Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen, hyvä "kiitosvirsi" Amen!
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

:idea: Pohdin. Käsittääkseni Abe kohtasi Kristuksen (Melkisedek) ja tunnusti Hänen herruutensa ja uudisti/vahvisti paratiisissa solmitun kymmenysliiton. Kuulin taannoin Radio Deistä, että geenitutkimuksen mukaan kaikki puut polveutuvat kymmenestä kantapuusta. Voimme olettaa, että paratiisissa oli kymmenen puuta/puulajia, joista yksi oli pyhitetty Jumalalle.
Genesis:
14:17 Kun hän oli paluumatkalla, voitettuaan Kedorlaomerin ja ne kuninkaat, jotka olivat tämän kanssa, meni Sodoman kuningas häntä vastaan Saaven laaksoon, jota sanotaan "Kuninkaan laaksoksi."
14:18 Ja Melkisedek, Saalemin kuningas, toi leipää ja viiniä; hän oli Jumalan, Korkeimman, pappi.
14:19 Ja hän siunasi hänet sanoen: "Siunatkoon Abramia Jumala, Korkein, taivaan ja maan luoja.
14:20 Ja kiitetty olkoon Jumala, Korkein, joka antoi vihollisesi sinun käsiisi." Ja Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Mietin: "Me olemme Israel." Koska Israel oli Jumalan eka seurakunta ja me Herraan luottavat ihmiset muodostamme tokan seurakunnan, voinen sanoa, että me olemme hengellinen Israel.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

toi on aika merkittävä lause:
14:18 Ja Melkisedek, Saalemin kuningas, toi leipää ja viiniä; hän oli Jumalan, Korkeimman, pappi.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Yes bro. His name is Jesus (I think) :D
https://www.youtube.com/watch?v=OyP_vf6oHho
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

TIEDOKSI: Tänään on se virallinen Palmusunnuntai.
Samuli

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tämä kuitenkin muuttaa käsitystämme pääsiäisen vietoista, joka on oikeasti tänä vuonna vasta 22.4.2016 ja ns. pääsiäissapatti 23.4. sekä ylösnousemuspäivä 24.4. josta Omer aletaan laskea.
Oletko Jarmo pohtinut, että jos Omerin laskenta aloitetaankiin happamattoman leivänjuhlan jälkeen. Sitä vietetään viikko pääsiäisen jälkeen, jolloin tällä tavalla laskettuna Omer olisi 20.6 tänä vuonna. Kai tämän ratkaisee se, että onko heilutuslyhde tuotu pääsisäissapattina vai happamattoman leivän juhlan sapattina. En tähän kyllä täyttä ymmärrystä saa tuosta 3 moos 23 luvusta.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Samuli kirjoitti:Oletko Jarmo pohtinut, että jos Omerin laskenta aloitetaankiin happamattoman leivänjuhlan jälkeen. Sitä vietetään viikko pääsiäisen jälkeen, jolloin tällä tavalla laskettuna Omer olisi 20.6 tänä vuonna. Kai tämän ratkaisee se, että onko heilutuslyhde tuotu pääsisäissapattina vai happamattoman leivän juhlan sapattina. En tähän kyllä täyttä ymmärrystä saa tuosta 3 moos 23 luvusta.
Kiitos kysymästä Samuli. Olen miettinyt ja tämä on ollut yksi todellakin todella moniutulkintaisia juttuja, eikä mikään "tuhannensaletti" yksi vaihtiehto. Näitä tuli tosiaan mietittyä varsinkin vuosina 2009 vaiheilla kun tein tuon kalenterinkin koska olin aika varma että sillon lähetään ;) joopa joo!! :o

Olen tullut siihenkin tulokseen että kun sanotaan lause "pääsiäissapatin jälkeisestä päivästä lasketaan..." että se voi tarkoittaa sekä pääsiäsviikon sapattia tai sitten suurta sapattia, joka taas vaihtelee pääsiäisviikolla. Tai heilutuslyhde, joka on taas paljon aiemmin muttei se sitten taas osu edes koko pääsiäseen.

