keskimmäinen alkoi siinä ennen kouluun lähtöään minua jututtamaan:
- " Mummu, tiedätkö, se sinun meille Jeesuksesta puhuminen ei ole ollut turhaa. Minä sain koulussa uskonnon kokeesta 10!"
Tuo oli minulle valtava ilo kuulla ja poikakin näytti olevan hyvin tyytyväinen. Vaikka välillä tuntui että oli niin turhaa ollut kaikki se mitä olin näille pojille puhunut Jeesuksesta, näkyykin tuottavan hiljaisuudessaan tulosta, ainakin tämän keskimmäisen kohdalla.
Kyllä tämä mummo oli iloinen tuosta ilmoituksesta. Ei oppi ojaan kaada sanotaan vanhassa Raamatun sananlaskussakin.
Vanhimmalle sanoin, että olin rukoillut tämän puolesta että paranee pian, että olin vienyt hänet Jumalan eteen hoitopöydälle ja nyt häntä sieltä hoidetaan. Poika katsoi minuun sanoen:
- " Miksi ? En minä usko."
Sanoin, että hänestä kyllä pidetään huolta ja ettei pidä ihmetellä jos paranee pian. Keskimmäinen kysyi olinko rukoillut hänenkin puolestaan ja ilmoitin hänelle, että tottakai olin rukoillut hänestäkin. Poika oli taas tyytyväinen ilme kasvoillaan.
Iltapäivällä kun sitten lähdin kotiin, oli vanhimman pojankin kuume laskenut. Kiitin hiljaa ylös, että pojista pidettiin ylhäällä huolta.
Kiitos Jeesus!
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.

AOAOAOAOAO
Valvoja

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO » 15 Maalis 2019, 21:52

:D :D :D :D
Minä Olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet Minun.

https://www.youtube.com/watch?v=-EUtxAQbeZ8 Virsi 222; Jeesus Kristus Elämämme.

Eero
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 15 Maalis 2019, 22:05

Shalom!

Nuo jalokivet, jotka Atsalea sait, kertovat varmasti Sinetistä, sillä hän on niistä täällä palstalla puhunut ja voisivatko tosiaan tarkoittaa niitä, joista Herran Temppeli koostuu. Herra johdatti minut kerran tämän videon äärelle, tiedän sen siitä, että lueskelen yleensä iltaisin, mutta en viitsi pitää ääntä päällä, joten videoiden katselu ei oikein onnistu. Silti Herra kehotti katsomaan tätä videota ja siinä olikin hämmästyksekseni suomenkieliset "kovat" tekstitykset. Siitä tuli Sinetti heti mieleeni, kertoo mistä materiaaleista Uusi Jerusalem on rakennettu ja miksi:

https://www.youtube.com/watch?v=FomrP3MkoqQ

Siunausta alkavaan viikonloppuun!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://soundcloud.com/heidi-k-pyl/tiel ... enttilaulu

Atsalea

Viesti Kirjoittaja Atsalea » 15 Maalis 2019, 22:31

Vau, olipa kiva video.

Kiitos Eero kun laitoit linkin, jäi niin hyvä mieli tuosta, ja nyt saa käydä iloisilla ja loistokkailla :lol: ajatuksilla nukkumaan.

Siunattua yötä ja viikonloppua kaikille teille :)

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 16 Maalis 2019, 08:55

Kiitos Eero ja Atsalea, jokainen meistä on arvokas jalokivi, rakennus aineeksi taivaan temppeliin.
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 16 Maalis 2019, 11:14

Ja kiitos Eero tuosta videosta. Tuo video oli minulle ennestään tuttu. Mutta nyt se tuli tässä hyvänä muistuksena. Olen tuon joskus aikoja sitten jossain täällä jakanut ja se on aivan VALTAVA JA KIRKASTAVA TODISTUS JUMALASTAMME!
Kiitos Jeesus Kristus!

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 16 Maalis 2019, 11:25

Kuva

Tänään, sain nähdä Herran läsnäolo hetkessä kuvan, jossa oli nainen ulkovaatteet yllään, mutta hän näytti nukkuvan. Sitten kuulin hieman epäselvän miehen äänen: " Where they are.."? Jotain tuollaista ääni sanoi/ kysyi.
Näin vielä kuvan jossa oli iso pallo, kuin maapallo, mutta maapallo se kuitenkaa ehkä ei ollut, en saanut selvää, mikä se oli, mutta siinä oli sinistä väriä. Mietin jälkeenpäin, että oliko se jalkoivi, joka oli todella lähellä minua ja siksi vaikutti isolle.
Siinä oli kuin silmän iiriksessä olevia viivoja

Kuva

19. Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
20. viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
Ilm.21.

En tiedä mitä nämä tarkoittavat, josko mitään ja siksi meinasin jättää jakamatta, mutta tuo nainen ja sanat jotka kuulin, puhuvat kyllä omaa sanomaansa. Tuo ulkona nukkuva, voi tarkoittaa noita asunnottomia ym. Mutta myös, meitä jotka vielä henkisesti nukumme.
Siunausta päiväänne.

