Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ihan hyvinhän tää on menny. Kuuntele vaan Ollia ja kirjoita, koska hän ei ole turha mies tällä palstalla ja sinulle tekee hyvää purkaa. Kun tekee niinku Olli sanoo, niin kaikkien on hyvä olla ja mäkin kyllä luen vaikka en niin kauheen paljoa kommentoikkaan.
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

Vieras kirjoitti: ehkä se on kuule hyvä että oot noin tarkka oon välillä huomannu että silloin alkaa vasta meikäläisestä saada irti sen mitä pitää kun "pakko" oon ehkä vähän laiska?

tai sitten vaan tarvitsen "kirittäjä" tai "käskijää"?
Ehkä näin. Mutta olen kovasti mielelläni lukenut omia kirjoituksiasi, ihan oikeesti.

Ja uskon kyllä siihen, että kirjoituksesi kiinnostavat monia muitakin, ja herättävät ajatuksia. Yksi asia joka kannattaa pitää mielessä on sekin, että netti on kaiken maailman kirjoituksia pullollaan, mutta oikeiden ihmisten kanssa keskustelu antaa paljon, koska silloin kun omia mielipiteitään joutuu joskus oikein perustelemaankin, niin toisinaan sitä jopa huomaa ettei ne omat mielipiteet ehkä sittenkään ole se ainoa tapa nähdä asioita.

Ja sitä kutsutaan kasvamiseksi.
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ester 4:16

16 "Mene ja kokoa kaikki Suusanin juutalaiset, ja paastotkaa minun puolestani; olkaa syömättä ja juomatta kolme vuorokautta, yöt ja päivät. Myös minä palvelijattarineni samoin paastoan. Sitten minä menen kuninkaan tykö, vaikka se on vastoin lakia; ja jos tuhoudun, niin tuhoudun."

nytten selitän noita näkyjä/kautta profetioita ja sitä miten itse ne näen ja mitä olen ymmärtänyt sanasta ja noista profetioista...

eli olen saanut sen ymmärryksen että "herätys" lähtee meistä kun kukin omalla ajalla ja taholtamme ketkä tämän kuulevat tai lukevat laittavat likoon itsensä eli "uhraavat" itsensä ja sitten jos on tempaus niin tämän jälkeen se tapahtuu mutta se vaatii sitä että teemme kuten esterissä juutalaiset ja paastoamme ja pyhittäydymme Herralle ja "eristämme" itsemme "maallisista" asioista niin hyvin kuin pystyy kukin voi itse Herralta kysyä kohdaltaan että miten osuutensa hoitaa ja minkälainen paasto itse kullekkin tulee tätäkin pitää kysyä Herralta...

se on mulle ihan sama mitä kukin tekee tai laittaako itseään likoon mutta sen ymmärryksen olen saanut että tämä olisi Herran tahto...

eli oletteko ikinä miettineet sitä miten Herra tämmösen jutun jälkeen pystyy meissä toimimaan jos tämän teemme ja mitä Herra sen jälkeen tekee ja kuinka tämä voi yhdistää meitä?

viitaten tähän...
Nuori mies kriittisessä tilassa

ViestiKirjoittaja Salome1972 » 03 Heinä 2016, 19:56

Tänään ollessani ehtoolliskokouksessa seurakunnassani, eräs nuori nainen nousi edessäni yhtäkkiä ja itki ja huusi seurakunnalle, että rukoilkaa, veljeni on ottanut yliannostuksen. Hän oli saanut viestin ja soitti samalla kun keräsi tavaroitaan. Sitten hän huudahti, että "nyt hän on kuollut". Koko seurakunta oli järkyttynyt ja rukoilimme yhdessä tämän nuoren miehen puolesta.
sitten puhun vähän hengellisetä tilassa jossa me olemme eli me olemme tällä hetkellä melkein jokainen taholtamme jääneet paikalleen eli olemme "asema sodassa" ja osa on jopa perääntynyt...

vaikka eikö meidän pitäisi likkua eteen päin ja "hyökätä"?

eli ottaa niitä uskonaskelia? eikä perääntyä tai jäädä asemaan paikalleen?

ja melkein jokainen meistä tällä hetkellä tekee sitä mitä tahtoo itse, eikä sitä mitä Herra tahtoo ja mikä on Herran tahto...

