Uskovien bisnekset

Keskustele seksuaali- tasa-arvo ja moraalisista kysymyksistä
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Haluan herättää keskustelua uskovien bisneksistä, onko itsestään selvyys että uskovalle yritystoimminta on jotain siunausta? Omaa kokemusta nimittäin on ja paljon. kaikenlisäksi kun olen advari taustainen, niin siellä raha, mammona ja muu menestys on erittäinkin sallittua ajatella juuri Jumalan aikaansaamana palkkiona hyvästä elämäntavasta yms.

Ollilla on varsmasti paljon sanottavaa.

Itse olen turva-alan yrittäjä ollut yli 10 vuotta ja sitä ennen graafiella alalla. Noh, molemmista jäi luu käteen. Hassua on ollut aina todeta seuraava ihem juttu, nimittäin yrittäjyyden menestys ei ole mikään itsensä ansaittu lopputulos. Olen nähnyt ja tavannut elämäni aikana jos jonkinlaista yrittäjää. Kerrankin nuorena kun olin tuttu erään hotelliomistajan kanssa Lapissa ja hän ajatteli ostaa kokonaisia mökkejä eräästä Keminmaan pitäjän mökkivuokraajalta, omiin majoitustarpeisiin. Noh, menimme sinne raflaan ja kundi istu keskellä salia konjakkilasi edessä ja poltteli pikkusikaareja. Kysyimme että missä ne mökit ja kaveri osoitti suunnan eikä noussut edes pöydästä. Ja kun palasimme, sovimme kaupat ja kyselimme että onhan sulla aika hyvin menevä bisnes ku ei itte tartte tehdä mitään ku istuskella, johon tämä vastaa, "mikä se sellanen firma on joka ei yhtä joutilasta elätä"-

Tällä tavalla olen monta firmaa elämäni aikana nähnyt, he ryyppäävät, sekoilevat ja sotkevat kaiken, mutta joku vaan sallii heidän jatkaa. Ei ole kyse siitä että he olisivat tunnollisia yritäjiä, puhumattakaan että heillä olisi hieno liikeidea, josta puhutaan, vaan ihan minusta tuntuu siltä että on kaksi vaihtoehtoa, saatanan peli tai Jeesuksen peli... kummassa onnistut?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Minua lähestyi eilen illlalla eräs nainen joka oli tutustunut minun isovanhempieni liiektoimintaan. Olenhan sentään käsityöläisten lapsia. Isoisäni oli kuuluisa kassakaappimestari ja hänen isänsä metallurgi ja mestariseppä. He tekivät valtavasti erilaisia duuneja ja olivat avdentisteja.
Liitteet
Seppä.jpg
Seppä.jpg (41.22 KiB) Katsottu 11935 kertaa
Vanha Uskis

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja Vanha Uskis »

Vanha Uskis luopui vuosikymmeniä sitten yritys osuudestaan, koska omatunto ei kaikkia sallinut ja hyvä näin sillä yritys ajautui kymmenen vuotta myöhemmin konkurssiin. Ei uskova välttämättä tässä ajassa menesty ja vaurastu, eikä maallinen omaisuus ole mikään uskon mittari. Tyytykää vaatimattomiin oloihin, eivät nämä jotka ovat itseensä velkaannuttaneet tule tulevista vuosista selviytymää. Meillä on edessä jättimäinen omaisuuksien uusjako. Jumala on puhunut että Hän kutsuu toisia antamalla hyvää ja toisia antamalla vaikeuksia. Miksi näin sitä en ymmärrä?
olli

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja olli »

Monet uskovat on harhauttanut ajatus tehdä rahaa bisneksellä... JOTTA voisi sitten saaduilla varoilla tukea Jumalan työtä.

Hmmm... eihän siinä tukemisessa mitään pahaa ole, mutta ongelma on se, että kyseinen "syy" on ainoastaan se tekosyy jolla uskova sumuttaa oman omantuntonsa ääntä joka kertoo ettei raha tee onnelliseksi ja että Jumalalla on parempaakin käyttöä omiensa ajalle.
Sinettisormus

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä mielenkiintoinen näky ja juuri aiheeseen sopivaa:

Näky viimeisestä yrityksestä pettää Jumalan valittuja

Wilkerson on nähnyt tämän sukupolven Jeesukseen uskovat "viimeisinä kristittyinä". Wilkerson kuvaa, kuinka Saatana tulee viekkaasti, viattomasti ja huomaamatta, että vain harvat käsittävät sitä. Paha houkuttelee kristityt asioilla, jotka sinänsä ovat hyväksyttäviä, mutta jotka väärinkäytettyinä tulevat tuomioksi. Wilkerson näkee, että kaikkein suurin kiusaus viimeisille kristityille on hyvinvointi.

Jumala ei ole vaurautta ja menestymistä vastaan, mutta Wilkerson näkee silti, että hyvinvointi pettää miljoonia kristittyjä. Hän näkee kuinka Saatana pyytää lupaa kiusata viimeisiä kristittyjä. Tämä on Wilkersonin näky kirjasta Näky nyt:

Ja Herra sanoi saatanalle: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Maata kiertämästä ja kuljeksimasta ja tarkkailemasta viimeisiä kristittyjä." Ja Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille viimeisen ajan kristityt - miten nuhteettomia, miten rehellisiä, miten Jumalaa pelkääviä ja Kristusta rakastavia he ovat?

Miten he yrittävätkään karttaa pahaa?"

Sitten saatana vastasi Herralle: "Niin, mutta otahan pois se aitaus, jonka olet rakentanut heidän ympärilleen. Job ei olisi hylännyt sinua köyhyydessään, mutta sinun ei tarvitse kuin lisätä ja siunata kaikkia viimeisen ajan kristittyjä yli kaiken sen, mitä Jobilla oli, niin saat nähdä, mitä tapahtuu. Anna heille kaikille omaisuutta yltäkylläisesti niin kuin Jobille.

Rakenna heille hienot, uudet kodit. Anna heille hienoja autoja, rahaa ja kaikenlaisia laitteita niin paljon kuin tarvitsevat. Hukuta heidät asuntovaunuihin, veneisiin, ulkomaanmatkoihin, hienoihin vaatteisiin, eksoottisiin ruokiin, maatiloihin ja säästötileihin. Saat nähdä kuinka käy viimeisille kristityille, kun heistä tulee kylläisiä, rikkaita, kun he saavat lisää tavaroita ja kun he eivät enää tarvitse mitään. He hylkäävät Jumalan ja heistä tulee itsekeskeisiä.

Monet asiat, joita David Wilkerson vuonna 1974 ennusti kirjassaan Näky, olivat tuolloin joko täysin tuntemattomia tai ainakin perin epätodennäköisiltä tuntuvia. Kuten Pekka Reinikainen on todennut, monet noista asioista ovat tänään totta tai peräti osa yhteiskunnan arkea.

Profetiat on aina huolellisesti koeteltava

Profetioiden virrassa on kaikkina aikoina virrannut paljon sameaa vettä. Suurin osa on ollut varsin harmitonta, sellaista mille jälkeenpäin on ollut helppo hymyillä, mutta mukaan on mahtunut myös paljon ahdistavaa ja heikoimpien mielenrauhaa järkyttänyttä tarinaa.

Siksi profetioihin kannattaa aina suhtautua varoen ja ne erittäin huolellisesti Raamatun sanalla ja mielellään myös yhdessä seurakunnan tai ainakin jonkun kypsän ja kokeneen kristityn kanssa koetellen.

Ote:

http://www.reijotelaranta.fi/tervetuloa ... teleminen/
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos kaikille kommenteista :)

Tuo pikkumies kuvassa on isosetäni ja hänestä tuli sotasankari. Hän joutui kommunistiseksi muuttuneen Suomen hallituksen vuoksi muuttamaan Kanadaan loppuiäkseen mutta hänet tuotiin silti Suomeen haudattavaksi about 10 vuotta sitten.
Veikko oli advenstisti, kuten kuvassa kaikki ja hän kieltäytyi aseen ottamisesta, joutuen lopulta vankilaan. Kuitenkin kun sota syttyi, Veikko joutui rangaistuskomppania Nikke Pärmin alaisuuteen. Heille asetettiiin pääkallo tutun suomalaisen kokardin sijalle, joka osoitti että kyseessä oli Nikke Pärmin vankilajoukkueen mies, ns. "pääkallojoukkue", joka survottiin aina pahimpaan etulinjaan. Sinne Veikko-parka joutui ja sille sanottiin vaan että tässä on pyssy, ammu tai kuole. Veikko joutui päättämään elämästään ja alkoi ampua. Veikko oli Seppäsen Viljo kanssa kaksi ainoaa jotka selvisi ns. Pirun Saaren valtauksesta. Veikko ei paljon puhunut sodasta, mutta joskus muisteli että kun oli oikeen kuuma kranaattikeskitys, niin ei kannattanu hätäillä, vaan odottaa ja katsoa mihin osuu ja sitten hypätä siihen kuoppaan johon kranaatti tuli, koska ne siirtää aina tähtäintä hieman.
Vanha Uskis

