Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Keskustele palstaa koskevista asioista
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

pihon sivulta...
20.11.2015

Davidin sanoma

Pekka Kortelaisen kääntämä ja välittämä

Jumalan on erittäin vihainen Euroopan ja Suomen kelvottomien paimenten, leipäpappien ja väärien profeettojen tähden.

He eivät varoita kansaa syntielämästä, vaan ovat pelokkaita ihmisten edessä ja pelkäävät loukkaavansa kuulijoita.

Jumala on vihainen näille vääräuskoisille, heikkoluontoisille saarnaajille.

Teitä on varoitettu. Tuomio on tulossa ja kirkkojen lattioille tulee vielä kaatumaan ruumiita.

Lukekaa Hes.8. ja 9. Jumala tuomitsi kansansa, ja aloitti puhdistuksen omasta temppelistään.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo Sanoma pitää tänään niin paikkansa, valitettavasti ....... :oops:
Vieras

Re: Näky; Syökää vahvaa ravintoa, Jumalan Sanaa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tästä pääsemmekin toiseen aiheeseen... ;) :mrgreen:

Emme päässeet. Älä muuta ketjun aihetta tarkoituksellisesti toiseksi. Tällä kertaa vain siirsin, en poistanut, vaikka lainausten määrä on taas rajusti yli sen mitä katson suopeasti.


2. Moos. 32:25

Kun Mooses näki, että kansa oli kurittomuuden vallassa, koska Aaron oli päästänyt heidät kurittomuuden valtaan, vahingoniloksi heidän vihollisillensa,
Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

ViestiKirjoittaja -jarmo- » 16 Heinä 2016, 10:44

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

ViestiKirjoittaja -jarmo- » 16 Heinä 2016, 10:44

Ihminen on tehnyt itselleen pitkän syntilistan, jonka se kertoo pitävänsä. Se ei tee sijaa totuudelle. Aivan samoin kuin ihminen tuppaa tekemään synniksi itselleen asioita, jotka vain täydentävät kavalkaadia... "pata kattilaa soimaa" tavalla. Esimerkiksi advestistitkin kehuvat jatkuvasti sapatillaan jonka nostavat käskyjen käskyksi kaikkien ylitse ja kehuvat pitävänsä tämän käskyn. Kuitenkaan he eivät siihen kykene vuorisaarnan täysin umpimustan ja vitivalkoisen seulan lävitse, samoin kuin monen muunkaan kehumaa lihallista näennäisvoittoa synnistään. Siitä tulee komapastuskivi!

----------------

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

ViestiKirjoittaja -jarmo- » 16 Heinä 2016, 10:51

Esimerkiksi tämä masturbointi kuuluu ns. haureuden syntiluetteloon, jos lasket sen synniksesi. Jos väität voittaneesi masturboinnin synnin, niin se ei tee sijaa totuudelle, koska aina kun katsot naista sillä silmällä, olet jo matsurboinut. Katkaise siis siittimesi ja heitä se pois, jottei sielusi joutuisi kadotukseen. Näin Jeesus vertaa vuorisaarnan mukaan TÄYSIN MUSTAVALKOISESTI syntisyyttämme.
Jos lihassa johonkin kykenet.... hyvä... oikein hyvä, muttei se riitä vielä mihinkään. Siksi meidän jokaisen on nähtävä itsemme lihassa TÄYSIN EPÄTOIVOISESSA asemassa läpivalaisevan totuuden edessä. ME EMME KERTAKAIKKIAAN KYKENE!

Siksi meillä on Jeesus jokapäiväisenä uhrinamme. Me emme voi voittaa YHTÄ AINOATAKAAN LIHAN KÄSKYÄ, kuin Jeesuksessa!
Kirje roomalaisille 14:13-15

13. Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
14. Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
15. Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Suosittelen kaikille lämpimästi. Katsoin just tämän sarjan Netflixistä muutaman päivän aikana.

http://www.discshop.fi/tv-sarjat/dvd/a_ ... sc/P109745

Joitain epäkohtia: Jos sinua ei häiritse että opetuslapsista muutama on mustaihoinen ja samoin ainakin yksi enkeli ja samoin pieniä omatulkinnaisia juttuja, höystettynä draamalla, niin mielestäni loistava lopputulos kun ottaa huomionn Hollywoodin, jota muuten kyllä hieman aina kavahdan.

Arvosana 9+
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ton muuten saa CDON.COM -60% alella: http://cdon.fi/elokuvat/the_bible_-_kau ... )-35615957
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vieras kirjoitti:no jopa jotankin... :shock: :roll:

tiivistys uutisesta...

