REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Keskustele palstaa koskevista asioista
olli

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja olli »

Viivin äänen myötä tilanne on 8-0, ja pitäisin kohtuullisen selvänä miten äänestys tästä kehittyisi vaikka sitä jatkettaisiin tempaukseen asti (tai Jeesuksen paluuseen asti, tulkinta tietysti riippuu lukijan omasta mielipiteestä).

Rekisteröinnin vastustajien (ei-rekisteröityneet) argumenteille en myöskään ole nähnyt hyvää perustelua.

Ehdotukseni vierashuoneesta on myöskin kokolailla jäänyt vailla kannatusta jopa rekisteröinnin vastustajilta, joten se voitaneen tulkita huonoksi ja unohtaa.

Onko vielä jotakin jota halutaan tuoda esille tämän asian suhteen ? Koska vaikka jos laskisin ei-rekisteröityjen äänet mukaan, nekin jäisivät vähemmistöön...
Hannah

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja Hannah »

Nonni tulipahan rekisteröidyttyä, eikä tehnyt edes kipeää ;) Äänestän rekisteröitymispakon puolesta.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2202
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Aamen. Mukava kuulla. :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Minä vain

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja Minä vain »

No hyvä on. Siirryn siis vähän vastahakoisesti ja miettien rekisteröitymistä kannattaviin, kun kerran niin selkeästi perusteltiin. Oliko 9-0? Muistakaa kuitenkin velvollisuutenne. Enkä vielä edes tiedä tarkalleen mitä rekisteröinti tässä tapauksessa tarkoittaa. Jarmo on paikan pää ja mielestäni hänen mielipiteitä on kuunneltava. Hän tietää mitä mitä tässä ajetaan takaa. No Olli olkoon sitten rautainen hallitsija, minkä olen saanut jo kokeakin, kun lähtökohtaisesti olin eri mieltä laittamalla tarkoituksellisen rajoja koettelevan viestin enkä muistanut tehtyjä sääntöjä. Toisaalta en halua kirjoitella sääntökokoelma edessäni, etten vahingossa rikkoisi niitä.

Olen Jeesuksen oma ollut jo kauan ja ihmettelen miten sielunvihollinen tuli tässäkin esiin. Ennen ensimmäistä viestiäni rukoilin ja pyysin apua Jeesukselta, että tämä menisi hyvin. Sain uskoviltakin mielestäni aika kovia vastauksia. Yksi tuntui Raamatulla päähän lyönniltä, vaikkei sen tarkoitus varmaan ollut sellainen. Muuten, "voi hyvä Sylvi" on mielestäni kirosanan korvike, eikä sellaista tulisi käyttää. Muistakaamme olla kaikki nöyriä, sillä aikamme on käymässä vähiin. Ja pyydän anteeksi jos olen loukannut jotakuta!

Lopetan "Minä vain" nimimerkin käytön eli se ei ole tästä eteenpäin minun.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos Rakaat uskovat! On kerrassaan mukava lukea rauhallisia ja tasaisia uskoville tyypillisiä kannanottojanne, vaikka hieman haikealla mielellä olenkin ollut asian suhteen, koska alunperinhän minä ja Sinettisormus olemme se pari joka pani tämän mietinnän käyntiin, vastaukseksi S24:n holtittomalle kaaokselle, josta ei meinannut tulla loppua. Eikä tullutkaan! Halusimme tehdä palstan jossa uskovat saavat rauhassa keskutella.

Alunperin tarkoitus oli että kenekään ei tarvitse rekisteröityä ja se oli kuin kiveen hakattu perusasetus, jotta jokaisen olisi helppo lähestyä. Kuitenkin kävi ilmi mitä pidemmälle mentiin, että "vieras" nimimerkkiä alettiin selvästi käyttää HARKITTUUN harhaanjohtamiseen. Eikä siinä silloin enää tarvita kuin joku ottaa nimimerkin "Minä vain" ja sitten tämä harhaanjohtaja alkaa sillä hämmentää soppaa edelleen, esiintyen hurskaana uskovana mutta pettäen meidän kaikkien luottamusken.

