Kaikenlaista jutustelua 5

Keskustele palstaa koskevista asioista
Tuula1

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja Tuula1 » 05 Huhti 2020, 23:35

Tämä 26thursday sarja saanee jatkoa näköjään.se ehti olla jonkinaikaa pois.no katsoin almanakkaa niin seuraava 26pv ja torstai osuu marraskuulle tänä vuonna.

Atsalea

Viesti Kirjoittaja Atsalea » 06 Huhti 2020, 16:59

Hei, mistä vaihdetaan salasana :?: En löydä kohtaa tuolla omissa tiedoissa.

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 06 Huhti 2020, 17:05

Oikeasta yläkulmasta löydät nimimerkkisi ja siitä klikkaamalla saat valikon auki ja siellä pääset vaihtamaan salasanaa.

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 06 Huhti 2020, 17:10

Eiks siellä oma profiili sivulla ole kirjautuminen vasemmalla valikkopalkissa. Siitä pitäs päästä.

Atsalea

Viesti Kirjoittaja Atsalea » 06 Huhti 2020, 17:28

En huomaa sitä kohtaa...

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 06 Huhti 2020, 17:41

Mene ensin siihen oma profiili. Sitten siinä vieressä on muuta tietoja. Sitten sen jälkeen avautuu uus ruutu jossa vasemmalla löytyy välilehti jossa lukee kirjautuminen. Löytyykö?

Atsalea

Viesti Kirjoittaja Atsalea » 06 Huhti 2020, 18:50

Juu, nyt löytyi. Sori vaiva, en vaan huomannu vaikka katselin pitkään.

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 06 Huhti 2020, 18:52

Hyvä... Hieno homma ja siunausta sulle Atsalea.

Atsalea

Viesti Kirjoittaja Atsalea » 06 Huhti 2020, 18:54

Kiitos samoin.

Sinettisormus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus » 07 Huhti 2020, 09:23

Kuva
Hagg. 2:23. "Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot."

Ella

Viesti Kirjoittaja Ella » 07 Huhti 2020, 09:29

Niin myös sinulle!
Siunattua Hiljaista viikkoa.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."

Sinettisormus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus » 07 Huhti 2020, 09:30

Kiitos rakas Ella sisko. Siunausta kaikille.
Hagg. 2:23. "Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot."

Eero
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 07 Huhti 2020, 10:59

Siunattu Hiljaista Viikkoa!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://soundcloud.com/heidi-k-pyl/tiel ... enttilaulu

Maaret

Viesti Kirjoittaja Maaret » 08 Huhti 2020, 09:15

no hiljaiselta viikolta tämä alkaakin tuntua 🙄
mihin kaikki ovat kadonneet ?
Oikeus on vielä noudattava vanhurskautta, ja kaikki oikeamieliset seuraavat sitä

Sinettisormus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus » 08 Huhti 2020, 09:54

Totta Maaret, täällä on ollut jo pitkään todella hiljaista ja tämä hiljaisuus väsyttää loputkin täällä olevat. Siksi aina Aika ajoin olen yrittänyt vedota että ne "näkymättömätkin" uskaltautuisiat tulemaan mukaan. Ja nekin jotka ovat hiljentyneet, mutta seuraavat taustalla.
En tiedä mitä tekisi, että ihmiset tulisivat kirjoittamaan? Sinä olet täällä upeasti nyt kirjoitellut. Kiitos siitä.
Se että täällä olisi kirjoittajia, auttaa montaa taustalla olevaa.
Siunausta Maaret ja te kaikki siellä, päiväänne.

Maaret

Viesti Kirjoittaja Maaret » 08 Huhti 2020, 10:02

Olisi ehkä rohkaisevampaa jos täällä olisi jossain se luku miten monta on paikalla. Niin kuin joissain palstoilla on alareunassa läsnäolevien nimi tai sana "vieras" ja sitten lukumäärä. Siitä saisi tuntumaa, että joku olisi paikalla. Nyt joutuu etsimään viimeisimpiä viestejä jostain ja jotkut voi ajatella että tämä koko paikka on autio. :(

🏚🏠🏡🏣🏬🏫💒🏭⛲🌆🌇 = asutusta ☺
Oikeus on vielä noudattava vanhurskautta, ja kaikki oikeamieliset seuraavat sitä

