Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Keskustele palstaa koskevista asioista
Eero
Valvoja
Viesti:

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Eero » 27 Touko 2019, 19:59

Tähän liittyen tuli juuri vastaan uutinen:

Saksassa liikkuneille "sharia-poliiseille" tuomiot – yrittivät painostaa nuoria muslimeita
https://yle.fi/uutiset/3-10804764

Eli varmasti Saksassa on vaikea tilanne kun yritetään asettua maan lakien yläpuolelle ja myös Suomessa islamilaiset yhteisöt elävät kaiketi osittain oman "tuomiovallan" alla, mutta tästä ei puhuta julkisesti.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://soundcloud.com/heidi-k-pyl/tiel ... enttilaulu

Tuula1

Viesti Kirjoittaja Tuula1 » 27 Touko 2019, 20:11

niin. Antisemitismi nostaa päätään ja vahvasti nyt. Kohta morsian otetaan poissa. Raamatussakinhan se sanotaan, että vanhurskas otetaan poissa pahaa näkemästä. Noh. Tuosta matkasta vielä sen verran, että veimme noissa kolmessa maassa Raamatut ampumaradoille, eli annoimme niiden omistajille ne. Mieheni oli täpinöissä niiden aseiden kanssa. Kyseli kaikenlaista, oliko heillä Amerikan armeijan käyttämää asetta jne. noh. minua se ei tietenkään kiinnostanut. jouduin kuitenkin kuvaamaan nuo ampumiset. taisin minä nyt sitten oppia, millanen on magnum pistooli kun sitä se esitteli yhdessä valokuvassa. Vaikka mieheni on uskova, niin hän sanoo, että evankeliumi kuuluu myös näille ihmisille, jotka aseiden kanssa ovat tekemisissä ja kertoi jokaisella ampumaradalla saman tarinan heille vuosikymmeniä sitten tapahtuneesta amerikkalaisesta sotilaasta joka sodassa piti Rraamattua povitaskussa ja tuo kirja oli pelastanut hänen henkensä, kun luoti pysähtyi siihen. Mieheni sanoo aseiden kauppiaita kuoleman kauppiaiksi, mutta vaikka hän itse harrastaa amupumista, niin luulen, että hänellä on myös tarkoitus juuri näitä ihmisiä herättää kuolemasta eloon.Romania oli kyllä minulle yllätys monessa suhteessa. Nuo kerjäläiset jotka tulevat suomeen antavat aivan väärän kuvan tuosta maasta. huomasin, että ne jotka täällä kerjäävät, kerjäävät myös Romaniassa kaduilla. Siellä on myös paljon vaaleita ihmisiä sekä sinisilmäisiä. Osa on hyvin toimeen tulevaa, mutta köyhyyttä on paljon kuitenkin.Kaikenkaikkiaan Romania on kaunis maa. ajoimme noiden maiden halki junilla ja tuo ajamamme reitti oli tosi hieno, kun osan matkaa juna ajoi vuoristossa. Välillä junan vauhti oli niin hidasta, että sen olisi saanut juoksemalla kiinni.Suosittelen kyllä noita kolmea maata lomailu maaksi.
No mä jatkan vielä hieman tähän tuosta matkasta. Matkalla en nähnyt yhtään moskeijaa, enkä islamistia. Unkarissa oli kapeita katuja paljon. Osa kapeita kävelykatuja, joissa sai kuulla kirkonkellojen soivan sekä megafonista tulevan Jumalan palveluksen, jota pappi toimitti. Se oli hienoa vastapainoa imaamin huudolle tämän päivän Euroopassa, jossa nykyään saavat huutaa minareeteista rukouskutsujaan länsimaalaisille. Sitten kävimme juutalaismuseoissa kaikissa kolmessa maassa ja tutustuimme holokaustiin, millainen se oli ollut ko. maassa toisenmaailman sodan aikana.Juutalaiset kävelivät kadulla kipa päissä, eikä kukaan heitä vahannut. Kaikki kolme maata olivat halpoja hinta tasoltaan. Tavaraa oli paljon kaupoissa, eli puutetta ei oikeastaan ollut mistään. Hotellien taso oli hyvä ja halpa. Kävin hierojalla romaniassa ja maksoi 7 euroa koko vartalo hieronta ja 45 minuuttia, eli siihen nähen mitä suomessa maksaa hieronta niin siellä on vain murto-osa suomen hintoihin nähden. Unkarissa kävimme eläintarhassa ja jostakin syystä mieheni on aina ollut ihastunut norsuihin. hän kuvaa joka eläintarhassa norsuja ja juttelee niille, kun pikkulapsille.haluaisi antaa niille banaanin, mutta onneksi tuolla ei saanut syöttää niitä. Hän sanoi kerran, että norsu on Jumalan eläimistä ihmeellisin, koska ne ovat viisaita ja muistavat vuosikymmeniä vanhoja asioita ja tuntevat ihmisen, joka niitä pitänyt huonosti yms.
Viimeksi muokannut Tuula1, 27 Touko 2019, 21:09. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Eero
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 27 Touko 2019, 20:32