Helsinki 19.7.2016 klo 18:37 | päivitetty 19.7.2016 klo 22:43

Papit ryhtyivät Pokémon-kouluttajiksi – Vantaan kirkkoihin pääsee nyt lataamaan akkuja
Suursuosion Suomessa saanut mobiilipeli Pokémon Go on saanut pääkaupunkiseudulla ristiriitaisen vastaanoton. Vantaan kirkot ovat toivottaneet pelaajat tervetulleiksi pelaamaan ja lataamaan puhelimia, mutta esimerkiksi Helsingin maauimaloissa pelaaminen on kielletty kokonaan.

Kyseessä yhteisöllinen Pokémania, ei markkinointitempaus

Huttusen mukaan kyse ei ole kirkon markkinointitempauksesta vaan puhtaasta kiinnostuksesta uutta ilmiötä kohtaan. Hänen mukaansa hengellisyyttä on monenlaista, ja yhteisöllisyys ja sen kokeminen on yksi hengellisyyden muodoista.

Huttusen mukaan Vantaan kirkkojen lähistöllä lymyilee useita Pokémoneja ja monet kirkoista ovat niin kutsuttuja Poké-Gymejä ja Poké-Stoppeja, eli keskeisiä paikkoja, joissa kännykkäpeliä pelataan. Seurakunnalla ei ole ollut osuutta siihen, että kirkot ovat valikoituneet tärkeiksi pelipaikoiksi.

– Meillä ei ainakaan ole näppejämme pelissä, että ilmeisesti ovat valikoituneet vain sen vuoksi, että kirkot ovat paikallisia merkkikohteita, Huttunen arvioi.

------------------

mitäpä mieltä olette tästä?
jopas jotankin taas...

Turku 22.7.2016 klo 13:33

Pokémon-pelaajia ei häädetä Turun seudun hautausmailta, kunhan käytöstavat säilyvät.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä viestittää pelaajille, että hautausmaat ovat olemassa hiljentymistä varten.

http://yle.fi/uutiset/pokemon-pelaajia_ ... at/9043936
Sinettisormus

Re: Näky; Tuolit ja kenkä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Löysin tällaisen ihastuttavan RUKOUKSEN, jonka voisimme rukoilla jokainen omalle kohdallemme, osuvaa päivän keskusteluihimme:


Rukous vaikeasta rakkaudesta
« Pullopostia koko..
Ps. 119:133 »

Tiistai 11.8.2015 - Markus Kosunen

Herra ei vaadi meiltä paljoa. Hän tietää että olemme vain ihmisiä. Hän vaatii meiltä vain uskoa, rakkautta. Tunnetta mikä pitää kummuta sielusta, mielestä, sydämestä. Se on siinä kuitenkin vaikeinta. Miten helposti pidämme hyvää itsestäänselvyytenä. Kuinka helposti taivumme pöyhkeyteen, että pärjäämme kyllä yksin. Me rukoilemme Jumalan huolenpitoa, Hänen rakkauttaan. Kuitenkin emme huomaa saavamme sitä, koska emme anna mitään takaisin.

Rakasta lähimmäistä kuin itseäsi. Kumpi on vaikeampaa? Kuka on sinulle läheinen? Eikö ole paljon helpompi nähdä toisten virheet kuin omasi? Voitko olla vihainen toiselle hänen virheistään kun teet niitä itsekin? Jumala haluaa meidän välittävän toisistamme, eikä, että käytämme voimamme vikojen etsimiseen ympärillä olevistamme. Minulle asia ei ole näin. Näen muissa sen hyvän mitä itse haluaisin olla. Peiliin katsoessani näin juuri sen mistä en pidä. Annan muille anteeksi, mutta itseäni soimaan virheistäni hautaan asti. En kuluta aikaa itseeni vaan muihin. Ystävä on etusijalla, kyllä yksin kerkeää olemaan. Miten kuitenkaan voit rakastaa toista, jos et itseäsi? Me kaikki olemme rakkauden arvoisia. Kuitenkin rakastaaksesi muita, ja Jumalaa, täytyy osata rakastaa itseään. Miksi se on niin vaikeaa?

