Ystävät rakkaat

Keskustele palstaa koskevista asioista
Samuli

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Itseltäni tämä odottaminen vie jotenkin mehut. Ihan fýysisesti ja henkisesti välillä tuntuu, että riittää jo. Tiedostan että voisin tehdä paljon enemmänkin Jumalan valtakunnan töitä. Aikaa on vähän ja huomaan kyseleväni Herralta usein mitä haluat että tekisin. Toisaalta olen iloissani, että tämä odotus kohta päättyy ja ymmärrän että minun on luotettava 100% Hänen armoonsa, ei ole muuta vaihtoehtoa.
Luuk. 21:28 Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Samuli kirjoitti:Itseltäni tämä odottaminen vie jotenkin mehut. Ihan fýysisesti ja henkisesti välillä tuntuu, että riittää jo.
Et ole yksin! Meillä on varmaan kaikilla sellainen samanlainen olo. Odottamisesta on tullut melkoinen kantamus selkään ja se alkaa olla väsyttävää. Se kyllä kertoo sen että Jumalan on lunastettava lupauksensa hyvin pian, koska odottaminenkaan ei saa koitua uskolle ylivoimaiseksi taakakaksi. Tällä koettelulla jo usko monilla horjuu, etteikö se päivä vieläkään tule ja mahtaako ikinä tulla... näin helposti me sen mietimme.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Onpas kiva kun palstalle tuli elämää :D

Kiitos Herralle Jeesukselle Kristukselle!
Sinettisormus

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... mutta nyt on pakko mennä nukkumaan, sillä matka oli pitkä ja tämä tyttö väsynyt... :P
tuula

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja tuula »

kyllä nyt on jännittävä viikonloppu kokonaisuudessaan menossa Jarmon sanojen mukaan. olen täällä ihan täpinöissään ollut. ja sinettikin tuli takaisin. tervetulloo takaisin.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Meillä on nyt tosiaan mahtava viikonloppu ja jännitys tiivistyy kaikilla kullakin omalla tavallaan. Kuitenkin se mitä tulee tapahtmaan, se on vain sadonkorjuun alku. Ilman meidän katoamista, maailma jatkaisi syntisellä radallaan entiseen malliin. Siihen tulee stoppi ja Jumala hoitaa niin että kaikki asettuu ajallaan kulkemaan oikein, jotta mahdollisimman moni löytäisi totuuden, oman syntisyytensä peilin ja Hänen Kallisarvoisen poikansa Jeesuksen Kristuksen veren armon ja suojan. Tähän tällä kaikella pyritään ja me olemme vain pieni sykäys siihen, kun poistumme tältä maaplaneetaltamme Isän kotiin ja karitsan häihin.

Eikä ole ollenkaan väliä sillä, kuka tietää tai on tietämättä siitä päivästä, jolloin lähdetään. Moni kilpailee ennaltatietämisellä mutta sillä ei ole mitään Taivasten valtankunnallista arvoa. Vain sillä on arvo, oletko mukana ylösotossa ja kaikki muu on sitten vain Jumalan myöhemmän suunnitelman varassa.

Ihanaa oli todeta että oma tyttärenikin panostaa koko kesän ja ensi vuoden suunnitelmat ylihuomiseen. Elikkä jos olemme täällä vielä tiistaina, niin sitten hän alkaa hakemaan työharjoittelupaikkaa ensi syksyksi jne. Arvomaailma on järjestyksessä. Ensin Jeesus ja sitten muut.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Filippiläiskirje 4:6-7 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
olli

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja olli »

Haluan jakaa teille tästä päivästäni hieman.

Meillä oli tänään tilaisuus jossa oli 15 kauko-idästä tulevaa kristittyä joille jaoin sanaa saarnan muodossa Jumalan rakkaudesta. (No, eihän sitä kristityillä muita aiheita olekaan.) Tarkemmin sanoen, jaoin ja avasin heille 1 Moos 4:n Aabelin ja Kainin kuvaa ja mistä se puhuu. Myöhemmin illalla pidin vielä toisen osuuden pienemmälle joukolle koskien Jumalan järjestystä avioliittoon.

Nassukirjassa kaikki olivat kovasti tykänneet osuudestani, ja he kovasti haluaisivat järjestää avioliittoseminaaria jakamani pohjalta. He ovat siis erillinen kristittyjen ryhmä jotka haluavat palvella Herraa mutta ovat ilman mitään muodollista rakennetta/seurakuntaa.

