Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Keskustele palstaa koskevista asioista
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Varmasti on monenlaisia henkiä, mutta uskoisin ne tunnistavan hedelmästään. Minäkin puhun kielillä ja niin usein tunnen sen yhteydessä valtavaa RAKKAUTTA, Rakkautta itseäni kuin muitakin kohtaan ja se Rakkaus on niin valtavaa, että joskus itken, koen että silloin Jeesuskin itkee sitä suurta RAKKAUTTAAN meihin. Monesti tuo puhe voi muuttua minulla myös lauluksi, Rakkaudelliseksi lauluksi, kyyneleineen tai valtavana ilona. Se on ylistystä Herralle.
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

viitaten taas näihin kohtiin raamatussa...

Apostolien Teoista

Luku 19:6 ja 13-16

6. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

13. Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
14. Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
15. mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
16. Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.
tuli tos mieleen jarmo et etkö joskus puhunnut jossain jutussa kun rukoilitte jonkun portsari/vartija kaverisi puolesta ja se rupesi huitoo jos oikein muistan?

en vaa muista missä tämä sinun sivullasi on tämä juttu on...
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Vieras kirjoitti:
...tuli tos mieleen jarmo et etkö joskus puhunnut jossain jutussa kun rukoilitte jonkun portsari/vartija kaverisi puolesta ja se rupesi huitoo jos oikein muistan?...
Kyllä joo. Harvoin kirjottaa mutta "Peacemaker" täällä kirjoitellut. Sen kans oltiin grillaamassa yks loppukesä tämän pihalla kolmannen turva-alan isokokoisen äijän kanssa. Yhteensä meillä kolmella oli ainaki 400kg painoo, eli kunnon äijäporukalla ;) siis...
No minä ja "peacemaker" oltiin uskossa ja tää kolmas ei, muttei ollu kauheesti vastaankaan. Pyysimme sitten saada kädet päällä rukoilla tämän kolmannen henkilön puolesta. Peacemaker puhuu myös kielillä ja rukoilee aina kielilllä, se on hänelle luontevaa.
No hetki menee ja kaveri alkaa huitoa käsillään ja pilkata meitä, korhta se muuttuu raivoamiseksi ja kiroiluksi. Sitten se kaveri nousee pystyyn ja käy meidän päälle... silmät olivat veren punaiset ja niistä näki ettei kukaan enää ollut siellä päässä enaa täysvaltainen talossa, vaan henkimaailma oli nyt kokonaan miehen ottanut haltuunsa ja halusi rimpuilla.
No me tietenkin "Peacemakerin" kanssa ammattiottein talutettiin ja väännettiin lukko-ottein tämä kaveri maahan. Siten alettiin ammattimaisesti puhuttaan kunnes hengitys tasaantui ja kaveri alkoi ymmärtämään missä ollaan.
Sen jälkeen tämä tyyppi ei ollut muistanut ihan täysin mitä oli tapahtunut, vaan hämmästeli miten se oikein meni. Siitä sitten jatkettiin ja päätettiin ettei sillä erää kiusata enempää. Oltiin voima jo nähty, tosin joku Rauno Helppi olis saanu sen jo ajettua, vaan ei meidän armolahjoilla. Näky olevan perin voimakas henkiolento.
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tästä tuleekin mieleen tämä raamatun kohta...

Matteus 17:16-21

16. minä toin hänet sinun opetuslastesi tykö, mutta he eivät voineet häntä parantaa."

17. Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni."

18. Jeesus nuhteli riivaajaa, ja se lähti pojasta, ja poika oli siitä hetkestä terve.

19. Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"

20. Niin hän sanoi heille: "Teidän vähäuskoisuuden tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".

21. Tämä laji ei lähde muulla kuin rukouksella ja paastolla.

tässäpä meille mietittävää kullekkin... ;) :mrgreen:
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tähän voisi lisätä tämän aiheen...
Paasto

ViestiKirjoittaja Samuli » 27 Touko 2016, 10:33

Tähän voi kirjoitella kokemuksia ja ajatuksia aiheesta paasto.

viewtopic.php?f=6&t=193
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

nämä sopivat tähän minun mielestä todella hyvin rupeeko Herra kohta toimimaan?

rupeeko jo aukenemaan nämä profetiat?

Sak. 4:6

Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.

Jukka Rokan näky Kristuksen ruumiista keväällä 1980
(napsu)
http://www.israel-apu.org/profetia/lajansrk.html


Tauno Rantalan saama sanoma 2.4.2003
(napsu)
http://samima1.tripod.com/rantala.htm

Vieras, jos haluat lainata jotakin, ota siitä vain se kaikkein oleellisin joka sopii sanomaasi tai jota haluat viestiä; tai mieluummin, kerro ihan kokonaan omin sanoin miten nämä lainaukset puhuvat sinulle ja mitä niillä haluat viestiä - ja sitten laita pelkkä linkki.

