Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Keskustele seksuaali- tasa-arvo ja moraalisista kysymyksistä
olli

Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja olli »

Olen monasti törmännyt väitteeseen, joka menee suurin piirtein näin:

Pohjoismaat eivät ole tasa-arvoisia kristinuskon ansiosta, vaan siitä huolimatta, tai jopa siksi, että kristinuskosta on pitkälti luovuttu. Vaikka meillä vielä enemmistö kuuluu kirkkoon, niin vain pienehkö vähemmistö edes tietää mitä kirkko opettaa, ja hyvin harva siihen uskoo sellaisenaan. Uskonto on meillä menettänyt merkityksensä, ja juuri siksi tasa-arvo on päässyt eteenpäin.

Miksi meillä tasa-arvo on saanut jalansijaa, ja toisaalta, miten se tasa-arvo ilmenee ? Onko meidän nykyinen "tasa-arvomme" oikeasti tasa-arvoa vai ei ?

Mitä mieltä olette ?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tasa-arvo on paradoksi samalla tavalla kuin sanonta "kalju mies juoksee tukka hulmuten".
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kuin tilauksesta tuolla Suomi24:lla oli tämä juttu:
Avioliitot, mitä sateenkaaren toisessa päässä on?
dfgfgdg
15.2.2017 23:13
Nimeni on Millie Fontana. Olen 23-vuotias, keinohedelmöityksen avulla lesbovanhemmille syntynyt lapsi.
Tämä on – näin voidaan sanoa – ennen kuulumaton puheenvuoro, sillä kukaan ei halua kuulla, mitä sateenkaaren toisessa päässä on. Kukaan ei halua kuulla, mitä on sillä puolella, josta ei ole pidetty huolta, joka ei kasva onnelliseksi ja kasvaa ajattelemaan asioista eri tavalla siitä, millainen perherakenteen tulee olla.

Varttuessani minä halusin isän. Tunsin sisimmässäni, että minulta puuttuu isä jo ennen kuin pystyin edes kuvailemaan sanoin mitä isä on. Tiesin rakastavani molempia vanhempiani. Mutta en kyennyt laittamaan sormeani sen päälle, mitä minulta oikein puuttui sisimmässäni.

Kouluaikana huomasin muita lapsia ja heidän rakastavaa isä-suhdettaan tarkkaillessani, että minulta puuttui jotain todella erityistä.

Minulle valehdeltiin kouluikäisenä ja väitettiin, ettei minulla ollut isää, tai että kenties he eivät tienneet, kuka hän oli.

Minun oli vaikea löytää tasapainoista identiteettiä itselleni. Käytökseni ja tunne-elämäni olivat tämän vuoksi epätasapainoisia.

Seison täällä edessänne ihmisenä, joka on kasvatettu täysin uskonnottomaksi ateistiksi. Seison kristittyjen rinnalla, koska tähän asti tässä väittelyssä kristityt ovat ainoita ihmisiä, jotka yrittävät tuoda esille niitä asioita, jotka koskettavat lapsia. Kristityt ovat toistaiseksi olleet ainoita, jotka ovat yrittäneet kiinnittää huomiota minun kaltaisteni ihmisten kertomuksille. Kukaan LGBT-liikkeessä ei halua kuulla minun kaltaisiani. Sillä tähän astihan ”kaikki rakkaus on rakkautta”, eikö? Minun kaltaisiani ei ole olemassa.

Kasvaessani katselin itseäni peilistä ja mietin mielessäni: Mistä olen saanut nämä vihreät silmät? Mistä olen saanut nämä persoonallisuuden piirteet ja lahjat, joita ei ollut kummallakaan kodissani olleista vanhemmistani.

Vastaus tähän on sangen yksinkertainen: Isältäni.

Mutta kyse ei ole vain isästä, tai ”luovuttajasta”, kuten häntä kutsutaan. Minulla on myös setä ja täti, isoäiti, sekä koko joukko rakastavia serkkuja.

