Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Keskustele palstaa koskevista asioista
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen ninni!
En ole voinut olla välillä käymästä täällä ja nyt koin että on pakko vastata tällä rakkaalla Sanan paikalla, noukkikaa siitä omanne:

Evankeliumi Matteuksen mukaan 18
1. Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
2. Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
4. Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.

5. Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
6. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

7. Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
8. Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen.
9. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen.
10. Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.
12. Mitä arvelette? Jos jollakin ihmisellä on sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää vuorille ja mene etsimään eksynyttä?
13. Ja jos hän sen löytää, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä, jotka eivät olleet eksyneet.
14. Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.
15. Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
16. Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
17. Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.
18. Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.
19. Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
20. Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
21. Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
22. Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.
23. Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
24. Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
25. Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
26. Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
27. Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
28. Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'.
29. Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'.
30. Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.
31. Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
32. Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
33. eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
34. Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
35. Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Täällä näkyy valtava AHDISTUS, ja se kertoo siitä, mikä hengen hedelmä täällä vallitsee .... uskovalle tuota ei tarvitse edes selittää tarkemmin.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kirje galatalaisille 5
1. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
2. Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
3. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
4. Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
5. Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
6. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
7. Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
8. Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
9. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
10. Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
11. Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
12. Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
13. Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
14. Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
15. Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

23. Sellaista vastaan ei ole laki.
24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
26. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Uskosta ei pidä tehdä vaikeaa, vaan uskoa kuin pieni lapsi uskoo, Otetaan heistä mallia!
Pois kirjanoppineisuus, jota Jeesuskin vihasi. Älkää antako sellaiselle lakihenkisyydelle valtaa.
Ei ole Rakkautta sillä Jumalaan eikä Jeesukseen joka Sanaa murtaa, joka hajoittaa, eikä rakenna. Siinä on väkevä eksytyksen henki.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Anteeksi!
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Se mikä ei rakenna, vaan hajoittaa ja ahdistaa, ei ole Jumalasta. Sellainen myrkyttää, sitä, missä se saa levitä.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 21 Tammi 2018, 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

näkymätön ninni kirjoitti: Mutta sen sanon että liian vaikeaksi ja hankalaksi menee elämä, jos pitää heittää Raamatn käännös 33/38 roskakoriin.
Ei sinun tarvitse heittää 38 kääännöstä roskakoriin, vaan sitä kannattaa lukea.

Sen sijaan, se mitä kannattaa heittää roskakoriin on opetus, jota Raamatusta ei itse löydä. Se on todella vaikeaa. Itsekin aikanaan taistelin pitkään monen asian kanssa, kun jäin pois adventtikirkosta havaittuani, että heidän oppinsa perustuvat vääristelyyn - ei itse Raamatun sanan, vaikka siitäkin heillä on se kuuluisa Clear Word -vääristely, mutta vääristeltiin esim. sanojen tulkintaa siten, että se jotenkin tukisi heidän oppejaan, jonka oli joku "näkynä" saanut.

Kesti pitkään, ennen kuin osasin olla ajattelematta asioita heidän väärän oppinsa mukaisesti. Samoin, kun vuosi sitten aloin luopua kolmiyhteysopista, koska se on Raamatun vastainen, eikä sitä oltu edes keksitty ennen kuin 200-luvulla, siinäkin ensin ajattelin että ei kai kirkko voi tässä väärässä olla. Mutta mitä enemmän asiaa tutkin, sen selkeämmäksi kävi se, ettei sillä opilla ole oikeasti pohjaa.

Mutta jos haluaa tutustua esimerkiksi evankeliumeihin, olen tuonne Raamattu-osioon avannut sellaisen ketjun. En pyri tuomaan siinä mitään erityistä oppia, vaan ainoastaan jakamaan sellaisia asioita, joita jokaisen olisi hyvä tietää evankeliumeista.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Ollin linkistä: We will examine this text in its context later (along with other texts that they take out of context); but now I want to present more than one hundred texts from the Bible that show that little babies are created upright and in the image and likeness of God, and that it is impossible for them to be sinners until they have reached the "age of accountability" and know the difference between good and evil.
https://www.gospeltruth.net/OS100bibleverses.htm

Tässä ei ole mitään epäselvää. Yritän vain sanoa, että synti tuli maailmaan LANKEEMUKSEN kautta ja siksi koko maailma on "perisynnin" alainen. Vanha ongelmamme ei näytä poistuvan. Puhumme suomea, mutta eri kieltä. Henkimaailma on ihmeellinen. Eiks jeh :?: Vuodet vierivät, mutta mikään ei muutu :roll:
Biblia (1776) 1Kor. 11:19 Sillä teidän seassanne pitää myös eriseurat oleman, että ne, jotka koetellut ovat, teidän seassanne ilmoitettaisiin.