Tämän kerran jaksoin kaivaa linkit noihin lainauksiisi, mutta se on aikuisen oikeasti sinun hommasi, eikä minun.
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

täs hyvä biisi... ;)

Pastorit - Tekijät feat. MC Pepe

https://www.youtube.com/watch?v=NOHuQ6wWETw
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vieras, jos haluat lainata jotakin, ota siitä vain se kaikkein oleellisin joka sopii sanomaasi tai jota haluat viestiä; tai mieluummin, kerro ihan kokonaan omin sanoin miten nämä lainaukset puhuvat sinulle ja mitä niillä haluat viestiä - ja sitten laita pelkkä linkki.

Tämän kerran jaksoin kaivaa linkit noihin lainauksiisi, mutta se on aikuisen oikeasti sinun hommasi, eikä minun.
pointi on tämä ettekö te vieläkään ymmärrä ehkä olisi syytä katsoa jokaisen omaan napaan eikä toisien en vaan ymmärrä tossahan selvä sana Herralta että pitää paastota jos haluaa päästä eteenpäin ettekö edes sitä ymmärrä?

jos ette niin otte pulassa johan jarmon oma todistuskin sen kertoo niin miten voi olla mitään epäselvää missään?

voidaan me tietty ottaa kisa kuka meistä pystyy riivajaan ihmisestä tällä hetkellä ajamaa pois vai tuleeko turpaan? ;)
Kyllä joo. Harvoin kirjottaa mutta "Peacemaker" täällä kirjoitellut. Sen kans oltiin grillaamassa yks loppukesä tämän pihalla kolmannen turva-alan isokokoisen äijän kanssa. Yhteensä meillä kolmella oli ainaki 400kg painoo, eli kunnon äijäporukalla ;) siis...
No minä ja "peacemaker" oltiin uskossa ja tää kolmas ei, muttei ollu kauheesti vastaankaan. Pyysimme sitten saada kädet päällä rukoilla tämän kolmannen henkilön puolesta. Peacemaker puhuu myös kielillä ja rukoilee aina kielilllä, se on hänelle luontevaa.
No hetki menee ja kaveri alkaa huitoa käsillään ja pilkata meitä, korhta se muuttuu raivoamiseksi ja kiroiluksi. Sitten se kaveri nousee pystyyn ja käy meidän päälle... silmät olivat veren punaiset ja niistä näki ettei kukaan enää ollut siellä päässä enaa täysvaltainen talossa, vaan henkimaailma oli nyt kokonaan miehen ottanut haltuunsa ja halusi rimpuilla.
No me tietenkin "Peacemakerin" kanssa ammattiottein talutettiin ja väännettiin lukko-ottein tämä kaveri maahan. Siten alettiin ammattimaisesti puhuttaan kunnes hengitys tasaantui ja kaveri alkoi ymmärtämään missä ollaan.
Sen jälkeen tämä tyyppi ei ollut muistanut ihan täysin mitä oli tapahtunut, vaan hämmästeli miten se oikein meni. Siitä sitten jatkettiin ja päätettiin ettei sillä erää kiusata enempää. Oltiin voima jo nähty, tosin joku Rauno Helppi olis saanu sen jo ajettua, vaan ei meidän armolahjoilla. Näky olevan perin voimakas henkiolento.
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

voin omista paasto kokemuksista silloin kun olin "suoralla" polulla nin ite pidin 3 päivän ja 3 yön esterin paaaston no itse asiassa pidensin sen niin siitä tuli 80h tunnin paasto ilman ruokaa ja juomaa ja sinä aikana "eristin" itseni täysin kaikesta maallisesta ja vietin aikaa Herran edessä ja sitten pidin yhen 5 päivän vesi paaston ja sitten oli 1-2 päivän paastoja ilman juomaa ja ruokaa sitten olin jonkun aikaa kasvisruoka paastolla ja näin meni joku pari kuukautta paastoten ja se vei hengellisesti ja uskossa ihan sairaasti eteen päin... ;)

johan tämä kohta sen todistaa mikä meissä on vikana vai ettekö te ikinä näe itsessänne mitään parannettavaa ja kehitettävää?

kyllähän jokainen haluaa työ elämäsäkin edetä eteen päin tai mitä ikinä tekeekin tai urheilussa jne...

tässähän tämäkin on todistettu salomen sanoilla...
Uskovien vainot

ViestiKirjoittaja Salome1972 ei-kirj. » 23 Helmi 2016, 11:53

Uskovainen isäni, joka on jo kymmeniä vuosia sitten kuollut, varoitteli aina uskovien vainoista. Kehotti olemaan varautunut ja valmis hengellisesti, kun ne alkavat.Viime vuosiin asti asia on tuntunut kaukaiselta ja melko mahdottomaltakin. Hyvinvointi ja rauha ovat olleet osanamme jo kauan. Uskovien vainot ovat kaukana. Mutta kuinka kauan?
Tunnen hengessäni, että olemme ihan vainojen kynnyksellä. Täällä Suomessakin.
Herää kysymys: kuinka valmiita olemme? Meillä on talot ja autot ja muut vempeleet, rahaa on ja ajatus, että kaiken voi menettää, kaukainen.
Miten kiintyneitä olemme maallisiin? (Oman raadollisuuteni olen käytännössä taas viime aikoina todennut, kun elämässä on ollut vastoinkäymisiä. Ei mitään dramaattista, pikemminkin pieniä ongelmia, mutta paljon. Mies kaatui liukkaalla, olkapää ja oikea käsi tosi kipeät, pesukone hajosi, auto hajosi ym.)
miks sitten ette halua edetä uskossa ja ottaa niitä uskon askelia ja päästä eteen päin vaan haluatte jumittaa paikallanne??? ;)
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tässä lisää todistuksia tämä sinetin sanoilla... :mrgreen: ;)


Re: Näky; Myrsky

ViestiKirjoittaja Sinettisormus » 13 Heinä 2016, 11:51

:roll: Tiedätkö AO, että meillä voi olla armolahjoja tietämättämme, mutta ne eivät ala toimimaan kun emme ota uskonaskeleita käyttääksemme niitä. Olen monen kuullut kertovan esim. parantamisen lahjasta, että jos sitä ei käytetä, se lakkaa toimimasta. Mutta kun sen ottaa käyttöön ja vaikkei heti tulekkaan tulosta, mutta jatkaa silti uskoen, niin jo n. vuoden kulessa on alkanut tapahtua ja armolahja vahvistua. Eli, kannattaa alkaa kokeilemaan noita lahjoja joita olet anonut, kuka tietää vaikka jo vuoden kulttua ne olisivat hyvinkin voimallisia... :roll:
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

lisää todistusta raamatusta...

Sananl. 30:9

etten kylläisenä tulisi kieltäjäksi ja sanoisi: "Kuka on Herra?" ja etten köyhtyneenä varastaisi ja rikkoisi Jumalani nimeä vastaan.

Matt. 19:24

Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

Luuk. 6:46

Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?

ymmärrättekö? ;) :mrgreen:
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

lopuksi vielä tämä kohta vahvistukseksi tästä...

Matteus 17:16-21

16. minä toin hänet sinun opetuslastesi tykö, mutta he eivät voineet häntä parantaa."

17. Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni."

18. Jeesus nuhteli riivaajaa, ja se lähti pojasta, ja poika oli siitä hetkestä terve.

19. Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"

20. Niin hän sanoi heille: "Teidän vähäuskoisuuden tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".

21. Tämä laji ei lähde muulla kuin rukouksella ja paastolla.

21. Tämä laji ei lähde muulla kuin rukouksella ja paastolla.

21. Tämä laji ei lähde muulla kuin rukouksella ja paastolla.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.... sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen: http://3.bp.blogspot.com/-i82fLSiNqp4/V ... Bluona.jpg

... hän on lahjoittanut mitä kalleimmat ja suurimmat lupaukset: http://3.bp.blogspot.com/-u4Jow-dAUAU/V ... 53_org.png
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 15 Heinä 2016, 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

yksi todistus lisää ja tämä on kova sana Herralta...

Jer. 48:10

Kirottu olkoon se, joka Herran työn laiskasti tekee, kirottu olkoon se, joka pidättää miekkansa verestä.

;) :mrgreen:
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 13
1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

vieläkin muistui muutama kohta mieleen todistukseksi..

Jaak. 2:6

Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen?

Joh. 3:12

Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

1. Korinttolaiskirje 7:32-34

32 Soisin, ettei teillä olisi huolia. Naimaton mies huolehtii siitä, mikä on Herran, kuinka olisi Herralle mieliksi;
33 mutta nainut huolehtii maailmallisista, kuinka olisi vaimolleen mieliksi,
34 ja hänen harrastuksensa käy kahtaanne. Samoin vaimo, jolla ei enää ole miestä, ja neitsyt huolehtivat siitä, mikä on Herran, että olisivat pyhät sekä ruumiin että hengen puolesta; mutta naimisissa oleva huolehtii maailmallisista, kuinka olisi mieliksi miehellensä.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hyvää Yötä Rukouksen myötä: https://www.youtube.com/watch?v=NtRv3cpLlxM
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

lisää kohtia muistui mieleen alan pikku hiljaa ymmärtämään moosestakin... ;) :mrgreen:

Jaak. 1:24

hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.