Kiitos vinkistä ja miehesi on kyllä oikeassa, evankeliumi kuuluu kaikille ihmisille! Katselin jokin aika sitten matkailuohjelmaa Romaniasta ja se kertoi juuri tuosta mitä kirjoitit. Että meillä on mielikuva äärimmäisestä köyhyydestä, mutta vielä viime vuosisadan alkupuoliskolla se oli arvossa pidetty maa, jossa kulttuuri kukoisti, ennen kommunismia siis. Ja että ei se kaikki ole tuhoutunut, mutta leima on vieläkin.

Tuula1

Viesti Kirjoittaja Tuula1 » 28 Touko 2019, 14:44

Luin eräästä Facebook kirjoituksesta, että eräässä sanomalehdessä oli ollut kirjoitus, että suomi on maailman 13 islamilaisin valtio. Olen miettinyt tuota omaa näkyäni, kun Jeesus seisoi tuon eduskuntatalon katolla. Oliko siis kyseessä tuo kansojen tuomio tuossa näyssä. Suomen kansa tullaan siis jakamaan ja jokaiselta kysytään haluaako hän islamistien vaiko kristittyjen puolelle. Minulle henki vain puhui tänä aamuna näin.

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 28 Touko 2019, 15:12

Enpä yhtään ihmettelisi, niin oudoksi tämä maailma on mennyt, että kaikki tuollainen voi tulla mahdolliseksi.
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.

AOAOAOAOAO
Valvoja

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO » 28 Touko 2019, 15:34

"13 islamilaisin valtio"......kukahan tuollaista puutaheinää on keksinyt...?

Tässä Wikipedian lista islamistisenemmistöisistä valtioista :

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_ ... valtioista
Minä Olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet Minun.

https://www.youtube.com/watch?v=-EUtxAQbeZ8 Virsi 222; Jeesus Kristus Elämämme.

Tuula1

Viesti Kirjoittaja Tuula1 » 28 Touko 2019, 16:03

kirjoitus on kansalainen.fi sivulla

Maaret

Viesti Kirjoittaja Maaret » 29 Touko 2019, 11:05

Huolestuttaako teitä että Suomen pääuutiskanava on valjastanut koko koneistonsa rakentamaan kansan myötätuntoa terroristeja kohtaan?
Joka päivä toistetaan kuinka surkeaa on olla ISIS-morsian vankileirillä? EI löytynyt myötätuntoa kenellekään silloin kuin päitä katkottiin päivittäin.
Luuletteko että löytyy myötätuntoa jos ne alkaa päitä katkomaan täälläkin tulevaisuudessa vai edelleen myötämielisyyttä pelkästään päiden katkojia kohtaan.
Poikkeaako uutistoimiston toiminta jotenkin ihmisuhreja kannattavasta teloituskoneistosta? Vai rakentaako ne yhteiskunnan ajatusmaailmaa sopivaksi viimeisille teloituksille?

Ilm. 13:15
Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.

Tämä on jotenkin karmivaa kun on koko ikänsä luullut että tuo pääuutistoimisto olisi jotenkin luotettava ja Suomen kansan sivistäjä. Nyt se onkin hitlerin palvelija vaikka tuo "hitler" ei henkilöidykään yhteen ihmiseen vaan kymmenpäiseen petoon.
⛪ Saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti. 🌿

Tuula1

Viesti Kirjoittaja Tuula1 » 29 Touko 2019, 11:20

Kyllä Maaret, Samaa olen miettinyt. yhtään muuta lehteä ei suomeen haluta tulevaksi, kuin iltasanoma, iltalehti sekä nämä jo olleet paikallislehdet, jotka myötäelää Helsingin sanomia ja näitä ilta sanomia ja iltalehtiä.Mv -lehti puhui totuuden torvella, mutta se vaiennettiin kaikinkeinoin ja usealta taholta ja todettiin, että se on rasistinen lehti. Olen menettänyt toivoni, että vanhaan hyvään aikaan olisi enää paluuta. Aika muuttuu kummallisemmaksi kokoajan. Enää puuttuu antikristus, joka varmaankin kohta ilmestyy sekin.

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 29 Touko 2019, 11:54

Henkimaailma tekee työtään!

