Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Keskustele palstaa koskevista asioista
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

Jaahas... olet siis mennyt valmistamaan meille sijaa. No varaapa huone sitten meillekin.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

olli kirjoitti:Jaahas... olet siis mennyt valmistamaan meille sijaa. No varaapa huone sitten meillekin.
Jep. Pannaan hirsitilaus UPM:lle :lol:
https://pbs.twimg.com/media/C2XBFnxWIAAdMrd.jpg
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

Hyvää isänpäivää kaikille isille, eli

happy isi's day to all isis.
katso7
Viestit: 1422
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Hyvää Isänpäivää Taivaan Abba Isä kaikkien isättömien puolesta! rukoilen että he löytäisivät parhaimman Isän niin kuin minä. Ei kukaan pääse niin lähelle kuin sinä Abba Isä.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Siunattua Isänpäivää kaikille Isille!
Kiitos sinulle Taivaan Isä loputtomasta rakkaudestaan ja armostasi, meitä, lapsiasi kohtaan!
Vuodata meille tuota rakkautta ja Pyhän Hengen läsnäoloa ja yhteyttä myös tänne Pelastussanomiin, kaikkien ylle.

Amen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4816
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Hyvää Isänpäivää ja Siunattua sellaista!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
sisar

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja sisar »

Sisaret ja veljet Kristuksessa. Me olemme saman Kristusruumiin jäseniä.
Olen surullisena ja ihmeissäni seurannut palstan menoa. En ole halunnut osallistua keskusteluihin, koska en ole kokenut niitä itselleni rakentavaksi. Olen rukoillut, että jos Herraa haluaa, Hän antaa minulle sanat. Tänään luin tätä Paavalin toista kirjettä korinttolaisille ja jotenkin koin nämä jakeet puhuttelevina. Ja vaikka Paavali puhuukin "eräästä" en ole sormella osoittelemassa ketään.

2. Kor 2:5-11.
2:5 Mutta jos eräs on tuottanut murhetta, ei hän ole tuottanut murhetta minulle, vaan teille kaikille, jossakin määrin, etten liikaa sanoisi.
2:6 Semmoiselle riittää se rangaistus, minkä hän useimmilta on saanut;
2:7 niin että teidän päinvastoin ennemmin tulee antaa anteeksi ja lohduttaa, ettei hän ehkä menehtyisi liian suureen murheeseen.
2:8 Sentähden minä kehoitan teitä, että päätätte ruveta osoittamaan rakkautta häntä kohtaan;
2:9 sillä sitä varten minä kirjoitinkin, että saisin nähdä, kuinka te kestätte koetuksen, oletteko kaikessa kuuliaiset.
2:10 Mutta kenelle te jotakin anteeksi annatte, sille minäkin; sillä mitä minä olen anteeksi antanut - jos minulla on ollut jotakin anteeksiannettavaa - sen olen anteeksi antanut teidän tähtenne Kristuksen kasvojen edessä,
2:11 ettei saatana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat.

Mitä Saatana haluaa? Hajoittaa ja tuhota!
Mitä Jeesus haluaa? Meidän antavan anteeksi toisillemme ja rakastaa toisiamme kaikkine puutteineen ja vikoineen. Me olemme samaa Ruumista, Kristusruumista. Eikö vain?

Armahtakoon, siunatkoon ja varjelkoon meitä Kaikkivaltias Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki!

Valvokaa ja rukoilkaa, pimeys kasvaa päivä päivältä!

Pyydän osaltani anteeksi, jos olen mitenkään ketään kirjoituksillani loukannut tai haavoittanut.

-Sisarenne Kristuksessa Jeesuksessa
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä oon äärimmäisen surullinen tästä tilanteesta... Anteeksi kaikille!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4816
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sisar! Minä nään tässä myös valtaisan mahdollisuuden, jokainen meistä on vihollisen vietävissä myöskin. Jos sen pystyy itsessään tunnistamaan, ja miksei Pyhän Hengen ja sisarten ja veljien opastuksessa pystyisi, niin saatanan juonet raukeavat tyhjiin.

Olen myös pahoillani niistä asioista mitkä ovat loukanneet täällä jota kuta. Katson, että olen tämän palstan ansiosta kasvanut uskossa hyvin paljon ja uskon että tämä jatkuu vaan (ellei Herra tule ensin).
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Juhani

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Niin minäkin. Herra koettelee ja puhdistaa meitä.
Meidän on noudatettava kirjoituksissamme Jumalan Sanaa sekä myös palstan sääntöjä.
Kirjoituksen arvostelu, kritiikki ja sen koettelu pitää kohdistua varsinaiseen tekstiin eikä sen kirjoittajaan. Asioista saa olla eri mieltä ja muiden kritiikki pitää kestää, oli se sitten negatiivista tai positiivista, kuitenkin se on tehtävä rakkauden hengessä Jumalaa ja lähimmäisiään kunnioittaen.
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

HerranNimessä kirjoitti:Olen myös pahoillani niistä asioista mitkä ovat loukanneet täällä jota kuta.
Niin, minuakin on tosiaan täällä loukattu, useammankin toimesta, ja todella monta kertaa viime aikoina.