viitaten tähän...
Perheemme puolesta

ViestiKirjoittaja Antti » 04 Heinä 2016, 16:03

Kuitenkin, Jeesusta kun olen huutanut avukseni tässä tilanteessa, niin olen odottamattani saanut armon havaita kuinka paljon vääryyttä itsessäni on! En ole tehnyt kenellekään kiusaa, mutta omassa "oikeudentunnossani" olen kuunnellut itseäni enkä Jumalaa. Olen huomannut että ajatukseni ovat ylpeitä. Ja asenteeni on muita ihmisiä kohtaan väärä, asetun mielessäni muiden yläpuolelle. Puhun nyt muistakin kuin naapureista. Takiani vastustajalla on ollut otollinen maaperä järjestää tilanteet huonoon kuntoon. Kiitos Jeesus että toit syntini valoon! Haluan tehdä niistä parannuksen ja saada vapautuksen.
jos me tekisimme niin kuin Herra tahtoo niin meille ei kävisi näin viittaan tähän tämäkin olisi ollut pelkkä suupala eikä olisi mitään vastusta ollut tästä henkestä... ;) :mrgreen:

harva meistä varmaan tällä hetkellä tämä henkiolennon pystyy pois ajamaan... :roll:

mutta jos teemme tämä ja kukin tekee oman osansa niin kaikki voi muuttua tuolta paasto ketjusta saa lisää tietoa ja ohjeita tähän...
Kyllä joo. Harvoin kirjottaa mutta "Peacemaker" täällä kirjoitellut. Sen kans oltiin grillaamassa yks loppukesä tämän pihalla kolmannen turva-alan isokokoisen äijän kanssa. Yhteensä meillä kolmella oli ainaki 400kg painoo, eli kunnon äijäporukalla ;) siis...
No minä ja "peacemaker" oltiin uskossa ja tää kolmas ei, muttei ollu kauheesti vastaankaan. Pyysimme sitten saada kädet päällä rukoilla tämän kolmannen henkilön puolesta. Peacemaker puhuu myös kielillä ja rukoilee aina kielilllä, se on hänelle luontevaa.
No hetki menee ja kaveri alkaa huitoa käsillään ja pilkata meitä, korhta se muuttuu raivoamiseksi ja kiroiluksi. Sitten se kaveri nousee pystyyn ja käy meidän päälle... silmät olivat veren punaiset ja niistä näki ettei kukaan enää ollut siellä päässä enaa täysvaltainen talossa, vaan henkimaailma oli nyt kokonaan miehen ottanut haltuunsa ja halusi rimpuilla.
No me tietenkin "Peacemakerin" kanssa ammattiottein talutettiin ja väännettiin lukko-ottein tämä kaveri maahan. Siten alettiin ammattimaisesti puhuttaan kunnes hengitys tasaantui ja kaveri alkoi ymmärtämään missä ollaan.
Sen jälkeen tämä tyyppi ei ollut muistanut ihan täysin mitä oli tapahtunut, vaan hämmästeli miten se oikein meni. Siitä sitten jatkettiin ja päätettiin ettei sillä erää kiusata enempää. Oltiin voima jo nähty, tosin joku Rauno Helppi olis saanu sen jo ajettua, vaan ei meidän armolahjoilla. Näky olevan perin voimakas henkiolento.
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

Jos moderaatio kirjoittaisi tähän jotakin niin varmaan se sanoisi että "kiitos hyvästä kirjoituksesta". Mutta koska moderaatio ei hyviä kirjoituksia kommentoi, niin minä sitten puolestani sanon että hieno kirjoitus. ;)
ja melkein jokainen meistä tällä hetkellä tekee sitä mitä tahtoo itse, eikä sitä mitä Herra tahtoo ja mikä on Herran tahto...
Tuossa taidat olla aivan oikeassa. Monasti taidamme etsiä Herran tahtoa siinä mistä sitä itse haluamme etsiä, eikä etsiä sitä avoimin mielin.