Vanhempani ottivat minulta pois jotakin minulle kuuluvaa päättäessään mitkä osat minun identiteetistäni heidän sopii paljastaa minulle. Siinä missä muut lapset saattoivat katsoa peiliin ja sovittaa nuo puuttuvat palaset sanomalla ”Minä rakastan isääni ja äitiäni”, minä en voinut niin tehdä. Keitä minun vanhempani oikein olivat päättämään, mitkä osat minun identiteetistäni ovat hyväksyttäviä ja mistä voidaan kertoa minulle?

Tapasin isäni 11-vuotiaana. Se oli kenties ainoa aika elämässäni, jolloin olin tasapainoinen lapsi. Ensimmäistä kertaa elämässäni näin kuka oikein olen. Katsoin hänen silmiään ja ajattelin: Tuossa on minun puuttuva palaseni. Ei siksi, että olisin yrittänyt kuvitella, millainen isäni on, vaan koska saatoin antaa kasvot sille, kuka itse olin. Saatoin nähdä henkilön, joka oli yhtäläisellä tavalla vastuussa minun olemassaolostani. Saatoin löytää oman identiteettini tämän miehen perusteella.

Jos en olisi tavannut isääni, en seisoisi täällä tänään teidän kanssanne. Jo ollessani hyvin nuori reagoin tunteissani voimakkaasti ja koin musertavana, että isä puuttui elämästäni. Se sai minut taantumaan kehityksessäni.

Haluan puhu aidosta tasa-arvosta.

LGBT-liike puhuu paljon tasa-arvosta, mutta olen alkanut ihmetellä heidän määritelmäänsä tasa-arvosta, sillä minulle tasa-arvo merkitsee totuuden kertomista, sen kunnioittamista, kuka minä olen ehyenä, kokonaisena ihmisenä. En halua vain rajoittua siihen, minkä vanhempani päättivät antaa minun tietää. Tasa-arvo merkitsi mahdollisuutta katsoa molempia puolia geneettistä perhettäni ja ymmärtää kuka minä olen.

Tasa-arvo ei ole sitä, että annetaan tutkimuksiin vapaaehtoisesti ilmoittautuneiden homovanhempien ja heidän myönteisesti kehittyneiden lastensa määritellä kaikkien lasten kokemuksia. Tällainen on täysin epärealistista.
Lue lisää..
http://aitoavioliitto.fi/artikkelit/nim ... nyt-lapsi/
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Shalom Olli ja muut. Ymmärrykseni: Jos luottaa Herraan, on halukas pyrkimään tasa-arvoisuuteen. Valitettavasti uskonnot ja uskonnollisuus vaikuttavat päinvastaisesti. Esimerkistä käyköön vanhoillislestadiolaisuuteen liittyvät ongelmat.

Kuinka ollakaan tänään Voicessa esiintyi Demian. Hänen tarinansa sattuu olemaan tällä hetkellä ylimpänä "Omat polut" -sivustossa. Tavallaan Demianin stoorilla on onnellinen loppu. Minua kylläkin harmittaa, että hänellä on väärä käsitys Raamatun ilosanomasta:
– Lopulta rakkaus voitti, rakkaus lapsen ja vanhemman välillä. Se pelko, mitä muut ajattelivat, hälveni lopulta ja häpeän kierre rikkoontui. Vanhemmat kuuntelivat enemmän sydämen ääntä kuin sitä, mitä muut sanovat tai mitä Raamattu sanoo, muistelee Demian.
https://freepathways.wordpress.com/
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Nykyaikaan saatanan tuomat eksyttävät termit:
1. tasa-arvo
2. suvaitsevaisuus
3. vihapuhe
4. neutraali ja riippumaton
5. vapaa-ajattelu
6. uskonnoton

ja monta muuta, tunnistatte ne kyllä.
olli

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja olli »

Kristinusko itsessään ei peräänkuuluta epätasa-arvoa. Toki Paavali sanoi että nainen vaietkoon kirkossa, mutta se ei ole epätasa-arvoa, vaan riippuen katsannosta, joko roolijakoa tai sitten viittaus supinaan yms. Vastaavasti oli naisprofeettoja, eikä Paavali nyt ainakaan heitä tarkoittanut.