Olen tässä ollut yleisenä sylkykuppina, kun minua vastaan on vieläpä yllytetty muitakin, sen yllyttäjän itsensä lisäksi.

Kas, ovatten saaneet jarmonkin arvostelemaan minua, vaikka edelleenkin, totuus on se, etten ole kirjoittanut mitään, mistä Sinetin olisi ollut aiheellista loukkaantua.

Kyllä, olen tosiaankin saanut osakseni sellaista jota en toivo teidän muiden saavan, ja aivan aiheetta.

En siis aikuisen oikeasti tiedä, miksi ihmeessä olen vielä täällä. Kun on haukuttu jos jollakin nimellä, ja olen saanut aiheetonta arvostelua.

Tuntuu vaan aika hurjalta, kun ensin Sinetti kirjoittaa viestejä, jotka ovat puhdasta lainausta, ja kun asiasta hänelle hyvin kauniisti sanon, sen sijaan että hän lisäisi ne linkit lainauksiinsa, hän poistaa viestinsä ja lähtee.

Ja sen jälkeen jarmo vielä laittaa MINUN SYYKSENI sen, että Sinetti lähtee ??? Kyllähän sen nyt tyhmäkin tajuaa, että Sinetti, joka sai kiitosta "hienosta kirjoittelustaan", joka paljastuikin puhtaaksi plagioinniksi, lähti jonkin muun syyn takia kuin minun kirjoitteluni takia. Tai siis, ehkä juuri siksi että kirjoituksestani paljastui että hän oli plagioinut kirjoituksensa. En itse ensin ajatellut sitä muuta kuin linkin unohtumiseksi, mutta tättä nyt jälkeenpäin kun ajattelen, niin totta tosiaan, jos hän oli kopioinut nuo omikseen ja ajatellut esittää ajatuksia ominaan, niin kyllä minäkin häpeäisin silmät päästäni moista plagiointia.

Kyllä, minua on loukattu; pitkään ja hartaasti. Mutta en silti lähde ovet paukkuen kuten Sinetti lähti TAAS JÄLLEEN KERRAN ovet paukkuen. Koskahan tulee takaisin, meneeköhän tällä kertaa peräti kolme päivää ? No, aika näyttää.
Juhani

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Pyydän sinulta Olli. Jos olen sinua loukannut tai pahoittanut mielesi, niin pyydän sinulta Herran Jeesuksen nimessä anteeksiantoa, samoin kaikilta muiltakin.
Emme elä enää Mooseksen aikaa, eikä ihmisiä saa enää kivittää! Rukoilkaamme Herralta armoa, rakkautta ja anteeksiantamusta. Sitä me kaikki tarvitsemme.
jouko

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja jouko »

