Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Keskustele palstaa koskevista asioista
Sinettisormus
Viesti:

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus » 24 Touko 2019, 14:49

Mihin muuten meidän Atsalea siskomme on hävinnyt, sitä tässä olen jo miettinyt jonkin aikaa? Missä olet?

Kuva
Hagg. 2:23. "Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot."

Sinettisormus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus » 24 Touko 2019, 14:53

.. olen aina niin huolissani kun joku hiljenee, tai jotkut eivät uskaltaudu näkyviin, sillä mehän olemme yhtä perhettä. Olemmehan?

Kuva

:D :lol: :D :lol: :D :lol: :lol: :lol: :lol:
Hagg. 2:23. "Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot."

Sinettisormus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus » 24 Touko 2019, 14:59

... tuli vain tuollainen vastaan, oli aivan pakko tuoda ... :D :lol: (en siis loukatakseni) :roll: ... oon vaa niin ... HASSU!

Maaret

Viesti Kirjoittaja Maaret » 24 Touko 2019, 15:22

😁 monien keskustelu on tuota tasoa. Kukin ilmaisee itseään jotenkin eikä kukaan ymmärrä. 😁
⛪ Saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti. 🌿

Tuula1

Viesti Kirjoittaja Tuula1 » 25 Touko 2019, 07:57

:) töttöröö. reissu tehty. kierrettiin kaikenkaikkiaan kolme maata, eli Bulgaria, Romania ja Unkari. Hyvä oli reissu. Jeesus oli kanssamme, koska mitään ikävää ei matkalla tapahtunut. Säät siellä oli vaihtelevia. Aikalailla sateisia, mutta aurinkokin paistoi.Vietiin Raamattuja ampumaradoille, sillä mieheni harrastaa ampumista. Kuuluuhan evankeliumin sana heillekkin.ja sitten jaettiin traktaatteja. Kovin olivat sanannälkäisiä. Olisi mennyt enemmänkin traktaatteja,mutta kun ei ollut. Kaikissa noissa kolmessa maassa sana upposi kuin kuuma veitsi voihin.

Pi_O
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Pi_O » 25 Touko 2019, 09:03

Hienoa, että matkanne meni hyvin ja saitte tehdä Jumalan työtä hedelmällisesti.
Olette siunattuja!
Ilm. 22:21 Meidän Herran Jesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kaikkein kanssanne. Amen!

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 25 Touko 2019, 10:53

Aina kun saa "astua palvelukseen" niin se on niin mielettömän ihanaa. Voi kuinka Kristitty kaipaa saada jakaa leipää, viini kun tulee itsestään sitten. Siemenen kun saa kylvää, niin kaste seuraa sen perässä ja ruokkii siementä.

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 25 Touko 2019, 18:28

Huh, mikä peli Suomi VS Venäjä... 1-0 Suomi voitti. Saas nähdä mitä tapahtuu antipatioiden suhteen, kun Venäjällä oli koko NHL:n suurimmat tähdet "pikku Daavid paimenpoikaa" vastaan. Peräti 18 "rookieta" Suomella. Tää on jotenki niin profetaalista, että oli pakko kirjottaa.

Sinettisormus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus » 27 Touko 2019, 09:13

Kuva

No niiin ... VOITTO TULI SUOMEEN!!! 3-1 !!!
Sitä ennen oli minulla mielenkiintoinen hetki, liittyen tuohon peliin. Olin jo käynyt maate, minua nuo pelit ei liioin ole kiinostanut, vaikka kyllä iloitsenkin niiden voitoista. No siellä vuoteen pohjalla mietin näitä uskon asioitani, kun yhtäkkiä keskeytin sen ja aloin kuuntelemaan mitä pelissä tapahtuu?
Kuulin Mertarannan hiljaisen äänen ja aloin hymyilemään ja ajattelin mielessäni:
- " kohta Mertarannan ääni kovenee ja kovenee, ja sitten huutaa; se on MAALI!!!!!
Ja kun tuon sain mietittyä hymyillen mielessäni, kuulin kuinka Mertarannan ääni todella alkoi kovenemaan ja kovenemaan ja kohta kuului oikeasti:
- "SE ON MAALI!!!"
Koin tuon jonkinlaisena etiäisenä ja pomppasin ylös kertomaan sen miehelleni:
- " minä tiesin sen jo hiukan ennemmin, tuon maalin..."
Jäin hetkeksi katsomaan peliä, mutta sitten sanoin:
- " Kyllä ne osaa voittaa ilman minuakin, menen takaisin maate .."
Mieheni hihkui perään:
- " Se on sitten sinun syy jos Suomi häviää!"
Vastasin:
- " Ei ole, sillä Suomi voittaa!"
Taas vuoteellani maatessa aloin kuuntelemaan tuota peliä, rauhallisena hymyillen. Ajattelin:
- " Vielä tulee yksi maali, mutta ei enempää, se jää lopputulokseksi ja Suomi on voittanut".
Ja niin kävi, vielä tuli se yksi maali. Mieheni huuteli että yksi vielä olisi mahdollista saada, mutta minä huusin hänelle että ei tule enempää, lopputulos on tuossa ja Suomi voittaa. Ja niinhän siinä kävi.
Ihmeellinen etiäinen kävi tuon pelin aikana, minulle, jota urheilu ei liioin hetkauta!
Koin, että tämä oli taas sitä Jumalan huumoria, jakaa iloa näinkin!
Kiitos siitä!

