Ystävät rakkaat

Keskustele palstaa koskevista asioista
Sinettisormus

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Oli helluntaipäivä Jerusalemissa noin vuonna 33. Jeesus Nasaretilaisen opetuslapset, tuon miehen, joka ristiinnaulittiin Jerusalemissa ja jonka väitettiin elävän, oleskelivat kokoontumispaikkansa yläsalissa ja olivat rukouksessa ja ylistyksessä.”Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niin kuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itse kunkin päälle. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.” Ap.t.2:1-4 Tämän seurauksena Pietari, yksi heistä, saarnasi niin, että kolmetuhatta ihmistä tuli uskoon ja kastettiin.
Sinettisormus

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tehkäämme Herralle työtä ilolla ja rakkaudella, jonka Hän on antanut meille sydämiin: http://1.bp.blogspot.com/-slYEaIH_C3U/V ... f18040.jpg
Sinettisormus

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Me täällä Jarmon kanssa olemme kyselleet, Missä OLET, RAKAS NINNI SISKOMME? :?:
näkymätön ninni

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Täällä ollaan! :)

Kiitos Sinetti ja Jarmo huolenpidosta! :)

Väsy on vaivannut... Yritän tsempata! :?
Sinettisormus

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Herralle sinusta sinä rakas siskoni ninni, siunaa tätä siskoani ja vahvista häntä, sinussa ja vahvista meitä muitakin, sillä maailma tänään koettaa sitoa meitä kaikin tavoin. Vapauta meidät tämän maailman pahoista aikeista perillisiäsi kohtaan. Ota meidät siipiesi suojaan. Tee meistä vahvat kuin kotkat jotka vapaana saavat liitää.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

näkymätön ninni kirjoitti:Täällä ollaan! :)
KIITOS HERRALLE... pelkäsin että on tapahtunut jotain. HUH!
näkymätön ninni

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Olette ihania Jarmo ja Sinetti ja te kaikki muut... Kiitos Herralle teistä kaikista!!!

On tässä ollut ongelmia terveydenkin kanssa. Hemoglobiiniarvot on matalat, joten väsymys johtunee siitä??? Lääkärissä taas juostu jne... No nämä nyt on vaan näitä maallisia ongelmia... :roll:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

No hyvä, koska kyllä tämä maallinen runkomme saakin väsyä ja välillä luhistua maahan. Pääasia on sydämen tasolla ja vain Jeesus Kristus on se mikä on elämässä erityisen tärkeää. Kaikki muu tulee kakkosena ja kolmosena jne.
näkymätön ninni

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Aamen Jarmo!

Nyt vaan vähän tuulee vastaan...

Kuuntelin tässä aamulla töihin ajaessa tuota Pellan esittämää kappaletta. Todella kaunis biisi... Monta kertaa olen itkenyt sitä kuunnellessa. En löytänyt nyt tähän hätään muuta kuin sanat:
Merellä oon ja tuuli alkaa voimistua
Myrskyinen sää venettäni keinuttaa
Katseellani horisontin takaa etsin sua
Sanasi voi hyökyaallot tyynnyttää

Pidät kiinni, jos päästän irti, vierelläni pysyt silti
Joskus soudan vastavirtaan, et silti hylkää mua koskaan

Kun tuulee vastaan kättäs et aio irrottaa
Et hylkää koskaan
Kun kuljen keskellä varjojen, seisot vierellä varjellen
Et hylkää koskaan

Tielläni taas alkaa usva nousta maisemaan
Ja metsästä en osaa puita erottaa
Sisälläni, lupaukses soihdun sytyttää
Ja reitin mä nään, joka kotiin kuljettaa
Pidät kiinni, jos päästän irti, vierelläni pysyt silti
Joskus soudan vasta virtaan, et silti hylkää mua koskaan
Kun tuulee vastaan kättäs et aio irrottaa,
Et hylkää koskaan
Kun kuljen keskellä varjojen, seisot vierellä varjellen
Et hylkää koskaan