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja Vanha Uskis »

[quote="Sinettisormus"]Tässä mielenkiintoinen näky ja juuri aiheeseen sopivaa:

Rakenna heille hienot, uudet kodit. Anna heille hienoja autoja, rahaa ja kaikenlaisia laitteita niin paljon kuin tarvitsevat. Hukuta heidät asuntovaunuihin, veneisiin, ulkomaanmatkoihin, hienoihin vaatteisiin, eksoottisiin ruokiin, maatiloihin ja säästötileihin. Saat nähdä kuinka käy viimeisille kristityille, kun heistä tulee kylläisiä, rikkaita, kun he saavat lisää tavaroita ja kun he eivät enää tarvitse mitään. He hylkäävät Jumalan ja heistä tulee itsekeskeisiä.

Yllä oleva on niin totta tänä päivänä
Sinettisormus

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vanha Uskis kirjoitti:
Sinettisormus kirjoitti:Tässä mielenkiintoinen näky ja juuri aiheeseen sopivaa:

Rakenna heille hienot, uudet kodit. Anna heille hienoja autoja, rahaa ja kaikenlaisia laitteita niin paljon kuin tarvitsevat. Hukuta heidät asuntovaunuihin, veneisiin, ulkomaanmatkoihin, hienoihin vaatteisiin, eksoottisiin ruokiin, maatiloihin ja säästötileihin. Saat nähdä kuinka käy viimeisille kristityille, kun heistä tulee kylläisiä, rikkaita, kun he saavat lisää tavaroita ja kun he eivät enää tarvitse mitään. He hylkäävät Jumalan ja heistä tulee itsekeskeisiä.

Yllä oleva on niin totta tänä päivänä
AAMEN!
Sinettisormus

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä aiheeseen sopiva musiikki kappale (ei hengellinen); Mitä mä niillä teen? : https://www.youtube.com/watch?v=uFMh2-nBPuM
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olenkin viljellyt aika monesti lausetta "itku, murheet, puute, sairaudet ja sodat ovat vain Jumalan lähestyvä varjo" ja siksi tähän on hyvä heittää päinvastainen kysymys. Kuinka moni on pelastunut vaurauden, tavaroiden, osakkeiden, terveyden, onnellisuuden ja muun maallisen hyvän takia?
Sinettisormus

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

AA-MEN, Jarmo!
Sinettisormus

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti:AA-MEN, Jarmo!
1. Niin hän kutsui kokoon ne kaksitoista ja antoi heille voiman ja vallan kaikkia riivaajia vastaan ja voiman parantaa tauteja.
2. Ja hän lähetti heidät julistamaan Jumalan valtakuntaa ja parantamaan sairaita.
3. Ja hän sanoi heille: "Älkää ottako mitään matkalle, ei sauvaa, ei laukkua, ei leipää, ei rahaa, älköön myös kenelläkään olko kahta ihokasta.
4. Ja mihin taloon tulette, siihen jääkää, ja siitä lähtekää matkallenne.
5. Ja missä eivät ota teitä vastaan, siitä kaupungista lähtekää pois, ja pudistakaa tomu jaloistanne, todistukseksi heitä vastaan."
6. Niin he lähtivät ja kulkivat kylästä kylään julistaen evankeliumia ja parantaen sairaita kaikkialla.
Luuk. 9.
Sinettisormus

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

19. Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
20. Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
21. Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
Matt. 6.
Salome1972

