Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Keskustelua vertauskuvista ja raamatunkäsitteistä
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja katso7 »

New Amerikan standard bible
Dan 11:37
He will show no regard for the gods of his father or for the desire of women nor will he show regard fory any other gods for he will magnify himself above them all.

Eikö tämä voisi tarkoittaa että antikristus on homoseksuaali koska hänellä ei ole halua naiseen.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Dan.11 luku puhuu jakeesta 5 jakeeseen 45 saakka Egyptin ja Assyrian välisistä sodista.

KR 33/38 kääntää ; Hän ei välitä isäinsä jumalista, ei naisten lempijumalasta, eikä hän välitä mistään muustakaan jumalasta, sillä hän uhittelee niitä kaikkia.

11:38 Mutta sen sijaan hän kunnioittaa linnoitusten jumalaa. Sitä jumalaa, jota hänen isänsä eivät tunteneet, hän kunnioittaa kullalla ja hopealla, kalliilla kivillä ja muilla kalleuksilla.

Tuo "linnoitusten jumala" tarkoittaa ymmärtääkseni samaa kuin " sodan jumala", eli Mars-jumalaa.

Jakeet puhuvat Antious Epifane IV:stä, Assyyrian kuninkaasta. Tuo "kunnioittaminen" voi, ehkä, tarkoittaa henkilön sodan hakuisuutta. Tuolla Mars-jumalalla on toinenkin nimi.

Apt.17 Paavali on tullut Ateenaan, jossa on " kaupunki täynnä epäjumalankuvia", 17:16.

Apt.17:19 mainitaan " Areiopagille ", ja jakeessa 22 " keskellä Areiopagia "

Jakeet oikein käännettynä ovat " Areksen kukkulalle " ja "Areksen kukkulaa ". Ares oli kreikkalaisille sodan jumala, eli sama kuin Mars roomalaisille.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kaikkea ei kannata ladata niin mediaseksikkään termin taakse, kuin ANTIKRISTUS. Kannattaa selvittää itselleen ihan ensin että mitä tähän koko hommaan liittyvät kaikki termit oikein ovat ja kuvaus mistä... sillä niitä on useampia, eivätkä tarkoita kaikkia yhtä ja samaa, antikristusta.

Antikristus on niin huomion puoleensa vetävä termi, ettei sen ohi tunnu näkevän sitte millään ilveellä. Siihen sanaan kompastuvat kaikki yhtä voimakkasti kuin nimen Jeesus edessä. Antikristushan on Kristuksen vastakohta ja sillä selvä.
Paavali erotti nämä termit jo omissa kirjoituksissaan ja siitä huolimatta maailmanhistoriassa kristikunta kompuroi näiden termien kanssa koko ajan ja juuttuvat sanaan antikristus. SIIS TÄRKEÄ HUOMIO: Paavali tiesi nämä termit ja käytti niitä jokaista erikseen.

Paavali kirjoitti Johannekselle kolmessa kohdassa, ensin ensimmäisen kirjeen toisessa luvussa ja sitten myöhemin palasi sen neljännessä luvussa tarkentamaan, jossa tämä vielä naulasi termin henkimaailmaan ja siihen mikä se on.
1. Joh. 4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
Kaikissa kohdissa hän viittasi aina antikristuksesta puhuttaessa vain henkimaailmaan, kuten huomaamme.

Mutta jos luemme esimerkiksi Paavalin kirjoituksia Tessalonikalaisille, jossa hän käyttää pedon tunnusmerkistöä, joka on jo Danielin kirjoituksissa, johon mm. viittaat, niin siellä Paavali puhuukin jo LAITTOMUUDEN IHMINEN termillä. Samoin kun sitten Johannes jolle Paavali puhuu antikristuksesta, tämä ei käytä ilmestyskirjassa termiä antikristus, missään kohtaa, vaan PETO ja VÄÄRÄ PROFEETTA, sekä ENISMMÄINEN PETO ja TOINEN PETO.

Antikristus on jonkinlainen raamatullinen sekoittaja. Liian houkutteleva termi jolla saadaan kaikki vähänkin oman uskonkäsityksen vastainen heti näyttämään antikristuksilta. Mua esimerkiksi aina harmittaa kun joku sanoo jatkuvasti milloin USA:n ja milloin Venäjän presidenteistä että HAA TUOSSAHAN SE ON, tuli Gematriasta 666 kun latasi siihen kaiken mahdollisen, jolloin kenen nimestä tahansa saadaan 666 Gematriasta.