Pitännee mietiskellä asiaa lisää, kun on saanut vähän unta kaaliin. Mutta kiitos sinulle kirjoituksestasi, joka pistää miettimään.
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

niin ja tosta tuli mieleen että eihän sotaa voiteta jos ei totella käskyjä vai voitetaanko? mitä siitä tulee jos sodassa jokainen tekee oman pään mukaan? :D
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tähän sopii minun mielestä tämä raamatun paika hyvin... ;)

Jes. 57:11

Ketä sinä arkailit ja pelkäsit, koska vilpistelit etkä minua muistanut, et minusta välittänyt? Eikö niin: minä olen ollut vaiti aina ikiajoista asti, ja niin et sinä minua pelkää?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Vieras kirjoitti:niin ja tosta tuli mieleen että eihän sotaa voiteta jos ei totella käskyjä vai voitetaanko? mitä siitä tulee jos sodassa jokainen tekee oman pään mukaan? :D
Kyllä tämä avautuu Roomalaiskirjeessä mielestäni varsin hyvin.

Minä olen aina pitänyt tämän tavan lähestyä asiaa: Olen syntinen, tunnustan sen joka päivä, enkä muuksi muutu ennen kuin Herra Jeesus minut muuttaa ja kirkastaa tuona päivänä. Siihen asti joudun anomaan armoa joka päivä! Se loputon armo ei kuitenkaan anna minun heittäytyä syntiin, vaan kilvoittelen kaikin maallisin ja lihallisin voimin syntiä vastaan ne joka päivä, jona syntiä kuitenkin teen.

Tämä kuulostaa paradoksilta, vaan ei ole sitä kun käsittää mitä synti ja syntisyys ovat erikseen tarkoitettuina.
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tämä kuulostaa paradoksilta, vaan ei ole sitä kun käsittää mitä synti ja syntisyys ovat erikseen tarkoitettuina.
niin no minä taas pohjaan tämän omaan kokemukseeni siitä että silloin "suoralla" polulla niin minä lopetin synnin teon eli otetaan vaikka puheeksi itsetyydytys niin en va nymmärrä miten joku voi langeta siihen? kun silloin kun olin "suoralla" polulla niin lopetin itsetyydyksenkin seinään ja olin 4,5 vuotta täys selibaatissa... ;) :mrgreen:

jos minä siihen pystyn niin pystytte tekin? :roll:

tästä synnistä kun vapautuu niin tietää mitä vaputuminen todella on ei se helppoa ole syntiä voittaa jouduin tässä asiassa koviin kamppailuihin ja mulla meni 1,5 vuotta ennen kuin himot helpottiva ja joutu ihna oikeesti taistelee ettei lankea mutta sitten oli helppoa...

eli vittaan tähän...
Se loputon armo ei kuitenkaan anna minun heittäytyä syntiin, vaan kilvoittelen kaikin maallisin ja lihallisin voimin syntiä vastaan joka päivä
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ihminen on tehnyt itselleen pitkän syntilistan, jonka se kertoo pitävänsä. Se ei tee sijaa totuudelle. Aivan samoin kuin ihminen tuppaa tekemään synniksi itselleen asioita, jotka vain täydentävät kavalkaadia... "pata kattilaa soimaa" tavalla. Esimerkiksi advestistitkin kehuvat jatkuvasti sapatillaan jonka nostavat käskyjen käskyksi kaikkien ylitse ja kehuvat pitävänsä tämän käskyn. Kuitenkaan he eivät siihen kykene vuorisaarnan täysin umpimustan ja vitivalkoisen seulan lävitse, samoin kuin monen muunkaan kehumaa lihallista näennäisvoittoa synnistään. Siitä tulee komapastuskivi!

Piirsin teille kaikille kaavan, jonka mukaan itse näen miten Jumala tämän tilanteen näkee:
syntisyys.jpg
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Esimerkiksi tämä masturbointi kuuluu ns. haureuden syntiluetteloon, jos lasket sen synniksesi. Jos väität voittaneesi masturboinnin synnin, niin se ei tee sijaa totuudelle, koska aina kun katsot naista sillä silmällä, olet jo matsurboinut. Katkaise siis siittimesi ja heitä se pois, jottei sielusi joutuisi kadotukseen. Näin Jeesus vertaa vuorisaarnan mukaan TÄYSIN MUSTAVALKOISESTI syntisyyttämme.
Jos lihassa johonkin kykenet.... hyvä... oikein hyvä, muttei se riitä vielä mihinkään. Siksi meidän jokaisen on nähtävä itsemme lihassa TÄYSIN EPÄTOIVOISESSA asemassa läpivalaisevan totuuden edessä. ME EMME KERTAKAIKKIAAN KYKENE!

