REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Keskustele palstaa koskevista asioista
Vieras

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vieras kulkee ajallaan ja talo elää tavallaan. Silloin kun talo sulkee ovensa vierailta, on se eristänyt itsensä ja tehnyt itsestänsä muita paremman. Nyt ollaan niin lähellä farisealaisuutta, että hirvittää.
Vieras

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tuo vieras en sitten ole minä...
Vieras

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tämäkään en ole minä eikä ole minun tekosiani... ;) :D :mrgreen:
Re: Taivaalliset merkit

Ilmoita tämä viesti
Lainaa

ViestiKirjoittaja olli » 02 Elo 2016, 22:50
Tällainen viesti joutaa poistoon jollei edes kommentoida miten video liittyy ketjun aiheeseen. 17 minuuttia englanniksi...

Eot kirjoitti:
Rody on palannut pitkästä aikaa linjoille☺
https://www.youtube.com/watch?v=pBhv0gNlyC4
Vieras

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

edelleenkin olen tätä mieltä ja tässä näemme mitä tämä saa aikaa kun ei ole pakko kirjautua... :D :mrgreen:
mun mielestä tää pitäisi olla jokaisella kirjoitus foorumilla tää pakko kirjautuminen niin ei pääse anonyyminä kukaan kirjoittelemaan...

minun mielestä tämä on suurin syy miksi keskustelupalstat menee niin huonoksi kun ei tarvitse kirjautua suomi 24:en on hyvä esimerkki siitä mitä käy kun ei tarvitse kirjautua ja saa kirjoittaa anonyyminä...
Vieras

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

mitä tässä enää kuukautta odottelemaan? kun tämä on selvä juttu ja enemmistön päätös joka ei muutu niin tehdään loppu tästä pelleilystä ja kissa hiiri leikistä... ;) :mrgreen:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Jeesuksen ääni kirjoitti:Minä en aio rekisteröityä. Se Herätys jonka Minä annan Suomen maahan on anonyymien Herätys. Toiseksi Sydämmessännehän te kuusi olette jo päättäneet sulkea palstan eli miksi leikitte äänestyksellä viisi miljoonaisessa kansassa.
Kysymyshän on mielenkiintoinen ja kahdella tavalla samaan näkökulmaan sijoittunut.
Rehellinen anonyymi ja sen seassa epärehellinen anonyymi.

1. mitä Raamattu puhuuu avoimuudesta?
2. mihin valheet lähes tulkoon aina verhoutuu?
3. mitä panettelijat mieluiten hyädyntää?
4. miksi rosvo aina piileksii?
6. Sananlasku 28:28 Kun jumalattomat nousevat, piileksivät ihmiset; mutta kun he hukkuvat, niin hurskaat enentyvät
7. mikä oli Jeesuksen esimerkki?

Tunnusta suusi sanalla uskosi ihmisten edessä, niin minä tunnustan sinut minun isäni edessä. Miten anonyymi tunnustaa?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mielestäni on TÄYSIN SELVÄÄ että se joka ei halua rekisteröityä, niin hänellä ei voi olla puhtaat jauhot pussissa.
Rekisteröityminen ei vaadi anonyymiyden kadottamista, koska se ei tarvitse kuin nimimerkki-identiteetin, joka estää usean persoonan käytön palstalla, elikkä täysin selkeän panettelutarpeen ja epärehellisyyden, jollaista emme tällä palstalla kukaan halua tänne.
Toisaalta en keksi 100% anonyyminä mihinkään rehelliseen palstatoimintaan ainoatakaan hyvää syytä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Keksikäää minulle perusteltu hyvä syy 100% anonyymiin keskutluasetelmaan, niin äänestän ensimmäisenä pakkoa vastaan.

Anonyymius on illuusio:
1. Kuka tahansa voi rekisteröidä uuden mailiosoitteen vaikka kissansa nimellä mutta sinut löydetään viranomaisten taholta sen takaa
2. kuka tahansa voi kirjoittaa täänne anonyymina, jäättäen ip jäljen ja serverin, jonka takaa sinut löydetään vaikka kirjoittaisit miten
3. pelkkä selaushistoria jää sinusta jokaiseen serveriin ja virnaomiset voivat sen tarkastaa. pakoon et pääse ikinä!
4. SINUSTA JÄÄ AIN SORMENJÄLKI INTERNET MAAILMASSA!!! TEIT NIIN TAI NÄIN!!!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Muistatteko muuten miten Jeesus kohtasi ihmisiä ja jopa henkiolentoja, joita me emme näe? Näin: "kuka sinä olet?" ...ja vastaus tuli vaikkapa henkiolennolta: "olen Leegio ja meitä on monta".
Jeesus myös kutsui nimeltä kuolleita, "nouse Lasarus ja tule ulos"... kukaan ei ollut Jeesukselle outo anonyymi.
Minä vain