Haluaisin siksi pyytää esirukousta aiheen tiimoilta ja että Jumala antaisi minulle viisautta asiaan.
Sinettisormus

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kävin kuuntelemassa, tuon tutun tarinasi, nyt korvin kuullen sinun äänelläsi, kiitos siitä Jarmo, video oli oikein hyvä ja asiallinen. Minulle nousi tänään tämä sana ja se sopii tuohon Jarmon Sanomaan Pelastussanomassa:

SEFANJA 3
1. Voi uppiniskaista ja saastutettua, voi väkivaltaista kaupunkia!

2. Se ei ole totellut ääntä, ei huolinut kurituksesta, ei luottanut Herraan, ei lähestynyt Jumalaansa.
3. Sen päämiehet sen keskellä ovat ärjyviä leijonia. Sen tuomarit ovat kuin sudet illalla, jotka eivät säästä mitään aamuksi.
4. Sen profeetat ovat huikentelijoita, uskottomia miehiä. Sen papit saastuttavat pyhän ja tekevät väkivaltaa laille.
5. Herra on vanhurskas sen keskellä, hän ei tee väärin. Joka aamu hän tuo valoon oikeutensa, ei se tulematta jää. Mutta väärintekijä ei tunne häpeätä.
6. Minä olen hävittänyt pakanakansat, niiden muurinkulmat ovat autioina. Minä olen tehnyt niiden kadut raunioiksi, kulkijattomiksi; niiden kaupungit ovat hävitetyt ihmisettömiksi, asujattomiksi.
7. Minä olen sanonut: Ainoastaan pelkää minua ja ota varteen kuritus, niin ei hävitetä tytär Siionin asumusta, ei mitään siitä, mitä minä olen hänelle säätänyt. Kuitenkin he varhaisesta alkaen ovat aina pahemmin tehneet.
8. Sentähden odottakaa minua, sanoo Herra, odottakaa sitä päivää, jona minä nousen saaliille. Sillä minun tuomioni on, että minä kokoan pakanakansat, saatan kokoon valtakunnat vuodattaakseni heidän päällensä tuimuuteni, vihani kaiken hehkun; sillä minun kiivauteni tuli kuluttaa koko maan.
9. Silloin minä muutan puhtaiksi kansain huulet, niin että ne kaikki rukoilevat Herran nimeä, palvelevat häntä yksimielisesti.
10. Tuolta puolen Etiopian virtain tuovat minun rukoilijani - tytär, minun hajoitettu joukkoni - minulle ruokauhreja.
11. Sinä päivänä ei sinun tarvitse hävetä yhtäkään niistä teoistasi, joilla olet rikkonut minua vastaan, sillä silloin minä poistan sinun keskuudestasi sinun ylvääsi, riemuitsevaisesi, etkä sinä sitten enää ylpeile minun pyhällä vuorellani.
12. Mutta minä jätän jäljelle sinun keskuuteesi kurjan ja vaivaisen kansan, ja he luottavat Herran nimeen.
13. Israelin jäännökset eivät tee väärin, eivät puhu valhetta, eikä heidän suussaan tavata vilpillistä kieltä. Sillä he kaitsevat kaittaviansa ja makaavat kenenkään peloittelematta.
14. Iloitse, tytär Siion, puhkea huutoon, Israel; ihastu ja ratkea riemuun kaikesta sydämestäsi, tytär Jerusalem.
15. Herra on poistanut sinun tuomiosi, kääntänyt pois sinun vihollisesi. Israelin kuningas, Herra, on sinun keskelläsi. Ei tarvitse sinun enää onnettomuutta nähdä.
16. Sinä päivänä sanotaan Jerusalemille: "Älä pelkää, Siion, älkööt kätesi hervotko.
17. Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa. Hän ilolla iloitsee sinusta, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee."
18. Jotka murehtivat, kaukana juhlakokouksista, ne minä kokoan: nehän ovat sinusta, niitä häväistys kuormana painaa.
19. Katso, siihen aikaan minä teen tekoni kaikille sinun nöyryyttäjillesi. Minä pelastan ontuvat ja kokoan karkoitetut ja teen heidät ylistetyiksi ja mainehikkaiksi jokaisessa maassa, jossa he olivat häpeänalaisina.
20. Siihen aikaan minä tuon teidät takaisin - siihen aikaan, jona minä teidät kokoan. Sillä minä teen teidät mainehikkaiksi ja ylistetyiksi kaikissa maan kansoissa, kun minä käännän teidän kohtalonne teidän silmäinne nähden; sanoo Herra.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos Sinetti.
Mä tein ensin kovin huonolaatuisen version alkuperäsestä ja sitten annoin alkuperäsen videoaineiston Markku veljelle, joka laittoi sitten tuon YouTubeen: https://www.youtube.com/watch?v=iwOUy-P7WeI

Sefanialla on muutama oikeen hyvä ja profetaalinen kirjoitus. Kiitos myös siitä Herralle Jeesukselle.
Tempaus

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Tempaus »

Nyt huomenna kun lähdetään ylöstempauksessa taivaaseen ja sinäkin Jarmo lähdet, niin miten tälle palstalle käy? Kuka ylläpitää tätä jatkossa?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kuka sanoi että lähdetään?