Eero
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 08 Huhti 2020, 11:10

Jos tästä on apua, niin ne viimeisimmät viestit muuten tunnistaa aina siitä, että alueen "pallura" siinä nimen vasemmalla puolella on punainen eli silloin siinä alueessa on lukemattomia viestejä. Mulla meni aika pitkään ennen kuin tajusin, että siitä on hyötyä. Jos haluaa aloittaa ns. puhtaalta pöydältä, niin voi klikata keskustelualueen yläreunassa oikealla "Merkitse kaikki alueet luetuiksi" ja sitten alkaa seurata uusien viestien ilmestymistä.

Eiköhän täällä joku aina paikalla ole, ainakin minä pitkin päivää yleensä. Ja Hengessähän me ollaan läsnä koko ajan, mutta kärsivällisyyttä vaaditaan joskus :)

Tänään on muuten se Nisan-kuun 14. päivä eli Herramme ristiinnaulittiin tänään ja israelilaiset Egyptissä valmistautuivat syömään karitsan ja vihmomaan ovenpielustat sen verellä päästäkseen yöllä egyptiläisiä kohtaavasta pahasta. Meidän Herramme ristillä vuodattama kallis Veri vihmoo meidän "ovenpielustamme", siihen luottaen, Herra päästä meidät pahasta, niin kuin Isä meidän -rukouksessa kehotat meitä anomaan. Uskon, että sitä anomusta tarvitaan juuri nyt!
Liitteet
lukemattomat.jpg

Ella

Viesti Kirjoittaja Ella » 08 Huhti 2020, 11:17

Kiitos Eero veli tästä vinkistä. Minulla olisi paljonkin oppimista tämän netin käytössä.
Kirjasto on kiinni. Siellä "oli" meille senioreille opetusta. Netin ja puhelimen käytöstä. :)
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."

Maaret

Viesti Kirjoittaja Maaret » 08 Huhti 2020, 12:21

ainiin, mäkin olen laittanut kalenteriin muistiin että pääsiäinen alkaa tänään auringon laskiessa.... :)

yleensä en näitä juhla-aikoja mieti mutta talvella kuin luin kertomusta Puurimista niin se kovin kosketti. Ja lisäksi kun olen ruvennut inhoamaan joulua niin haluaisi yrittää edes jotain Jumalan antamia juhlia muistaa, vaikka niiden "juhliminen" itsekseen on aika vaikeaa... ehkä ostaa jotain herkkua 🙄

Jumalan antamat juhlathan ovat lähinnä keväässä ja syksyssä. Mutta ihminen on halunnut nekin kumota määräämällä juhlat talveen ja keskikesään.. :(

Eero
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 08 Huhti 2020, 13:06

Jep, jos noiden juhlien täyttymystä katsoo, niin me taidetaan olla siinä keskimmäisessä kynttilässä, pitkässä Helluntaissa eli Armon ajassa. Sitten kun Herra palaa näkyvästi maan päälle, Hän täyttää myös syksyn juhlapyhät, jotka päättyvät Hänen Majansa olemiseen meidän keskuudessamme. Siis yhden näkemyksen mukaan.

Sitä Helluntain päättymistä tässä siis odotellaan, että Herra vetää ne luoksensa kuin magneetti, jossa Hänen Pyhä Henkensä majailee ja poistuu tieltä se, joka vielä pidättää.

Tämä kevään aika on hyvää aikaa tähytä taivaalle, sillä jostakin täältä ne juhlien täyttymykset jatkuvat. Pääsiäisenä Jumala säästi israelin kansan, kun he noudattivat Hänen käskyään ja päästi heidät pahan vallan, Egyptin ikeestä lopullisesti, kun he ylittivät Punaisen meren kolmen päivän päästä eli meidän ajassamme nyt tulevana lauantai-iltana. Saman kolmen päivän ja yön jälkeen meidän Pääsiäisemme eli Herra Jeesus Kristus, nousi kuolleista, esikoisena kuolleista nousseille. Ja Hänen muistokseen tänään syödään Pääsiäisateriaa, että nousisimme Hänen perässään sitten kun aika on. Nyt on otollinen aika.

Vastaa Viestiin