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja Minä vain »

Suomi24 on täysin saastainen paikka, johon lähes jokainen saa kirjoittaa melkein mitä tahansa. Tämä paikka taas tulee steriiliksi, johon muutama harva valittu saa kirjoittaa vain vähäsen. Joku valvoja, Olli tai MarkkuMy, minuutissa steriloi mielestään aiheeseen kuulumattoman jutun. Eikä edes Jarrmo ehdi hätiin. Keskustelu tyrehtyy ja mitä muutakaan tässä tehtäisiin kuin keskustellaan. Miettikää oikeasti mikä on trollausta ja mikä ei. Vetäkää se veteen piirretty viiva sopivaan paikkaan!!! Ja lisäksi, laatikaa valvojille säännöt, ettei ketään heitetä ulos kertaakaan varoittamatta, niin kuin näyttää käyneen. Vertauksena tähän voisi olla aloitteleva lentäjä, joka heti ammutaan alas varoittamatta, kun sattuu pienen virheen tehtyään lentämään väärään paikkaan.

Anonyymin nettikeskustelun puolesta puhuu ainakin se, että jos palvelimellenne murtaudutaan, niin silloin tietoni joutunevat rikolliseen käyttöön. En halua olla listoillanne omalla nimelläni silloin. En myöskään luota teidän tietoturvaosaamiseenne. Riskejä tulee myös muualta, mutta ne ovat mielestäni pienemmät. En siis rekisteröidy!

Tuo video johon viitattiin, oli ihan hieno ja sen pitäisi herättää ajatuksia.Tuskin tarkoituksena oli mikään trollaus. Olette jollekulle anteeksipyynnön velkaa. On nähty ihan eri luokan juttuja. No toisaalta on säännöt ja harvan sivistys ja kielitaito riittää videon ymmärtämiseen. Jos joku haluaa olla trolli, hän käyttäytyy kuin trolli.

Muuten, seurattavia nettijälkiä ei tule, jos ostaa anonyymisti älykännykän ja prepaid liitymän ja käyttää kännykkää vielä sopivassa paikassa ja on huolellinen. No, seurataan anonyymiä. Normaalistihan kaikki tallentuu. Maailma on niin ihmeellinen. Aina löytyy jokin vastaselitys hyvälle väitteelle.

Ja lopuksi, muistakaa, että on Yksi, joka näkee kaiken. Häneltä ei mikään pysy salassa!!!!!!
olli

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja olli »

Minä vain kirjoitti:Joku valvoja, Olli tai MarkkuMy, minuutissa steriloi mielestään aiheeseen kuulumattoman jutun. Eikä edes Jarrmo ehdi hätiin. Keskustelu tyrehtyy ja mitä muutakaan tässä tehtäisiin kuin keskustellaan. Miettikää oikeasti mikä on trollausta ja mikä ei. Vetäkää se veteen piirretty viiva sopivaan paikkaan!!!

No, moderaation toimenpiteistä voi aina valittaa. Nyt kun ei ole tarkempaa informaatiota, en tiedä mistä tapauksesta on kysymys. Mutta mitä tulee "veteen piirrettyyn viivaan", niin mietihän sitä että tämä kommenttisi moderaation toiminnasta on palstan sääntöjen vastainen, ja se voitaisiin poistaa. Moderaation toiminnasta on lupa valittaa tasan ja ainoastaan yhteen ketjuun.

Katsopa Palstan sääntöjen 7. luvun 2§, 4§ ja 5§.

Olen pyrkinyt siihen että tekemäni toimenpiteet ovat aina perusteltavissa annettujen sääntöjen ja ohjeiden perusteella, mutta tässäkään tapauksessa en nyt sitten poistanut, siirtänyt enkä editoinut viestiäsi, vaikka moderaatiolla on siihen palstan sääntöjen mukaan tässä tapauksessa täysi valta.
Ja lisäksi, laatikaa valvojille säännöt, ettei ketään heitetä ulos kertaakaan varoittamatta, niin kuin näyttää käyneen. Vertauksena tähän voisi olla aloitteleva lentäjä, joka heti ammutaan alas varoittamatta, kun sattuu pienen virheen tehtyään lentämään väärään paikkaan.
Katsopa Palstan sääntöjen 8. Luku. Pienistä yksittäisistä virheistä ei tietojeni mukaan ole ketään heitetty ulos.