Epätasa-arvo miesten ja naisten välillä lähes kaikissa kulttuureissa pitäisi pikemmin nähdä kulttuuripiirteenä, missä mies pidetään elättäjänä ja nainen hoivaajana. Tämä asetelma oli luonteva niin pitkään kunnes yhteiskunnalliset muutokset johtivat miesten lihasvoiman merkityksen vähenemiseen eikä naisten siten tarvinneet enää luottaa miehiin elättäjinä. Eli kun ruokaa ja majoitusta sai muulla keinoin kun metsästämällä tai puita kaatamalla, roolijako, missä perhe luottaa miehen lihaksiin, ei ollut enää tärkeä.

"Miesten työt ja naisten työt" olivatkin aikanaan melko selkeästi jako aivan selkeän ruumiin kykyjen pohjalta. Ja kun mies oli tehnyt kovaa työtä päivän, hän oli luonnollisesti väsynyt, jolloin ei olisi ollut kohtuullista vaatia häneltä esim. kotitöitä iltapuhteeksi - voimaa vaativien kotitöiden lisäksi.

Tasa-arvosta tuli siksi juttu vasta joskus 1800-luvun teollistumisen myötä. Koneet alkoivat korvaamaan miehen lihakset, jolloin yleinen henki muuttui kohti tasa-arvoisempaa ajattelua kun perinteistä jyrkkää roolijakoa ei enää tarvittu.

Kirkon tai ylipäätään kristinuskon rooli tässä yhteiskunnan tasavertaistumiskuviossa on siksi marginaalinen. Roolijako oli olemassa puhtaasti käytännöllisistä syistä ja se myös on häviämässä puhtaasti käytännöllisistä syistä ihan riippumatta kirkosta. Tässä taas tullaan siihen että järkevä ja tarkoituksenmukainen roolijako on muuttumassa joksikin möröksi, jota vastaan "kuuluu taistella".

Esimerkiksi useimmissa tapauksissa lapsen paras hoitaja on oma äiti. Tasa-arvon nimissä sitten pitäisi iskän hoitaa puolivuotiasta, ja tietysti sitten äidinmaidonvastiketta pitää alkaa lapselle antamaan, ettei lapsenhoito vaan haittaisi äidin uraa. Ja aivan samoin, tasa-arvon nimissä, ei saa olla tyttöä tai poikaa, ei aitoa avioliittoa, eikä yhtään mitään missä näkyisi että "mieheksi ja naiseksi Hän loi heidät".

Islamissa roolijako on vahva ja varmasti säilyy koska islam on hyvin selvästi eriarvoistava suorilla määräyksillä. Islam jopa julistaa suoraan naisten olevan miehiä tyhmempiä, ja sen takia mies määrää. Nainen ei myöskään ole yhtä luotettava todistajana, mikä kertoo suoraan että naisiin ei voisi luottaa. Mies saa viekotella naista, mutta jos nainen vaikkapa vahingossa hymyilee vieraalle miehelle, hän yksin sillä jo tarjoaa itseään ja on tehnyt ehdotuksen seksuaaliseen kanssakäymiseen.

Näinollen Islamilla ja tasa-arvolla ei ole mitään tekemistä keskenään. Kuitenkin tämän "tasa-arvoisen" yhteiskunnan pitää suvaita muslimien harjoittavan uskontoaan ja eriarvoistavaa säännöstöään Suomessa. Kaikki muu on vihapuhetta.