Tuula1

Viesti Kirjoittaja Tuula1 » 27 Touko 2019, 10:59

Aamen Sinetti. :D

Pigeon

Viesti Kirjoittaja Pigeon » 27 Touko 2019, 12:37

Hauska ”yhteensattuma”. Minulla oli myös sama tunne, että suomi voittaa! Piti veikata lopputulos..sanoin 2-1 suomi voittaa ja hetken kuluttua tuli mieleeni, että ei vaan 3-1. Vielä pelinaikana sain viestin, että jännäksi menee, kun tilanne oli 1-1, johon vastasin että suomi voittaa 2-1 ja maali tulikin heti perään ja laiton viestin, että yksi maali tulee vielä 3-1 ja niin se tuli.
Pystyn siis samaistumaan tuohon, mistä Sinetti juuri puhuit! :)

Sinettisormus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus » 27 Touko 2019, 12:45

No just noin, Pigeon, sait kokea samaa ... jotenkin koen että tässä on nyt jotakin erikoista.

Sinettisormus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus » 27 Touko 2019, 14:40

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a5d4 ... 86f4bbbadb
Kirkkoherra hiipi keskellä yötä kellotorniin soittamaan ”mörkökelloja” – MM-kellot soivat tänään kaikissa Helsingin kirkoissa Leijonien koneen laskeutuessa

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 27 Touko 2019, 17:04

Tuossa ittelle tuli mieleen että joku periodi päättyyi, koska 13 vuotta sitten juuri 26.5. "mörkö" Lordi, teki mahdottomanä pidetyn asian mahdolliseksi ja voitti sensaatiomaisesti, ylivoimaisella tyylillä Euroviisut ja nyt "mörkö" Suomi voitti 13 vuoden kuluttua jälleen mahdottomana pidetyn joukkueen kautta mahdolliseksi 26.5. voittamalla selvästi ja kiistattomasti maailmanmestaruuden.

Näissä on niin paljon samaa, että onko tuo luku 13 muuttamassa nyt jotain, alkaen jostain ja päättyen johonkin. Ei ollut sattumaa varmaan että juuri 2006 oli tuo Lordi ja silloinhan sanottiin aina että helvetti jäätyy silloin kun Suomi voittaa Euroviisut ja sitten se tapahtui. En sitten tiedä mitä helvetissä oikein tapahtui, koska siellä ei ketään vielä ole. Tosin sekin on toiselta nimeltä vain kadotus, ikuinen kadotus.

Alkoiko viimeinen vuosi tästä? Vai lähdetäänkö jo pakanakansojen omerin laskennan päässä 10.6. ehkä...?

Tuula1

Viesti Kirjoittaja Tuula1 » 27 Touko 2019, 18:00

voi kun minä niin odotan Jeesusta tulemaksi. Kuuntelin Kalervo Syvännön jo 1990 puhumaa videota. Tuossa nauhalla hän sanoi isänsä Kaarlo Syvännön kerran sanoneen ääneen nukkumaan mennessä illalla, että hän haluaisi kuulla millainen on tuo Jumalan pasuunan ääni, kun sen aika tulee. Enkeli oli ilmestynyt hänen huoneeseensa ja sanonut, että olet halunnut kuulla millainen ääni Jumalan pasuunassa on. Ja hänen oli annettu kuulla tuo ääni. Kalervo kuvasi, kuinka hänen isänsä tuota ääntä oli kuvannut ja se oli ollut laajaskaalasta, harmoonista ja voimakasta soittoa. Olenkin miettinyt sen kuulemani jälkeen ovatko nuo maailmalta tulleet strange soundit tuota Jumalan pasuunan ääntä, joita tulee kokoajan ympäri maapalloa, eikä ne ole lakanneet kuulumasta. jos haluatte kuulla tuota soittoa, niin klikatkaa hauksi strange sound 2019, niin netistä löytyy vaikka kuinka paljon maailmalta tuota pasuunamaista ääntä, joille ei löydy selitystä.

Pi_O
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Pi_O » 27 Touko 2019, 18:13

Voi olla, että nämäkin oli ne merkit, jotka on nyt annettu niille, jotka ovat kuulolla.

Jumala haluaa pitää seurakuntansa koko ajan päivystystilassa.
Odotan kovasti helatorstaita. Se voisi olla myös pelastuksen päivä.
Tarkkaa hetkeä ei voi tietysti tietää, sillä vain Jumala tietää ihmisten sydämet. Vain Jumala tietää, että milloin Kristukselle luvattu luku on täysi.

En katsonut eilistä ottelua, koska tiesin minäkin, että Suomi voittaa. Varmistuin voitosta yöllä, kun heräsin lauluun:

"Oi maamme, Suomi, synnyinmaa,
soi, sana kultainen!
Ei laaksoa, ei kukkulaa,
ei vettä rantaa rakkaampaa,
kuin kotimaa tää pohjoinen,
maa kallis isien!"

Seurasin eilen EU-vaaleja, koska tunsin tarpeelliseksi rukoilla tämän asian puolesta. Siellä ei mennyt mielestäni hyvin. Katsotaan, että kuinka käy. Olen kovin huolissani, että Suomessa saa asettua ehdokkaiksi henkilö, joka on saanut räikeitä väkivaltatuomioita. Ja nyt sitten nämä edustavat Suomea Brysselissä.
Ilm. 22:21 Meidän Herran Jesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kaikkein kanssanne. Amen!

Tuula1

Viesti Kirjoittaja Tuula1 » 27 Touko 2019, 18:21

kyllä. Herra haluaa meidän omiensa olevan hereillä kokoajan. Tuosta kirkon tilasta huokasin päivällä Herralle, että kauheaa, missä tilassa suomen kirkon tila on, kun soittavat kelloja jääkiekko kullalle. Aivan kauheaa. En yhtää ihmettele, jos Suomeen tulossa tuomiot, kun kirkko näin alas vajonnut. Ei kirkon asia ole soittaa kelloja maallisille asioille, vaan hengellisille asioille ja kutsua ihmisiä parannuksen tekoon kirkkoon.

Eero
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 27 Touko 2019, 18:44

Aamen, minäkin odotan kovasti Helluntaita, mutta nyt on tosiaan niin paljon merkkejä ilmoilla ja Hengessä jotakin sellaista, että josko se voisi tapahtua jo aikaisemmin? Vihollinen on myös viime päivät hyökännyt kovasti, tule Herra Jeesus, hae meidät Kotiin!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://soundcloud.com/heidi-k-pyl/tiel ... enttilaulu

Tuula1

Viesti Kirjoittaja Tuula1 » 27 Touko 2019, 18:54

Eero kirjoitti:
27 Touko 2019, 18:44
Aamen, minäkin odotan kovasti Helluntaita, mutta nyt on tosiaan niin paljon merkkejä ilmoilla ja Hengessä jotakin sellaista, että josko se voisi tapahtua jo aikaisemmin? Vihollinen on myös viime päivät hyökännyt kovasti, tule Herra Jeesus, hae meidät Kotiin!
Oikeassa olet veliseni. Olin eilen taas vaalitoimitsijana ja en tiedä olikohan Herralla myös kädet pelissä. Olen miettinyt omaa kohtaani, koska olin ulkomailla noiden ennakkoäänestysten aikaan ja eilen vaalipäivänä en päässyt äänestämään, koska itse olin vaalitoimitsijana aivan muualla kuin omassa vaalipiirissä. Ja tuolla äänestyspaikalla oli niin antisemitistinen porukka kuin olla ja voi paikalla. Ihan outo päivä oli kaikenkaikkiaan.

Eero
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 27 Touko 2019, 19:51

En lukenut itse juttua, mutta Saksassahan oli kehoitettu juutalaisia olemaan pitämättä kipaa julkisesti eli tuo antisemitismi on myös nousussa, vaikka vielä peitellysti. Mukava oli lukea "matkakertomustasi" Tuula ja hienoa, että Herra oli teidän mukananne vahvasti! :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://soundcloud.com/heidi-k-pyl/tiel ... enttilaulu

Vastaa Viestiin