Syntiä tunnustettaessa

Osion aiheena on synti ja sen suhde ihmiseen
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Syntiä tunnustettaessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tänään Herra näytti minulle jotain aika voimakasta, tiesin että Raamatunluvussani oli edessä Psalmi 70 ja Herra sanoi jo etukäteen että "tässä on sinulle vastaus":

1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi; syntiä tunnustettaessa.
2. Jumala, riennä minua pelastamaan, riennä minun avukseni, Herra.
3. Joutukoot häpeään ja punastukoot ne, jotka minun henkeäni väijyvät; peräytykööt ja saakoot häpeän ne, jotka tahtovat minulle onnettomuutta.
4. Kääntykööt takaisin häpeissänsä ne, jotka sanovat: "Kas niin, kas niin!"
5. Iloitkoot ja riemuitkoot sinussa kaikki, jotka sinua etsivät; joille sinun apusi on rakas, ne sanokoot aina: "Ylistetty olkoon Jumala!"
6. Mutta minä olen kurja ja köyhä; Jumala, riennä minun tyköni. Sinä olet minun apuni ja vapauttajani; Herra, älä viivy.


Sen jälkeen lukeminen muuttui kuin puuroksi ja hyvä että pääsin seuraavan kappaleen loppuun. Tajusin, että synnit pitää myös tunnustaa, ei pelkästään ripputuolissa toiselle ihmiselle, vaan myös Herralle. Saattaa kuulostaa triviaalilta, mutta rukouksessa melkein tunsin kosketuksen ja Herran nuhtelun että "olet kyllä aina kertonut synneistäsi ja pyytänyt armonantoa, mutta et ole koskaan halunnut tunnustaa niitä juuri näillä sanoilla: minä haluan tunnustaa syntini Sinulle Herra". Sen jälkeen minut valtasi autuuden tunne ja Herra sanooi ettei synteihin tarvitse jäädä vellomaan.

Ajattelin tuoda tämän tänne palstalle, koska en itse ollut koskaan tällaista asiaa tajunnut ennen kuin Herra sen näytti minulle.

Herra, tule hakemaan meidät pian Kotiin!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Juhani

Re: Syntiä tunnustettaessa

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kiitos hienosta ja puhuttelevasta kirjoituksesta HerranNimessä!
Sinettisormus

Re: Syntiä tunnustettaessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!
Herra toi kauttasi totuutta ja muistutusta meille.
Päivitetään syntimme päivittäin Herralle.
Tuodaan ne Hänen eteensä, tunnustaen.
Sinettisormus

Re: Syntiä tunnustettaessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Syntiä tunnustettaessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tällä viikolla on tuntunut, että maailma yrittää houkutella kaikkeen pahaan ja eilen illalla rukoilin Herralta voimaa kestää, vaikken itse oikein uskonut jaksavani. Varsinkin kun tänään töissä alkavat lomat ja ihmiset ovat juhlatuulella, etten lähtisin millekään pahoille teille. Mutta tiesin, että Herran voima ei ole minusta kiinni ja yllättäen aamulla kaikki ahdistus tulevasta päivästä oli poissa ja vaihtui iloksi Herrasta.

Sitten bussissa pääsin Raamatunluvussani Psalmiin 141:

"1. Daavidin virsi. Herra, minä huudan sinua, riennä minun tyköni. Ota
korviisi minun ääneni, kun minä sinua huudan.
2. Minun rukoukseni olkoon suitsutusuhri sinun kasvojesi edessä, minun kätteni kohottaminen olkoon ehtoouhri.
3. Herra, pane minun suulleni vartija, vartioitse minun huulteni ovea.
4. Älä salli minun sydämeni taipua pahaan, pitämään jumalatonta menoa väärintekijäin kanssa. Minä en tahdo maistaa heidän herkkupalojansa.
5. Lyököön minua vanhurskas: se on rakkautta; kurittakoon hän minua: se on öljyä minun päähäni, siitä minun pääni älköön kieltäytykö. Sillä vielä vähän aikaa, niin minun rukoukseni täyttyy, mutta heidän käy pahoin:
6. heidän päämiehensä syöstään kalliolta alas, ja silloin kuullaan minun sanani suloisiksi.
7. Niinkuin maa kynnetään ja kuokitaan, niin ovat meidän luumme hajotetut tuonelan kuilun suulle.
8. Mutta sinuun, Herra, Herra, minun silmäni katsovat, sinuun minä turvaan. Älä hylkää minun sieluani.
9. Varjele minua niiden pauloista, jotka minua pyydystävät, väärintekijäin ansoista.
10. Kaatukoot kaikki jumalattomat omiin kuoppiinsa; mutta suo minun ne välttää."

Herra tietää mitä tarvitsemme ja jos pyydämme, Hän myös antaa. Itsestä on kiinni noudatammeko Hänen tietään vai emme.

Herralle kiitos, kunnia ja ylistys! Maran ata!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Syntiä tunnustettaessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!!!
Täydellinen Raamatun paikka näihin päiviimme!!! Kiitos ja kunnia ja ylistys, Herrallemme Jeesukselle Kristukselle!!!
Kiitos Jeesus että kannat meitä voimassasi, kun itse emme aina jaksa ...
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Syntiä tunnustettaessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!

Ja tämä sana on myös tänään täydellisesti kohdallani toteutunut. Joku voisi sanoa että itse olet tiesi toteuttanut, mutta ei. Herra antaa meille voimat, jonka me toteutamme, Hänen nimessään tai emme. Valinta on meidän, jotka maan päällä elämme.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Syntiä tunnustettaessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Iloitsen että saan olla Herran pyhässä nimessä. Hänessä on ilo, ei kenessäkään muussa!

Voi kuvitella että tässä ja tässä on ilo, mutta vain Hänessä on ilo! Mitä kukaan voi viedä mukanansa, ei muuta kuin tiedon Hänestä, Jeesuksesta Kristuksesta.. iloitkaa Hänestä, joka on tulossa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
witness

Re: Syntiä tunnustettaessa

Viesti Kirjoittaja witness »

Kiitos totuudellisesta aiheesta, HerranNimessä.

Jumala totisesti puhdistaa käyttöastiansa, erityisesti viimeisinä aikoina. On armoa saada olla Hänen työtoverinsa ja kulkea evankeliumin airueena.

Siunausta itsekullekin; Jumalan virta on vettä täynnä janoovaisille, niin ettei kenenkään tarvitse nääntyä tai kulkea itseriittoisuudessaan.
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Syntiä tunnustettaessa

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Hyvä pointti! 8-)
Vastaa Viestiin