Tuo jarmon lista tuossa edellä sisältääkin melko suorat elementit siihen mitä edellä kirjoitin.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitos Olli. Jälleen näemme, että on tärkeää määritellä termit ennen syventävää keskustelua. Nyt pakolaistulvien aikakaudella Suomi on mielestäni moniarvoistunut. Olen huolissani nykyisestä kehityksestä, koska kristilliset arvot, joihin lakimme ovat perinteisesti pohjautuneet, ovat vaarassa korvautua muilla arvoilla. Viittaan ennen kaikkea islamiin ja sharia-lakiin. Siksi kannatan raamatullista tasa-arvon näkökulmaa. Toki on sanottava, että viime vuosikymmenten aikana tapahtunut yleinen maallistuminen on jo vaikuttanut haitallisesti lainsäädäntöömme.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos, tässä ketjussa on paljon hyvää ja ennen kaikkea kiihkotonta asiaa aiheesta. Minunkin mielestäni tämä nykyinen tasa-arvon tavoittelu ei ole todellisen tasa-arvon tavoittelua, vaan siellä on taustalla joko tietoinen tai tiedostamaton halu murentaa arvomaailmaa vapauden nimissä. Tietenkin se, että mies on historiallisesti käyttänyt fyysistä ylivoimaansa hyväkseen, samoin kuin kirkko tai uskonto valta-asemaansa, on varmaan osasyynä katkeruuteen. Mutta silloin se katkeruushan on kai jo muuttunut vihaksi, koska nyky-yhteiskunnassa elävän luulisi pystyvän elämään omien mieltymyksiensä mukaan jos vain haluaa.

No, sen vihan lähteen kyllä tietää, ei siinä ole mitään uutta, muuta kuin että on päässyt nyt todella valloilleen:

Ensimmäinen Pietarin kirje 2
16. ...ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona...
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Tulee vain mieleen perhe että jos siellä on niin tasa-arvoista että perheen pää ei ole enää sitä miksi se on kutsuttu. eli järjestys. minusta nykyinen tasa-arvo on just sitä valhetta että edes lapsiaan ei saisi pitää kurisssa. Samahan pätee seurakuntaperheessä näin minä ajattelen. Raamatussa on tietyt säännöt muun muassa kuinka seurakunta perheessä ollaan ja jos on esim ihminen joka ei luovu eikä halua tehdä parannusta synnistä niin se on laitettava pois seurakunnasta. Muuten synti rupeaa lisääntymään julkeammin kuten nämme ev.lut kirkoissa. Irja Askola viinilasin kanssa antaa palkinnon 15v. ja sit väitti ettei hän tiennyt hänen ikäänsä. no olishan hänellä ollut mahdollisuus kun palkinnon tarjosi kieltäytyä sehän oli ihan lapsi jolle se palkinto annettiin.Olisi kysynyt teinin ikää?
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
olli

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja olli »

HerranNimessä kirjoitti:Tietenkin se, että mies on historiallisesti käyttänyt fyysistä ylivoimaansa hyväkseen, samoin kuin kirkko tai uskonto valta-asemaansa, on varmaan osasyynä katkeruuteen. Mutta silloin se katkeruushan on kai jo muuttunut vihaksi, koska nyky-yhteiskunnassa elävän luulisi pystyvän elämään omien mieltymyksiensä mukaan jos vain haluaa.
Tuo on aivan totta, mutta lienee hyvä katsoa tätäkin asiaa hieman tarkemmin. Miehellä on fyysisen ylivoiman vuoksi mahdollisuus toimia perheessä väärin. Mutta myös naisella on mahdollisuus toimia perheessä väärin tuon vanhan roolijaonkin mukaan, toki toisella tavalla.

UT antaa selkeäksi ohjeeksi miehelle rakastaa vaimoaan, ja vaimolle kunnioittaa miestään. Kummallekin on siis annettu ohjeeksi toteuttaa sitä, mikä on perheen kannalta eduksi, ja myös puolison parhaaksi. Kaiken lisäksi ohjeen noudattaminen johtaa myös parempaan perhe-elämään puolison itsensä kannalta.

Jos mies rakastaa vaimoaan kuten Kristus rakasti seurakuntaa, on selvää että hän tekee päätöksensä vaimon (/perheen) eduksi eikä omaksi edukseen. Näin vaimon elämä on parempi. Vaimo joka näkee miehen rakastavan häntä kunnioittaa luonnollisesti miestä hyvänä puolisona ja isänä. Ja ennen kaikkea vaimo kunnioittaa myös miehensä päätöksiä - koska ne päätökset kuvastavat naisen edun asettamista miehen edun edelle. Näin siis perheessä jossa Paavalin ohjeita pidetään avioliiton esikuvana.

