Kaikenlaista jutustelua 5

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Aamen Aamen!

Siunattua Helluntaita, Pyhän Hengen vuodatuksen päivää! Herra Siunaa Suojele niitä, jotka Sinua odottavat ja erityisesti niitä, jotka Sinun Pyhän Nimesi todistuksen tähden ovat vainotut.

Eilen muuten näin taivaalla pilven, joka oli täsmälleen 0 eli nollan muotoinen. Nolla päivää Helluntaihin, ehkä jotain tosiaan tapahtuu nyt.

Sitten näin muuten aamulla unen, jossa Stockmannin tavaratalo oli tulessa Helsingin keskustassa. Sitten joku sanoi, että ei se ole (enää?) tulessa, palomiehet ”pesevät” sitä. Että sellaista, en tiedä mitä merkitsee vai oliko vain oman mielikuvituksen tuotetta.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tervetuloa nimimerkki ”AnubeAbba” ja ole Siunattu kaikissa asioissasi Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tervetuloa myös minun puolestani, AnubeAbba.
Ole siunattu keskuudessamme!

💓👑💓
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tervetuloa minunkin puolesta ja Herra Jeesus olkoon kanssasi ku kirjoittelet täällä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ollaan kaikki masentuneita eilisen ihanan odotuspäivän jälkeen... niin minäkin. Olis ollu niin ihanaa nähdä teidät kaikki siellä Jeesuksen luona. Sitten se päivä vaan meni ja täällä ollaan edelleen... Voi itku! Kuka antas voimia jatkaa ja voimia nousta tästä taas elämään tässä mädäntyneessä maailmassa?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Joh. 16 luku
4 Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kanssanne.
5 Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt, eikä kukaan teistä kysy minulta: 'Mihin sinä menet?'
6 Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne.
7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
9 synnin, koska he eivät usko minuun;
10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
16 Vähän aikaa, niin te ette enää minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut."
17 Silloin muutamat hänen opetuslapsistansa sanoivat toisilleen: "Mitä se tarkoittaa, kun hän sanoo meille: 'Vähän aikaa, niin te ette minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut', ja: 'Minä menen Isän tykö'?"
18 Niin he sanoivat: "Mitä se tarkoittaa, kun hän sanoo: 'Vähän aikaa'? Emme ymmärrä, mitä hän puhuu."
19 Jeesus huomasi heidän tahtovan kysyä häneltä ja sanoi heille: "Sitäkö te kyselette keskenänne, että minä sanoin: 'Vähän aikaa, niin te ette minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut'?
20 Totisesti, totisesti minä sanon teille: te joudutte itkemään ja valittamaan, mutta maailma on iloitseva; te tulette murheellisiksi, mutta teidän murheenne on muuttuva iloksi.
Uusiluomus

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Nämä loppujuoksun ajat on vaikeita, kun on vaikea löytää terveessä uskossa olevia.. eipähän meidän uskomme ole organisaatioissa ja ihmisissä, vaan henkilökohtaisessa Kristus suhteessa... Jumala vastaa Sanastaan ja nämä Hengelliset lainalaisuudet toimii... jokapäiväistä on odotus että täältä pääsemme taivaan kotiin.. maailma menee vaan kokoajan enemmän sekaisin...
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, rakkaat Jarmo veli ja Uusiluomus veli.
Muutaman kerran eilen vierähti kyynel ja kyselin: Herra, kuinka kauan vielä?
Mutta lohdutuksena tästä sanon, että se jokin uusi on tuleva, .. ovi ON AUKI!
Pitäkää sydän avoinna, tarkatkaa, sillä Herra eteemme tuon uuden johdattaa ja osoittaa. Ollaan kuuliaiset sille, olemmehan Hänen omat.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuula1