4. Mooseksen kirja 20:10-12

10 Ja Mooses ja Aaron kokosivat seurakunnan kallion eteen, ja hän sanoi heille: "Kuulkaa nyt, te niskurit! Onko meidän saatava teille vettä tästä kalliosta?"
11 Niin Mooses nosti kätensä ja iski kalliota kahdesti sauvallansa, ja siitä lähti runsaasti vettä, niin että kansa ja sen karja saivat juoda.
12 Mutta Herra sanoi Moosekselle ja Aaronille: "Koska ette uskoneet minuun ettekä pitäneet minua pyhänä israelilaisten silmien edessä, niin te ette saa viedä tätä seurakuntaa siihen maahan, jonka minä heille annan".
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

Vieras kirjoitti: pointi on tämä ettekö te vieläkään ymmärrä ehkä olisi syytä katsoa jokaisen omaan napaan eikä toisien en vaan ymmärrä tossahan selvä sana Herralta että pitää paastota jos haluaa päästä eteenpäin ettekö edes sitä ymmärrä?
Alleviivasin lauseestasi kohdan, joka sisältää sen oleellisen jota mitä ilmeisimmin poistamillani lainauksilla halusit tuoda ilmi.

Minun pointtini on tämä: ei lainauksia, vaan noita omia kommenttejasi joilla saat muutamalla sanalla sanottua sen mitä lainauksesta pitää arvailla.

Kirjoituksesi ovat hienoja, tuot paljon asiaa ilmi. Siis kirjoita, älä lainaa.
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

olli kirjoitti:
Vieras kirjoitti: pointi on tämä ettekö te vieläkään ymmärrä ehkä olisi syytä katsoa jokaisen omaan napaan eikä toisien en vaan ymmärrä tossahan selvä sana Herralta että pitää paastota jos haluaa päästä eteenpäin ettekö edes sitä ymmärrä?
Alleviivasin lauseestasi kohdan, joka sisältää sen oleellisen jota mitä ilmeisimmin poistamillani lainauksilla halusit tuoda ilmi.

Minun pointtini on tämä: ei lainauksia, vaan noita omia kommenttejasi joilla saat muutamalla sanalla sanottua sen mitä lainauksesta pitää arvailla.

Kirjoituksesi ovat hienoja, tuot paljon asiaa ilmi. Siis kirjoita, älä lainaa.
ehkä se on kuule hyvä että oot noin tarkka oon välillä huomannu että silloin alkaa vasta meikäläisestä saada irti sen mitä pitää kun "pakko" oon ehkä vähän laiska?

tai sitten vaan tarvitsen "kirittäjä" tai "käskijää"?

tai sitten ajattelen että miksi mun pitäisi vaivautua kun ei muutkaan tee mitään?

tai sitten olen vain epävarma ittestäni ja tämä tulee esteeksi minulle että en uskalla omin sanoin sanoa asioita?
se on kumminkin tarkaa puhaa kun ruvetaan puhumaan uskonasioita ja pitää tietää mitä puhuu tässä hyvä todistus siitä...

Job 42:7

Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.

kun alun perin ja nuorena olin/olen todella ujo ja arka tosin tästä on aika hyvin kasvanut pois mutta välillä meiaa ujous iskeä ja epävarmuus...

luulen että olen vähän kuin mooses... :D

2. Mooseksen kirja 4:10-14

10 Niin Mooses sanoi Herralle: "Oi Herra, minä en ole puhetaitoinen mies; en ole ollut ennen enkä senkään jälkeen, kuin sinä puhuit palvelijallesi; sillä minulla on hidas puhe ja kankea kieli".
11 Ja Herra sanoi hänelle: "Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra?
12 Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava."
13 Mutta hän sanoi: "Oi Herra, lähetä kuka muu tahansa!"
14 Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.

----------

pitää kyllä sanoa että välillä meinaa hermo mennä mutta samalla tässä oppii itsehillintää ois jo muutaman kerran mieli tehnyt sanoo rumasti mutta hillitsin kuin hillitsinkin itseni... ;)

tässä muuten pari hyvää lisä toditusta raamatusta kilvoittelusta... ;) :mrgreen:

1. Kor. 9:24-27

24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.
Vastaa Viestiin