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 16 Maalis 2019, 12:03

PSALMIT 113
1. Halleluja! Ylistäkää, te Herran palvelijat, ylistäkää Herran nimeä.

2. Siunattu olkoon Herran nimi nyt ja iankaikkisesti.
3. Auringon noususta sen laskuun saakka olkoon Herran nimi ylistetty.
4. Herra on korkea yli kaikkien pakanakansain, yli taivasten kohoaa hänen kunniansa.
5. Kuka on niinkuin Herra, meidän Jumalamme, joka korkealla asuu
6. ja katsoo syvälle - taivaassa ja maassa?
7. Hän, joka tomusta nostaa alhaisen, korottaa loasta köyhän
8. asettaaksensa hänet ruhtinasten rinnalle, hänen kansansa ruhtinasten rinnalle,
9. joka antaa hedelmättömän asua kodissa, iloisena lasten äitinä! Halleluja!

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 16 Maalis 2019, 12:04

Uloskutsutut-nimi tulee Ekklesia-sanasta, jolla ensimmäisiä kristittyjä kutsuttiin. Meille nimi ”Uloskutsutut” tarkoittaa olla mukana auttamassa syrjäytyneitä, vähävaraisia, vanhuksia, sairaita, tukea nuoria ja perheitä arjen vaikeuksien keskellä.

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 22 Maalis 2019, 09:36

Kuva

Rauhaa teille toivotan ...
Täältä sairas vuoteelta tämän jaan. Olen ollut koko viikon kovassa kuumeessa. Nyt ehkä hieman alkaa helpottaa, mutta kovin vielä on heikko olo ja hiki kohoaa pintaan.
Miehenikin sairastui, ja olemme olleet täällä molemmat levossa. Herra on myös ollut kovin hiljaa, vaikka olen rukouksessa ollut, kuumeesta huolimatta.
Mutta tänään, kun lopetin rukoustani, en ollut siinä mitään kuvia enkä muutakaan nähnyt enkä kuullut. Yhtäkkiä edessäni oli kuva, jossa jokin eläin emo hoiti poikastaan, jolla oli toinen etutassu melkein kokonaan irti poikki. Mutta emo oli vierellä kovin huolehtiva ja rakastava. Tuo eläin näytti sellaiselta pikku kengurulta ..

Sitten kuva hävisi, enkä enää muutakaan nähnyt. Tiesin, että Herra näin puhui tämän kautta. Hän huolehtii ja rakastaa meitäkin, vaikka olisimme sairas vuoteella kyvyttöminä, Hänen töihinsä. Koin että tuo poikasen tassu, oli kuin kuvausta tästä, että olen ollut voimaton tänne kirjoittamaan.
Mutta Herra meitä vahvistaa. Hänessä meillä ei ole mitään hätää, vaan saamme täysin Häneen luottaa.
Amen.

15. Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."
Psalmi 50.

Siunaten teitä.

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 22 Maalis 2019, 09:51

Kuva

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 28 Maalis 2019, 12:45

Kuva

Tänään kun heräsin, näin samassa, kuinka kaunis valkoinen ja kevyt pilvi levittäytyi kuvassa eteeni.
Minulle se tarkoittaa aina Jumalan johdatuksessa olemista. Siihen saamme luottaa, että Hänen ominaan, meillä on jatkuva johdatus päällä.
Pilvenpatsas: Juutalaisille pilvenpatsas oli kuva Jumalan Hengestä, joka johdattaa kansaa.

Tunnetuin kuva Jumalan johdatuksesta Raamatussa on kertomus israelilaisten lähdöstä Egyptin orjuudesta. "Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa valaistaksensa heidän kulkunsa, niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä. Pilvenpatsas ei poistunut päivällä eikä tulenpatsas yöllä kansan edestä" (2. Moos. 13: 21-22). Siinä Jumalan johdatus oli kaikkien nähtävissä, sillä Herra kulki kansansa edellä päivällä pilvenpatsaassa ja yöllä tulipatsaassa.

Johdatuksessa oleminen onkin hyvin pitkälti odottamista. Noomikin sanoi Ruutille: "Pysy alallasi, tyttäreni, kunnes saat tietää, kuinka asia päättyy" (Ruut. 3:18). Jumala ei paljasta sinulle koko suunnitelmaansa kerralla. Hän kertoo vain sen, mitä sinun tarvitsee tänään tietää. Lähde liikkeelle uskossa, niin loppukin selviää aikanaan.
Tänä päivänä tuo sama Jumalan läsnäolon pilvi on sinun salaisen kammiorukouksesi yllä. Se odottaa joka päivä kietoakseen sinut rauhaansa. Se johdattaa sinua, antaa sinulle voimaa ja antaa sinulle rauhan.

Pääasia on, että sinä elät Jumalan sanan mukaista elämää. Silloin elät armossa ja Jumalan tahdossa. Herra johdattaa sinua ja pitää sinusta huolen kaikilla teilläsi (Joos. 1:9). Muista aina etsiä enemmän Herraa, sinun Jumalaasi, kuin Hänen johdatustaan. Sillä kun löydät Herran, löydät johdatuksen.