Pidät musta kiinni etkä hellitä
Tiedän että pysyt mua lähellä
Pidät musta kiinni etkä hellitä
Tiedän että pysyt mua lähellä
Kun tuulee vastaan, et hylkää koskaan
Kun tuulee vastaan, et hylkää
Kun tuulee vastaan, kättäs et aio irrottaa
Et hylkää koskaan, Et hylkää koskaan
Kun kuljen keskellä varjojen, seisot vierellä varjellen
Et hylkää koskaan
Sinettisormus

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... yritin käydä etsimässä mutta en löytänyt minäkään, olisi ollut kiva kuulla tuo kappale, sillä sanat on hyvät. Siunausta sinulle ninni. Antakoon Herra sinulle voimia ja terveyttä. Hän nostakoon sinut taas lentoon kuin nuoren kotkan, vapauteen, pois maailman orjuudesta. Kiitos Jeesus Kristus, että kannattelet sisartamme!
Aamen.
Viivi

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Iltaa kaikille. :)
Olen pitkään käynyt lukemassa teidän keskusteluja täällä ja vihdoin sain tehtyä oman nimimerkin. Mielenkiintoisia aiheita ja näkemyksiä. Ilo lukea koska minua kiinnostaa niin kovin niin moni asia enkä tunne kovasti ihmisiä joiden kanssa voisin asioita jakaa.
Toivon että joskus rohkaistun ja uskallan ottaa osaa keskusteluihin, olen vain niin huono selittämään omaa näkemystä ymmärrettävästi :D
Tiedän asioista todella vähän mutta uskossani olen aika vahva ja ehkä myös mielipiteissäni :roll: joka on sinällään välillä turhauttavaa koska en osaa perustella kantaani ja siksi jään keräämään vielä rohkeuttani että joskus "uskallan" osallistua teidän keskusteluihin. :D
Mutta kiitos tästä keskustelupalstasta sekä ihanista artikkeleista pelastussanoma.fi sivulla. Olen saanut paljon lisää ajateltavaa. :)
näkymätön ninni

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Hei Viivi!

Olen valtavan iloinen, kun uskaltauduit mukaan! Olet lämpimästi tervetullut! :)
olli

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja olli »

Viivi kirjoitti: Toivon että joskus rohkaistun ja uskallan ottaa osaa keskusteluihin, olen vain niin huono selittämään omaa näkemystä ymmärrettävästi :D
Tiedän asioista todella vähän mutta uskossani olen aika vahva ja ehkä myös mielipiteissäni :roll: joka on sinällään välillä turhauttavaa koska en osaa perustella kantaani ja siksi jään keräämään vielä rohkeuttani että joskus "uskallan" osallistua teidän keskusteluihin. :D
Sydämellisesti tervetuloa, Viivi !

Rohkaisen sinua kirjoittamaan ajatuksiasi, sillä ne ovat keskustelun suola, eikä täällä ole vaatimusta perustelujen tasolle. Jos joku saa ajatuksestasi kiinni, voit itsekin saada uutta niihinkin asioihin joita itsekin pohdiskelet.
Sinettisormus

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minäkin toivotan sinut sydämellisesti tervetulleeksi, Viivi!
kiitos Herralle sinusta, Viivi siskomme. Tule juuri sellaisena kuin olet, aivan omana itsenäsi. Täydennämme täällä toinen toisiamme ja yhdessä saamme oppia tällä ihanalla uskontiellä. :D
ps. minä aivan odotan innolla, saavani tutustua sinuun, uusi, rakas siskoni. :roll:
Sinettisormus