Korostan erityisesti tätä päätösvallan ja rakastamiskäskyn antamista samalle puolisolle. Jos noudattaa ohjetta siten kun Raamattu sanoo, miehen on siis ensisijaisesti aina uhrauduttava vaimon edestä. Näin ollen voisi jopa sanoa että Paavalin ohjeen mukainen avioliitto toimii nimenomaan siten, että miehen on tehtävä vaimon elämä omaansa paremmaksi, joka sitten onkin täysin ristiriidassa sen ajatuksen kanssa että mies voisi ikinä käyttää fyysistä voimaa vaimoon tai vaimon haitaksi.

Eli todellisuudessa: jos UT:n ohjeet avioliittoon ovat epätasa-arvoisia, ne siis ovat sitä naisen eduksi.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Olli! Tätähän ei haluta ymmärtää, koska taistellaan luonnollista järjestystä vastaan. Niin kuin Olli toteat, että se ei tarkoita sitä että kumpikaan sukupuoli olisi toisen mielivallan alla jos molemmat kunnioittavat ja rakastavat toisiaan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Siinähän se tulee, kaksi tietä:
1. olkaa toisillenne alamaiset
tai
2. pitäkää oikeuksistanne kiinni
Kumpi on parempi lopputulos?
olli

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja olli »

Niin, nyky-yhteiskunnassahan korostetaan juuri sitä että puolisoiden on pidettävä kiinni oikeuksistaan.

Ja kun puolisot sitten demokraattisesti äänestävät, ja äänet jakautuvat 1-1 molempien puolustaessa omia etujaan, niin mitäs sitten ? Alkaa lahjonta, kiristys ja uhkailu. Kumpikin argumentoi miksi juuri hänen mielipiteensä pitää tulla valituksi, tai muuten...

Fakta: jos puolison tarvitsee ajaa omaa etuaan toisen puolison etua vastaan, kyse ei ole rakkaudesta eikä kunnioittamisesta.


Kiitän Jumalaa siitä että hän on siunannut minua ja liittoamme aivan erityisellä tavalla. Jumala on antanut minulle puolison joka kunnioittaa minua ja Raamatun järjestystä. Aina. Meillä kuuluvat lähes joka päivä sanat: "Minä seuraan sinua". Nämä sanat liittyvät siihen kun kysyn vaimoltani, tehdäänkö sitä vai tätä, joskus silloin kun kysyn mennäänkö Lidliin vai Prismaan, ja aina silloin kun kysyn mitä tahansa isompaa päätöstä.

Koska vaimoni toimii jumalisesti, minunkin on helppo toimia jumalisesti. Koska vaimoni ei aja omaa etuaan, minun on selvitettävä itselleni mitä hän oikeasti ehkä pitäisi parempana - koska rakastan häntä ja haluan tehdä päätöksen sen mukaan mikä on hänelle parempi. Näin minulle jää päätöksen tekeminen, sen perusteella mitä minä parhaaksi ymmärrän. Ja jos katson että meille on eduksi toimia niin tai tehdä näin ja teen päätöksen, vaimoni kunnioittaa päätöstäni eikä sano mitään sitä vastaan. Mutta jos oma etuni ja hänen etunsa ovat punnittavanani, teen päätöksen hänen edukseen, koska rakastan häntä.

Tämä käytännössä tarkoittaa myös sitä, etten tee päätöksiä kuulematta tarkkaan hänen mielipidettään.

Esimerkkinä nyt tämä uuden asunnon etsiminen. Työni asettaa rajat asunnon suurinpiirteiselle sijainnille, tulomme sen koolle/laadulle, mutta itse asunnon valintaan minulle loput päätöksenteon kriteerit ovat kaikki sitä, mikä olisi vaimolleni paras.

Kun vaimoni tietää että teen oikeita päätöksiä, hän kunnioittaa minua ja voi luottaa siihen että teen oikein. Mutta tässä on vielä enemmän: päätösteni kautta voin osoittaa hänelle rakkauttani. Näin Paavalin antamat ohjeet käyvät toteen: mies rakastakoon, vaimo kunnioittakoon. Ja ne ennen kaikkea käyvät toteen luonnollisella tavalla: minun on helppo rakastaa vaimoani, ja vaimoni on helppo kunnioittaa minua.