Hänellä on kirkkauden puku: "Kiitä Herraa, minun sieluni, Herra, minun Jumalani, sinä olet ylen suuri; valkeus ja kirkkaus on sinun pukusi. Sinä verhoudut valoon niinkuin viittaan, sinä levität taivaat niinkuin teltan" (Ps. 104:1,2).

Hannah

Viesti Kirjoittaja Hannah » 28 Maalis 2019, 20:41

Suur kiitos sinulle Sinetti tuosta tämän päiväisestä tekstistä, on lohduttavaa...

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 28 Maalis 2019, 21:05

Kiitos Hannah! Minä iloitsen sinusta rakas siskoni! Niin harvoin enää sinusta kuulen, mutta sinä edelleen olet siellä. Vanha sydämeni hyppii ilosta!

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 28 Maalis 2019, 21:07

Kuva

Eero
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 28 Maalis 2019, 21:39

"Muista aina etsiä enemmän Herraa, sinun Jumalaasi, kuin Hänen johdatustaan. Sillä kun löydät Herran, löydät johdatuksen."

Tässä oli kullanarvoinen ohje! Kiitos Sinetti ja kiitos Herra Jeesus! Aamen.

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 29 Maalis 2019, 08:51

Kuva

Rauhaa rakkaani.
Tänään, kun heräsin ja sain rukoiltua, näin kuvan, jossa olin kuin hyvin korkean vuoren huipulla. Sen vuoren seinämät oli vaaleaa kiveä, niin kuin Israelin vuoret ovat.
Ymmärsin, että siellä saan olla avaralla paikalla, Herrani, Jeesuksen Kristuksen kanssa. Sieltä on hyvä nähdä, miten maailma makaa, levon kautta.
Ylipäätään vuori on Raamatussa ihmisen ja Jumalan kohtaamispaikka.
On olemassa hengellinen vuori, joka on korkea ja pyhä. Ja se löytyy vain salaisessa rukouskammiossa.
Vuoren merkitys, jolla juhlaa vietetään, on hyvin tärkeä. Se kuvaa pyhää paikkaa, huonetta, jossa on Kristuksen läsnäolo. Se on paikka, jossa Jumalan kansa pitää yhteyttä ja aterioi hänen kanssaan, palvoen häntä Hengessä ja totuudessa. Tämä Jumalan vuoren läsnäolo on tärkeä asia hänen kansalleen.. Miksi? Kaikki, mitä Herra tekee näinä viimeisinä päivinä, on sidottu läheisesti hänen läsnäoloonsa. Ja tämä hänen rasvan ja viinin juhlansa voidaan viettää vain siellä, missä Jeesus on läsnä.

Nyt kun puhun Kristuksen läsnäolosta, en puhu jostakin mystillisestä, ylimaallisesta. Kun Jeesus tekee läsnäolonsa tiettäväksi, jokainen tuntee sen. Psalminkirjoittaja sanoo, että vuoret sulavat kuten vaha Herran läsnäolossa (Ps.97:5). Siis jokainen hengellinen muuri ja lihallinen este haihtuu, kun Jeesus ilmaisee itsensä. Kristuksen läsnäolo on niin todellinen, sinä voit melkein koskettaa sitä, kun se tapahtuu.

Kuva

”Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne. Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: ’Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana’.” Jes. 2:2,3.
Vuoret edustavat meidän inhimillisessä ajatusmaailmassamme yleensä jotain suurta, kestävää ja pysyvää. Siksi myös Jumalan ja hänen tekojensa suuruutta verrataan niihin esimerkiksi näin: ”Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.” Jes. 54:10.

Tuula1

Viesti Kirjoittaja Tuula1 » 29 Maalis 2019, 14:44

Kiitos Sinetti näystäsi. Yhdyn tuohon sanaasi. Vuori on ihmisen ja Jumalan kohtaamispaikka. Muistan, kun tulin uskoon vuonna 2008 tammikuussa. Aloin saada aivan ihmeellisiä näkyjä. Ja niitä oli monta. Niissä Jumala itse minulle näyttäytyi. Eräs näky oli toistuva, jossa istuin Jumalan päälaella. Muistan nuo valkoiset hiukset ja sen päälaen, jolta sain katsella Israelia. Eräässäkin näyssä kysyin Herralta, mikä tuo maa on, jota minulle näytät. (täytyy hoksata, että en ollut ikinä käynyt Israelissa) hän sanoi, että Israel. Meni muutama viikko eteenpäin, niin näin tv 7:llä ohjelman, jossa näytettiin juuri se kohta vuorta, josta katselin Jumalan päälaelta alas. Tunne oli ihmeellinen.

Eero
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 29 Maalis 2019, 22:08

Aamen Sinetti ja Tuula, kiitos näistä sanoista ja näyistä. Herra ole Armollinen meille ihmisille ja järjestä jokaiselle kohtauspaikka, jossa voi tulla Sinun luoksesi. Ja hae meidät lopulta Luoksesi kokonaan!

Vastaa Viestiin