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin tämä asia tulee erityisesti ilmi rekisteröimättömien kohdalla. Rekisteröimättömän "nimissä" voi kuka vain kirjoitella ! Lisäksi rekisteröityneen kanssa voidaan neuvotella, mutta mitenkäs neuvottelet sellaisen rekisteröimättömän kanssa joka kirjoittaa viestejä milloin milläkin nimimerkillä, eli voi kirjoittaa joskus ihan kauniisti ja toisinaan (asiattoman) viestin poiston tai jopa bannin arvoisesti ?

Toit tässä itse asiassa esiin erään hyvin tärkeän aspektin kirjautumispakon puolesta - jotta SINUN nimissäsi ("Minä vain") ei kukaan TOINEN kirjoittele viestejä.

Anonyymin nettikeskustelun puolesta puhuu ainakin se, että jos palvelimellenne murtaudutaan, niin silloin tietoni joutunevat rikolliseen käyttöön. En halua olla listoillanne omalla nimelläni silloin. En myöskään luota teidän tietoturvaosaamiseenne. Riskejä tulee myös muualta, mutta ne ovat mielestäni pienemmät. En siis rekisteröidy!
Mitkä tiedot joutuvat rikolliseen käyttöön ? Vain ne, jotka haluat antaa. Jos rekisteröidyt käyttäen tilapäiseksi tekemääsi mailiosoitetta (vaikkapa ihanhuuhaaosoite@gmail.com), niin sen joutuminen rikoliseen käyttöön ei ole ongelmia.

Ja vaikka käyttäisit rekisteröimiseen oman nimesikin sisältävää osoitetta, mitä rikolliset hyötyvät siitä ? Ei minulla ainakaan ala puntit tutista vaikka joku rikollinen saisi tietää että olen uskossa.
olli

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja olli »

Edellisen lisäksi, tässä nyt parikin kirjoittelija-vierasta kommentoi rekisteröitymistä vastaan. Mielestäni aiemmat argumentit olivat:
1. "anonyyminen herätys" (mitähän sekin on ?)
- rekisteröityminen ei paljasta henkilöllisyyttä, jollei asianomainen sitä itse halua.
2. "palstan sulkeminen"
- rekisteröityminen on jokaiselle mahdollista, tasapuolisesti, eikä siksi sulje ketään palstalta. Vaivana se on hyvin vähäinen, se ei maksa mitään, eikä sido mihinkään. Ainoa ero on tietysti se, että rekisteröitynyt sitoutuu noudattamaan palstan sääntöjä, mutta kyllä jokaisen vieraankin niitä tulisi noudattaa.
3. "farisealaisuus" / itsensä tunteminen muita paremmaksi
- päinvastoin. Itsensä toisia paremmaksi tuntee se, joka ajattelee ettei palsta ole sen tasoinen, että kirjoittelijaksi kannattaisi rekisteröityä.
olli

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja olli »

Vieras kirjoitti:mitä tässä enää kuukautta odottelemaan? kun tämä on selvä juttu ja enemmistön päätös joka ei muutu niin tehdään loppu tästä pelleilystä ja kissa hiiri leikistä... ;) :mrgreen:
No mutta - rekisteröidy ja anna seitsemäs ääni sitten. Nyt en voi laskea kuin ne jotka ovat rekisteröityneet. ;) :cry:
Salome1972

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

No voi hyvä Sylvi! Minä vain olen minä vain vaikka kyllä kai sinäkin olet sinä vain? Vai?
Minä kyllä voisin kirjottaa vaikka omalla nimelläni. En nyt kyllä yhtään ymmärrä, miten joku voi vedota siihen, että" Yksi näkee?"
Niin näkee, oli nimimerkki ihan mikä vaan tai just oma nimi tai rekisteröitymättä kirjoittava. Mitä sitten?! Siks ei rekisteröidytä, ettei uskalleta paljastaa itsestä mitään. Pitää olla valmis seisomaan kerran Herran edessä ja vastaamaan kaikesta mitä on suustaan päästänyt tai tässä tapauksessa näpytellyt koneellaan. Kaikki on Herran edessä paljastettua olin sitten missä vaan! Pitää olla myös valmis tunnustamaan uskoa ihmisten edessä. Eri asia sitten on, ettei halua sen takia rekisteröityä, kun ei tunnusta uskoa.?.Se, että olen rekisteröitynyt ei tarkoita että olen parempi, paljon parempi kuin te muut, jotka ette ole. Vai tarkoittaako? Sorry nyt vaan, mutten käsitä. Olen tyhmä ja yksinkertainen, siis paljon huonompi kuin te muut. Herra on kuitenkin valinnut tälläisiä huonoja. Sellaisia, jotka ei mitään ole. Minutkin. Tykkään siis lukea kirjoituksia täältä -mieluiten helppolukuisia ja lyhyitä ;) - ja kysellä itseäni askarruttavista asioista. Tämä foorumi on tarkoitettu minunlaisilleni(kin)? Älkää takertuko lillukanvarsiin vaan rekisteröitykää! :D
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Jumalan lapsi on aina avoin ja voi koska tahansa, missä tahansa paljastaa nimensä ja kasvonsa ja sanoa, olen Jeesuksen oma!