Emme me voi täällä sellaista estää millään muulla tavoin, kuin tällä mihin ollaan päätymässä. Kukaan ei voi keksiä muuta ratkaisua tälle ongelmalle.
Sen sijaan samaa nimimerkkiä ei voi rekisteröidä ja jos joku rekisteröi kaksi nimimerkkiä, niin seinä tulee nopeammin vastaan joka tapauksessa ja kykenemme puolustautumaan niin paremmin.

Mitä tulee taas tuohon serveriimme, niin sehän on Nebulan ostopalveluserveri ja siinä lisäpalveluna tämä laajennus keskustelumahdollisuuteen.
Tämä Nebulan serveri on joutunut useita kertoja hyökkäysten kohteeksi ja ainakin kerran se on onnistuttu kaatamaan totaalisesti.
Nämä hyökkäykset ovat pääasiassa johdettu itäblokin maista ja joskus jopa USA:sta. Tarkoituksen hakuisuutta siis.

Mutta yhtä kaikki... rekisteröikää ihmeessä rohkeasti, koska kuka voi olla teitä vastaan, jos Jumala on teidän puolellanne?
Palstan hallinto ainakin on 100% Jumalan omia ja kaikki ylhäältä uudestisyntyneitä Kristittyjä.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2202
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kun kannanotot ovat olleet täysin yksimielisiä rekisteröintivaatimuksen puolesta, eikö sitä voisi laittaa jo NYT käytäntöön, vaikka huomisesta alkaen ?

Oikein odotan sitä, että palsta puhdistuu.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Salome1972

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Voi rakas "Minä vain" - vaikket enää olekaan se :) En tarkoittanut loukata, joten pyydän anteeksi! Olen temperamenttinen ja se välillä sitten läikkyy yli. Olen kyllä silti edelleen samaa mieltä itse asiasta. Siitä olen eri mieltä kanssasi, että Voi hyvä Sylvi ois kiroilua. Eikä Jeesuskaan varmaan kovin laupias ollut kun ajoi temppelistä ulos rahanvaihtajat ja kyyhkystenmyyjät. Varmaan monet nyrpisteli nokkaansa moiselle kiukkupussille. Me ihmiset ollaan niin erilaisia ja se sit näkyy joka paikassa ja kuuluu. Ja jos olet oikein rehellinen, huomaat, että kyllä se sinunkin puheenvuorossasi näkyy se temperamentti ja kiihko.
Toivottavasti osaan jatkossa olla "rauhallinen ja tasainen" ja kirjoittaa "uskovalle tyypillisellä" tavalla. :D
Vieras

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

ViestiKirjoittaja -jarmo- » Eilen, 15:51

Keksikäää minulle perusteltu hyvä syy 100% anonyymiin keskutluasetelmaan, niin äänestän ensimmäisenä pakkoa vastaan.

Anonyymius on illuusio:

1. Kuka tahansa voi rekisteröidä uuden mailiosoitteen vaikka kissansa nimellä mutta sinut löydetään viranomaisten taholta sen takaa
2. kuka tahansa voi kirjoittaa täänne anonyymina, jäättäen ip jäljen ja serverin, jonka takaa sinut löydetään vaikka kirjoittaisit miten
3. pelkkä selaushistoria jää sinusta jokaiseen serveriin ja virnaomiset voivat sen tarkastaa. pakoon et pääse ikinä!
4. SINUSTA JÄÄ AIN SORMENJÄLKI INTERNET MAAILMASSA!!! TEIT NIIN TAI NÄIN!!!
tähän pitää tehdä pikku korjaus jos todella haluat olla netissä anonyymi niin tee näin... :mrgreen:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tor_(verkko)

Tor (verkko)

Tor (aiemmin lyhenne sanoista The Onion Router [2]) on vapaa ohjelmisto, joka mahdollistaa Internetin anonyymin käytön ja sensuurin kiertämisen.