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Tämä on niin suunnattoman kiinnostava aihe! En ehtinyt aikaisemmin mukaan keskusteluun, vaikka mieli teki!
Meillä oli myös yritys ja itse olin vuosikausia rahoituslaitoksessa hyväpalkkaisessa työssä. Rahaa oli, eikä tarvinnut miettiä joka lantin käyttöä. Nyt, kun olemme ihan siinä köyhyysrajalla, olemme paljon onnellisempia. Rehellinen yrittäminen on todella haastavaa puuhaa. Silti se on mahdollista. Miehellä meni terveys, eikä hän voinut enää jatkaa yrittäjänä. Se oli siunaus. Aivan kuten te tässä edellä olette hienosti kertoneet, vaikeudet, sairaudet ja ongelmat joskus johdattavat meidät siunattuun elämään.
Minulla oli pitkään hirvee stressi, kun asiakkaille piti myydä sijoitustuotteita, joista itse oli sitä mieltä, etteivät olleet hyviä. Rahan valta ja vaikutus oli niin selvästi joka päiväistä elämää, etten kestänyt sitä enää. Siinä työssä huomasin, että uskovatkin ovat raadollisen rahanahneita. Eivät silti onneksi kaikki. Tyhmähän raha-asioissa ei tarvitse olla, muttei myöskään koota itselleen aarteita.
Yksi lemppareistani raamatussa on Sananlaskujen 30: 7-9:

7. Kahta minä sinulta pyydän, älä niitä minulta koskaan kiellä kuolemaani saakka:
8. Vilppi ja valhepuhe pidä minusta kaukana. Älä köyhyyttä minulle anna, älä rikkautta,
anna minulle ravinnoksi määräosani leipää,
9. ettei minusta kylläisenä tulisi kieltäjää ja etten sanoisi: "Kuka on Herra?" tai etten köyhtyneenä varastaisi ja tulisi
käyttäneeksi väärin Jumalani nimeä.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitos Salome. Asiaa puhut. Muistin Jesurunin.
5Moos:
32:12 Herra yksin johdatti häntä, eikä hänen kanssansa ollut ketään vierasta jumalaa.
32:13 Hän kuljetti hänet maan kukkuloiden yli ja ruokki häntä pellon antimilla; hän antoi hänen imeä hunajaa kalliosta ja öljyä kovasta kivestä.
32:14 Hän antoi voita lehmistä ja maitoa lampaista sekä karitsain ja oinasten rasvaa, Baasanin härkiä ja kauriita ja parasta vehnän ydintä; ja sinä sait juoda rypäleen verta, tulista viiniä.
32:15 Ja Jesurun lihoi ja alkoi potkia, sinä tulit lihavaksi, paksuksi ja aloit äksyillä. Niin hän hylkäsi Jumalan, joka oli tehnyt hänet, ja halveksui pelastuksensa kalliota.
32:16 He herättivät hänen kiivautensa vierailla jumalillaan, he vihoittivat hänet kauhistuksillansa.
32:17 He uhrasivat riivaajille, epäjumalille, jumalille, joita he eivät tunteneet, uusille, äsken tulleille, joista teidän isänne eivät tienneet.
32:18 Kalliota, joka sinut synnytti, sinä et muistanut; sinä unhotit Jumalan, joka sinulle elämän antoi.
Jesurun-nimestä:
http://biblehub.com/topical/j/jeshurun.htm
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos Salome1972 sanoistasi. Tuttu tunne!

Todella omakseni otettava antamasi raamatulause:
Sananlaskujen 30:7-9 Kahta minä sinulta pyydän, älä niitä minulta koskaan kiellä kuolemaani saakka: Vilppi ja valhepuhe pidä minusta kaukana. Älä köyhyyttä minulle anna, älä rikkautta, anna minulle ravinnoksi määräosani leipää, ettei minusta kylläisenä tulisi kieltäjää ja etten sanoisi: "Kuka on Herra?" tai etten köyhtyneenä varastaisi ja tulisi käyttäneeksi väärin Jumalani nimeä.
Sinettisormus

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aamen, myös Salomen kommenttiin! Hyvä aloitus kaikenkaikkiaan. Siunausta kaikille, kerätään omaisuutta vain Taivaan valtakuntaa varten.
tuula

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja tuula »

onneksi minä olen köyhä kuin kirkonrotta. olisin elämässäni halunnut paljonkin rahaa, mutta ei koskaan ole käynyt flaksi. ja vaikka olisin oppinutkin tienaamaan kuin miljonääri, niin eihän sitä olisi enää osannut käyttää, kun köyhyyteen oppinut.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Uskovien bisnekset

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

:mrgreen: Takkar o pokkar Tuula. Sulla se vaan huumori kukkii. Lasse-setä neuvoo rahankäytössä :P
https://www.youtube.com/watch?v=fPK0g_O3DMc
Vastaa Viestiin