Meidät kai on luotu tänne rakastamaan. Tunne, mikä yhdistää meitä kaikkia. Tunne mitä kaikki haluaa kokea, saada, antaa. Samalla se kuitenkin on ollut pohjana ihmisen pahalle. Sota, murha, pettäminen, varkaus. Näiden takana on rakkaus jotain kohtaan. Nämä olemme nostaneet Sinun rakastamisen yläpuolelle. Isä, opeta minua. Anna minulle voimaa rakastaa Sinua koko olemuksellani. Auta minua, jotta voisin nähdä itseni rakkauden arvoisena, jotta voisin rakastaa muita.

Kiitos Herra huolenpidosta. Aamen.

Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.

Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Näitä suurempaa käskyä ei ole."

Mark. 12:30-31
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Löytyykö hautuumaalta kuolleita pokemoneja, tai niitten haamuja? ;)
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tässä muuten hyvä juttu sulta tähän kirkko asiaan...
17.11.2007

Luterilainen kirkko ei huolehdi seurakuntansa sydämestä

Ihan aluksi minun on pakko sanoa, että minulla on oikeus kritisoida luterilaista kirkkoa, koska se yritti muuttaa vanhemman lapseni käsitystä lapsikasteesta, jonka hän oli ottanut ennen rippikoulua. Sitä en voi hyvällä katsoa. Lisäksi, vuonna 1991 kun minut vihittiin, ei luterilainen kirkko suostunut minua vihkimään, koska minua ei ole kastettu luterilaisen kirkon mukaan, enkä ole käynyt rippikoulua. Kirkko suostui kumminkin antamaan kirkon käyttööni, jonka jälkeen adventisti pappi vihki minut.

Kummallisen ristiriitaista ja täysin minun kristillistä moraaliani vastaan.

Luterilainen kirkko siis noudattaa itsekeskeistä rahastus- ja protokollapolitiikkaa, jolla ei ole itse kristinuskon, eikä varsinkaan Uskon Jeesukseen Kristukseen ja Hänen Verensä kautta hänessä itsessään olevina ruumiin osina olemisen kanssa mitään tekemistä. Suomalaisista yli 80% kuuluu luterilaiseen kirkkoon, eikä kasvatus, jota kasteen yhteydessä vannotaan lapsen kasvaessa tapahtuvan, saa minkäänlaista katetta kristillisen lupauksen takaa, joka on lupaus Jumalalle.

Kaikki mitä pappi lapsikastehetkellä sanoo, eivät vanhemmat muista edes kymmenen minuutin kuluttua siitä, mitä tähän lupaukseen liittyi. Sama tuntuu pätevän niiden kaikkiin muihinkin lupauksiin Jumalan edessä.

Kaikki mitä luterilaiskristillisyyden ympärillä tapahtuu, on pelkkää ulkokultaa, jos ihmiset tulevat avioeroprosessin yhteydessäkin ehtoolliselle, kierot ajatukset sydämessään. Eli ehtoollinenkin on heille vain pelkkä rituaali, jota voidaan rinnastaa vaikkapa rakettien ampumiseen uutena vuotena tai Pääsiäis-munien maalaamiseen pääsiäisenä. Nyt puhun koko kirkosta yleensä, enkä yksittäisistä seurakuntalaisista.

Ota lukijani huomioon, että minun äitini erosi adventtikirkosta ja liittyi luterilaiseen. Miksi? Koska se olisi alkuperäisopiltaan lähinnä jotain sellaista, johon hän itse katsoo hyväksi kuulua. Siis kirkon arvot ja perinteet yleensä, ovat hyvät, jos niitä joku edes enää noudattaisi. Luther itse oli uranuurtaja, hyvin vakaa ja Pyhä mies, jonka perään tuli pilaajia ja uusia pilaajia. Mistä johtuu? Se mikä on puhdasta, sen saatana pilaa heti kuin suinkin mahdollista. Äitini on itse minulle tuonut ajatukset seitsemän seurakunnan keskeisistä merkityksistä ja olen tutkinut sen hyväksi aatteeksi. Vajavaiset Jeesuksen ja Paavalin seitsemän seurakuntaa, on totta.

Kirkot mätänevät ja suurimmat ensin. Kristuksen oma seurakunta kävelee arkkiin ihan itse ja muut jäävät noihin kirkkoihin. Tämä ei tarkoita sitä, että erotaan kirkosta, vaan sitä että sydän kävelee arkkiin, se missä kirkossa paperisi on, sitä Jeesus ei noteeraa miksikään.