Kaikki ratkeaa 3. Mooses 23:15-17 jakeista:
Sitten laskekaa sapatin jälkeisestä päivästä, siitä päivästä, jona toitte heilutuslyhteen, seitsemän täyttä viikkoa, laskekaa viisikymmentä päivää seitsemännen sapatin jälkeiseen päivään asti; sitten tuokaa Herralle uusi ruokauhri. Sieltä, missä asutte, tuokaa heilutusleiväksi kaksi kakkua, jotka on leivottava happamena kahdesta kymmenenneksestä lestyjä jauhoja, Herralle uutislahjaksi.
Kukahan tämänkin arvoituksen varmasti osaa sanoa? Sirkku ainakin on sitä paljon tutkinut:
http://www.reinosav.net/omer1-16.html
Noita sivuja on aika monta siellä. Tuossa vain ensimmäinen.
Samuli

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Jep kiitos vastauksesta Jarmo. Näin Omer lasku siis näyttäisi menevän tänä vuonna. Uskon että se päivä on lähellä ja joka päivä yhä lähempänä. Joskus sitä toivoo, että se olisi jo huomenna tai viikon päästä, mutta tapahtukoon tässä niinkuin muissakin asioissa Hänen suunnitelmansa ja tahtonsa. Amen.
Sinettisormus

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Siunattua Pääsiäisen Aikaa ja Riemun Vuotta 2017 !

Kuva
https://safimcopii.files.wordpress.com/ ... .gif?w=550

t. Sinettisormus "äiti"
Sinettisormus

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

77 Käy yrttitarhasta polku

Carl Gotthard Liander 1889


1.
Käy yrttitarhasta polku,
vie Golgatalle se.
On Hengen viitoittama
sen joka askele.
Se tie vie viimein taivaaseen,
mutta tie se on tuskien.

2.
Tien kaikkein raskaimman Jeesus
on käynyt armossaan,
kun meidän kurjain tähden
hän kulki kuolemaan.
Se tie vie viimein taivaaseen,
mutta tie se on tuskien.

3.
Oi rakkautta näin suurta,
kun meitä säälii hän,
maailman synnit kantaa,
tuo meille elämän!
Se tie vie viimein taivaaseen,
mutta tie se on tuskien.
4.
Nyt, köyhä syntinen, riennä
luo Herran Jeesuksen!
Saat rauhan, lohdutuksen
haavoissa Kristuksen.
Se tie vie viimein taivaaseen,
mutta tie se on tuskien.

5.
Myös laulun oppia uuden
saat tiellä taivahan.
Se taivaassa jo kaikuu
edessä Karitsan.
Hän kuoli kaiken täyttäen,
mutta tie oli tuskien.
näkymätön ninni

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kauniin ja koskettavan virren toit sinetti! -kiitos-

Siunattua pääsiäisen aikaa teille kaikille!

Kuva
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tule Herra Jeesus.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä testi Pääsiäiseen, ota leikkimielellä; Minulle testi antoi tämän tuloksen :

Raamatun henkilöistä olen kuin Ruut

Ruut on velvollisuudentuntoinen ja välittävä nainen. Miehensä kuoltua hän jää asumaan tämän äidin kanssa, vaikka voisi palata oman sukunsa luokse. Hän osoittaa rohkeutta ja ahkeruutta tehdessään rankkaa, fyysistä työtä vaarallisessa ympäristössä hankkiakseen itselleen ja anopilleen elannon. Lue lisää: Ruutin kirja.

Sain saman tuloksen kuin 3%
http://www.is.fi/viihde/art-2000005169492.html

Kuka Raamatun henkilö sinä olisit, testin mukaan? :D
Sinettisormus

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... tuossa nousi mieleeni, jokin keskustelu Jarmon kanssa ja mielestäni se oli tuolla jossain rukouksissa. Yritin tossa sitä etsiä, mutta kun en löydä, muistan vain, että Ruutista siinä hieman keskustelimme. Muistaneeko Jarmo? Siinä aiheena meillä oli juuri Ruut, liekkö sattumaa, että testini tulos oli tuo. Itse olen aina toitottanun, ettei mikään ole sattumaa ...
Sinettisormus

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Se oli Tämä kohta Ruutin kirjasta:

RUUT 3
1. Niin Noomi, hänen anoppinsa, sanoi hänelle: "Tyttäreni, minäpä hankin
sinulle turvapaikan, että sinun kävisi hyvin.
2. Onhan Booas, jonka palvelijattarien kanssa olit, sukulaisemme; katso, hän viskaa tänä yönä ohria puimatantereella.
3. Niin peseydy nyt ja voitele itsesi ja pukeudu ja mene puimatantereelle; mutta älä näyttäydy hänelle, ennenkuin hän on syönyt ja juonut.
4. Kun hän panee maata, niin katso, mihin paikkaan hän panee maata, ja mene ja nosta peitettä hänen jalkojensa kohdalta ja pane siihen maata; hän sanoo sitten sinulle, mitä sinun on tehtävä."
5. Ruut vastasi hänelle: "Minä teen kaiken, mitä sanot".
6. Niin hän meni alas puimatantereelle ja teki aivan niin, kuin hänen anoppinsa oli häntä käskenyt.
7. Ja kun Booas oli syönyt ja juonut, tuli hänen sydämensä iloiseksi, ja hän meni maata viljakasan ääreen. Ja Ruut tuli hiljaa ja nosti peitettä hänen jalkojensa kohdalta ja pani siihen maata.
8. Puoliyön aikana mies säikähti ja kumartui eteenpäin; ja katso, nainen makasi hänen jalkapohjissaan.
9. Ja hän kysyi: "Kuka sinä olet?" Hän vastasi: "Minä olen Ruut, palvelijattaresi. Levitä liepeesi palvelijattaresi yli, sillä sinä olet minun sukulunastajani."
10. Hän sanoi: "Herra siunatkoon sinua, tyttäreni! Sinä olet osoittanut sukurakkauttasi nyt viimeksi vielä kauniimmin kuin aikaisemmin, kun et ole kulkenut nuorten miesten jäljessä, et köyhien etkä rikkaitten.
11. Ja nyt, tyttäreni, älä pelkää; kaiken, mitä sanot, teen minä sinulle. Sillä minun kansani portissa jokainen tietää sinut kunnialliseksi naiseksi.
12. Totta on, että minä olen sinun sukulunastajasi, mutta on vielä toinen sukulunastaja, joka on läheisempi kuin minä.
13. Jää tähän yöksi; jos hän huomenna lunastaa sinut, niin hyvä; lunastakoon. Mutta jollei hän halua lunastaa sinua, niin minä lunastan sinut, niin totta kuin Herra elää. Lepää siinä aamuun asti."
14. Niin hän lepäsi hänen jalkapohjissaan aamuun asti, mutta nousi, ennenkuin kukaan vielä voi tuntea toisensa. Ja Booas ajatteli: "Älköön tulko tunnetuksi, että tuo nainen on tullut tänne puimatantereelle".
15. Ja hän sanoi: "Anna tänne vaippa, joka on ylläsi, ja pidä sitä". Ja Ruut piti sitä. Silloin hän mittasi siihen kuusi mittaa ohria ja pani ne hänen selkäänsä. Ja hän meni kaupunkiin.
16. Ja Ruut tuli anoppinsa luo, joka sanoi: "Kuinka kävi, tyttäreni?" Niin hän kertoi hänelle kaikki, mitä mies oli hänelle tehnyt;
17. ja hän sanoi: "Nämä kuusi mittaa ohria hän antoi minulle, sanoen: 'Et saa mennä tyhjin käsin anoppisi luo'".
18. Silloin Noomi sanoi: "Pysy alallasi, tyttäreni, kunnes saat tietää, kuinka asia päättyy; sillä mies ei suo itselleen lepoa, ennenkuin hän tänä päivänä saattaa asian päätökseen".
Pigeon
Viestit: 888
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Pitipä uteliaisuuttani kokeilla. t.Job :)

Hyvää Pääsiäistä toivottaen!
Sinettisormus

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... nyt minäkin löysin tuon ketjun missä keskustelimme tuosta Ruutista. viewtopic.php?f=17&t=737 Oli vain pakko etsiä ja luin tuossa tuon Ruutinkin Raamatusta.
Hauska leikkimielinen testi ja kuka tietää josko se jotain meille kertookin?
Sinettisormus

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minua vastaan tuli Ruutista tämä kirjoitus, joka voi olla teillekkin mielenkiintoinen lukea ... avaa asioita moniin raamatun teksteihin ja asioihin, joita täällä on keskusteltu http://opsti.japo.fi/morsian/kr06.htm
Sinettisormus

Re: Sinattua Pääsiäisen Aikaa!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vau! Olipa oikeaa Pääsiäis luettavaa. Tuli aivan häkellyttävä olo, niin mahtavaa Sanomaa ja mieleeni nousi tämä vanha uneni, jonka Jarmokin on tallentanut tuonne Profetia osastolle : http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/ ... valla.html .... huh, huh, nyt on lähes huimaava olo..
Vastaa Viestiin