Päätökseen liittyy myös vastuu siitä, ja päätöksen tekijänä vastuu on minulla, vain minulla. Jos teen väärän päätöksen, vaimollani ei ole tarvetta marista tai kiistellä asiasta, koska molemmat tiedämme kuka teki väärän päätöksen. Joten säästyy sekin turha riitely. ;)

Nyky-yhteiskunnassa monien mielestä edustamme siis sellaista vuosituhansia vanhaa perinnettä, jossa mies alistaa vaimonsa ja vaimo ei voi kuin vikistä. Kun vaimoni on kertonut jollekin että minä teen meillä päätökset, useat naiset täällä ovatkin sanoneet vaimolleni ettei tuollainen peli käy - että hänen pitäisi vaatia valtaa ja oikeutta tehdä päätökset, eikä suostua "alistetuksi", ja samaan vielä minullekin etten saa alistaa vaimoani ja pitää häntä kuin orjana.

Vaimoni on yleensä vain hymyillyt... miettiessään näiden sanojen sanojien omia liittoja, joissa nainen näyttää missä kaappi seisoo, ja joissa perheen keskustelut tärkeistä ja vähemmänkin tärkeistä asioista käydään usein isoilla kirjaimilla.

Tämä on meidän todistuksemme. Jokainen päätelköön itse, onko liittomme "tasa-arvoinen" vai ei.
witness

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja witness »

Kun puhutaan samaa sukupuolta olevien avioliitosta tasa-arvoisena, niin eikö tasa-arvoa ole se, kun parisuhteessa on yksi mies ja yksi nainen?
Viimeksi muokannut witness, 20 Maalis 2017, 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle; sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja. Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset. Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä, että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta, saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton. Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä. Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa, sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä. "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi." Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa. Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä, Ef 5:22-33.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Juurikin niin Sinetti. Raamattu fokustaa, tarkentaa ja täsmentää :)
Biblia (1776)
Ja halaitkaat sitä terveellistä sanan rieskaa, niinkuin äsken-syntyneet lapsukaiset, että te sen kautta kasvaisitte.
1Piet. 2:15
sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä-
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Kysy sitä uskovilta jotka mnevät aitoon avioliitoon kolmatta kertaa kun ain alöytyy parempi. Jumla vihaa hylkämistä. tämä avionrikkojasukupolvi ja se koskettaa nykyisin jo uskovia. siis missä on vika olisko aika miettiä... sanotaan oomme vajavaisia miten jumalttomilta voi odottaa täydellisyyttä kun uskovaist ei ole edes esimerkinä voi.......x3
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Täydellisiä emme voikaan olla täällä ajassa. Lisäksi. Olemme lopunajassa. Luopumus on tärkeä lopunajan merkki. Meidän ei kannatta "potkia tutkainta vastaan". Sen sijaan voimme iloita tempauksen läheisyydestä ja siitä, että Isä/Abba on ottanut meidät lapsikseen. Tykkään tästä: "Tokaparas tempausvideo"
https://www.youtube.com/watch?v=1tXafvMDoWg
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja Eero »

:)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Miksi ja miten meillä on tasa-arvoa ?

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Jyrki kirjoitti:Täydellisiä emme voikaan olla täällä ajassa. Lisäksi. Olemme lopunajassa. Luopumus on tärkeä lopunajan merkki. Meidän ei kannatta "potkia tutkainta vastaan". Sen sijaan voimme iloita tempauksen läheisyydestä ja siitä, että Isä/Abba on ottanut meidät lapsikseen. Tykkään tästä: "Tokaparas tempausvideo"
https://www.youtube.com/watch?v=1tXafvMDoWg
Scott on kyllä onnistunut hienosti tässä tempausvideossa, hauska toteamus "no way", ei voi olla totta, noinhan siinä vois käydä, tuntuu epätodelliselta, kun hetki tulee.
Vastaa Viestiin