Pian loppuu rikkaat ja yltäkylläiset lihavat vuodet ja alkaa Suuri nälänhätä. Ruoka loppuu noista kirkoista ja ruokaa saa vain muutamista pisteistä, ympäri maailmaa. Ihmisillä on niin suuri nälkä, että leipää ja kalaa tarjoavien ei tarvitse huudella torien kulmilla että täällä sitä nyt on. Leipä ja kala loppuvat kirkoista, vaikka moni sinne silti jää, luullen, että se paikka, joka kulkee nimellä kirkko, on se mistä ruokaa saa, nämä tyhmät tulevat huomaamaan, että he jäävät uppoavaan Titaniciin.

Nykyään ihmiset luulevat, että nuo rippikoulut ja muut, tekevät ihmiselle pelastustien, mikäli sellaista nyt sitten on, he ajattelevat. Ei ole aikaa edes miettiä sellaista, mutta on pääasia että saa hienot kirkkohäät, kun sen aika tulee. Hengellisyys on siis kadonnut ja tilalle on tullut välinpitämättömyys. Elämän tarkoitusta ei ehditä miettiä, eikä sitä kuka ja mikä on elämä itsessään. Kuka minä olen ja miksi?

Ihmisille tärkeintä on pelkät tulevaisuuden näkymät, ammatissa, asumisessa ja lasten kasvamisessa. Ihmiset ovat sukeltaneet viimeiset kolmekymmentä vuotta läpi sallimusten ja luopumisen maailmanennätyksen. Lähestulkoon kaikki kristilliset arvot olemme lakaisseet roskatunkiolle.

Toisen maailmansodan aikoihin aivan kuusikymmenluvulle asti, olemme luterilainen kirkko etunenässä, lähes kaikissa kodeissa rukoilleet, kouluissa pitäneet aamuhartauden ja ruokarukouksen, kunnes kaikki valui hetkessä muutamassa hiekkaan. Tämän kaiken seurauksena suomalaiseen, luterilaiseen kirkkoon kuului rikollisia, joista osa on jopa henkirikoksen tehneitä ja raiskaajia, monia muita seksuaalirikollisia.

Kaikki johtuu siitä, että luterilainen kirkko itse, kantaa suurinta osaa ihmismassaa mukanaan, välittämättä keitä he ovat ja mitä heistä rippikoulun jälkeen tuli, kunhan maksavat veroa. Ei ole väliä kuinka hengellinen luterilainen on, hän saa nauttia ehtoollisen ja kirkkohäät vaikka suoraan bordellista, tai mistä tahansa gaybaarista tullessaan, kunhan maksavat veronsa. Ymmärrät varmaan, miksi kritisoin, koska se on totta ja pyrin myös perustelemaan kritiikkini.

Katsokaa itse noita kehnossa hapessa olevia kirkkoja, älkää niinkään seurakuntia, joihin kuulutte. Aluksi on yksilö, sitten seurakunta ja sitten tulee kirkko. Uudelleen samassa järjestyksessä sanottuna: vajavainen, vajavaisempi ja mätäpaise.
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

Jumalan seurakunnassa ei ole yhtään kirkkoa. Ei yhden yhtäkään.
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tiedätkö jarmo mitä sä oot ollu mun "pää oppi-isä" ... ;)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Vieras kirjoitti:tiedätkö jarmo mitä sä oot ollu mun "pää oppi-isä" ... ;)
En mä ole mikään sanomaan tuohon mitään... Olemme kaikki oppilaita Jeesuksessa kristuksessa Pyhän Hengen johdatuksessa. Siinä me annamme toisillemme. Emme me voi ottaa mitään opettajan kunniaa. Kunniamme on vain Jeesus Kristus, vapahtajamme!

Moni tykkää paistatella opettajan roolissa. Toki minä, Sinetti, olli ja moni muu, Kalamos, me opetamme, MUTTA! ...opetamme nöyrin mielin välittäjänä, aivan kuin koulun oppikirjat, sen joku kirjoittaa, sitten se painetaan ja sitten joku opettaa siitä. Me olemme niitä painettuja oppikirjoja, joita moni opettaja käyttää taas. Emme me ole tiedon ja sanan lähde.

Olkaamme nöyrinä aina kiitollisia saamastamme ja jos voi jotain auttaa, niin sen onnen otamme.