Se on suunniteltu mahdollistamaan sitä käyttävien henkilöiden anonyymin internetselaamisen niin, että valtion virastot, yritykset tai muut tahot eivät voi havaita heidän tekemisiään tai sijaintiaan.

Tor ohjaa Internet-liikennettä yli viidestä tuhannesta solmusta[3] koostuvan maksuttoman, maailmanlaajuisen ja vapaaehtoistyöllä ylläpidetyn verkoston kautta salatakseen käyttäjän sijainnin ja käytön verkkoa valvovilta tai liikennettä analysoivilta tahoilta.

Tor-verkon käyttö tekee Internet-toiminnan jäljittämisestä takaisin käyttäjään vaikeammaksi: tähän toimintaan sisältyy ”verkkosivuilla vierailut, verkkosisällön julkaisut, pikaviestinnät sekä muut viestinnän muodot”.[4]

Tor-verkon käyttö on tarkoitettu sitä käyttävien henkilökohtaisen yksityisyyden suojelemiseksi sekä antamaan heille vapauden ja mahdollisuuden harjoittaa luottamuksellista viestintää pitämällä heidän Internet-toiminnan valvonnan ulottumattomissa.

Yhdysvaltain kansallinen turvallisuusvirasto (NSA) on luonnehtinut Tor-verkostoa ”turvallisuuden, nopean vasteajan ja anonyymiuden kuninkaaksi” tekemässään huippusalaiseksi luokitellussa arvioinnissa. Haastajia tämän valtaistuinasemalle ei heidän mukaan ole näköpiirissä.[5]

Nimityksellä “sipulireititys” viitataan viestinnän anonymisoimiseen käytettyihin salattuihin sovelluskerroksiin, jotka ovat sipulin tavoin kerrostettuja.

Tor salaa alkuperäisen datan (mukaan lukien kohteen IP-osoitteen) useita kertoja ja lähettää sen peräkkäisistä ja sattumanvaraisesti valituista Tor-solmuista koostuvan virtuaalipiirin läpi. Kukin solmu purkaa yhden salauskerroksen paljastaen ainoastaan seuraavan piirissä olevan solmun. Jäljellä oleva salattu data voidaan tämän jälkeen lähettää eteenpäin seuraavalle solmulle.

Viimeinen solmu purkaa sisimmäisen salauskerroksen ja lähettää alkuperäisen datan kohteelle paljastamatta (tai edes tietämättä) alkuperän IP-osoitetta. Koska viestinnän reitti on osittain peitetty jokaisessa Tor-piirin hypyssä, tämä menetelmä poistaa minkä tahansa yhden yhteyspisteen, jossa viestinnän voisi deanonymisoida alkuperän ja kohteen tietämisestä riippuvaista verkkovalvontamenetelmää käyttäen.

-------------------

mutta ei tällä ole mitään väliä vaikka voisit piiloutua ihmisiltä niin Herralta et voi... ;) :D :mrgreen: :roll:

miksi uskova haluaa olla peitossa ihmisiltä ja kanssaskulkijoiltaan?

eikö uskovan pitäisi loistaa ihmisten edessä eikö sanassa sanota näin...

Luuk. 8:16

Ei kukaan joka sytyttää lampun, peitä sitä astialla tai pane vuoteen alle, vaan panee sen lampunjalkaan, että sisälletulijat näkisivät valon.

Matt. 5:13

Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.

Matt. 10:33

Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Vieras

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

muutama kohta muistui lisää...

Matt. 10:28

Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

Room. 8:31

Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?