Siksi meillä on Jeesus jokapäiväisenä uhrinamme. Me emme voi voittaa YHTÄ AINOATAKAAN LIHAN KÄSKYÄ, kuin Jeesuksessa!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Nyt poistun hetkeksi. Pitää mennä turkuun johonkin sukujuhlatapahtumaan, jonne tulee siskokin perheineen jenkkilästä. En tiedä tykkäänkö... en ainakaan puvun päällepanemisesta ja siinä geegoilusta kiristävine kravatteineen ja puvun takkeineen. YÄK!

Hauskaa lauantaipäivän jatkoa kaikille!
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

niimpä niimpä ei tästä kannata enää jutella kun te saatte pitää mielipiteenne, uskonne ja tekonne ja minä saan pitää mielipiteeni, uskoni ja tekoni...

eli minä nään tämän asian että te haluatte tehdä syntiä ja ette parannusta asioista mutta minä en halua tehdä syntiä ja haluan tehdä parannuksen joten minä saan tehdä niin kuin haluan ja tee saatte tehdä niin kuin haluatte emme me voi toiselta sitä vaatia että sun pitää tehdä samallai kun minä...

toinen juttu on se että ei toinen voi tehdä toisen uskoa mitättömäksi ja "tekoja" pois ottaa saati uskoa, ei pidä vähätellä toista kumminkaan jatoisen kokemia juttuja...

eli jos joku haluaa ostaa talon ni kai se saa ostaa talon jos haluaa ta jos joku haluaa mennä naimisiin ni kai se saa mennä naimisiin?

ei toinen sitä voi sanoa että et saa tehdä niin?

jos minä en halua tehdä mitään tätä ni pakotatteko minut siihen? vai vaaditteko että minun pitää tehdä samallalailla kun te?

----------------

sitten vois vähän puhu tästä asiasta vielä näin että jos päätät rakentaa talon niin jouduteko sen itse rakentamaan vai rakentaako Herra sen sinulle?

vai rakennatko sen uskolla ja Pyhällä Hengellä vaiko omin käsin?

on tämä mahdollista mutta päästääkö Jumala ihmistä näin helpolla että rakentaa talonkin ihmisen puolesta? :mrgreen:

---------------------

ei tämä keskustelu taas johda yhtään mihinkään ihan tyhjänpäivästä voimme vaikka jutella toiset kaheksan vuotta täsä niin ei tämä miksikään muutu... :D

voidaan vaikka jutella jostain arkisista asioista että minkälainen sää siellä on? :mrgreen:
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

täs hyvä sketsi kuvaamaan meijän juttelua... :mrgreen:

Sami Hedberg - Risteily ja Viron/Eestin kieli

https://www.youtube.com/watch?v=CZhg5lxUBQc
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

sitten tästä veilä voisi puhua niin että jos näen hienon polkupyörän ja varastan sen niin mitä väliä sillä on kun teidän ajattelu tyylillä tämänkin saa anteeksi kunhan vaa npyytää rukouksessa illalla sitä anteeksi eikö vain?

sitten seuraavana päivänä taas menee pöllimään uuden polkupyörän ja sitten pyytää taas anteeksi niin ei sillä ole väliä?

viitaten näihin...
Esimerkiksi tämä masturbointi kuuluu ns. haureuden syntiluetteloon, jos lasket sen synniksesi. Jos väität voittaneesi masturboinnin synnin, niin se ei tee sijaa totuudelle, koska aina kun katsot naista sillä silmällä, olet jo matsurboinut. Katkaise siis siittimesi ja heitä se pois, jottei sielusi joutuisi kadotukseen. Näin Jeesus vertaa vuorisaarnan mukaan TÄYSIN MUSTAVALKOISESTI syntisyyttämme.
Jos lihassa johonkin kykenet.... hyvä... oikein hyvä, muttei se riitä vielä mihinkään. Siksi meidän jokaisen on nähtävä itsemme lihassa TÄYSIN EPÄTOIVOISESSA asemassa läpivalaisevan totuuden edessä. ME EMME KERTAKAIKKIAAN KYKENE!