Ollaan vanhurskaita, kärsivällisiä ja katsotaan rukouksessa näiden termien oikein käyttöä sillä silmällä, miten Paavali, Johannes ja muut apostolit silloin asian näki.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Antikristus = henki/henkisyys, joka kieltää ISÄN ja POJAN (yksikään kristitty/kristillinen kirkkkokunta ei voi olla)
Laittomuuden ihminen = lopunajan merkkihenkilö, joka saa täyden vallan Lähi-idän alueella
Peto ja (Väärä profetta) = Enismmäinen peto ilmestyy/nousee maasta (maa=Levan alue=Luvattu maa) TÄMÄ luulatavasti = laittomuuden ihminen
Pedon kumppani, Väärä Profeetta = Toinen peto, joka nousee merestä = meri on kansakunnat Luvatun maan ympärillä

Tässä vähän alkuun... Mutta huomatkaa ettei kukaan koskaan puhu tuosta ilemstyskirjan toisesta pedosta, joka nousee merestä. Miksi ei? Vastaus on taas sanassa antikristus. Se sana sokaisee keskittämään katseen ja huomion vain siihen.
Joh.ilm. 13. luku
1 Ja se asettui seisomaan meren hiekalle. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.
2 Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
3 Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.
4 Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"
5 Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.
6 Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.
7 Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.
8 Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
9 Jos kenellä on korva, hän kuulkoon.
10 Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.
11 Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.
12 Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Jos ei jotain tajua käsittääkseni tää on just keskustelupalsta kysyä asioita joita ei ymmärrä.Kannattaa selvittää ihan itselleen ensin mitä tähän hommaan liittyy..Jarmo kirjoitti. En oo kyllä tommosta vastausta ennen kuullut. Kuulosti ihan kyllästyneeltä vartijalta.ja kukahan tonkin käännöksen on tehnyt josta mainitsit.Ensin pitää ite selvittää asia ja ei anneta edes siihen mahdollisuutta vaan heti rivikaupalla kerrotaan siitä asiasta. Monta ihmeellistä tarinaa....
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
näkymätön ninni

Re: Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Tässä muutamia jakeita Raamatun Sanasta, joissa mainitaan antikristus:

Raamattu 1933/38 tekstistä.
1. Joh. 4:3
ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
1. Joh. 2:22
Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
2. Joh. 1:7
Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

Näistä jakeista ymmärtäisin, että antikristus ei niinkään ole fyysinen henkilö vaan enemminkin henki joka vaikuttaa jo maailmassa.
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Klikkasin auki tämän linkin ja katsoin vain 5min.
Nousi mieleeni näistä viidestä minuutista jo se, miten Antikristuksen henki, yrittää todistaa/mitätöidä Raamatun tapahtumia, Jumalan ihmeitä.
Tuli kuvotus, mutta myös ymmärrys. Kuinka kansaa tullaan johdattamaan eksytyksessä yhä syvemmälle ja syvemmälle ja, miksi meitä kehoitetaan olemaan äänessä ja vastustamaan perkelettä. Miksi meitä kehoitetaan olemaan menemättä ihmeiden perässä sinne ja tänne. Laitan linkin, vaikkakin sen saa kyllä poistaakkin, enkä tiedä kannattaako katsoa. Pyydä ainakin Jeesuksen veren suojaa.
https://m.youtube.com/watch?v=-qa5eOUrHrc

Eli taikuri näyttää, miten naulan voilaittaa kämmenen läpi, tuntematta kipua tai saamatta muutakaan vahinkoa, miten veden(kahvin) voi jakaa kahtia kupissa...jne.
näkymätön ninni

Re: Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Katsoin vähän aikaa videota, mutta tuli heti voimakas kuvotus, joten en katsonut loppuun.

Tämä on tietysti selvää pahojen voimien alla tehtyä "temppuilua". Mutta sitten on se toinen puoli, joka naamioituu valkeuden enkeliksi ja tekee ihmeet ja merkit "jeesuksen" nimessä, joka on jo vaikeampaa erottaa.