Herran Jeesuksen rauhaa ja rakkautta toivon myös minä kaikille.
Monasti seurailen hieman sivusta näitä tapahtumia ja otan aina välillä osaa keskusteluihin jos koen että minulla on jotain sanottavaa.
En ymmärrä miksi tässä pitää koittaa tehdä kuiluja ihmisten välille kun kuitenkin meistä jokainen uskoo samaan Jumalaan ja samaan Herraan Jeesukseen Jumalan Poikaan.
Olemme yhdessä osallisia samasta armosta Kristuksessa.
Miksi loukkaantua siitä jos jollain on erimielipiteitä asioista jotka eivät ole pelastuksen kannalta oleellisia.
Eikö tämä ole juuri keskustelun takia perustettu palsta jossa asioista voi ja saa keskustella.
Ei tietenkään pidä mennä ketään tietoisesti loukkaamaan ja tässä on hyvänä mittarina Herramme antama ohje rakkauden kaksoiskäskystä.
En myöskään ymmärrä oikein sitäkään että jostakin asiasta loukkaannutaan ja uhataan aina lähteä palstalta ja sitten palataan ja taas uhataan häipyä.
Eikö tällaisesta asiasta selviä helpoiten toteamalla että selvä juttu tuo on sinun mielipiteesi, itse ajattelen eritavalla ja siitä jatketaan seuraaviin aiheisiin.
Tässä on mielestäni käynyt nyt niin että Ollista on tullut ikään kuin henkilö jonka sanomiset ovat joutuneet jo hieman kohtuuttomaan syyniin ja kaikki tulkitaan jollain tavoin loukkaaviksi.
Toki myös varmasti hänen, niinkuin minun ja meidän kaikkienkin kohdalla myös voi tulla kirjoitettua jotain josta joku voi loukkaantua myös aiheesta.
Siitä pääsee taas helposti eteenpäin pyytämällä anteeksi.
Voi ilmoittaa että anteeksi jos loukkasin en tahtonut loukata vaikka olenkin tätä mieltä tästä asiasta.
Olemme kuitenkin aikuisia ihmisiä ja kestämme varmasti myös eriäviä mielipiteitä.
Tämä on myös juuri sellainen asia joka tällaisessa kirjoituksen välityksellä tapahtuvassa kommunikoinnissa on ongelmana kun ei kuule eikä näe toista.
Ihmisen viestintä on todellisessa elämässä paljon moniulotteisempaa ja eleet ja äänenpainatukset antavat oikean kuvan siitä mitä asialla milloinkin tarkoitetaan.
Jos näkisimme toisemme keskustellessa väittäisin että tällaista harvemmin sattuisi, mutta nyt mielemme tekee meille tepposet ja siinähän se paholainen on omiaan pistämään pökköä pesään.
Toteaisin vielä Herran sanoin että mikään hallinto ei kestä jos se riitaantuu itsensä kanssa.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

sisar kirjoitti:Mitä Saatana haluaa? Hajoittaa ja tuhota! Mitä Jeesus haluaa? Meidän antavan anteeksi toisillemme ja rakastaa toisiamme kaikkine puutteineen ja vikoineen. Me olemme samaa Ruumista, Kristusruumista. Eikö vain?
Kiitos Sisar. Oikein ojennatte, sinä ja Paavali. Tehkäämme parannusta. Herra meitä auttakoon.
Biblia (1776) Ef. 6:12 Sillä ei meillä ole sota verta ja lihaa vastaan, vaan pääruhtinaita ja valtoja vastaan, maailman herroja vastaan, jotka tämän maailman pimeydessä vallitsevat, pahoja henkiä vastaan taivaan alla.
https://danielgaryhill.files.wordpress. ... -god-1.jpg
Fil:
4:1 Sentähden, rakkaat ja ikävöidyt veljeni, te minun iloni ja kruununi, seisokaa näin Herrassa lujina, rakkaat!
4:2 Euodiaa minä kehoitan ja Syntykeä minä kehoitan olemaan yksimielisiä Herrassa.
4:3 Myös sinua, sinä minun oikea Synsygukseni, minä pyydän: ole näille vaimoille avullinen, sillä he ovat taistelleet minun kanssani evankeliumin hyväksi, yhdessä sekä Klemensin että muiden työtoverieni kanssa, joiden nimet ovat elämän kirjassa.
4:4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
4:5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
4:6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
https://dc95wa4w5yhv.cloudfront.net/ima ... 280_80.jpg
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä en syytä ketään, vaan olen sanaton. Rukoilen vaan että joku saisi aikaan täällä tasapainon.
näkymätön ninni

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Olen todella pahoillani Olli kaikesta kokemastasi vääryydestä! :(
En varmasti ole itsekkään toiminut kaikilta osin puhtain paperein, joten haluan pyytää anteeksi sinulta Olli! :roll:
Toivottavasti voimme jatkaa puhtaalta pöydältä! :)

T: ninni
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

En halua antaa sitä kuvaa, että olisin mitenkään murtunut tai muuta sellaista. Olen vaan hyvin surullinen. Enkä nyt ainakaan muista, että sinun kirjoituksesi olisi mitenkään minua murehduttanut, joten älä ota omalle kohdallesi tätä mitä sanoin.

Itse myös pyydän anteeksi sitä, jos olen jotakuta loukannut. Se ei ole ollut tarkoitukseni. Ja jos joku on loukkaantunut sanomisistani, vaikka ei olekaan ollut tarkoitukseni loukata, olen myös siitä pahoillani.

Vastaavasti, en halua antaa kenellekään sitä kuvaa, että olisin pitkävihainen, se kun ei suinkaan vastaa sitä mitä ajattelen. Itse haluan tuntea jokaisen uutena luomuksena Kristuksessa.

Mutta enemmänkin tässä lienee kyse siitä, että meidän jokaisen tulee antaa tilaa toisille. En halua tuomita ketään sinänsä, mutta toisinaan sanon asiat niin kuin ne ovat. Ehkä joidenkin itsetunnolle joskus liiankin suoraan, koska meitä on ihan joka lähtöön. Mutta on tärkeää muistaa, että asioita voidaan ajatella eri tavoin, mikä ei mitenkään muuta sitä tosiasiaa, että olemme jokainen Kristuksen omat, ja Hänen edessään me seisomme tai kaadumme.

Itse näen kuitenkin oleellisen tärkeänä tämän palstan kannalta, että jokainen saa esittää mielipiteitään, ja ne ovat kuitenkin vain mielipiteitä. Ihmiset taas ovat ihmisiä, ja jokainen Jumalan ihminen on arvokas Jeesuksessa. Jokainen pelastettu on pelastettu.
sisar

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja sisar »

Heitän tänne yhden ajatuksen. Ottakaa "koppi" jos siltä tuntuu.

Netissä tulee helposti väärinkäsityksiä ja asiat voivat suotta paisua kuin pullataikina.

En tiedä, miten hajallaan tämän palstan käyttäjät ovat, mutta jos innostusta ja uskallusta riittää, niin olisiko kannatusta face-to-face -tapaamiselle esim. "pikkujoulujen" merkeissä? (en ala itse järjestämään, toin vain tämän "idean" tänne)

Herra siunatkoon ja varjelkoon teitä kaikkia!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä tiedän että me tullaan aina Ollin kans toimeen, enkä usko sen olevan kummankaan puolelta mikään este. Olen pahoillani myös, enkä halua koskaan satuttaa ketään. En minä sellaista tarkoita...
Nyt Sinetti vaan ilmoitti ettei hän enää palaisi tänne. Hän sai tarpeekseen ja kokee että Olli kiusasi häntä. En ota kantaa kun en ole seurannut niin tarkkaan, enkä haluakaan seurata sellaisia. Ne ovat henkilökohtaisia ja uskovina meillä on oltava joku vastuu suuntaan tai toiseen, koska meillä on ennen kaikkea anteeksiantamisen vastuu! Kaunoja ei Taivaan portin sisäpuolelle viedä!

Plen pahoillani ja pyydän Olli sultaki nöyrimmin anteeksi sen jos koit että loukkasin sinua koska toin asian aika raadollisesti eteesi nimelläsi. En minä ole se jolle siitä pitää tilittää, vaan se jolle me jokainen olemme lopulta vastuussa.

Mä olen kouluttanu paljon vartijoita ja järkkäreitä. Jokaisella kurssilla olen kertonut että jos puheet eivät auta, niin emme ole onnistuneet tehtävässämme. Kaikki ei ole itsestämme aina kiinni, eikä tarvitse syyttää aina vain itseään, koska osapuolia on aina enemmän kuin me itse. Muttei se poista sitä että me teimme kaiken oikein ja onnistuimme omalta osaltamme. Tämä virheellisyys on hyvä muistaa.

Minä rakastan kirjoitusvirheitä, koska ne kertovat että olen erehtyväinen!
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

-jarmo- kirjoitti:Sinetti... kokee että Olli kiusasi häntä.
Enpä nyt ainakaan tarkoituksella. Sikäli kun modena huomauttelin tietyistä jutuista, niin tietysti näin voisi asia tulkita. On mahdollista, että hän olisi kokenut että hänen kirjoituksiaan kommentoin enemmän kuin muiden. Itse en ole laskenut. mutta toki se on mahdollista. En osannut arvata että hän kantaisi asioista murhetta, koska moderoinnin tarkoitus on ohjata palstan sääntöjen ja kirjoitusohjeiden mukaiseen kirjoitteluun, eikä olla henkilökohtaisena työkaluna toista vastaan. Sikäli kun tiedän, jokaisen sinisen kommenttini takana olivat palstan säännöt ja kirjoitusohjeet.

Se onkin yksi syy, miksi ketjun "Moderaation toimenpiteet ja valitukset moden toimenpiteistä" nimessä on tuo jälkimmäinen osuus, eli "ja valitukset moderaation toimenpiteistä"...

Eli sinne saa valittaa, kun kokee että ruma ja ilkeä mode on toiminut väärin. Tämä siis ihan kaikille. Paitsi että nyt ruma ja ilkeä mode ei taas ole mode... ;)

Toki on ihmisiä, jotka hautovat asioita sisällään, kunnes ne kasvavat liian isoiksi kestettäviksi. Mutta se ei ole tarkoituksenmukaista. Pidän paljon parempana sitä, että jos jotakin on mielessä, niin sen tuo asianmukaisesti esille, silleen sivistyneesti. Näin voimme käsitellä helpot ja myös vaikeatkin asiat. Emme kukaan halua loukata toista, mutta asioista on voitava olla lupa puhua.
Vastaa Viestiin