Sallikaa mun käyttää vertausta: Ihmiset jos ovat täyttyneet Pyhällä Hengellä, he ovat kuin pesusienet kylläiset eikä niihin tulisi vettä, vaikka ne upotettaisiin vesisaaviin. Samalla tavalla jos ihmiset ovat hylänneet Jumalan, he ovat kuin kuivia pesusieniä, niin pienetkin vesipisarat se heti imee itteensä vieraat henget ja sallivat niiden tulla. Tällä tavalla ihmiset ovat itse ymmärtämättään, kuin marionettinuket, he omaksuvat ja hyväksyvät täysin epäloogisia asioita vaikka muut näkevät kuinka typerästi he toimivat.

Pigeon

Viesti Kirjoittaja Pigeon » 29 Touko 2019, 12:06

Tämän kaiken täytyy tapahtua...
Kyllä Maaret, olen laittanut saman merkille. Jokin sanoo, että tässäkin asiassa halutaan muuttaa oikea vääräksi ja väärä oikeaksi niin kuin vihulainen toimii.. jos ”tuomitset” heidät jäämään olet sydämetön ja kylmä, etkä välitä lastenoikeuksista jne. mutta, kun välität niin samalla tämä olisi ennekkotapaus ja asia voidaan myös siirtää ihan normaaliin arkeen. Et välttämättä saa päättää lapsesi asioista. Nyt jo joissain asioissa vilahtelee, että vanhemmilta otetaan oikeuksia pois omiin lapsiinsa mm. suunnitteilla ellei jo käytännössä, että lapsi voi 10v. salata terveystietonsa, jolloin vanhempi ei pääse niitä kannasta katsomaan. Sukupuolen vaihtoon tarvittava hormonilääkityskin olisi mahdollista aloittaa vanhemman tietämättä alaikäisenä(luin jostain, ehkä ruotsista oli tämä kirjoitus).
Keskustelu lapsien tuomisesta ”kotimaahan”.. niin lapsihan on alle 18v. joka on siis voinut saada tuolla jossain jo toisenlaisen ihan täyden ”koulutuksen” ja ottaa radikaalin työtarjouksen vastaa. Mihin vedät rajan? Huolehditaanko me samalla tavoin kaikista suomalaisista, jotka ovat muuttaneet maailmalle ja perustaneet siellä perheen, että jos jotain ikävää sattuu me valtiona tulemme teidät sitten sieltä pelastamaan.

vihulaisen hedelmä on aina sama se valehtelee, tuhoaa, tappaa ja varastaa..ja houkuttelee maallisilla rikkauksilla!

Maaret

Viesti Kirjoittaja Maaret » 29 Touko 2019, 13:16

Niin, ja se että yleensäkään puhutaan "lapsista" ei ole muuta kuin valhetta. Se sekunti kun he astuvat Suomen kamaralle heidän "lapseudellaan" ei ole mitään merkitystä. Heidät hyljätään syrjäytymään samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Ehkä halu on vain saada ne naisterroristit takaisin Suomeen sillä verukkeella että puhutaan lapsista. Joko ne naiset on valtamedian tuttuja tai ystäviä ja heidät halutaan pelastaa tai sitten he tekee noista terroristeista ystäviään kuten ovat tehneet muistakin Suomen terroristeista uutistensa ja mainostensa sankareita.

Koko petokoneistolle kuitenkin kaikki yksilöt ovat täysin arvottomia, myös ne joita he käyttää hyväkseen.

Ainoa miten minä luen uutisia on että jokainen lause on valhe mitä ne suustaan päästää. Katson yleensä uutisten alusta 30 sekuntia, jotta näen sen päivän valheaiheet.

Kohta alkaa muuten TVstä Teemalta "Anarkian historia" osa 2. Katsokaa millä asenteella puhuvat hyvää anarkiasta eli valtamedian tämän hetken suosituimmista ihmisryhmistä. Ja miettikää miten se juontaa lonkeronsa kaikkeen tämän yhteiskunnan tämän hetkisiin virastoihin.

Maaret

Viesti Kirjoittaja Maaret » 29 Touko 2019, 17:29

Katsoiko kukaan dokumenttia anarkisteista?

Yhteisiä nimittäjiä löytyi : uskonnon kieltäminen, kirkkojen polttaminen, terroristien ihailu ja mustat liput. Valtioiden vastustaminen eli kansallismielisyyden vihaaminen. Toki anarkisteille ei suoraan anneta valtaa koska nyt vallassa olevat eivät omastaan luovu. Mutta niiden ideologiasta otetaan juuri sopivasti asioita tämän päivän agendaan. Sensuuri kansallismielisiä vastaan, väkivalta heitä vastaan on ns hyvää väkivaltaa, kouluissa ei saa opettaa kristinuskoa, kouluihin tulee liberalismi ja opettaja ei ole auktoriteetti oppilaaseen nähden.

Siinä muutamia mainitakseni.