Matt. 7:
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Niin tuli. Kuvotus.
Sitä itseasiassa ajattelin, että jos nämä voimat näyttäytyvät valkeuden enkelillä.. tässä videossa ne oli kuvattu aika selkeästi pimeyden voimaksi, mutta jos asian esittääkin toisenlaisella "näyttämöllä", mutta voimat tulevat edellä mainitulta..
Sainkohan tämä laitettua ymmärrettävään muotoon :roll:
näkymätön ninni

Re: Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Ymmärrän mitä tarkoitat Pigeon!

Tässä esimerkkiä jo tänä päivänä vaikuttavasta "herran nimessä" olevasta eksytyksestä:

http://www.linnunrata.org/antikristus/t ... iunaus.php
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Se on antikristus on se joka kieltää Isän ja Pojan eli armon ja totuuden.Niitä on maailma pullollaan. Kymmentä käskyä ei ole poistettu uskovien sydämestä vaikka kaikki tekis päinvastoin. 10 käskyä pitäs olla ilo sillä se suojelee elämää eikä mikään hirvee taakka. Kummallinen morsian jos ajattelee kuinka paljon mä tänään saisin rikkoo Jumalaa vastaan ettei kukaan vaan luule että yritän olla täydellinen ja pikkukristus niin kuin nykyisin väitetään jos rukoilee sairasten puolesta. Armo varjelee myös syntiin lankeamiselta ja mitä Paavali sanoi Jumalan armo ei minua kohtaan ole ollu TURHA sillä ENEMMÄN KUIN KUKAAN MUU OLEN TYÖTÄ TEHNYT . Vähän erilainen kuva armosta toiseltapuolelta. Yksi usko mitähän se tarkoittaa ei oikein siltä vaikuta. Ei kaikkia parantumisia voi lukea saatanan tekemiksi ei ihme ettei toteudu nämä merkit seuraavat niitä jotka uskovat kun enemmän monissa paikoissa puhutaan ns. saatanan tekemistä ihmeistä.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Uskon, että Jmalan armo varjelee syntiin lankeamiselta ja myös eksytykseltä.
Nämä edellä mainitut asiat, kun tarkastelin vihulaisen tekemisiä oli siksi, että havahdun(ehkä joku muukin) paremmin näkemään kumpi on kummasta hengestä. Selkeytän asioita itselleni, sitä kautta minun on helpompi selkeyttää näitä asioita niille, jotka eivät ole uskossaan vielä näinkään pitkällä, vahvana ja / tai heikkona kuin itse olen.
näkymätön ninni

Re: Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Paavalin sanoin 2.kor:11
29. Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
30. Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Aamen, Ninni.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Pigeon kirjoitti:Uskon, että Jmalan armo varjelee syntiin lankeamiselta ja myös eksytykseltä.
Jumalan lähettämä suuri eksytys tulee juuri heille, jotka ovat syntiin mieltyneet. Eihän Jumala helvettiin eksyttämisen takia kenellekään halua eksytystä lähettää, vaan kahdesta syystä:
1. sen takia että synti tulisi suureksi jotta eksytyksestä tulisi viimeinen toivon keino pelastukseen
2. siksi jotta ne jotka eivät enää käänny, ei heillä ole mahdollisutta sanoa "no, mutta kun", koska olivat samassa veneessä muiden kanssa.
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Näin varmasti on Jarmo.
Kiitos, kun toit nämä pointit. Näkyy, että olet näitä asioita pyöritellyt muutaman vuoden! :)

Yritän myös selkeyttää näitä asioita päähäni ja minua häiritsee kovin lause... eksyttävät, jos mahdollista valitutkin.

Vahvistan tässä uskoani samalla! :roll:
näkymätön ninni

Re: Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Jos kiinnostaa niin suosittelen lämpimästi Paavo Hiltusen kirjaa: Siunauksia syvyydestä, siinä on tervettä opetusta ja tietoa eksytyksiin joutumisesta ja syistä, ja niistä vapautumisesta.

Löysin linkin, johon on kopioitu kirjan tekstiä, jos ei ole mahdollisuutta saada tätä kirjaa käsiinsä:

http://vapaasana.swedishforum.net/t325- ... o+Hiltunen

Voin tarvittaessa lähettää kirjan myös lainaksi, kun se sattuu olemaan minulla tuolla hyllyssä. :)
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Antikristus, Mitä tarkoittaa Dan 11:37 ....nor desire of women...

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kiitos jälleen kerran Ninni! :)
taidanpa hankkia pukinkonttiin hyvää luettavaa.. ;)
Vastaa Viestiin