--------------

niin ja tähän pitää sanoa että miksi uskovat eivät uskalla olla omalla nimellään netissä? ;) :D :mrgreen: :roll:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Salome1972 kirjoitti:...Me ihmiset ollaan niin erilaisia ja se sit näkyy joka paikassa ja kuuluu. Ja jos olet oikein rehellinen, huomaat, että kyllä se sinunkin puheenvuorossasi näkyy se temperamentti ja kiihko...
Melko varmasti tarkoitit mulle tän :D

Allekirjoitan täysin. Minä olen kovastikin kiihkeä välillä ja tulisieluinen asioiden puolesta jotka minulle koen olevan annettu. Muuten olen kyllä tosi rauhallinen jos puhutaan tavallisista tai henkilökohtaisista asioista. Minä kiihkoilen yleensä oikeudeksi katsomieni ja toteamieni asioiden puolesta.
Joku joskus sanoikin että minussa on Pietarimaista kiivautta. Niin varmaan onkin mutta tarvittaessa vain.
Vieras

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

mutta ei tällä ole mitään väliä vaikka voisit piiloutua ihmisiltä niin Herralta et voi...
tästä muistui nämä kohdat mieleen... ;)

Psalmit 139

1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet minut.
2 Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
3 Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
4 Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
5 Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
6 Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
7 Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
8 Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
9 Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
10 sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
11 Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
12 niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.
13 Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
14 Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
15 Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
16 Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
17 Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niitten luku!
18 Jos minä tahtoisin ne lukea, olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä. -Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi.
19 Jumala, jospa sinä surmaisit jumalattomat! Ja te murhamiehet, väistykää minusta pois!
20 Sillä he puhuvat sinusta petollisesti ja lausuvat turhaan sinun nimesi-nuo sinun vihollisesi.
21 Herra, enkö minä vihaisi niitä, jotka sinua vihaavat, enkö inhoaisi niitä, jotka sinua vastustavat?
22 Kaikella vihalla minä heitä vihaan, he ovat minun omia vihollisiani.
23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.

------------

Ap. t. 26:14

ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2202
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tähän kohtaa sopii varmaan tämä.....

Sananlaskut 26:5

"Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi."
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2202
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Niin, ja varmaan vielä tämäkin...

Sananlaskut 26:4

"Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin"
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2202
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Olli ja Jarmo !

Odotan sitä rekisteröimispakkoa ilolla, ja ehkä, ehkä saadaan osa näistä "lapsiaikuisista" leikkimään muualle.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
olli

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja olli »

AOAOAOAOAO kirjoitti:Kun kannanotot ovat olleet täysin yksimielisiä rekisteröintivaatimuksen puolesta, eikö sitä voisi laittaa jo NYT käytäntöön, vaikka huomisesta alkaen ?

Oikein odotan sitä, että palsta puhdistuu.
Minun puolestani. Jo on kirves laitettu puun juurelle eli minulla on selaimessa välilehti auki jossa puuttuu enää klikkaus ruutuun "Ota käyttöön".

Mutta silti Jarmolla on viimeinen sana. Kun Jarmo sanoo virallisesti hep, silloin alkaa tapahtua.
Vieras

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

AOAOAOAOAO kirjoitti:Olli ja Jarmo !

Odotan sitä rekisteröimispakkoa ilolla, ja ehkä, ehkä saadaan osa näistä "lapsiaikuisista" leikkimään muualle.
niin tähän sopii tämäkin... :mrgreen: :roll:

Sananl. 30:33

Sillä maitoa pusertamalla saa voin, nenää pusertamalla saa veren, ja vihoja pusertamalla saa riidan.
olli

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja olli »

AOAOAOAOAO ja Vieras:
Olkoon puheenne aina suloista, suolalla höystettyä, ja tietäkää, kuinka teidän tulee itsekullekin vastata.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

HEP!
olli

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja olli »

Äänestys katsotaan siis päättyneeksi ja muutokset kirjoitusoikeuksiin on tehty. Vierailla säilyy lukuoikeus palstalle.

Ja vieraat rekisteröityvät... kun haluavat kirjoitella.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

AMEN! Kirjoitin päivittäiselle jutun aiheesta ja etusivulla on uusitut linkit.
Vastaa Viestiin