Nä mutta kyllähän sinä tämän tiesit veli T "vieras"
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

joo..

mut tiiätkö mulla on nytten semmoset fiilikset kun uudistuin uskossa tuolloin 2008 vuonna... mitä tämä sitten merkkaakin?

mä oon aina miettinyt sitä et mikäköhän siin oli et törmäsin ekana sun sivuun ja sun kirjotuksia oon seurannu alusta asti? ;)

vaikka täs onkin kaikenlaista riita ollu yhen sun toisenkin kanssa täs välissä ja oon käynny välillä täs vaihteeks tuolla aidan toisella puolellakin ja nytten olen taas palannut... oon aina kyl heti alusta asti pitänyt sua mun veljenä vaikka emme aina samaa mieltä olekkaan... :)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Älä sä mieti sellasta. Raamatussa sanotaan 366 kertaa "älkää peljätkö" eri muodoissa, kuten "rauha teille". Minä en ole koskaan lukenut että tutkikaa ja hätäilkää tai tutkikaa ja ahdistukaa, vaan se joka tutkii, on autuas ja levätkää sanassani. Näin sanoo Herra!

Olen kuullut monta ihmistä jotka ahkeroivat kovasti kaikessa mutta se kaikki on aina olleet oman lihan ahkerointia. Hyvä tavallaan muttei se palvele meidän suhdetta Jumalaan. Lepo Jeesuksessa Kristuksessa antaa sinulle vapaapäivän tänään ja huomenna mutta samalla pistää sinut eloon. Se elo on autuuden eloa, jossa pelkkä ajattelu tuottaa tulosta. Kun nukut ja lepäät, se tuottaa sinussa tulosta Taivasten valtakunnan eteen. Tämän minä voin vannoa sieluni kautta, kun Jeesus on lähelläsi.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mut yhden asian mä sanon sulle, "vieras"... me ollaan kaikki sun ystäviäsi täällä.
Vieras

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

toinen juttu mitä oon miettinyt et mikäköhän siin on et "muistan kaiken"? :)

en tiedä mut muistatko tätä keskustelua tää on siitä löysin itseni profetiasta ketjusta ja sanon sulle näin ja vastaat mulle näin tää on jotenkin jäänny vaan mieleen tää on itse asiassa eka kerta ku juteltiin... :D
????

2.7.2008 21:16

oletko mahdollisesti/kuulutko efesossin seurakuntaa?

ilm.1:3,20

autuas se, joka tämän profetian sanat lukee, ja autuaita ne ,jotka sen kuulevat ja ottavat vaarin siihen kirjoitetusta sillä aika on lähellä.

kuuletko sanoman? vai ymmärätkö vaan sen silleen miten se on kirjoitettu?

niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka näit minun oikeassa kädessäni, ja niiden seitsemän kultajalkaisen lampun salaisuus on tämä: seitsemän tähteä on seitsemän surakunnan enkelit , ja seitsemän lamppua ovat seitsemän seurakuntaa

lainaus tekstistäsi

Tämä kaikki odotus päättyy joskus! Moni vain ei tahdo uskoa että se jonain päivänä oikeasti päättyy. Tarkoitan IHAN OIKEASTI, OIKEASTI. Monet saarnaajat ja papit puhuvat ihan toista mitä ajattelevat itse. Heille pappistyö on enemmänkin sielunhoidollista, eikä ainakaan Jeesuksen oikeaa odottamista. Olen haastatellut monta pappismiestä ja yllättävän usealla on hyvin konservatiivinen ajatus Jeesuksen paluun todellisuudesta. He sanovat vaikka näin, että "voi voi, kun jo silloin -40 luvulla mummokin sanoi että jokohan se ensi keväänä Jeesus tulee takaisin" ja samalla he miettivät kuinka kauan heidän talonsa katto kestää kun siihen laitettiin viisi vuotta sitten uusi peltikatto, tai vaikka jokohan minä sen leimikon pääsen kymmenen vuoden päästä hakkaamaan.

kuvaus ainakin sopisi sinuun

lainaus ilm:2-3

2.minä tiedän sinun tekosi vaivannäkösi ja kärsivälliisyytesi, ja ettet voi sietää pahoja ihmisiä. sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseään apostoleiksi, vaikka eivät ole, ja olet havainnut heidät valehtelijoiksi. 2kor.11:13

2kor.11:13

sellaiset ovat valeapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät kristuksen apostoleiksi

3.sinulla on kestävyyttä, ja paljon olet saanut kärsiä minun nimeni tähden etkä ole uupunut.

----------------------

Ylkä tulee

2.7.2008 21:53

Onko totta että joku ajatelee minusta noin kauniisti. Kiitos sinulle! Olen otettu, todella syvästi otettu.

En ole koskaan ajatellu itseäni noihinseurakuntiin. Ehkä hyvä niin, että joku muu tekee sen puolestani, koska olen ilmeisesti ihan täysin jäävi.