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Viivi, anteeksi uteliaisuuteni, :roll: ... mutta miten/ mistä löysit meidät? :?: Ja ennenkaikkea, hyvä kun löysit meidät! :lol:
Meillä ei täällä ole seurakunta rajoja, tärkeintä on usko Jeesukseen Kristukseen, Vapahtajaamme, ja sehän sinullakin on, kiitos Herralle siitä! :D
Sinettisormus

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus kehoittaa etsimään hänen kasvojaan, Hän halajaa meitä luokseen, meitä kaikkia: VIIVIÄ, NINNIÄ, SALOMEA, MANNAA, JARMOA, OLLIA, JYRKIÄ, SAMULIA, VANHAA USKISTA, MARKKUA, KIITOSVIRTTÄ... minua .... ja kaikkia teitäkin joita en maininnut, teitäkin hiljaiset lukijat:
http://1.bp.blogspot.com/-dMDum3N0GBk/U ... ivolla.jpg
Viivi

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Viivi »

En muista kuinka tänne löysin mutta jotenkin sitäkautta kun etsin netistä asioita kun tuo ylösotto kiinnostaa kovin. Kotiinpääsyn odotus on valtava.
Asia on ollut jo pikkutytöstä lähtien mielessä välillä oli vaan vuosia kun en kiinnittän asiaan sen ihmeemmin huomiota mutta sitten taas elämänmuutosten kautta löysin asiat uudelleen.
Mulla ei koskaan ole ollut tilaisuutta keskustella asiasta kenenkään kanssa joten aloin etsimään netistä onko muita odottajia ja olin vain varma että jotenkin sen on oltava "laskettavissa" .
Olen kuullut niin monta selitystä ettei meidän tarvitse tietää kaikkea. Että sitä ei kukaan tiedä. Ja kyllä me sitten nähdään kun Jeesus palaa. Mutta nämä eivät vain riitä mulle. Jotenkin sitten sitä tietoa yms. hakiessa päädyin aikanani pelastussanoman sivuille lukemaan ja täällä olen pyörinyt ja lukenut ja vertaillut omiin näkemyksiin ja tutkinut innolla.
Sinettisormus

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos sinulle Viivi. Mikäpä olisikaan parempi paikka kuin PELASTUSANOMA, sillä tuo sanoma ja siihen uskominen on meille se tärkein. Ihanaa että olet joukossamme. :D

5. Ja hän sanoi heille: "Jos jollakin teistä on ystävä ja hän menee hänen luoksensa yösydännä ja sanoo hänelle: 'Ystäväni, lainaa minulle kolme leipää,
6. sillä eräs ystäväni on matkallaan tullut minun luokseni, eikä minulla ole, mitä panna hänen eteensä';
7. ja toinen sisältä vastaa ja sanoo: 'Älä minua vaivaa; ovi on jo suljettu, ja lapseni ovat minun kanssani vuoteessa; en minä voi nousta antamaan sinulle' -
8. minä sanon teille: vaikka hän ei nousekaan antamaan hänelle sentähden, että hän on hänen ystävänsä, nousee hän kuitenkin sentähden, että toinen ei hellitä, ja antaa hänelle niin paljon, kuin hän tarvitsee.
9. Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
10. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Luuk. 11.
Samuli

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tervetuloa Viivi lämpimästi puiolestani myös tänne.

Monin kohdin voin yhtyä noihin syihisi miksi myös täältä löysin ja luulenpa, että moni muukin on täällä sitä kautta.

Ja kiitos Sinettisormus välittämästäsi kehoituksesta. Niin kuin aiemmin totesit God = Love.
Etsitään Kristuksen kasvoja. Hän odottaa meitä varmasti paljon enemmän kuin me osaamme odottaa Häntä. Jumalan valtakunta tulee!
Samuli

Re: Ystävät rakkaat

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Ja muistutus siitä mitä rakkaus on. Jostain syystä se pysyy eikä muutu ajan mukaan.
exit: Mitä rakkaus on?
https://www.youtube.com/watch?v=61faJB_2QPg
Vastaa Viestiin