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 03 Kesä 2019, 15:24

Luin tuolla äsken noita Jarmon päivittäisiä ja päivitin niitä itselleni. Ja voi mikä riemu!
Oli todella valtava ilo ja riemu saada lukea sieltä, että isäsi, Jarmo, on vihdoin tullut uskoon. Ja te saatte anteeksiannon kautta uudistaa suhteenne. VOI MIKÄ RIEMU!!! Tämä on teille valtava SIUNAUS!!! Rukoukset on kuultu. Tämä on sellainen ilo asia ettei sanat riitä, mutta tämä todella on Jumalan työtä.
Sydämeni täällä juhlii!!!
Kiitos Jeesus Kristus! Kiitos, kunnia ja ylistys!
Olkaa siunatut!
Terveiset täältä Ristijärven maisemista.

Sinetti.
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.

Sinetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinetti » 03 Kesä 2019, 15:27

Eero
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 03 Kesä 2019, 19:52

Aamen!

Maaret

Viesti Kirjoittaja Maaret » 04 Kesä 2019, 12:40

Onko teillä agendana ettei mun kanssa jutella? Mä haluaisin tietää onko täällä kirjoittelu ihan turhaa jos teillä ei ole edes aikomusta jutella mun kaa? Voisitteko olla sen verran armollisia ja rehellisiä että vastaisitte rehellisesti tähän kysymykseen?

Mä ymmärrän jos teille on normaalia kirjoitella blogeja "ei kenellekään" mutta mun mielestä keskustelupalsta tarkoittaa keskustelua. Jos tämä on tarkoitettu vain teille keskenään "tutuille" niin olisi rehellistä laittaa foorumi suljetuksi yleisölle.

kiitos.

Eero
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 04 Kesä 2019, 13:41

En usko, että täällä on mitään agendaa, muuta kuin tukea kanssaveljiä ja -sisaria, johon kuuluvat aivan kaikki tätä palstaa lukevat ja kirjoittavat! Eikä tänne kirjoittaminen ole mun mielestä turhaa, vaikka jokin viesti ei saisi yhtäkään vastausta, tiedän että palstalla on paljon hiljaisia jäseniä ja lukijoita, joillekin jokin viesti voi tuoda varmistusta omaan tilanteeseen tai saattaa etsimään Herraa täydestä sydämestä, mikä on sitten lopulta se kaikkein tärkein päämäärä.

Enkä usko, että täällä on "keskenään tuttuja", muuten kuin Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta :)

Ella

Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Ella » 04 Kesä 2019, 14:03

Kaikki me saamme olla täällä, toinen toistamme tukien. Kiitos tästä yhteydestä.
Totta että joku kirjoitus avartaa ja siunaa. Vaikka ei vastausta tulisikaan.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."

Maaret

Viesti Kirjoittaja Maaret » 04 Kesä 2019, 14:24

Kiitos myötätunnosta mutta minä en jaksa vuosikymmeniä uskoa vain että kaikki tyhjyyteen puhutut sanat olisi jollekulle siunaus.
Ehkä se riittää sellaiselle joka omistaa ihmissuhteita yksityiselämässäkin, joiden kanssa jutella.

Tuntui vaan kummalliselta että kun SInetti lähti mökille niin kaikki muutkin hiljeni eikä kukaan enää vastannut minulle.
Ei se tarkoita että "johonkin" viestiin ei vastata vaan kaikkiin viesteihin ei vastata.

Mä olen live elämässäkin sellainen että jos mun kanssa ei puhuta niin se tarkoittaa ettei mua haluta kyseiseen "piiriin". Heillä riittää juteltavaa toistensa kanssa mutta minä olen ilmaa. SIlloin "olen ilmaa" mieluummin oikeasti itsekseni kuin että yritän teeskennellä "etten ole ilmaa" ryhmäss jossa kukaan ei puhu.

Siis tämä on ihan mun oma käsitys elämästä enkä osaa sitä muuttaa vain sen takjia että joku muu jaksaa kuvitella yksisuuntaisen kirjoittelun siunaavaan jotakuta. Silloin minäkin voisin kirjoitella blogeja jos yksisuuntaisuus kiinnostaisi mutta valitettavasti en ole koskaan kokenut mitään mielenkiintoa kertoa itsestäni "tyhjyyteen" ja bittiavaruuteen.

:arrow:

Mietin nimittäin sellaista aihetta kuin "jos olemme laittaneet toivomme häneen vain tämän elämän ajaksi niin olemme kaikkia säälittävimmät".
Tuo aihe käänteisesti "jos olemme laittaneet toivomme häneen vain tuonpuoleisen elämän ajaksi" niin olemmeko silloinkin säälittävät?

Mutta jos ei kukaan halua jutella niin en jaksa laitella mitään aiheita......

Vastaa Viestiin