Saarn. 1:9 Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla.
Olli. Onko väärin puolustaa ARMO-OPPIA? Kääntäen. Onko väärin vastustaa TEKO-OPPIA?
Juhani

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kiitos monipuolisista mielipiteistänne rakkaat veljet ja sisaret sekä siunausta kaikille!

Haluan kasvaa uskossani ja tutkia kirjoituksia. Uskon sen olevan siunaavaa ja rakentavaa erilaisista mielipiteistä huolimatta. Raamatun tutkiminen ja eri käännöksen vertaaminen ei ole tietenkään mitään farisealaisuutta, vaan juuri se nimenomaan kehoittaa niin tekemään:

Apostolien teot:
17:11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Matteuksen evankeliumi:
22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

2.Pietarin kirje:
3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

Minä en oikein toisi edes esille sanoja armo-oppi ja teko-oppi, minusta se on vähän sama asia kuin kysyä että jos matkusta Helsingistä New Yorkiin lentäen, tarvitsetko lentokoneen vai passin ?

Matkanteko on varmasti hauskaa, mutta kristitylle se matkanteko on elämistä niissä hyvissä töissä, joita Jumala kauttamme vaikuttaa. Ansiota niistä ei saa.

Mutta kun tämä matkamme kerran päättyy, viimeistään passintarkastuksessa sitten olisi se passi eli pelastus oltava, muutoin ei ole sisälle menemistä, vaikka olisi kuinka hartaasti istunut siellä lentokoneessa.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Sinetti: Uskosta ei pidä tehdä vaikeaa, vaan uskoa kuin pieni lapsi uskoo, Otetaan heistä mallia!
Pois kirjanoppineisuus, jota Jeesuskin vihasi. Älkää antako sellaiselle lakihenkisyydelle valtaa.
Ei ole Rakkautta sillä Jumalaan eikä Jeesukseen joka Sanaa murtaa, joka hajoittaa, eikä rakenna. Siinä on väkevä eksytyksen henki.
Amen/Amein
https://www.youtube.com/watch?v=NLjXt7KxD4c

Kiitos Sinetti. On mukavaa saada kuulla sanan puhtautta :)
Biblia (1776) Sananl. 30:5 Kaikki Jumalan sanat ovat kirkastetut, ja ovat kilpi niille, jotka uskovat hänen päällensä.

Rakas sisko. Ethän pane pahaksesi... hmm... jos... hmm... ruoditaan tämäkin termi, kun kerta ollaan tälle tielle lähdetty ;)
Biblia (1776) Ilm. 3:14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: näitä sanoo Amen, uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luontokappalten alku:
Smith's Bible Dictionary expresses AMEN as, "an Egyptian divinity ... he was worshipped ... as Amen-Ra, or 'Amen the Sun'." Herodotus recorded for us how the Greeks identified their Zeus with Amen-Ra. Yahusha Messiah calls Himself "the Amein" in Rev 3:14.
http://www.renewedminds2purehearts.com/ ... _amein.pdf

TOTUUDEN POJAT: Joona ja Jeesus

Amein tarkoittaa totuutta. Joonan isän nimi oli Amittai. Nimi juontuu amein-sanasta. Juttua Joonasta:
Perustellusti Joonan kirjaa pidetään yhtenä Vanhan testamentin tärkeimmistä kirjoituksista. Se on Vanhan testamentin ilmoituksen korkein aste. Koska sen sanoma tulee lähemmäksi Uuden testamentin sanomaa kuin minkään toisen Vanhan testamentin kirjan, on ymmärrettävää, että se on kristittyjen korkeasti arvostama.
http://www.evank.org/sivu12_joona_a01_k ... _joona.php

Kuva
Juhani

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Sinetti: Uskosta ei pidä tehdä vaikeaa, vaan uskoa kuin pieni lapsi uskoo, Otetaan heistä mallia!
Pois kirjanoppineisuus, jota Jeesuskin vihasi. Älkää antako sellaiselle lakihenkisyydelle valtaa.
Ei ole Rakkautta sillä Jumalaan eikä Jeesukseen joka Sanaa murtaa, joka hajoittaa, eikä rakenna. Siinä on väkevä eksytyksen henki.
Aamen.
Vain usko Jeesukseen pelastaa, ei omat teot ja uskomukset.
jouko