MINÄ ANNAN ÄÄNENI NYT REKSITERÖINNIN PUOLESTA EHDOKSI KIRJOITUSOIKEUTEEN!

Tilanne siis 7-0
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olli päättäköön mun puolesta käytännön toimista jatkon suhteen.
Vieras

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mietin vakavasti mikä kiusaa tässä rekisteröinnissä. Hassu juttu veljet hyvät, kun irrotatte itsenne pois tästä konteksista niin perustelut rekisteröitymiseen ovat samat kuin myöhemmin yhden merkin ottamiseen. Tuntuu viattomalta, mutta ohjaus ja painostus etenee koko ajan. Vierashuone ajatuksena tuntui aluksi hyvältä, mutta ei enää.
olli

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja olli »

Vieras kirjoitti: perustelut rekisteröitymiseen ovat samat kuin myöhemmin yhden merkin ottamiseen
Ymmärrän mitä tarkoitat. Ja samoin vaikka K-plussa tai Pins-kortti edellyttää rekisteröitymistä, mutta niissäkin sentään on oikeasti kysymys ostamisesta, joskaan ei nyt ihan myymisestä. S-markethan taitaa edellyttää osuusmaksun maksamista, mutta mennee samaan kategoriaan.

Palstalle kirjautuminen on kuitenkin enemminkin kuin kirjastokortti. Voidaksesi lainata, sinun täytyy kirjautua. Ja eikös se "lainaaminen" ole ollut sinun sydäntäsi lähellä ... :D (sorry vaan tätä meikäläisen mustaa huumoria).

Pedon merkki keskustelunaiheena voisi olla oman ketjunavauksen paikka. Mutta rekisteröityminen palstalle on jotakin sellaista mitä se ei varmasti ole.
Vieras

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tuli mieleen että tällä hetkellä paras kesukustelu palsta minun mielestä on kauppalehden keskustelu palsta ja sinne vain pääsee kirjottamaan ja osallistumaan ne jotka rekisteröivät itselle nimimerkin ja moderaatio toimii hyvin sillä palstalla...lukea saa jokainen ilman mitään rekisteröintiä...

käykää vaikka katsomassa kuinka hyvin tämä keskustelu siellä toimii ja miten koko foorumi toimii todella hyvin tämän ansiosta... ;) :D

sitten toiseen asiaan sanotahan raamatussa näin... :mrgreen:
Suomi24 on täysin saastainen paikka, johon lähes jokainen saa kirjoittaa melkein mitä tahansa. Tämä paikka taas tulee steriiliksi
1. Kor. 5

1 Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
2 Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?
3 Sillä minä, joka tosin ruumiillisesti olen poissa, mutta hengessä kuitenkin läsnä, olen jo, niinkuin läsnäollen, puolestani päättänyt, että se, joka tuommoisen teon on tehnyt, on
4 -sittenkuin olemme, te ja minun henkeni ynnä meidän Herramme Jeesuksen voima, tulleet yhteen-
5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.
6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?
7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.
9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Viivi

Re: REKISTEÖITYMIS ÄÄNESTYS!!! 31.8.2016 mennessä

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Äänestän kirjoitusoikeuden olevan vain rekisteröidyillä nimimerkeillä.
Edellä oikein hyviä perusteluita.
Helpompi seurata keskustelua kun ei sekoita "vieraita", samoin kukaan ei pysty toisen nimissä kirjoittelemaan sekä ehkä vähentää yhden ihmisen kirjoittelua "useammalla persoonalla"
Toki onhan sekin mahdollista mutta vaatii sitten vähän enemmän jo.
Vastaa Viestiin