Syntiinlankeamus.

Keskustele luomakunnasta, sen synnystä ja Jumalan suunnitelmasta
AOAOAOAOAO
Site Admin

Syntiinlankeamus.

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO » 11 Heinä 2020, 12:16

_
_

Perusaiheita tuo syntiinlankeamus.

Miksi Jumala salli syntiinlankeamuksen ?

Miten on mahdollista, että enkelit alkovat kapinoida Jumalaa vastaan ?

Miksi Jumala loi sellaisia enkeleitä, jotka voivat kapinoida ?

Miksi Jumala loi enkelit, joiden tiesi kapinoivan ?

Mielestäni Raamattu ei vastaa näihin kysymyksiin. Tai, jos vastaa, niin vastaus ei kuitenkaan anna itse vastausta.

------------

Onko Jumala puhunut teille näistä asioista ?

Oletteko kysyneet Jumalalta vastauksia näihin kysymyksiin ?

Onko teillä itsellänne vastauksia näihin ?

---------------------------
Minä Olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet Minun.

https://www.youtube.com/watch?v=-EUtxAQbeZ8 Virsi 222; Jeesus Kristus Elämämme.

Atsalea

Re: Syntiinlankeamus.

Viesti Kirjoittaja Atsalea » 11 Heinä 2020, 18:56

Vaikeita kysymyksiä, eikä minulla ole vastauksia, mutta jossain ohjelmassa tätä asiaa käsiteltiin ja ymmärsin sen niin, että Jumala antoi ihmisille ja enkeleille vapaan tahdon. Kukin luotu saa itse tehdä päätöksen, kuuluuko Jumalalle vai ei. Myös enkeleillä olisi ollut siis vapaa tahto valita.

Jumala olisi varmasti pystynyt luomaan esim. enkelin, joka ei kapinoi, mutta luulen että Jumala halusi häntä seurattavan vapaaehtoisesti, eikä pakolla.

Atsalea

Viesti Kirjoittaja Atsalea » 11 Heinä 2020, 19:01

Ja monesti kun tulen asioitten äärelle, joita en vaan käsitä, niin aattelen, että no tämäkin selviää sitten taivaassa :D ja ettei minun tarvitse täällä kaikkea ymmärtää.

Usko sinällään on tehty helpoksi, Jeesus rakas meille riittää.

PS. Mutta ymmärrän hyvin, että joillakin on halu tutkia ja selvittää asioita tarkkaan, itsekin nautin kun saan lukea tutkimuksia, uutisia, merkkejä esim. lopunaikoihin liittyen, koska se vahvistaa uskoani että olemme loppusuoralla tässä maanpäällisessä vaelluksessa.

Pi_O
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Pi_O » 01 Elo 2020, 17:56

Mielestäni asia on selvä.

Jumala oli jo luonut planeetat, puut ja kasvit. Ne eivät kapinoineet silloin eivätkä kapinoi nytkään.
Jumala loi enkelit ja ihmiset koska voi. Jumala suuruutta on vaikea käsittää saati selittää.
Jumala loi meille oman tahdon, koska hänellä oli taito rakentaa itsenäisesti ajatteleva yksilö, ja hänen voimansa riittäisi myös pitämään tuosta itsekäästä ipanasta huolta.

Eero
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 01 Elo 2020, 21:42

Aamen, se ehkä tulee vielä mieleen, että Herra halusi Hyvyydessään luoda meidät (ja enkelit), niin että Hän saisi olla meidän kanssamme Yhdessä ja me Hänen.

Onhan se käsittämätöntä, että Jeesus kutsuu opetuslapsiaan jopa ystävikseen, ja vaikka Jumala on ankara niitä kohtaan, jotka hylkäävät Hänet ja myös koettelee meitä ihmisiä, niin Hänen Armonsa on myös käsittämättömän suuri. Mutta siksi Hän on Hyvä ja paha on paha.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://soundcloud.com/heidi-k-pyl/tiel ... enttilaulu

Ella

Viesti Kirjoittaja Ella » 02 Elo 2020, 09:46

Jaakob 4:5 Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo; "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan?"
6. Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sen tähden sanotaan; Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."

Vastaa Viestiin