Siksi meillä on Jeesus jokapäiväisenä uhrinamme. Me emme voi voittaa YHTÄ AINOATAKAAN LIHAN KÄSKYÄ, kuin Jeesuksessa!
Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Lainaa -jarmo-

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » Tänään, 10:44

Ihminen on tehnyt itselleen pitkän syntilistan, jonka se kertoo pitävänsä. Se ei tee sijaa totuudelle. Aivan samoin kuin ihminen tuppaa tekemään synniksi itselleen asioita, jotka vain täydentävät kavalkaadia... "pata kattilaa soimaa" tavalla. Esimerkiksi advestistitkin kehuvat jatkuvasti sapatillaan jonka nostavat käskyjen käskyksi kaikkien ylitse ja kehuvat pitävänsä tämän käskyn. Kuitenkaan he eivät siihen kykene vuorisaarnan täysin umpimustan ja vitivalkoisen seulan lävitse, samoin kuin monen muunkaan kehumaa lihallista näennäisvoittoa synnistään. Siitä tulee komapastuskivi!
Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

ViestiKirjoittaja -jarmo- » Eilen, 00:30
Tässä on myös sanassa sanottu kahdella tapaa tämä asia eksyneistä ja eksyneistä:
1. menkää pois, sillä minä en tunne teitä
2. menkää pois, sillä minä en koskaan ole tuntenut teitä

Sitten Jeesuksen lupaus: jos laumassa on 100 lammasta ja yksi eksyy, niin minä se haen.
Sama toisin päin: Raamatussa on paljon varoituspuhetta eksytyksestä, mutta yhdessäkään paikassa ei sanota että Jeesuksen oma olisi lopullisesti kadonnut kadotukseen. Sen sijaan jumalattomista sanotaan että heille minä leähetän väkevän eksytyksen, koska he ovat mieltyneet syntiin. Ei Jumalan eksytys koske Jeesuksen omia.

Elikkä Jeesuksen oma saattaa eksyä vain pelastuakseen, ikäänkuin tulen läpi.
eli jeesukseen uskova voi langeta syntiäkin tekemään pelastuakseen tulen läpi vai?
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Ymmärrän: Pelastus on Luojan antama armolahja, jota luotu ei pysty mitätöimään.
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

täs pari hyvää biisiä... ;)

Mikaveli - Mä oon mä ft. PastoriPike

https://www.youtube.com/watch?v=kNvTWyFEqK4K4

Elastinen feat. Sami Hedberg - Täytyy jaksaa

https://www.youtube.com/watch?v=bQnbX0SdA0Y
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

sitten vois vähän puhu tästä asiasta vielä näin että jos päätät rakentaa talon niin jouduteko sen itse rakentamaan vai rakentaako Herra sen sinulle?

vai rakennatko sen uskolla ja Pyhällä Hengellä vaiko omin käsin?

on tämä mahdollista mutta päästääkö Jumala ihmistä näin helpolla että rakentaa talonkin ihmisen puolesta?
tähän voisi vielä lisätä sen että odotatteko te että joku muu tulee rakentamaan sen talon teille vai odottateko niin kauan että Herra sen talon teille tekee?

vai alotatteko rakentaa ja teette perusttukset ja sitten lopetatte kun ette jaksa tehdä taloa valmiiksi ja jätätte talon semmoseksi ja odotatte että Herra tai joku muu tekee sen teidän puolesta valmiiksi?

;) :mrgreen:

täs pari sketsii tähän aiheeseen...

SAMI HEDBERG - LÄNSIMETRO

https://www.youtube.com/watch?v=HI_p-LXXbrg

Sami Hedberg kuntosali

https://www.youtube.com/watch?v=OrarLvCvsC0

tai jos lähet salille ja haluat nostaa 200kg ni ittestääkö se ilman treeniä nousee? :D
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

otetaan vielä semmonen esimerkki että menette töihin ja pomo antaa teille työtehtävän niin jätättekö sen tekemättä vai odotatteko että joku muu tai Herra sen työn teijän puolesta tekee? ;)

vai sanotteko pomolle tee ite mä oon vaan töissä täällä ei mun tarvii tehdä mitään mutta maksat mulle palkan? :D

mitä luulette mitä pomo teille sanoo? saatteko potkut vai saatteko jäädä töihin? :mrgreen:
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

lopuksi raamatusta sama asia kerrottuna... ;)

Jaak. 2:14 ja 17-26

14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole hedelminään hyviä tekoja, on itsessään kuollut.
18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi joka ei ilmene teoissa, niin minä näytän sinulle teoissa näkyvän uskon.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydentyi;
23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

synnistä vielä raamatusta... ;)

Hepr. 12:4

Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
Vastaa Viestiin