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja jouko »

Mielestäni vaikka ihminen opiskelisi kaikki maailman Raamatun käännökset ulkoa sanasta sanaan ja erottelisi "alkuperäiset" kirjoitukset niistä erilleen niin ei hän voisi kuitenkaan ymmärtää ja löytää mitään tärkeämpää kuin Jumalan rakkaus ja peljättävyys, Hänen armonsa ja pelastussuunnitelmansa Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan kautta sekä rakkauden kaksoiskäsky.
Kaikki muu tietous on toisarvoista siihen nähden.
Nämä kaikki asiat ovat kaikissa käännöksissä se kantava kivijalka johon saamme turvallisin mielin luottaa.
Kaikki sana muunnokset, eri kielten aiheuttamat eroavaisuudet tai opetuslasten toisistaan joltain osin eroavat kirjoitukset.
Muuttuuko mikään pelastuksenkannalta oleellinen? Rohkenen vastata itse EI MIKÄÄN.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Olli: Pelastuksen kannalta sillä ei ole mitään väliä uskooko neitseestä syntymiseen vai ei. Sitä ei voida todistaa puolesta eikä vastaan. Vaikka Jeesus syntyi tai ei syntynyt neitsyestä, Hän on silti Raamatun ilmoituksen mukaan ihminen. Vain Joosefin lapsena Hän on Daavidin sukua, sikäli kun juutalaiset ymmärtävät jonkun olevan jonkun sukua.
Biblia (1776) Luuk. 1:35 Ja enkeli vastasi ja sanoi hänelle: Pyhä Henki tulee sinun päälles ja Ylimmäisen voima varjoo sinun: sentähden myös se pyhä, joka sinusta syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
http://www.finbible.fi/UT/Luukas/Raamattu.htm

LUKE 1:35
http://biblehub.com/luke/1-35.htm

Olli. Ymmärrän, että vastustat Rooman kulttia, mutten ymmärrä, että vastustat Uutta Testamenttia.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

jouko kirjoitti:Mielestäni vaikka ihminen opiskelisi kaikki maailman Raamatun käännökset ulkoa sanasta sanaan ja erottelisi "alkuperäiset" kirjoitukset niistä erilleen niin ei hän voisi kuitenkaan ymmärtää ja löytää mitään tärkeämpää kuin Jumalan rakkaus ja peljättävyys, Hänen armonsa ja pelastussuunnitelmansa Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan kautta sekä rakkauden kaksoiskäsky.
Kiitos Jouko. Mielestäni Andreaksella on painavaa sanottavaa. Sanottava antaa ymmärrystä sillekin seikalle, että on olemassa uskosta osattomia teologeja.
Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle.
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

Jyrki kirjoitti: LUKE 1:35
http://biblehub.com/luke/1-35.htm

Olli. Ymmärrän, että vastustat Rooman kulttia, mutten ymmärrä, että vastustat Uutta Testamenttia.
Tuo luuk 1:35 kertoo saman minkä luemme joka puolella evankeliumeja. Jeesus, ihminen, oli Jumalan valittu, jonka Hän julisti omaksi pojakseen. Samaa ilmaisua Jumalan poika käytettiin myös mm. Israelin johtajista. 1 Moos käyttää sitä myös enkeliolennoista jotka lisääntyivät maan tyttärien kanssa. Mikään niistä ei kerro siitä että olisi itse Jumala.

En vastusta UT:tä. Mistä sellaisen kuvan olet saanut ? Minä uskon siihen, mitä Raamatun mukaan Jeesus itse ja apostolit uskoivat. Meillä on viisi todistusta siitä, jotaka ovat synoptiset evankeliumit, Apt ja Johannes. Johannes on kaikkein viimeisin kirjoitettu ja kuten olen tässä jo moneen kertaan osoittanut, siinä on lisäystä ja sepitettyä kertomusta. On todella vaikea sanoa, oliko se jo alkuperäisessä tekstissä, vai vasta siinä ensimmäisessä kopion-kopion-kopion-kopion-kopion-kopion-kopion-kopion-kopion-kopion-kopion-kopion-kopion-kopion-kopiossa, joka on säilynyt meidän päiviimme, mutta jossakin vaiheessa Joh on muokkautunut tekstiksi, joka esittää kaikessa erilaisen kuvan kuin synoptiset evankeliumit.

Oletko muuten katsonut mitä Apt sanoo siitä, oliko Jeesus tavallinen ihminen, jonka Jumala korotti, enkeli, vai kaikkivaltias Jumala ?
Apt kirjoitti:1:22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
5:29 Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
5:30 Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen, [Huom. Daavidin kupeiden hedelmä ei juutalaisessa kielenkäytössä voi olla kuin poikalinjan poika.]
5:31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta. [Huomaa, että Pietari sanoi nämä sanat, koska tiesi että Jeesus oli ihminen eikä Jumala]
5:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte.
Lisäykset hakasulkeissa minun.

Jos luet Matt, Mark, Luuk tai Apt, et voi tulla mihinkään muuhun lopputulokseen kuin siihen että Jeesus oli ihminen, eikä Jumala. Vain tuo Joh, joka on kirjoitettu kauan sen jälkeen kun apostolit olivat jo kuolleet, puhuu Jeesuksesta kuin Jumalasta. Jos evankeliumien kirjat olisi valittu toisella vuosisadalla kirkon senaikaisen opin mukaan, Joh olisi jäänyt armotta ulkopuolelle harhaoppisena.

En siis vastusta UT:tä, vaan totean vain että sen kirjoja pitää tutkia sen mukaan, mitä ne sanovat, eikä tehdä uutta mega-evankeliumia jossa kaikkien eri kirjojen tekstejä on yhdistelty mielivaltaisesti. Sellainen ei ole Raamatun evankeliumi, vaan ihan oma luomuksesi.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

olli kirjoitti:Minä en oikein toisi edes esille sanoja armo-oppi ja teko-oppi, minusta se on vähän sama asia kuin kysyä että jos matkusta Helsingistä New Yorkiin lentäen, tarvitsetko lentokoneen vai passin ?

Matkanteko on varmasti hauskaa, mutta kristitylle se matkanteko on elämistä niissä hyvissä töissä, joita Jumala kauttamme vaikuttaa. Ansiota niistä ei saa.

Mutta kun tämä matkamme kerran päättyy, viimeistään passintarkastuksessa sitten olisi se passi eli pelastus oltava, muutoin ei ole sisälle menemistä, vaikka olisi kuinka hartaasti istunut siellä lentokoneessa.
:idea: Kiitos Olli. Annoit idean :D

"How easy is it to go to Heaven?"
https://www.youtube.com/watch?v=G5O9kPRBAcU

ARVIOIKAA

Biblia (1776) Gal. 2:21 En minä hylkää Jumalan armoa; sillä jos vanhurskaus tulee laista, niin on Kristus hukkaan kuollut.

Hebr. 7:11 Jos siis täydellisyys olisi saavutettu leeviläisen pappeuden kautta, sillä tähän on kansa laissa sidottu, miksi sitten oli tarpeen, että nousi toinen pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan eikä tullut nimitetyksi Aaronin järjestyksen mukaan?

Room. 4:16 Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä

Tiit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

Room. 3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

Room. 11:6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

Ef. 2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Olli: En siis vastusta UT:tä, vaan totean vain että sen kirjoja pitää tutkia sen mukaan, mitä ne sanovat, eikä tehdä uutta mega-evankeliumia jossa kaikkien eri kirjojen tekstejä on yhdistelty mielivaltaisesti. Sellainen ei ole Raamatun evankeliumi, vaan ihan oma luomuksesi.
viewtopic.php?p=18303#p18303

Olli. Kiitos kun jaksat vääntää, vaikka puhummekin eri kieltä. Jostain kumman syystä en voi ajatella, että Jeesus olisi missään vaiheessa ollut tavis. Lähtökohdatkin näyttävät ainutlaatuisilta.
Luke:
1:30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
1:31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
1:32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
1:33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
1:34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Shalom Kristuksessa Jeesuksessa! Olen pitänyt pienimuotoista nettipaastoa, mutta eilen lueskelin palstaa. Onko siis niin, ettei tuohon Johanneksen evankeliumiin ole luottaminen? Eli esimerkiksi luku 14, jossa Jeesus puhuu:
9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
10. Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin