Kristillinen palstakäyttäytyminen kunniaan

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Kristillinen palstakäyttäytyminen kunniaan

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Suurin ero Suomi24:n ja tämän palstan välillä on sosiaalinen osaaminen ja kanssapalvelijan kunnioitus Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa.
Ei tarvitse olla samaa mieltä, osatakseen käyttäytyä Kristityn arvojen mukaisesti, vaan kunnioittaa kanssapalvelijan mielipidettä.
Room. 12:10 Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.

Joh. 13:34-35 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

1. Piet. 2:13-19 Olkaa alamaiset kaikelle inhimilliselle järjestykselle Herran tähden, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin, kuin käskynhaltijoille, jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi, mutta hyvää tekeville kiitokseksi; sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä- niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat. Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta. Palvelijat, olkaa kaikella pelolla isännillenne alamaiset, ei ainoastaan hyville ja lempeille, vaan nurjillekin. Sillä se on armoa, että joku omantunnon tähden Jumalan edessä kestää vaivoja, syyttömästi kärsien.
Tällä palstalla vain harva on täysin samaa mieltä kaikesta. Me nimittäin emme ole yksi ja sama, vaikka meissä onkin sama henki. Meidän ei tarvitse olla kaikessa samanmielisiä mutta kunnioitus toisiamme kohtaa ei laita meitä piikittelemään tai nälvimään toistaan.
Mielipiteensä voi ilmaista monella eri tavalla. Sen voi ilmaista ylimielisesti tai sitten muita kunnioittaen, ilmaisemalla kohteliaasti asiaan oman kantansa, mikäli asiasta on jo keskuteltu.

Raamatusta löytyy yleisesti kiistattomia kohtia, joista moni sanoo lauseen "Raamatun mukaan asia on näin" mutta niitä ei ole kovin montaa selkeää sellaista, koska jopa Jumalan Rakkaudesta osataan kiistellä. Siksipä jos joku sanoo että Raamatun mukaan asia on niin.. joka tarkoittaisi että olet varma ja puhut nyt Jumalan äänellä, kuitenkin joku toinen ei ole asiasta samaa mieltä. Tämä tekee sen ongelman josta puhun. Kunnioittakaa toisianne, älkääkä ottako Jumalan asemaa kun tulkitsette Raamattua, vaan kilvoitelkaa nöyryydessä ja toistenne kunnioituksessa, kun keskutelette.

Minulla on usein kovin vahvat mielipiteet ja se tuo usein jännitteitä, mutta silti voin antaa montakin hyvää esimerkkiä siitä kuinka palstalla olleet ihmiset osaavat kohdella mielipiteitäni kunnioittavasti, olematta samaa mieltä kanssani. He osaavat jopa kiistää sanomani loukkaamatta minua millään tavalla, koska kaikesta näkee että he kunnioittavat minun mielipidettä kanssapalvelijana ja tämä pätee meihin kaikkiin.

Olkaa toisillenne sävyisiä, kuten Raamattu meitä opastaa, älkääkä tehkö perässä niitä samoja virheitä joita näkee jumalattomien sivustoilla, joissa toinen toistaan nokkelampia sanaseppoja sivaltaa keskustelukumppaneita niin että veri roiskuu ja lopulta vain nokkelin pahankylväjä jää palstalla yksin juttelemaan. Tähän ei Jeesuksen opetukset meitä kutsunut, vaan laupeuteen ja yhteisymmärrykseen.
Sinettisormus

Re: Kristillinen palstakäyttäytyminen kunniaan

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, Jarmo, Amen!!! Sisar RAKKAUDESTA on kyse. Amen!
Sinettisormus

Re: Kristillinen palstakäyttäytyminen kunniaan

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Nyt on mitä otollisin hetki anteeksiantoon, jos sydän sitä vaatii. Omalta osaltani pyydän anteeksi jos ikinä olen ketään loukannut, olen sen tehnyt ymmärtämättäni, eläkäämme kuin sisaret keskenämme.

Vuorisaarnassaan (Matt. 5-7) Jeesus sanoo: "anna meille meidän velkamme (syntimme) anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme (meitä vastaan rikkoneille)" (Matt. 6:12).
Vastaa Viestiin