Mielestäni aika harva edes tutkii noiden seurakuntien luonnekuvaa. Niitähän on seitsemän ja mielestäni ne ovat aina olleet sellaisenaan aikajanan leveyssuunnassa, sekä myös pituussuunnassa. Leveydessä harvoin tulee mietittyä mihin niistä itse kuuluu. Toisia sitä vaan on aina arvostelemassa :) heh.

Tällä kertaa joku teki sen minulle hyvällä.

Siunausta sinulle

-jarmo-
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

No huhhuh... miten löysit tollasenkin. Kyllähän sinä kaikki on niinkuin nytkin ajattelen.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kaikesta huolimatta! Etsikää kaikin keinoin nöyryyttä. Hylätkää kaikki sellainen, josta tunnette halua ottaa kunniaa itsellenne. Kuitenkin meidän täytyy tehdä palvelustyömme, jossa olemme sekä opettajina että oppilaina samaan aikaan. Tämä korottaa kynnystä ryhtyä liian suureksi opettajaksi.

Mielestäni jokaisen opettavan on rukoiltava lakkaamatta nöyryyttä itselleen. Sitä minäkin teen joka käänteessä ja voin tunnustaa ettei ole helppoa. Mutta Jeesuksessa Kristuksessa pysyminen mahdollistaa sen että olemme samaan aikaan sekä opettajia että vielä pienempiä oppilaita. Sama pätee kunnioituksen. Emme voi vaatia kunnioitusta, ellemme ole ensin kunnioittaneet.
Vieras

Re: kuulin sanat

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tässä kaksikin ennaltatiedettyä päivää ja 13 päivän aallon päätepiste: Pietari. 8. 4. 2005 ja kolme kuukautta Pojan sikiämisestä syntyy Johannes Kastaja
tähän veijosen juttuun on vielä lisättävä jarmon pelastussanoman synty eikö pelastussanoma syntynyt 2006?

onko jarmo "johannes kastaja"...

jos ymmärrätte mitä tarkotan? ;)
Vieras

Re: kuulin sanat

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tästä johannes kastaja jutusta päästäänkin tähän profetiaan... ;)

Minulle on näytetty kaksi miestä - en ole nähnyt kasvoja, vaan niskat - jotka Jumala ottaa huutavan ääneksi Suomessa.
Hilja Aaltosen profeetallista
Katkelmia Samuel Pörstin tekemästä haastattelusta

Julkaistu Suomen Viikkolehdessä nro 43 24.10.2001

- Minua pelottaa se, täytyykö meidän kokea jälleen hyvin vaikea aika. Meillä on liian hyvät ulkonaiset olosuhteet. Sotien aikana kuolema astui joka päivä kynnyksen yli. Me elimme sen väkevän käden alla ja se ajoi meitä hätämme kanssa Jumalan eteen.

- Kyllä se niin näyttää olevan, että Jumalan täytyy jotakin lyödä meissä rikki, Hilja Aaltonen sanoo. Se on niin harvoin, kun terveessä juoksussa otetaan Jumala täydestä. Se on meillä matkassa, se on puheessa, mutta sydän on kaikkea muuta täynnä. Vasta kun on sattunut oikein kipeästi, sydän alkaa kuunnella Jumalaa.

- Tänä päivänä sanotaan, ettei nykyajan ihminen ymmärrä vanhanaikaista sanomaa. Voi olla, että nykyajan ihminen ei ymmärrä, mutta nykyajan ihmisen sydän ymmärtää ja maistaa, missä on Golgatan leipä.

- Minä odotan nyt sellaista vanhanaikaista herätystä.

Minulle on näytetty kaksi miestä - en ole nähnyt kasvoja, vaan niskat - jotka Jumala ottaa huutavan ääneksi Suomessa.

Se on ihana aika, ei pitkä mutta väkevä ja raitis. Odotan, että se alkaa armolahjojen kentästä. Ei hurmosliikkeenä, vaan hiljaisena ja jykevänä, Jumalan sanan mukaisena. Sairas paranee kesken evankeliumin saarnan pyhässä vakavuudessa ja me näemme ihmeitä.

- Odotan, että se alkaa kirkon, kansanlähetyksen piiristä. Silloin olisi se väärän pelko pois ja ihmiset uskaltaisivat tulla. Kun siellä alkaa elävä evankeliumi kuulua ja kaikua, se kokoaa koko Jumalan lauman. Ei siinä elävässä uskossa ole minkään kirkon leimaa, Golgatan leima vaan.
Vastaa Viestiin