Luotamme tällä palstalla täysin Jumalan johdatukseen. Meidän ei tarvitse murehtia, se on jumalattomien puuhaa.
Sinettisormus

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

-jarmo- kirjoitti:Kuka sanoi että lähdetään?

Luotamme tällä palstalla täysin Jumalan johdatukseen. Meidän ei tarvitse murehtia, se on jumalattomien puuhaa.
AA-MEN, JARMO!!!
olli

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja olli »

^^ Juuri näin. Jumala pitää omistaan huolen, ja ne jotka ovat valinneet pysyä erossa Jumalasta, hoitakoot omat asiansa. Tämä tulee aivan kirjaimellisesti esiin Jeesuksen sanoissa:
Matt 8:22 kirjoitti:Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa."
Sinettisormus

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuten sanoit Jarmo, tämä sopii myös tähän keskusteluun:

Ps. 91 lauluna
Joka korkeimman suojassa istuu, kaikkivaltiaan varjossa yöpyy, sanoo hän: Herra on minun linnani, turvapaikka ja Jumalani.
Tahdon ain´ asustaa Herran suojaamana, hänen luonaan mun sieluni on turvassa. Pelko pois pakenee, sydän rauhan jo saa, käsi Herran kun mua suojelee.
Sinut päästää Hän pois paulasta, sulillansa Hän sua suojelee. Alla siipiensä olet turvassa, kilpi on uskollisuutensa.
Tahdon ain´ asustaa Herran suojaamana, hänen luonaan mun sieluni on turvassa. Pelko pois pakenee, sydän rauhan jo saa, käsi Herran kun mua suojelee.
Ethän pelkää sä yön kauhuja, et ruttoa, kulkutautia. Tuhat kaatukoon vain sinun sivultasi, ei se järkyttää voi rauhaasi.
Tahdon ain´ asustaa Herran suojaamana, hänen luonaan mun sieluni on turvassa. Pelko pois pakenee, sydän rauhan jo saa, käsi Herran kun mua suojelee.
Enkelvartio käy teilläsi, ettei jalkasi loukkaantuisi. Kädet rakkahat kantavat suojaten yli kuilujen vaarallisten.
Tahdon ain´ asustaa Herran suojaamana, hänen luonaan mun sieluni on turvassa. Pelko pois pakenee, sydän rauhan jo saa, käsi Herran kun mua suojelee.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos ystävät ja liitän vielä tähän kopion tuolta yltä käyttämääni Paavalin sanoja:
Filippiläiskirje 4:6-7 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
näkymätön ninni

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Olipa virkistävää lukea teidän viestejänne siskot ja veljet! Olen kesäloma matkalla, joten en pääse joka päivä lukemaan. Jarmon tekemä video oli hyvä! Kävin sen katsomassa jo jokin aika sitten. Kiitos kun teit sen! Nyt on hirveä räkätauti päällä mulla ja yritän toipua... Sniff!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos Ninni jos tykkäsit. Ajattelin että olen sen velkaa kaikille, joten tein sen. En ole mikään videokasvo ;) joten se ei ollut mikään suuri nautinto mutta ajaa sen asian minkä siitä saa, elikkä jokainen voi nähdä kuka ja minkälainen olen ollut kun olen tätä hommaa tehnyt jo näin kauan. Tietysti sitä suuremmalla syyllä, jos me päästään vielä tässä kotiin, niin se jää sitten tänne ainakin siksi aikaa ku netti on vielä pystyssä.
Samuli

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Luku 50 näyttää nyt olevan isolla lehdissä... Tosin ei kauheen positiivisissa merkeissä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Niin tosiaan tuo luku 50 on taas esillä ja oli merkkinä Omerin päättymisestä. Jumala näytti Sodoman merkin tuossa, koska Hän ei hyvällä katso homoutta, koska siihen liittyy Jumalan sanan halveksunta.
Vastaa Viestiin