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

-jarmo- kirjoitti: 02 Kesä 2020, 11:16 Joh. 16 luku
4 Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kanssanne.
5 Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt, eikä kukaan teistä kysy minulta: 'Mihin sinä menet?'
6 Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne.
7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
9 synnin, koska he eivät usko minuun;
10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
16 Vähän aikaa, niin te ette enää minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut."
17 Silloin muutamat hänen opetuslapsistansa sanoivat toisilleen: "Mitä se tarkoittaa, kun hän sanoo meille: 'Vähän aikaa, niin te ette minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut', ja: 'Minä menen Isän tykö'?"
18 Niin he sanoivat: "Mitä se tarkoittaa, kun hän sanoo: 'Vähän aikaa'? Emme ymmärrä, mitä hän puhuu."
19 Jeesus huomasi heidän tahtovan kysyä häneltä ja sanoi heille: "Sitäkö te kyselette keskenänne, että minä sanoin: 'Vähän aikaa, niin te ette minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut'?
20 Totisesti, totisesti minä sanon teille: te joudutte itkemään ja valittamaan, mutta maailma on iloitseva; te tulette murheellisiksi, mutta teidän murheenne on muuttuva iloksi.
tämä Johannes 16 luvun viimeinen jae ainakin minua piristi. ei tämä meno voi loputtomiin jatkua. ja minulle on ainakin suoraan nämä ateistit sanonut, että saat odottaa loputtomiin tätä Jeesusta ja uskoa satu-ukkoihin. sitten on naurettu päälle. se tekee minut murheelliseksi ja ateistin iloiseksi, mutta ku uskon, että jonakin päivänä minun murheeni muuttuu iloksi, kun saan nähdä Jeesuksen.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja Ella »

Rakas Tuula sisko. Olen saanut kokea tuota samaa. Jeesus meissä se kirkkauden toivo. Ne pilkkaavat myös Jeesusta.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Tuula1

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Ella kirjoitti: 02 Kesä 2020, 12:20 Rakas Tuula sisko. Olen saanut kokea tuota samaa. Jeesus meissä se kirkkauden toivo. Ne pilkkaavat myös Jeesusta.
niin. se on vain sisäinen tunne ja joskus jonkin Raamatun jakeen tuntee voimakkaasti jossakin tilanteessa. Mutta sitähän ne eivät tajua, että pilkkaavat samalla Luojaansa. Sanon vain Jeesuksen sanat. Anna Isä heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä tekevät.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja Ella »

Aamen! Sitten ne tajuavat kun tempaus tapahtuu. Että se on totta.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!

Mulla ei onneksi nyt tullut mitään pahempaa masennusta, koska uskon että ollaan niin lähellä koko ajan.

Jos Viikunapuun sukupolvi on 80 vuotta ja Israel on tuon symboli, niin vuonna 2028 Israel on sen ikäinen. Siitä kun vähentää 7 vuoden vaivanajan, niin ollaan vuodessa 2021. Eihän mikään tietenkään ole täysin varmaa, mutta ainakin Israel on olemassa ja maailma menee yhä pimeämmäksi.


Ei tämä tosiaan voi loputtomiin jatkua, tule Herra Jeesus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Uusiluomus

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Näin se on Eero , jokatapauksessa lähellä ollaan ja uskon henkilökohtaisesti ettei tässä 10 vuotta pitempään mene kun on toteutunut tempaus ja muut Raamatun profetiat
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2185
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

-jarmo- kirjoitti: 02 Kesä 2020, 11:07 Ollaan kaikki masentuneita eilisen ihanan odotuspäivän jälkeen... niin minäkin. Olis ollu niin ihanaa nähdä teidät kaikki siellä Jeesuksen luona. Sitten se päivä vaan meni ja täällä ollaan edelleen... Voi itku! Kuka antas voimia jatkaa ja voimia nousta tästä taas elämään tässä mädäntyneessä maailmassa?

Itselläni on ollut tänään erittäin hyvä ja valoisa päivä.

Sisar Barbaran Jumalalta viimeisessä saamassa unessa, Jumala kertoi toisen viruksen, joka on pahempi kuin korona-virus, olevan pian tulossa.

Menee vielä VUOSIA ennen kuin aika loppuu. Siis, vuosia.

Ei pidä hätäillä. Siihen ei ole mitään syytä.

Ainoa, jolla todella on kiire, on saatana. Sen aika on käymässä todella vähiin, se kutistuu aivan silmissä. Vuosituhannet se on saanut mellastaa, mutta nyt on vain enää vuosia sillä jäljellä vaivata meitä ihmisiä.

Käyttäkäämme pieni osa MEILLÄ jäljellä olevasta ajasta, esim. rukoilemiseen hallituksen ja eduskunnan puolesta. Oli siellä kuka tahansa, etteivät he panikoituisi, ja tekisivät vääriä päätöksiä. Nyt tarvitaan mielen malttia ja ymmärrystä.

TÄRKEÄ rukousaihe juuri nyt on, että Jumala siunaisi Suomen valtiontaloutta NYT, ja erityisesti tulevina TODELLA pahoina vuosina.

" Pyhä Jumala, älä anna Suomen sosiaaliturvan romahtaa. Auta nykyistä että tulevia eduskuntia ja hallituksia toimimaan Sinun siunaamana, niin silloin Suomi välttyy kaikkein pahimmilta asioilta.
Ja, Herra Jeesus, anna uskoville rukouksiin sanat, minkä puolesta Sinä erityisesti haluat meidän rukoilevan.

Isä,suojele suomalaisia suuryrityksiä kun ne toimivat eri puolilla maailmaa, erityisesti Fortumia, kuin myös Nokiaa. Kiitos. Aamen.

Anna meille halu ja voima rukoilla. Anna myös uusia esirukoilijoita Suomen puolesta.

Herra Jeesus, anna myös muille pohjoismaille uusia esirukoilijoita, että nekin suojeltuisivat kaikkein pahimmilta asioilta.

Rakas Jumala, älä anna Suomen eikä Baltian maiden eikä muiden pohjoismaiden joutua sotaan enää ikinä Venäjän kanssa.

Estä kaikki mahdolliset riidan aiheet jo alkuunsa. Kiitos Herra Jeesus. Kiitos. Aamen."
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Tuula1

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

minulla on vain jostakin syystä ollut ihan lapsesta saakka sellainen mielikuva, vaikka en ollut edes uskovainen, että tempaus liittyy jotenkin kolmannen temppelin rakentamiseen.en tiedä kuka sen minulle on iskostanut sisälle, mutta näin sen koen. jatkan vielä tuota mielikuvaani: siis se liittyisi siis Jeesuksen tulemukseen. sitä en osaa sanoa, onko tempaus kyseessä vai näkyvä paluu ihmisille. Anteeksi tuo kommähdys tuolla aiemmin.
Viimeksi muokannut Tuula1, 02 Kesä 2020, 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2185
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ninn,jotkut uskovat että sellainen rakennetaan ns.temppelivuorelle.

Itse suhtaudun tuohon asiaan hyvin epäilevästi.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Seuraaja
Viestit: 267
Liittynyt: 03 Joulu 2019, 07:12

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja Seuraaja »

Rukouksessa mukana AOAOAOAOAO.
Älä anna sinuas voitettaa pahalta, vaan voita sinä paha hyvällä. (Room. 12:21) Biblia 1776
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 5

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen AO!

Joo, mäkään en tiedä miten suhtautua tuohon Temppeliasiaan ja ylipäätään koko Israel on jotenkin vaikea aihe. Mutta sen tiedän, että he ovat Jumalan omaisuuskansa ja Jerusalem silmäterä, ja että Herra on lopulta kääntävä katseensa heihin ja heidän katseensa Häneen.

Tule Herra Jeesus, anna Sinun Rauhasi vihdoin laskeutua Sinun Pyhään Kaupunkiisi ja koko maailmaan!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin